Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: grzelus2 » 01 lip 2012, 23:08

Witam wszystkich Forumowiczów.
Mam podobny problem. od pewnego czasu po odpaleniu silnika, po jakiś 15-30 sek rozlega się glosne stukanie, szuranie dochodzące z tylu silnika. Caly czas pali się CHECK. :(
Planuje jutro podpiąć auto pod kompa, zobaczymy co dolega mojej kulce.

Mam pytanie, czy ktoś ma doświadczenie z napinaczami o których pisal wyżej Bilskirnir, czy ktoś zamawial czesci z tych stron?[
Silnik rozgrzebany, diagnoza mechanika:
Lewa glowcia
- napinacze wraz ze slizgami ok, tak twierdzi mechanik, nie widać na nim śladów zurzycia, brak sladów szorującego lancucha
- na pokrywie brak śladów szorującego lancucha
- na dole glowicy (tam gdzie "chodzi" lancuch) widać slady ocierania - mechanik twierdzi że lancuch jest mocno napiety z góry i wyciągnąl sie, dlatego "szorowal"

Prawa glowica:
- napinacze wraz ze slizgami ok, tak twierdzi mechanik, nie widać na nim śladów zurzycia, brak sladów szorującego lancucha
- na pokrywie brak śladów szorującego lancucha
- na dole glowicy brak śladów szorującego lancucha
- walek rozrządu wydechowy, wytarte trzy krzywki
- brak gladzi na trzech szklankach

Jezeli chodzi o bledy wyswietlone prez VAG: 17831 , 17819
- uszkodzony przewód powietrza dodatkowego (ten ktory rozdziela powietrze do 2 zaworów)

Jutro zalacze zdjęcia z rozbiórki.


Mechanik podal następującą liste zakupów:
058 109 229 B - x 2szt (łancuchy)
058 198 217 - x 2 szt ( uszczelki napinacza)
078 198 025 - x 2 szt (uszczelki pok. zaworow)
026 103 085 D - x 4 szt (simeringi walka)
078 103 113 E - x 2 szt (zaslepka walka)
078 109 022 - x 1 szt (walek rozrzadu)
058 109 309 E - x 3 szt (szklanki)
078 131 831 L - x 1 szt (przewód powietrza dodatkowego)

O ile czesc czesci trzeba bedzie zamowic nowych, o tyle planuje zakupic urzywaną glowice z silnika ARE (pytanie: czy czesci takie jak walek wydechowy i szklanki będą pasować? wydaje mi sie że tak, prosze zorientowanych o ewentualne potwierdzenie)

Zaproponowalem mechanikowi rowniez wymiane owych zaworkow oleju o których byla mowa wyżej (059 103 175 F), ten mowi, iż nie ma sensu gdyż w moim przypadku klekotanie bylo slyszalne praktycznie caly czas zaraz po odpaleniu silnika, na slizgach nie ma sladów "nienormalnego" zurzycia po trzecie gdyby napinacze się nie napinaly to lancuch rozrządu byl by za luzny i przeskoczyl by na 100%.

Sam nie wiem. Czy to możliwe aby lancuchy az tak sie wyciągnely ?
Dlaczego wytarly sie krzywki? czy te zaworki dają olej tylko na napinacze czy również na cala góre glowicy?
Najprawdopodobniej je wymienimy.
Ale martwi mnie to, ze jesli zostawie stare napinacze klekotanie może nie zniknąc. Czy oprócz zurzycia slizgów występuje jeszcze jakaś inna usterka tych napinaczy?
Do tej pory auto jezdzi na oleju edge long life.

pozdr

Hiszpania mistrzem Europy <okok> , szkoda Wlochow <zalamka>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2012, 17:53 przez grzelus2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 03 lip 2012, 07:17

Napinacz na lewej głowicy masz na 100% do wymiany.

grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: grzelus2 » 04 lip 2012, 20:50

SILNIK zlozony, moja V 6tka mruczy jak kotek <radocha> ,dzis jestem chyba najszczesliwszym forumowiczem <radocha> .... obeszlo się bez wymiany napinaczy, choć obawy mialem do koĂąca.... ale i tak tanio nie bylo, niespodzianką byl wytarty walek <uoee>

jutro powrzucam jeszcze troche fotek z naprawy....
a puki co ide pocieszyć się moimi sprawnymi 250 PeEsaMi.

[ Dodano: 2012-07-13, 22:36 ]
No i radość trwala nie zbyt długo.
Zaczeło wywalać bład 17755. Silnik wkręca się na obroty jak szalony, mocy nie brakuje, na wolnych obrotach silnik delikatnie drży.

Rozrząd złożony prawidlowo, znaki się zgadzają.

Ręce opadają <zalamka>


foto cd...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 14 lis 2012, 10:51

koledzy proszę o ocenę logów, bo z tego co z nich wywnioskowałem to mam napinacze do wymiany :(

Grupy: 090,030,003,090,030,003 - http://vaglog.rtnet.pl/arek.kow6_104653.html
Ostatnio zmieniony 14 lis 2012, 11:30 przez zumak, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 lis 2012, 11:03

zumak, link nie działa :(

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 11:21

0x4B25A pisze:zumak, link nie działa :(
\

W ostatnio dodanych jest :)

Z tego co widać w 090 - fazatory działają poprawnie, powinieneś tak naprawdę pociągnąć do odcięcia, żeby zobaczyć co się dzieje dalej :(
Pokaż co masz w 093, nie podoba mi się latający trochę za bardzo zapłon na jałowym :(

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 14 lis 2012, 11:30

http://vaglog.rtnet.pl/arek.kow6_104653.html ten link chyba działa:P

skoro napinacze działają ok to dlaczego od 3200rpm mam wartości ujemne, a na forum znalazłem informacje ze podczas przyspieszania wartości powinny być w przedziale 16-25

[ Dodano: 2012-11-14, 11:36 ]
i własnie te 3200rpm to ten moment w którym moc i Nn umierają na wykresie z hamowni w moim temacie -ajk-27-230-km-brak-mocy-vt49589,45.htm

zresztą Zagór juz sie udzielałeś w moim temacie wiec pewnie pamiętasz o co chodzi :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 11:40

zumak pisze:http://vaglog.rtnet.pl/arek.kow6_104653.html ten link chyba działa:P

skoro napinacze działają ok to dlaczego od 3200rpm mam wartości ujemne, a na forum znalazłem informacje ze podczas przyspieszania wartości powinny być w przedziale 16-25

[ Dodano: 2012-11-14, 11:36 ]
i własnie te 3200rpm to ten moment w którym moc i Nn umierają na wykresie z hamowni w moim temacie -ajk-27-230-km-brak-mocy-vt49589,45.htm

zresztą Zagór juz sie udzielałeś w moim temacie wiec pewnie pamiętasz o co chodzi :)
CDN w Twoim wiątku.

mydoom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: mydoom » 04 sty 2013, 23:05

Panowie czy mój przypadek ma dużo wspólnego z tym co tutaj opisujecie??www.youtube.com/watch?v=KPdMUxdQpEs&feature=youtu.be proszę o pomoc

sajmon8526
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: sajmon8526 » 05 sty 2013, 19:43

Witam.Panowie czytałem watki o tych napinaczach łancucha ale nie moge dokładnie dojsc do tego od czego mozna takie napinacze załozyc.W mojej lewej glowicy prawie za kazdym razem mam terkotanie na 1 sekunde po odpaleniu rano.Ale gdy chodzi i jest nagrzany klekotanie rowniez slychac tylko ze ciszej normlanie nikt by sie tym nie przejał ale mnie to drazni.Wiec w planie mam wymiane napinacza tylko nie wiem czy bedzie np pasował od 1.8 .Na allegro jest tego duzo ale tylko do 1.8 t.Czy ktos to dokladnie przestudiowal i wie jak to z tymi napinaczami jest?I jeszcze jedno pytanko.Czy napinacz z lewej i prawej glowicy sa takie same?Z gory dzieki za odpowiedź pozdrawiam

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 06 sty 2013, 07:49

lewy i prawy jest inny,
pasuja tylko od benzyn v6, czyli 2.4, 2.8 i 2.7.
Na allegro nie ma do v6, zosaje ebay i Aso.

sajmon8526
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: sajmon8526 » 06 sty 2013, 11:03

Rozumiem.O taka informacje mi chodziło.Dzieki i pozdrawiam

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 06 sty 2013, 11:26

Na allegro czasem zdarzają się do V6. Uważaj natomiast na ebayowe chińskie podróbki. Oni już nawet ślizgi produkują, tylko kto to przetestuje? Poza tym cena nieadekwatna.
Pozdrawiam,
Krisker

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 06 sty 2013, 13:42

nie rozumiem dlaczego macie problemy z napinaczami ? macie takie naloty na silniku czy jestescie przewrazliwieni ? ja jak ostatnio wymieniałem uszczelki pod deklami to ślizgi miałem jak nowe? nalot powyzej 200k sprawdzony ? wersja USA , czy moze nie tylko o same ślizgi tutaj chodzi , moze spróbujcie olej zmienic na lepszy?

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 06 sty 2013, 18:39

U mnie ślizgi też są jak nowe, a czasem przy odpalaniu zabrzęczy. przebieg 280kkm, olej millersoils 5W40, a teraz 5W30.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga