Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Gaśnie przy wysprzęglaniu i skręcaniu

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 kwie 2013, 17:33

diabeelek pisze:Czas wtrysku PB na LPG na jałowym ma być taki sam jak PB na PB?
Jeśli dobrze wystrojone to czas wtrysku pb nie powinien się zmieniać po przełączeniu na lpg.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 kwie 2013, 19:20

grzemo pisze:
diabeelek pisze:Czas wtrysku PB na LPG na jałowym ma być taki sam jak PB na PB?
Jeśli dobrze wystrojone to czas wtrysku pb nie powinien się zmieniać po przełączeniu na lpg.
Nie obowiazuje przy max obciazeniu gdy sonda ma byc na bogato czyli okolo 0.8-0.9V

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 27 kwie 2013, 13:11

Z tym autem jest coraz gorzej. Gaśnie praktycznie przy każdym wciśnieciu sprzęgła.
Poniżej screeny. Bardzo proszę o pomoc.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tutaj ciśnienie na chwile podniosłem ale teraz jest na poziomie 1.00


Obrazek
Obrazek

Może po prostu zrobić autokalibracje i będzie dobrze?
Wg mnie jak auto jest zimne to nie ma aż takiego problemu z przygasaniem ale jak sie rozgrzeje to tak jak dzisiaj wyjeżdzając z parkingu zgasł 2 razy przy dodaniu i puszczeniu gazu.
Na benzynie ten problem wogole nie występuje

[ Dodano: 2013-04-27, 15:43 ]
Po autokalibracji było gorzej. Zauważyłem jedno rzecz. Na zimnym ciśnienie reduktora pokazuje 1.2 a potem jak sie rozgrzeje tak porządnie to na luzie pokazuje 1.00 czasem 1.1.

W załączniku screen z momentow jak gaśnie.
Powoli mam dosyć tego gazu:/
Może to rzeczywiście mapsensor ma kres życia zwłaszcza, że czujnik temperatury gazu już w nim umarł pół roku temu.
Czy to może być winowajca takiego gaśniecia?

Obrazek

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 27 kwie 2013, 17:32

Czasy wtrysku lpg mniejsze od pb i zapewne zalewa. Spróbuj zejść z ciśnieniem w dół do 1 bar i zrób wtedy kalibrację.
Możliwe że któryś z wtrysków leje. W Twoim sterowniku jest możliwość odłaczania wtrysków pojedyńczo ??

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 28 kwie 2013, 12:10

Już sprawdziłem wtryski odłączając je pojedynczo i żaden nie leje.
Ja bym jednak obstawial map sensor poniewaz Coś mi tutaj nie pasuje, że wraz ze wzrostem temperatury problem gaśniecia się powiększa... a typ map sensora to PS CCT3 (podobno wadliwe)
Dzisiaj włączyłem dwie opcje w programie
Kontrola cisnienia na cut off
Wzbogacanie na cut off o wtrysk
Duża czułośc odczytów wtrysków benzyny.
I jest jakby lepiej.
Za co odpowiadają te funkcje tak dokładniej.

Obrazek

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 kwie 2013, 13:00

diabeelek pisze:Może to rzeczywiście mapsensor ma kres życia zwłaszcza, że czujnik temperatury gazu już w nim umarł pół roku temu.
Czy to może być winowajca takiego gaśniecia?
Co to oznacza?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 kwie 2013, 13:39

diabeelek pisze:Kontrola cisnienia na cut off
Wzbogacanie na cut off o wtrysk
Te funkcje gdy są załaczone mają pomagać podczas gdy wtryski są już zamknięte, czyli podczas hamowania.

Dziki192000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2013, 23:32
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Dziki192000 » 28 kwie 2013, 16:34

2.8 30v gdy zapale i wciskam pedal gazu dusi sie i jadac na 4 biegu przy niskich obrotach zaczyna trzasc i szarpac czy to wina lpg czy cos innego?

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 28 kwie 2013, 17:46

fassi1 pisze:
diabeelek pisze:Może to rzeczywiście mapsensor ma kres życia zwłaszcza, że czujnik temperatury gazu już w nim umarł pół roku temu.
Czy to może być winowajca takiego gaśniecia?
Co to oznacza?
Oznacza to że w moim mapsensorze umarł czujnik temperatury co wg infomracji w necie może oznaczać ze czujnik ciśnienia też może umrzeć.
A jak rano odpalam auto i zrobię tak 15km to jest ok ale jak sie pod maską zrobi gorąco i wg mnie map sensor się nagrzeje (może jakieś zimne luty) to zaczyna świrować...
Po drugie jak auto jest zimne to ciśnienie reduktora jest około 1.3 bara ale wraz z rozgrzaniem spada pomału aż do 1.00...

Czy to nie są objawy padniętego map sensora...?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 kwie 2013, 18:25

Dziki192000 pisze:2.8 30v gdy zapale i wciskam pedal gazu dusi sie i jadac na 4 biegu przy niskich obrotach zaczyna trzasc i szarpac czy to wina lpg czy cos innego?
Zacznij od sprawdzeni układu WN.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 kwie 2013, 00:24

diabeelek pisze:
fassi1 pisze:
diabeelek pisze:Może to rzeczywiście mapsensor ma kres życia zwłaszcza, że czujnik temperatury gazu już w nim umarł pół roku temu.
Czy to może być winowajca takiego gaśniecia?
Co to oznacza?
Oznacza to że w moim mapsensorze umarł czujnik temperatury co wg infomracji w necie może oznaczać ze czujnik ciśnienia też może umrzeć.
A jak rano odpalam auto i zrobię tak 15km to jest ok ale jak sie pod maską zrobi gorąco i wg mnie map sensor się nagrzeje (może jakieś zimne luty) to zaczyna świrować...
Po drugie jak auto jest zimne to ciśnienie reduktora jest około 1.3 bara ale wraz z rozgrzaniem spada pomału aż do 1.00...

Czy to nie są objawy padniętego map sensora...?
Jeśli nie działa czujnik od temp. gazu to korekty od temp. gazu nie będą działać poprawnie.
Ale przecież soft pokazuje normalne temperatury więc o co chodzi?
Jakby czujnik był uwalony to soft pokazywałby jakieś dziwne temperatury gazu.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 29 kwie 2013, 07:35

Temperature pokazuje normalna ponieważ wstawilem termistor zamiast tego czujnika.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 29 kwie 2013, 18:49

za ubogo jest i przygasa pod obciążeniem , na 1 screenie czas Pb 3,8 ms , czyli wydłuża czasy . Podnieść musisz w tym miejscu punkt na krzywej modelu. Korekty po temperaturze są włączone ?

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 09 maja 2013, 21:28

Dzisiaj odłączyłem akumulator i jak go podłączyłem to auto gasło mi nawet na benzynie przy wysprzęglaniu, ale skasowałem wzorzec, mapy PB i LPG, zrobiłem autokalibracje zebrałem mapy i na benzynie chodzi dobrze ale niestety na gazie dalej gaśnie przy wysprzęglaniu...
Natomiast ciekawi mnie dlaczego po odłączeniu aku auto gasło na PB...
Czy komputer od LPG ma wpływ na pracę na PB??

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 09 maja 2013, 22:09

Oczywiście Âźle wyregulowany lpg wpływa na ecu PB , w sterowniku benzynowym powstają korekty.

Wygląda na to ,że na beznynie jest problem. Masz VAG'a to zrób screen z kanałów 06 i 07 , tam są korekty krótkie i długie. NajwyraÂźniej po odpięciu aku wyzerowałeś adaptacje które sporo odbiegają od neutralnych .
Druga sprawa to robiłeś adaptację przepustnicy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja