Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI] Kolejny problem z odpalaniem.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 01 gru 2009, 23:47

ja mam podobny problem z odpaleniem rano i poszukuje dobrego mechanika zeby konkretnie zdiagnozowac w okolicach leborka, wejherowa, trojmiasta

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 02 gru 2009, 14:26

ma_pok pisze:ja mam podobny problem z odpaleniem rano i poszukuje dobrego mechanika zeby konkretnie zdiagnozowac w okolicach leborka, wejherowa, trojmiasta
A jak kolego wygląda sprawa u ciebie z samodiagnozowaniem. Troszeczke tam mechanikujesz ? Albo czy lubisz trochę się pobawić w małe diagnozy? Może byś sam spróbował coś tam popatrzeć. Jeżeli pojedziesz do mechanika to zdiagnozowanie często trwa ileś tam dni a przez ten czas to mozna dostać do głowy. Jeżeli sam byś się zdecydował to poczytaj ze trzy tematy(są na pierwszej stronie) które są niezbyt obszerne na temat zapowietrzania i to co koledzy doradzają. Może obejdzie się bez długotrwałych wizyt. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 02 gru 2009, 17:01

juz go odpowietrzalem i dalej to samo. u mnie oprocz ciezkiego odpalania tez jest problem z moca na zimnym silniku. jak sie rozgrzeje moc wraca ale momentami rowniez wystepuje zanik. widac na pompie przy wyjsciu na jeden wtryskiwacz mokry przewod wysokiego cisnienia. czy to moze byc przyczyna moich bolaczek????

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 02 gru 2009, 19:16

ma_pok pisze:czy to moze byc przyczyna moich bolaczek????
Oczywiście. Usuń nieszczelność. Spróbuj dokręcić nakrętkę z czuciem oczywiście lub podjedz do jakiegoś mechanika. Może być nawet diagnoza: wymiana tego przewodu lub gwint zerwany. Do dzieła i dawaj znać. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 02 gru 2009, 21:22

dzieki kolego za pomoc.

jutro za widoku sprobuje dokrecic. a jak bedzie dokrecona to jak najlepiej uszczelnic?? a moze wymienic na nowy??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 03 gru 2009, 07:22

ma_pok pisze:a moze wymienic na nowy??
Jeżeli po dokręceniu nadal bedą podobne objawy lub bedzie się sonczyć to prawdopodobnie bez wymiany się nie obejdzie.
Nie moje słowa tylko naszego Piotra z forum brzmiały na jednym z tematów: można tak dokrecać aby znaleźć takie miejsce w którym bedzie 100%szczelności. Bardzo mozolna praca bo nawet obrót nakrętki 0,1mm może to zapewnić. Próbuj.
Po dokręceniu odtłuść to np: benzynka na szmatce aby ewentualne wycieki były lepiej zauważalne. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 04 gru 2009, 19:06

wiekie dzieki. dzisiaj jest ladna pogoda wiec napewno bede walczyl i dam znac jak efekty

[ Dodano: 2009-12-03, 17:12 ]
witam ponownie.

niestety nie dalo rady dojsc kluczem do nakretki. trzeba bedzie sciagnac przynajmniej 3 przewody wysokiego cisnienia :-/ wyczyscilem go dokladnie, pojezdze troche i zobaczymy czy dalej bedzie sie pocil. zauwazylem rowniez ze jeden wtrysk mi sie poci tzn wyglada jakby slimaczylo si e spod pokrywy przez uszczelke dookola wtrysku.

Chyba jednak nie obejdzie sie bez wizyty u jakos dobrego mechaniora zeby zdiagnowowal.

Jakies jeszcze pomysly??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 gru 2009, 12:22

Kurcze, uszczelnić musisz bo wizualnie musi być dobrze, a jak to nie pomoże wtedy można coś dalej myśleć. Jak się sączy pod wtryskiem to tu masz numer katalogowy uszczelnienia pod wtrysk 046 130 219A do twojego auta. A może się sączy spod króćca przy wtrysku odprowadzającego nadmiar paliwa(wężyki powrotu). Tam przychodzi podkładka miedziana 2 szt na jeden wtrysk A6x10 dostaniesz je w każdym sklepie motoryzacyjnym-one by wyjaśniały problemy z odpaleniem,długim kręceniem. Wymień je profilaktycznie. U mnie kiedyś także walczyłem z tym i miałem tak jakby pękniętą,z jakimś wżerem podkładkę miedzianą pod króćcem powrotu (ten z zaworkiem zwrotnym-Kulka w środku) z pompy wtryskowej i tam łapał "fałszywkę" . To także powinieneś wymienić. Pod króciec powrotu-śrubę, potrzebujesz 2szt podkładki miedzianej A14x20 a pod króciec zasilania-śrubę, 2szt A12x18 .Do dzieła i pozdrawiam.

mareczek8341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK

Post autor: mareczek8341 » 05 gru 2009, 13:02

Witam wszystkich moze ktos mial cos takiego jak ja jadac zaczela mi migac kontrolka od swiec zarowych zatrzymalem sie wylaczyle silnik i nie moge go odpalic moze wie ktos co to moze byc prosze o rade pozdrawiam :-(

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 gru 2009, 16:42

ktos co to możne być proszę o rade pozdrawiam
Kolego Mareczku, w tym przypadku bez VAG się nie obejdzie. Musisz kogoś znaleźć kto by ci kompem zdiagnozował lub sam mechanik. Mysle ze zapisał się jakiś błąd. A wizualnie popatrzyłeś pod pokrywę,nic nie wisi,jakiś kabelek,kostka przy pompie wtryskowej itd. Przynajmniej zawsze warto popatrzeć jak to wygląda.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 05 gru 2009, 16:43

wielkie dzieki citrin. uszczelki przy wezykach odprowadzajacych nadmniar paliwa wymienie profilaktycznie. moglbys na jakims zdjeciu pokazac ktore to te pozostałe "Pod króciec powrotu-śrubę, potrzebujesz 2szt podkładki miedzianej A14x20 a pod króciec zasilania-śrubę, 2szt A12x18 " ??

bede bardzo wdzieczny

[ Dodano: 2009-12-05, 16:45 ]
dodam ze podczas odpalania w przewodach paliwowych nie widac powietrza. dopiero po odpaleniu co jakis czas cos sie pojawi ale bez dramatu

mareczek8341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: barlinek PL Fredericia DK

Post autor: mareczek8341 » 05 gru 2009, 17:15

kolego Citrin
Zagladalem pod pokrywe i wszystkie kostki i kabelki sa na miejscu.Bylem u jednego mechanika podpiol kompa i i pokasowal bledy dalej nic, z tego co ja wiem to najpierw trzeba odczytac te bledy on tego nie zrobil tylko wykasowal zabralem auto do drugiego mechaniora ktory mam nadzieje ze ma pojecie. Jest to problem jak sa wykasowane bledy
:-(

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 gru 2009, 17:24

ma_pok pisze:uszczelki przy wezykach odprowadzajacych nadmniar paliwa
tzn podkładki miedziane-zebysmy sie zrozumieli, przy wtryskach A6x10 razem 12szt bo po 2 na wtrysk.
ma_pok pisze:potrzebujesz 2szt podkładki miedzianej A14x20 a pod króciec zasilania-śrubę, 2szt A12x18 " ??
Masz zdjecie bo nie moge coś zainstalować etki na której byłby to czrno na białym.
To są króćce przy pompie z lewej strony.Jak widzisz jedna jest większa a druga mniejsza A14 i A12

[ Dodano: 2009-12-05, 17:32 ]
ma_pok pisze:dodam ze podczas odpalania w przewodach paliwowych nie widac powietrza. dopiero po odpaleniu co jakis czas cos sie pojawi ale bez dramatu
Niewątpliwie te podkładki na wtryskach i przy pompie mogą być przyczyną pęcherzyków
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 05 gru 2009, 17:38

dzieki. w poniedzialek kupuje podkladki i wymieniam - oczywiscie ze miedziane <ok>

Słuchaj a pompa mi sie nie zapowietrzy??
cos trzeba bedzie zrobic po wymianie podkladek??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 gru 2009, 17:40

mareczek8341 pisze:Jest to problem jak sa wykasowane bledy
No wiesz,jest to taki problem ze nic nie wiadomo,a przecież przez odczyt ewentualnych błędów przybliżamy się,albo możemy przybliżyć do szczęśliwego finału. Ale z tego co piszesz po wykasowaniu odpaliłeś? Bo pojechałeś do innego? Czyż nie? Bo jeżeli narazie po wykasowaniu jest ok to trza jeździć niestety do czasu aż coś znowu się zacznie dziać albo stety ze nic się nie dzieje.

[ Dodano: 2009-12-05, 17:45 ]
Ma pok
oczywiście zapowietrzy się i trza będzie odpowietrzyć, ale to chyba juz przerabiałeś i wiesz jak to zrobić,poradzisz sobie??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja