Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Gaśnie przy wysprzęglaniu i skręcaniu

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 09 maja 2013, 22:49

Niestety nie mam VAG'a a adaptacje przepustnicy robiłem ale w taki sposób (gdzieś opisany na forum) otwarcie drzwi od kierowcy, przekręcenie kluczyka do kontrolek.

Auto już dobrze chodzi na PB ale dopiero po tym jak zrobiłem autokalibracje na LPG...

[ Dodano: 2013-05-09, 23:05 ]
Wężyki podciśnienia są tylko te nad kolektorem? ÂŁatwo je wszystkie wymienić? Nie wchodzą nigdzie głęboko w silnik? Obrazek

to tylko te węże?

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 11 maja 2013, 12:22

To ,że auto zaczęło chodzić na PB poprawnie po jakimś czasie to zapewne wynik wypracowania korekt w sterowniku które umożliwiają w miarę równąpracę . Fakt , ze zrobiłęś adaptacje lpg nie mial tu znaczenia.


To nie są wszystkie wężyki podcisnienia . Dodatkwo idzie do regulatora cisnienia PB na listwie, gruszki zmiennej długości kolektora dolotowego ( z przodu kolektora dolotowego ) i okolice lewej podłóżnicy do zbiornika podciśnienia.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 16 maja 2013, 20:26

Wiem, że to może bez sensu póki nie zmienię mapsensora ale czy ktoś mógłby rzucić okiem na te ustawienia bo wydaje mi się troche lepiej?
Z tego co widze było za ubogo, skorygowałem ale pytanie czy dobrze?
Druga sprawa czy zakres zbierania map na 2250 - 2750 a 1750 - 2750 ma wpływ na precyzje zbierania map? Obrazek Obrazek

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 16 maja 2013, 20:40

moze i ciut lepiej , ale dalej za ubogo w całym zakresie. Moze by jeszcze nachylenie
podniósł ? Z -8 na -5 ?

Jak masz VAG to podglądaj korekty w sterowniku PB , bedziesz wiedzial gdzie jest dobrze , a gdzie nie.

Mam w A4 silnik 2,8 ACK i tam czas PB na biegu jałowym jest 3,2 ms. U ciebie jest wiecej , pewnie jest za ubogo na jałowych.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 16 maja 2013, 20:51

Mapa jest odczytana ze starych ustawien a ten drugi screen "modelowanie" to jest to co pokazał program po kliknięciu "ustaw model"
U mnie na czas PB na PB na jałowym jest około 3,5ms i po przełączeniu na LPG czas PB się nie zmienia.
Mógłbys wrzucić screeny ze swojego auta?
Ile Ci spala LPG i jaka masz instalke

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 16 maja 2013, 21:20

Wiesz że mapy Pb i lpg mozesz porównywać tylko jeśli zrobisz je w tych samych warunkach , jednego dnia.


nie grzebałem u sibie kilka miesięcy , nie mam zrzutów , zwykle robilem wszystko na żywo.
mam pełno logów robionych VAGiem podczas ustawień.
Obrazek

Steronik Diego G3

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 16 maja 2013, 21:26

Ale to co jak ustawie mapy gazu tak jak benzyny jednego dnia to po dluzszej w czasie jezdzie nie powinny one sie i tak pokrywać?

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 16 maja 2013, 21:44

Raz zebrana mapa PB zostaje w sterowniku lpg chyba ze ją skasujesz, lpg mapa moze rysować się nieco inna po jej wykasowaniu , wpływa na to cisnienie lpg , temperatura gazu .

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 16 maja 2013, 22:03

A powiedz mi u mnie w miare ok wyglada ta mapa benzyny? Być może mam skopany wzorzec i na siłe chce do tego dobrać lpg.
Wg mnie mapa LPG zawsze powinna pokrywać się z PB...
Na PB auto nie gaśnie ani nic złego się z nim nie dzieje.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 16 maja 2013, 22:23

mapki nie muszą sie pokrywać , ważne aby korekty w sterowniku Pb były niskie i takie jak na Pb. Korekty krótkoterminowe widzisz na moim wrzucie , vag kanał 06

[ Dodano: 2013-05-16, 22:24 ]
mapa pb niby normalna , ja nie widzę nic nieprawidłowego

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 17 maja 2013, 13:18

Jest chyba postęp. Na tych ustawieniach auto nie gaśnie:
Obrazek

Być może jest to również zasługa wyłączonych korekt po temperaturach.
Mam za to pytanie ponieważ na tej mapie wg mnie jest za ubogo i auto gasło a mimo to auto spaliło więcej o jakieś 2litry na 100 km(trasa 600km )
Obrazek

czy jak teraz ustawiłem mnożnik bardziej na bogato:
Obrazek

to nie spali więcej o 5litrów

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 18 maja 2013, 01:26

nie widzę za wiele zmian. korekty po temp. muszą być włączone. Na każdym zdjęciu takie niskie te temp. reduktora , dlaczego ?

Co do spalania , to nie wiem czego oczekujesz. Ile obecnie pali ? Normalnie bedzie sie kręcił 13-15 ltr, trasa moze 11-12 ltr.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 18 maja 2013, 20:41

Auto nie gaśnie już przy wysprzęglaniu jak mam kierownice prosto więc jest lepiej.
Dalej ale dużo rzadziej gaśnie przy wysprzęglaniu i skręcaniu.
Załaczam mapki i model na którym wg mnie jest idealnie. Zerknij okiem i podaj coś do poprawy jak znajdziesz.

Zauważyłem, że jak auto jest na benzynie na luzie i skręce koło na maxa aż kierownica odbije to obroty na PB lecą do 200-300rpm. Czytałem o tym i to "niby" jest normalne, że jak włącza sie wspomaganie to obroty spadają tylko na PB zdążą sie odbić co niestety na LPG się nie udaje...
Co zrobić aby na LPG nie gasło?
Obrazek Obrazek

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 18 maja 2013, 22:18

mapki wyglądają dużo lepiej i w zasadzie po ich wyglądzie niby ok. Ale wiesz , mapki mapkami , ale musisz mieć VAG-a , musisz obejrzeć jak pracują sondy i jakie są korekty w setrowniku PB.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 19 maja 2013, 18:47

Jednak auto nadal gaśnie, zazwyczaj przy skręcaniu, oczywiscie problem wystepuje dopiero po rozgrzaniu. Dodam, że podczas własnie takiego skrętu kierownicą czasy wtrysku PB na LPG spadają do około 2ms. Być może wtryski za wolne. (Hana Zielone)
Nie mam już pomysłu...mapy poprawne ciśnienie poprawne...chyba zaczne od regeneracji reduktora bo ma nalatane 50tys i nic z nim nie robilem.
Jeszcze trochę pogrzebałem dzisiaj i jedyne co mi sie udało zauważyć to to, że wąż od podciśnienia do zaworu EGR był odłączony, reszta podciśnień jest ok.
Nie spodziewam sie po tym zabiegu cudów bo zawór EGR chyba nie ma żadnego wpływu na gaśniecie?

Mam jeszcze taki bardzo lakoniczne pytanie. Jakie ustawić ciśnienie na reduktorze i czy zrobić to na zimnym czy ciepłym reduktorze oraz przy zalanej butli do pełna czy bez różnicy?
Pytam bo znowu mi ciśnienie pokazuje 0,85 i być może przez to wtryski chodzą na długich czasach i przy spadku czasów PB na LPG do 2ms nie dają rady podawać gazu...
Jakie czasy maja Hana Zielone bo nie mogę znaleźć nigdzie w internecie...
Ostatnio zmieniony 19 maja 2013, 18:53 przez diabeelek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja