Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI] Kolejny problem z odpalaniem.

Silniki wysokoprężne
maxspeed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2009, 11:54
Lokalizacja: Grójec

[A6 C5 2,5 TDI] Kolejny problem z odpalaniem.

Post autor: maxspeed » 21 paź 2009, 10:13

Witam wszystkich. Wiem że problemów z odpalaniem już było masa, dokładnie takiego nie znalazłem ale jeśli jest to przepraszam i proszę o podpowiedz. Ale do sedna:
Problem z odpalaniem dopadł i mnie a mianowicie. Po nocy samochód nie chce odpalać bez dodawania gazu !! . Zawsze odpalał bez żadnego gazu. Problem mam od paru dni. Przy pierwszych mrozach nie było problemu. W kompie żadnych błędów. Nie mogę zrobić logów bo czekam na kabel. Mechanik twierdzi żeby zacząć od świec ale proszę o poradę co obstawiacie. Problem z zapowietrzaniem?? Z góry dzięki za pomoc.

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 21 paź 2009, 10:38

jesli po dodaniu gazu samochód odpala to na pewno nie świeczki ,gorszym wrogiem jest nie niska temperatura lecz wilgotność ,sprawdź może pompkę w zbiorniku czy podaje prawidłowo
hanysq

maxspeed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2009, 11:54
Lokalizacja: Grójec

Post autor: maxspeed » 21 paź 2009, 10:58

Z tego co wyczytałem na tym forum to pompka w tym modelu czyli 2000 podaje tylko do koszyczka a dalej to już pompa zaciąga. Ale mogę się mylić. Co do tego zapalania to po dodaniu gazu silnik też od razu nie zapala (zresztą różnie raz dobrze raz nie) tylko parę razy trzeba zakręcić. Ciekawe bo może dawka startowa do przestawienia ale dopiero się przekonam jak zrobię logi i podeślę na forum. Aha jeszcze jedno po zapaleniu przez chwilę silnik trochę faluje na obrotach(nierówno chodzi) ale po kilku minutach ustępuje i jest ok. :shock: Po prostu cuda :-?

I co do wilgotności to rzeczywiście jak było sucho było ok teraz jest dużo wilgotniej i kapota.

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 21 paź 2009, 20:53

a ja przypuszczam ze to moze byc wina samej pompy ;-) a nie cieknie gdzies moze sie rozszczelnia? :roll:
pozdro VALDI

maxspeed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2009, 11:54
Lokalizacja: Grójec

Post autor: maxspeed » 22 paź 2009, 08:46

No i jeszcze bardziej cuda dziś pomimo wilgotności i temperatury po całej nocy zapalił bez problemów. Już nic z tego nie rozumiem :shock:

A o której pompie mówisz (VALDI) o wtryskowej czy w zbiorniku ??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 paź 2009, 12:56

maxspeed pisze:Aha jeszcze jedno po zapaleniu przez chwilę silnik trochę faluje na obrotach(nierówno chodzi) ale po kilku minutach ustępuje i jest ok. Po prostu cuda
Witam
Falowanie, przez "kilka chwil", jest oznaką ze pompa VP zasysa paliwo wraz z pęcherzami powietrza. Kiedy juz przefiltruje przez siebie objętość wężyków zasilających paliwo ("kilka chwil") zanika falowanie i słychać piękną równa pracę.
Podzielam oczywiście zdanie ze w przypadku takich objawów i tego typu naprawde sie dzieją cuda, nawet prawa fizyki padaja. Przerabiane juz nieraz.

maxspeed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2009, 11:54
Lokalizacja: Grójec

Post autor: maxspeed » 22 paź 2009, 14:34

No niestety ale tak czy inaczej wskazywałoby to na jakieś zapowietrzanie się układu. Właśnie w przyszłym tygodniu wymieniam wszystkie filtry wiec może sytuacja się wyjaśni (może będzie widać co i gdzie zasysa :-? ) Ale zdziwiony jestem ze objaw dziś się nie powtórzył. Już myślę że może jakiś syf mi ze zbiornika zaciągnął i się może pompka w baku przy pchała. No cóż pożyjemy zobaczymy. 8-)

[ Dodano: 2009-10-31, 09:10 ]
No i witam ponownie, chwilę się nie odzywałem ale problem się nasilił i auto po prostu nie odpaliło. Zostało zaprowadzone do mechanika. Sytuacja jest taka:
-Zero błędów w komputerze,
-Sprawdzone świece,
-Wymieniony filtr paliwa razem z oryginalnym zaworem zwrotnym na filtrze(170 zł)
A autko raz pali a raz nie, tzn jak zapali to już raz za razem chodzi bez problemu ale jak postoi to już nie.
Wstępna diagnoza: Padła Pompa Wtryskowa. Auto po odpaleniu plakiem chodzi bez żadnych problemów. A samochód raz pali a raz nie (w zależności chyba jak się pompa ustawi)
Na przyszły tydzień umówiłem się z pompiarzem także napiszę jak i co zostało zdiagnozowane.

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 16 lis 2009, 22:43

jestem ciekaw co ci powie powodzenia

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 17 lis 2009, 09:32

maxspeed pisze:Na przyszły tydzień umówiłem się z pompiarzem także napiszę jak i co zostało zdiagnozowane.
Ok jedz i sprawdz. Takze jestem ciekawy co ci powie. Moze skończy się na wymianie uszczelnień na pompie to by cie wyszło ok 300pln (+;-)
A jeszcze jedno! Jak dłużej postoi to odpalając ani nie drgnie ? Czy odpali na kilka sekund np 2-3 i wtedy gaśnie , a przy nastepnym przekreceniu kluczyka ani nie drgnie ?

oliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2009, 13:57
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: oliwa » 17 lis 2009, 10:02

citrin pisze:A jeszcze jedno! Jak dłużej postoi to odpalając ani nie drgnie ? Czy odpali na kilka sekund np 2-3 i wtedy gaśnie , a przy nastepnym przekreceniu kluczyka ani nie drgnie ?
A co jeżeli od razu nie drgnie nawet na moment..?

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 17 lis 2009, 13:28

Ciekawe, co ci mechanik zdiagnozuje. Ja jestem dokladnie w tej samej sytuacji, wczoraj auto na lawecie pojechalo do mechanika :( Dzisiaj siedze jak na szpilkach i czekam na telefon: pompa czy inny drobiazg. W czwartek wymienialem filt paliwa i powietrza, auto po wymianie odpalilo normalnie, jezdzilem caly dzien. Od czwartku stalo na parkingu, i wczoraj rano juz nie chcialo zapalic. Osobiscie obstawiam walniety zawor i cofanie paliwa (i obym sie nie mylil).

maxspeed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2009, 11:54
Lokalizacja: Grójec

Post autor: maxspeed » 17 lis 2009, 13:32

Witam!
Autko odebrałem już tydzień temu i do tej pory śmiga bez problemów.
U pompiarza zostało stwierdzone że pompa do uszczelnienia. Sterownik ok. Więc tylko uszczelnili pompę przy okazji sprawdzili (podobno w stanie bardzo dobrym) kosztowało mnie to 600 zł i trochę nerwów :).
Moja pompa podobno nie miała szansy zapalać (tak się gdzieś rozszczelniła) ale teraz majster dał gwarancję na odpalanie :)


Co do poprzednich postów to moje autko po odpowietrzeniu: dwa dni dobrze a potem przy kręceniu rozrusznikiem jakby miało ochotę załapać i koniec. Już nie chciało zapalić. W wężyku żadnych bąbelków. I tak było dwa razy aż do momentu naprawy i teraz (mam nadzieje :)) spokój. Na kompie nie pokazywało mi żadnych błędów.

Acha i jeszcze co do odpowietrzania(sposobem z forum nie chciała się odpowietrzyć- tylko z plaka odpalenie pomogło)

Także jeżeli ktoś ma problemy z zapalaniem i objawy podobne to od razu niech zaprowadzi do dobrego pompiarza i będzie miał spokój (w razie potrzeby mogę dać namiar na gościa z okolic Radomia- Naprawdę dobry fachman i przede wszystkim niedrogi, kompletna regeneracja vp 44- 1500 zł)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 17 lis 2009, 20:32

oliwa pisze:A co jeżeli od razu nie drgnie nawet na moment..?
Jeżeli nie drgnie ani na chwile (głuchy) to prawdopodobieństwo, że to pompa, nie jest bez znaczenia. Ale z taką diagnozą to ja bym czekał do momentu przynajmniej wyeliminowania wszystkiego po kolei ...tzn: węże, filtr, zaworek (który jest najczęstszym sprawcą), pompka w baku, rurki filtr-bak, podkładki miedziane przy króćcach VP,wtryskach.
maxspeed pisze:Acha i jeszcze co do odpowietrzania(sposobem z forum nie chciała się odpowietrzyć- tylko z plaka odpalenie pomogło)
,

Plak-wiadomo czym to grozi, dlatego nie polecam!!!
maxspeed pisze:Autko odebrałem już tydzień temu i do tej pory śmiga bez problemów.
Oby tak dalej,fajnie....

Pozdrawiam.

maxspeed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2009, 11:54
Lokalizacja: Grójec

Post autor: maxspeed » 18 lis 2009, 10:35

Witam
citrin pisze:Plak-wiadomo czym to grozi, dlatego nie polecam!!!
ÂŹle się zrozumieliśmy. Nie napisałem że jestem za tego sposobu odpowietrzaniem (bo wiadomo jakie może mieć to skutki dla silnika, dlatego sam tego nie robiłem tylko mechanik) tylko że w moim aucie zalecany sposób odpowietrzania nie przynosił rezultatu. Czyli po prostu silnik nie chciał odpalić, a ja musiałem go uruchomić żeby fizycznie dojechać autem do pompiarza.

W innym wypadku laweta i nic poza tym.

Aczkolwiek pompiarz poinformował mnie iż kręcenie rozrusznikiem na sucho czyli jeśli auto nie odpala też jest zabójcze dla pompy(więc nie wiem co z dwojga złego lepsze).

Plak- zdecydowanie odradzam, ale jak autko nie chodzi to wszystkiego się próbuje oczywiście z umiarem.

Pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 18 lis 2009, 15:09

maxspeed pisze:Plak- zdecydowanie odradzam, ale jak autko nie chodzi to wszystkiego się próbuje oczywiście z umiarem.
Oczywiście podzielam. Sam brałem go na plaka, aż serce sie krajało. Ale cóż, jak do domu było z 80kilometrów.

Ale juz nigdy tego nie zrobię, bo....
zaopatrzyłem sie w pompke od Hondy, która słóżyła do zasilania silnika w paliwo (łopatkowa). Od znajomego za darmo sobie wykręciłem z grata. Jak miałem problemy z zapowietrzaniem to podłączałem ją pod filtr i od strzała odpalał, zaciągnął sobie paliwo , troche pochodził i mozna było rozłączyć. Mysle ze bardzo dobra metoda.
Teraz na wszelki wypadek w kole zapasowym zawsze jeździ ze mną, bo niewiadomo kiedy może strzelić zaworek,wąż itd....
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja