Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI] Kolejny problem z odpalaniem.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 05 gru 2009, 17:49

tylko na przewodach wysokiego cienienia poluzowac ??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 gru 2009, 18:07

Zrób tak zeby jak najmniej było kręcenia,tzn: najpierw czy będziesz grzebał przy wtryskach z tymi podkładkami czy przy pompie, zacisnij przewody powrotu i zasilania miedzy pompa a filtrem np zaciskami stolarskimi . Ja kiedyś dorobiłem sobie dwie blaszki skręcane na śruby-było pewniejsze. Moge ci narysować schemat. A reszta dobry aku i najpierw lewa stronę popuszczasz przy wtryskach i dokręcasz jak będzie tryskało paliwo spod nakrętki bez powietrza a pózniej prawa. Czyli musisz miec kogoś do kręcenia no i zakręcaj na kręconym silniku. Pamiętaj żeby nie kręcić dłużej jak 8 sek żeby rozrusznika szlag nie trafił. Jak potrzeba dokładniej, bo robisz to pierwszy raz, to napisz jeżeli boisz się ze nie dasz rady.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 05 gru 2009, 18:14

spoko dam rade. chcialem wiedziec czy wystarczy wlasnie tylko na tryskach czy trzeba tak jak kiedys czytalem w jakims poscie podlaczyc pompke podcisnieniowa i przepompowac troche paliwa - ok 3 l.

oczywiscie dam znac jak efekty mojej pracy.

dzisiaj nie mialem czasu zeby zobaczyc jak wygladaja te miejsca ktore byly mokre bo je dokladnie wyczyscilem w czwartek. jutro za widoku zobacze i napisze.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 gru 2009, 18:32

ma_pok pisze:jutro za widoku zobacze i napisze.
Ok oglądaj,działaj i dawaj znać. Co do tego odpowietrzania to oczywiście pompka podciśnieniowa byłaby wskazana bo szybciej odpowietrzyłbyś układ niskiego ciśnienia.
Ja mam taki patent albo nie patent :-D ze mam pompeczkę wymuszającą która zasysa paliwo i pcha z drugiej strony ok 1 bara . Pochodzi ona z jakiegoś złomowca od rozbitej hondy. Podłączam ja przed filtrem do zasilania a drugi koniec do filtra. Kiedyś musiałem robić to prawie za każdym razem po nocnym postoju. A dlatego to piszę ze nigdy nie musiałem w takim przypadku popuszczać wtrysków. No ale jak na rybki pojechałem i zapowietrzył mi się, to z nerwów tak długo kręciłem az zapowietrzyłem na amen rurki wysokiego ciśnienia i wtedy nie obyło się bez popuszczania nakrętek.Od taka historyjak dla rozluźnienia. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 07 gru 2009, 17:38

witam.

patrzalem jak wygladaja czule miejsca mojej niuni. niestety znowu mokro :-/ w ciagu tygodnia jednak nie dam rady nic zrobic. moze w weekend. jutro musze zamowic uszczelki w aso i do dziela. jak bede mial gotowe napewno sie odezwe

mareczek8341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK

Post autor: mareczek8341 » 08 gru 2009, 15:48

Witam klubowiczow
Mam pztanko jak pompa wtrzskowa siada jkie powinenem miec obiawy
pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 08 gru 2009, 19:51

mareczek8341 pisze:Mam pztanko jak pompa wtrzskowa siada jkie powinenem miec obiawy
Najróżniejsze kolego.
-często podpowiada diagnostyka: nr błędów zwiazanych z pompą ale i nie tylko;
-zapowietrzanie
-brak mocy
-nierówna praca
-gaśnie podczas jazdy
-ograniczone obroty-nie wkręca się na max zakres
-wycieki
-dymienie...
Powyższe i wiele innych mogą być objawami padającej pompy wtryskowej.

A co konkretnie sie dzieje bo do powyższej listy każdy z klubowiczów dopisałby jeszcze co nieco. Może pomożemy, wskażemy, wystraszymy :shock: albo podtrzymamy na duchu ;-) ....Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 08 gru 2009, 20:00

witam.
dzisiaj zamowilem w aso uszczelki na weze, uszczelke pod pokrywe rozrzadu, zawor na filtr paliwa (bo mam z innym oznaczeniem bo oryginal polamali podczas wymiany filtra). ten nr kat co podales to jest uszczelka pod wtrysk a ja potrzebuje uszczelke ktora jest w pokrywie, dookola wtrysku - widac ja z zewnatrz. tu jest problem bo mozna je kupic wylacznie z pokrywa - koszt w aso ponad 400 pln. pojade na zlomowiec z samymi audikami i tam zobacze. przy okazji wymienie rowniez sam filtr. jak robic to wszystko <ok>

mareczek8341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK

Post autor: mareczek8341 » 08 gru 2009, 20:22

[quote="citrin"]
Najróżniejsze kolego.
-często podpowiada diagnostyka: nr błędów zwiazanych z pompą ale i nie ty[/quot
witam
zadnych powyzszych obiawow nie mialem a nie chce zapalic. Wczesniej juz pisalem ze podczas jazdy zaczely mi migac swiece zarowe wylaczylem silnik i juz nie odpalilem bylem u jednego magika tylko wszystko spiepszyl bo wykasowal bledy a ich nie odczytal.Zabralem moja niunie do specjalisty i walczy juz drugi dzien i nie moze dojsc co jest pięć.Pompke w zbiorniku sprawdzil jest ok odpowietrzyl i dalej nic mowi ze slabo rozpyla ropke moze to byc pompa prosze o pomoc
pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 08 gru 2009, 20:57

mareczek8341 pisze:Wczesniej juz pisalem ze podczas jazdy zaczely
Faktycznie,sorki,juz pamiętam. Właśnie czekałem na diagnoze twojego drugiego mechanika,co napiszesz.
Myślę ze jakby za słabo rozpylały to chociaż by się odzywał silnik,możne nierówno,kulawo,ale by sie odzywał,a tu nic? :shock:
Jeżeli jesteś pewien tego co piszesz no i mechanika to podejrzewam nie sama pompę a sterownik pompy. U mnie podobnie kiedyś było tylko od czasu do czasu jakby chciał drgnąć.Mechanik akurat potrafił regenerować ten układzik (chociaż kto wie, bo po zagłębianiu sie w różniste tematy na naszym forum to ta regeneracja i otoczka wokół niej to pierdół-no ale nie wszyscy potrafią) no i za jedyne 800pln naprawił. AAA...błędów także nie było w VAG.

mareczek8341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK

Post autor: mareczek8341 » 08 gru 2009, 22:02

citrin pisze:Faktycznie,sorki,juz pamiętam. Właśnie czekałem na diagnoze twojego drugiego mechanika,co napiszesz.

Dzieki kolego daj boze zeby tak bylo jak piszesz ze to sterownik moze wiesz jak najprosciej mozna sprawdzic ten sterowik.pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 09 gru 2009, 09:18

Przede wszystkim otwierajac sterownik. Często widać wizualnie zaraz po otwarciu ze układ jest nadpalony, tranzystorki i te mini pierdoły wlutowane, zasmolone, zaraz wskazuja ze cos jest nie tak. Inny sposób to specjalne stanowiska BOSH-a które diagnozuja całą pompę wraz ze sterownikiem i określają stan podzespołów pompy.
Mysle ze powinieneś poszukać dobrego mechanika znającego sie na tych silniczkach nie obrażając obecnego bo może to dobry chłop i jednak naprawi ci auto. Pozdrawiam, dawaj znać co i jak.

mareczek8341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK

Post autor: mareczek8341 » 10 gru 2009, 14:12

Dzieki Citrin
Jutro zabieram moja niunie do pompiarza bo tak nie moze byc zeby stala i sie marnowala jak bede wiedzial wiecej to napewno naisze co ja bolało. Juz zalatwilem wrazie co pompe regenerowana z roczno gwarancja za 1800pln plus zalozenie 400pln mysle ze cena nie jest wygorowana no i jeszcze musze ja zawiesc do serwisu prawie 100 km. Niezly mi prezet na swieta zrobila <mikołaj> Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 13 gru 2009, 18:13

Witam ponownie.

Dzisiaj robilem moje autko.

Wymienilem:
- uszczelke pod pokrywa walkow
- pokrywe
- weze przelewowe
- uszczelki miedziane na przelewach
- uszczelki miedziane na dojsciu i wyjsciu z pompy
- filtr paliwa
- zawor na filtrze paliwa

Podczas tego zabiegu dokrecilismy wtryski bo byly troszke luzne, sciagnete przewody wysokiego cisnienia bo tam tez bylo mokro od ropy. wszystko podokrecane i jak narazie sucho.
Pojezdze troche i zobaczymy czy faktycznie pomoglo.
Okazalo sie rowniez ze EGR sie nie zamyka. Wyglada na to ze N18 sie zawiesza bo na VAGu widac ze pracuje ale co chwile pozostaje otwarty i po zgaszeniu silnika rowniez jest otwarty gdy powinien sie zamknac. Bedzie trzeba to wymienic ale to juz po swietach <ok> <ok>

Bede informowal o postepach i przede wszystkim jak jutro odpali

Pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 13 gru 2009, 18:23

No czesc po 5-ciu dniach.No to trzymam kciuki.Mysle ze będzie ok,tym bardziej ze tu i ówdzie ciekło . A jak wyglądały wałki? Trza było zrobić jakieś foty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja