
[A6 C5 2,5 TDI] Kolejny problem z odpalaniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Zrób tak zeby jak najmniej było kręcenia,tzn: najpierw czy będziesz grzebał przy wtryskach z tymi podkładkami czy przy pompie, zacisnij przewody powrotu i zasilania miedzy pompa a filtrem np zaciskami stolarskimi . Ja kiedyś dorobiłem sobie dwie blaszki skręcane na śruby-było pewniejsze. Moge ci narysować schemat. A reszta dobry aku i najpierw lewa stronę popuszczasz przy wtryskach i dokręcasz jak będzie tryskało paliwo spod nakrętki bez powietrza a pózniej prawa. Czyli musisz miec kogoś do kręcenia no i zakręcaj na kręconym silniku. Pamiętaj żeby nie kręcić dłużej jak 8 sek żeby rozrusznika szlag nie trafił. Jak potrzeba dokładniej, bo robisz to pierwszy raz, to napisz jeżeli boisz się ze nie dasz rady.
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
spoko dam rade. chcialem wiedziec czy wystarczy wlasnie tylko na tryskach czy trzeba tak jak kiedys czytalem w jakims poscie podlaczyc pompke podcisnieniowa i przepompowac troche paliwa - ok 3 l.
oczywiscie dam znac jak efekty mojej pracy.
dzisiaj nie mialem czasu zeby zobaczyc jak wygladaja te miejsca ktore byly mokre bo je dokladnie wyczyscilem w czwartek. jutro za widoku zobacze i napisze.
oczywiscie dam znac jak efekty mojej pracy.
dzisiaj nie mialem czasu zeby zobaczyc jak wygladaja te miejsca ktore byly mokre bo je dokladnie wyczyscilem w czwartek. jutro za widoku zobacze i napisze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Ok oglądaj,działaj i dawaj znać. Co do tego odpowietrzania to oczywiście pompka podciśnieniowa byłaby wskazana bo szybciej odpowietrzyłbyś układ niskiego ciśnienia.ma_pok pisze:jutro za widoku zobacze i napisze.
Ja mam taki patent albo nie patent :-D ze mam pompeczkę wymuszającą która zasysa paliwo i pcha z drugiej strony ok 1 bara . Pochodzi ona z jakiegoś złomowca od rozbitej hondy. Podłączam ja przed filtrem do zasilania a drugi koniec do filtra. Kiedyś musiałem robić to prawie za każdym razem po nocnym postoju. A dlatego to piszę ze nigdy nie musiałem w takim przypadku popuszczać wtrysków. No ale jak na rybki pojechałem i zapowietrzył mi się, to z nerwów tak długo kręciłem az zapowietrzyłem na amen rurki wysokiego ciśnienia i wtedy nie obyło się bez popuszczania nakrętek.Od taka historyjak dla rozluźnienia. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
- Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Najróżniejsze kolego.mareczek8341 pisze:Mam pztanko jak pompa wtrzskowa siada jkie powinenem miec obiawy
-często podpowiada diagnostyka: nr błędów zwiazanych z pompą ale i nie tylko;
-zapowietrzanie
-brak mocy
-nierówna praca
-gaśnie podczas jazdy
-ograniczone obroty-nie wkręca się na max zakres
-wycieki
-dymienie...
Powyższe i wiele innych mogą być objawami padającej pompy wtryskowej.
A co konkretnie sie dzieje bo do powyższej listy każdy z klubowiczów dopisałby jeszcze co nieco. Może pomożemy, wskażemy, wystraszymy :shock: albo podtrzymamy na duchu

- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
witam.
dzisiaj zamowilem w aso uszczelki na weze, uszczelke pod pokrywe rozrzadu, zawor na filtr paliwa (bo mam z innym oznaczeniem bo oryginal polamali podczas wymiany filtra). ten nr kat co podales to jest uszczelka pod wtrysk a ja potrzebuje uszczelke ktora jest w pokrywie, dookola wtrysku - widac ja z zewnatrz. tu jest problem bo mozna je kupic wylacznie z pokrywa - koszt w aso ponad 400 pln. pojade na zlomowiec z samymi audikami i tam zobacze. przy okazji wymienie rowniez sam filtr. jak robic to wszystko
dzisiaj zamowilem w aso uszczelki na weze, uszczelke pod pokrywe rozrzadu, zawor na filtr paliwa (bo mam z innym oznaczeniem bo oryginal polamali podczas wymiany filtra). ten nr kat co podales to jest uszczelka pod wtrysk a ja potrzebuje uszczelke ktora jest w pokrywie, dookola wtrysku - widac ja z zewnatrz. tu jest problem bo mozna je kupic wylacznie z pokrywa - koszt w aso ponad 400 pln. pojade na zlomowiec z samymi audikami i tam zobacze. przy okazji wymienie rowniez sam filtr. jak robic to wszystko

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
- Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK
[quote="citrin"]
Najróżniejsze kolego.
-często podpowiada diagnostyka: nr błędów zwiazanych z pompą ale i nie ty[/quot
witam
zadnych powyzszych obiawow nie mialem a nie chce zapalic. Wczesniej juz pisalem ze podczas jazdy zaczely mi migac swiece zarowe wylaczylem silnik i juz nie odpalilem bylem u jednego magika tylko wszystko spiepszyl bo wykasowal bledy a ich nie odczytal.Zabralem moja niunie do specjalisty i walczy juz drugi dzien i nie moze dojsc co jest pięć.Pompke w zbiorniku sprawdzil jest ok odpowietrzyl i dalej nic mowi ze slabo rozpyla ropke moze to byc pompa prosze o pomoc
pozdrawiam
Najróżniejsze kolego.
-często podpowiada diagnostyka: nr błędów zwiazanych z pompą ale i nie ty[/quot
witam
zadnych powyzszych obiawow nie mialem a nie chce zapalic. Wczesniej juz pisalem ze podczas jazdy zaczely mi migac swiece zarowe wylaczylem silnik i juz nie odpalilem bylem u jednego magika tylko wszystko spiepszyl bo wykasowal bledy a ich nie odczytal.Zabralem moja niunie do specjalisty i walczy juz drugi dzien i nie moze dojsc co jest pięć.Pompke w zbiorniku sprawdzil jest ok odpowietrzyl i dalej nic mowi ze slabo rozpyla ropke moze to byc pompa prosze o pomoc
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Faktycznie,sorki,juz pamiętam. Właśnie czekałem na diagnoze twojego drugiego mechanika,co napiszesz.mareczek8341 pisze:Wczesniej juz pisalem ze podczas jazdy zaczely
Myślę ze jakby za słabo rozpylały to chociaż by się odzywał silnik,możne nierówno,kulawo,ale by sie odzywał,a tu nic? :shock:
Jeżeli jesteś pewien tego co piszesz no i mechanika to podejrzewam nie sama pompę a sterownik pompy. U mnie podobnie kiedyś było tylko od czasu do czasu jakby chciał drgnąć.Mechanik akurat potrafił regenerować ten układzik (chociaż kto wie, bo po zagłębianiu sie w różniste tematy na naszym forum to ta regeneracja i otoczka wokół niej to pierdół-no ale nie wszyscy potrafią) no i za jedyne 800pln naprawił. AAA...błędów także nie było w VAG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
- Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Przede wszystkim otwierajac sterownik. Często widać wizualnie zaraz po otwarciu ze układ jest nadpalony, tranzystorki i te mini pierdoły wlutowane, zasmolone, zaraz wskazuja ze cos jest nie tak. Inny sposób to specjalne stanowiska BOSH-a które diagnozuja całą pompę wraz ze sterownikiem i określają stan podzespołów pompy.
Mysle ze powinieneś poszukać dobrego mechanika znającego sie na tych silniczkach nie obrażając obecnego bo może to dobry chłop i jednak naprawi ci auto. Pozdrawiam, dawaj znać co i jak.
Mysle ze powinieneś poszukać dobrego mechanika znającego sie na tych silniczkach nie obrażając obecnego bo może to dobry chłop i jednak naprawi ci auto. Pozdrawiam, dawaj znać co i jak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
- Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK
Dzieki Citrin
Jutro zabieram moja niunie do pompiarza bo tak nie moze byc zeby stala i sie marnowala jak bede wiedzial wiecej to napewno naisze co ja bolało. Juz zalatwilem wrazie co pompe regenerowana z roczno gwarancja za 1800pln plus zalozenie 400pln mysle ze cena nie jest wygorowana no i jeszcze musze ja zawiesc do serwisu prawie 100 km. Niezly mi prezet na swieta zrobila <mikołaj> Pozdrawiam
Jutro zabieram moja niunie do pompiarza bo tak nie moze byc zeby stala i sie marnowala jak bede wiedzial wiecej to napewno naisze co ja bolało. Juz zalatwilem wrazie co pompe regenerowana z roczno gwarancja za 1800pln plus zalozenie 400pln mysle ze cena nie jest wygorowana no i jeszcze musze ja zawiesc do serwisu prawie 100 km. Niezly mi prezet na swieta zrobila <mikołaj> Pozdrawiam
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Witam ponownie.
Dzisiaj robilem moje autko.
Wymienilem:
- uszczelke pod pokrywa walkow
- pokrywe
- weze przelewowe
- uszczelki miedziane na przelewach
- uszczelki miedziane na dojsciu i wyjsciu z pompy
- filtr paliwa
- zawor na filtrze paliwa
Podczas tego zabiegu dokrecilismy wtryski bo byly troszke luzne, sciagnete przewody wysokiego cisnienia bo tam tez bylo mokro od ropy. wszystko podokrecane i jak narazie sucho.
Pojezdze troche i zobaczymy czy faktycznie pomoglo.
Okazalo sie rowniez ze EGR sie nie zamyka. Wyglada na to ze N18 sie zawiesza bo na VAGu widac ze pracuje ale co chwile pozostaje otwarty i po zgaszeniu silnika rowniez jest otwarty gdy powinien sie zamknac. Bedzie trzeba to wymienic ale to juz po swietach
Bede informowal o postepach i przede wszystkim jak jutro odpali
Pozdrawiam
Dzisiaj robilem moje autko.
Wymienilem:
- uszczelke pod pokrywa walkow
- pokrywe
- weze przelewowe
- uszczelki miedziane na przelewach
- uszczelki miedziane na dojsciu i wyjsciu z pompy
- filtr paliwa
- zawor na filtrze paliwa
Podczas tego zabiegu dokrecilismy wtryski bo byly troszke luzne, sciagnete przewody wysokiego cisnienia bo tam tez bylo mokro od ropy. wszystko podokrecane i jak narazie sucho.
Pojezdze troche i zobaczymy czy faktycznie pomoglo.
Okazalo sie rowniez ze EGR sie nie zamyka. Wyglada na to ze N18 sie zawiesza bo na VAGu widac ze pracuje ale co chwile pozostaje otwarty i po zgaszeniu silnika rowniez jest otwarty gdy powinien sie zamknac. Bedzie trzeba to wymienic ale to juz po swietach


Bede informowal o postepach i przede wszystkim jak jutro odpali
Pozdrawiam