Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Gaśnie przy wysprzęglaniu i skręcaniu

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

[ C5+LPG] Gaśnie przy wysprzęglaniu i skręcaniu

Post autor: diabeelek » 22 kwie 2013, 13:19

Hej,
Mam problem z autem, wymieniłem filtry lpg, węże podciśnienia ale auto nadal czasem gaśnie przy wysprzęglaniu (głównie to się dzieje przy wysprzęglaniu wraz ze skrętem kół. Tak jakby większe obciążenie silnik dostaje i go zalewa. Na benzynie wszystko chodzi dobrze). Jeszcze jak auto jest na jałowym i dodam gazu to przy puszczeniu gazu czasy schodzą na chwile na 2,8ms i wtedy obroty też schodzą na 400-800rpm a czasem nawet zgaśnie.
Wtryski Hana Zielona, reduktor Silver (nie ma spadków ciśnienia) elektronika KME Diego G3.
Wrzucam zebrane mapki.

To mapka zebrana za pierwszym razem

Obrazek
Obrazek
Obrazek






To mapka zebrana za drugim razem
Obrazek
Obrazek

Co powoduje takie gaśniecie?

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 22 kwie 2013, 16:37

U mnie nie gaśnie, ale prawie. obroty falują strasznie i nie mogę tego zwalczyć...
Trochę pomaga zwiększenie (+30%) korekt po obrotach poniżej obrotów biegu jałowego. Przy takich korektach w miarę szybko stabilizują się obroty.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 22 kwie 2013, 21:22

Kolego diabeelek musisz ustawić dobrze bieg jałowy na gazie.
Czas wtrysku na Benzynie ten silnik ma 3,20 ms . SprawdÂź to , gdy pracuje na gazie obserwuj czas wtrysku "Benzyna" i wyłącz gaz , czas wtrysku powinien spaść po chwili.

Spróbuj ustawić bieg jałowy nie używając opcji " Używaj modelu dla biegu jałowego".


Dlaczego za II razem jak zbierałes mapy jest takie niskie ciśnienie na reduktorze ? (0,79 bar).

[ Dodano: 2013-04-22, 21:32 ]
kazio234 pisze:U mnie nie gaśnie, ale prawie. obroty falują strasznie i nie mogę tego zwalczyć...
Trochę pomaga zwiększenie (+30%) korekt po obrotach poniżej obrotów biegu jałowego. Przy takich korektach w miarę szybko stabilizują się obroty.

kolego u ciebie również masz rozjechane czasy na biegu jałowym.

Zrób tak : wyłącz gaz i obserwuj czas wtrysku BENZYNA, zapewne będzie to również w okolicy 3,2 ms.
Obserwuj gdzie znajduje się punkt wtrysku na MODELU podczas pracy na benzynie. Następnie klikasz prawym
przyciskiem myszy dokładnie w to miejsce na krzywej Modelu ( zakładam że używasz Diego G3 ?) , a następnie strzałkami góra/dół na klawiaturze podbij do góry nieco ten punkt. Kliknij zapisz .
Włącz gaz i obserwuj czy czas BENZYNA nadal jest taki sam jak był tj. ok. 3,2 ms.
Jak poszedł w górę tzn. że jest jeszcze za ubogo i trzeba jeszcze w tym miejscu podnieść krzywą , robisz tak aż czas BENZYNA nie będzie się zmieniał gdy będziesz przeskakiwał PB/Gaz.

Pierwsze ustawienie biegu jałowego robisz bez obciążenia ( światła , klima itd OFF ) .
Następnie załączasz wszystko co obciąża silnik i znowu to samo ustawienie o którym pisałem wyżej.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 kwie 2013, 21:40

Po pierwsze reduktor za mały i za słaby no i na dodatek ciśnienie o wiele za niskie.
Przy 2.8 żeby można było myśleć o jakiejkolwiek normalnej jeÂździe to ciśnienie powinno być około 1.3bara bo inaczej ciśnienie będzie lecieć na mordę i będzie zapętlać wtryskiwacze gazowe.
Na tym reduktorze to to nie pojedzie porządnie.
Wymiana na Golda.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 22 kwie 2013, 21:50

fassi1 pisze:Po pierwsze reduktor za mały i za słaby no i na dodatek ciśnienie o wiele za niskie.
Przy 2.8 żeby można było myśleć o jakiejkolwiek normalnej jeÂździe to ciśnienie powinno być około 1.3bara bo inaczej ciśnienie będzie lecieć na mordę i będzie zapętlać wtryskiwacze gazowe.
Na tym reduktorze to to nie pojedzie porządnie.
Wymiana na Golda.

fassi u mnie jak padł stary EG200 to wygrzebałem jeszcze starszego silvera . Po przeróbce
powszechnie znanej daje radę w moim A4 2,8 30v ( piszę z konta kolegi tkamicki ) .

Wiadomo , bez przeróbki standardowy silver nie pociągnie.


a propo fassi , jaki reduktor jest teraz dobry i bezobsługowy do 2,8 30 v ???
ACR01 to chyba wciąż loteriai niestabilnosc, IG1 to spora kasa a i tak trzeba chyba przerobić aby dał rade.
Jest reduktor który jako jeden obsłuży ?
Nie mówię o Goldzie, który ciśnieniowo da radę , ale temperaturowo podobno nie wydoli. Zresztą przerobiony silver to jużpodobno lepsze niż Gold.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 kwie 2013, 21:59

Zwykły Gold spokojnie obrobi.
Nie ma nic złego w zdrowych spadkach temp. gazu, wręcz przeciwnie,
wolę żeby spadała temp. gazu aniżeli ciśnienie bo to skraca czas wtrysku przy max obciążeniu czego nie można powiedzieć o spadku ciśnienia,
po za tym jest coś takiego jak korekta od temp. gazu.
Gold jest prosty i sprawdzony na 1000 sposobów.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 22 kwie 2013, 22:10

Czyli jednak KME prostota i niezawodność. Niewiele się tam ma co popsuć.
No tak spadek temp. gazu to jego większa gęstość? Ale słyszałęm o takich co takim 2,8 30 v zamrozili Golda.


Przerobiony silver ciśnieniowo i temperaturowo daje radę. Martwi mnie tylko spory cutoff 2,5-2,7 bara . Moze stara membrana jest po części winowajcą ? ( ma ok. 5 lat) .
Z drugiej strony wiem , ze przecież przerobiony silver żyje ciśnieniowo dlatego , że wysterowanie membrany jest przeniesione i zapewne regulator otwiera się bardzo mocno , stąd i duża bezwładność zestawu ??


Myślę na przyszłość o 2 szt. silvera . Spadków zapewne nie będzie to i przerostów też nie.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 22 kwie 2013, 22:19

tkamicki5 pisze:kolego u ciebie również masz rozjechane czasy na biegu jałowym.

Włącz gaz i obserwuj czy czas BENZYNA nadal jest taki sam jak był tj. ok. 3,2 ms.

Jak poszedł w górę tzn. że jest jeszcze za ubogo i trzeba jeszcze w tym miejscu podnieść krzywą , robisz tak aż czas BENZYNA nie będzie się zmieniał gdy będziesz przeskakiwał PB/Gaz.
Ja mam Staga300, czasu na jałowych ustawione właśnie na 3,2ms i lipa. Przy klimie, obciążeniu, jeszcze gorzej faluje. I juz nawet nie można odczytać czasów na gazie bo tak skacze......

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 22 kwie 2013, 22:25

kazio234 pisze:
tkamicki5 pisze:kolego u ciebie również masz rozjechane czasy na biegu jałowym.

Włącz gaz i obserwuj czy czas BENZYNA nadal jest taki sam jak był tj. ok. 3,2 ms.

Jak poszedł w górę tzn. że jest jeszcze za ubogo i trzeba jeszcze w tym miejscu podnieść krzywą , robisz tak aż czas BENZYNA nie będzie się zmieniał gdy będziesz przeskakiwał PB/Gaz.
Ja mam Staga300, czasu na jałowych ustawione właśnie na 3,2ms i lipa. Przy klimie, obciążeniu, jeszcze gorzej faluje. I juz nawet nie można odczytać czasów na gazie bo tak skacze......


jakie wtryski?

[ Dodano: 2013-04-22, 22:27 ]
3,2 ms rozumiem czasu Benzyny ? Bo jak mówisz o czasie lpg to zdecydowanie za mało , to by sie zgadzalo z tymi 30% wzbogacenia o których piszesz.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 22 kwie 2013, 22:45

fassi1 pisze:Po pierwsze reduktor za mały i za słaby no i na dodatek ciśnienie o wiele za niskie.
Przy 2.8 żeby można było myśleć o jakiejkolwiek normalnej jeÂździe to ciśnienie powinno być około 1.3bara bo inaczej ciśnienie będzie lecieć na mordę i będzie zapętlać wtryskiwacze gazowe.
Na tym reduktorze to to nie pojedzie porządnie.
Wymiana na Golda.
Akurat ten Silver daje rade. Potwierdziło to 2 gazowników. Ciśnienie nie spada przy max bucie.

Do ilu podnieść ciśnienie? Jak będzie wysoko to Zielone Hany dadzą rade?
Spróbuj ustawić bieg jałowy nie używając opcji " Używaj modelu dla biegu jałowego".
Jak to zrobić?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 kwie 2013, 23:41

-all-podstawy-strojenia-sterownika-lpg-vt56145.htm
Tu można sobie poczytać jak należy stroić.
Ja nie miałem problemu z Goldem przy 200KM z turbem które paliło 17-19gazu

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 23 kwie 2013, 22:18

tkamicki5 pisze: jakie wtryski?

[ Dodano: 2013-04-22, 22:27 ]
3,2 ms rozumiem czasu Benzyny ? Bo jak mówisz o czasie lpg to zdecydowanie za mało , to by sie zgadzalo z tymi 30% wzbogacenia o których piszesz.
hanny zielone. 3,2[ms] to czasu benzyny. gazu koło 4[ms]

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 24 kwie 2013, 11:52

fassi1 pisze:-all-podstawy-strojenia-sterownika-lpg-vt56145.htm
Tu można sobie poczytać jak należy stroić.
Ja nie miałem problemu z Goldem przy 200KM z turbem które paliło 17-19gazu
Tam jest instrukcja do Staga...może ktoś zrobiłby tutka jak stroić na KME

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 kwie 2013, 23:46

diabeelek pisze:
fassi1 pisze:-all-podstawy-strojenia-sterownika-lpg-vt56145.htm
Tu można sobie poczytać jak należy stroić.
Ja nie miałem problemu z Goldem przy 200KM z turbem które paliło 17-19gazu
Tam jest instrukcja do Staga...może ktoś zrobiłby tutka jak stroić na KME
Dokładnie tak samo.
Sposób strojenia może być troszkę inny ze względu na inny soft ale założenia i cele do osiągnięcia nadal są te same.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 26 kwie 2013, 17:13

Czas wtrysku PB na LPG na jałowym ma być taki sam jak PB na PB?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja