[V6] napinacze łańcucha rozrządu
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zaworki są pod kolektorem ssacym . Ciężko się do nich dostać wiadomo jak sięma lpg to rozpinanie wtrysków lpg , benzynowych ,listawa wtryskowa podcisnienia , przepustnica moze pojdzie z kolektorem do gory . no taka grzebanina ale oczywiscie do wykonania. Ja osobiscie chyba zastosuje podwójne płukanie. Myslę że jak ma cos wypukać to lepiej nich to zrobi odrazu . A jak jestes pewien ze siolnik ma przebieg w porzadku w jeszce nie jest styrany to nic nieciekawego po płlukaniu nie powinno sie dziać.
Prawie na każdy temat są różne zdania
jeszcze zasięgnę opinii kolegów i zdecyduje czy płukać czy nie.
Bardziej teraz interesują mnie te zawory zwrotne, jak się do nich dostać i czy to pomoże w tym trrrrr....
i czy zmienić też olej na Motul 5w40 , kupując zalałem 10w40 bo nie byłem pewny na jakim jeździł poprzedni właściciel, po przeczytaniu postów o oleju chyba zmienię jednak na 5w40
Zanim wystawiłem odpowiedź już ją dostałem, dzięki

Bardziej teraz interesują mnie te zawory zwrotne, jak się do nich dostać i czy to pomoże w tym trrrrr....

Zanim wystawiłem odpowiedź już ją dostałem, dzięki

- kobraudia6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 sie 2010, 08:30
- Lokalizacja: Kevelaer niemcy
witam ponownie wiec po zdjeciu glowicy okazalo sie ze 3 zawory zlamane,poza tym dziorawy tlok co dalej nie wiem w sobote sciagam miske olejowa zobaczymy co dalej zalacznik foto pozdrawiam0x4B25A pisze:kobraudia6, to czy się coś stało to moim zdaniem powinno zostać ocenione przed następnym odpaleniem... Wszystko zależy jak mocno przeskoczył wtedy rozrząd... bo może się okazać, że zawory 'spotkały' się z tłokami i jest masakra w środku...
W naszych autach nie ma się co łudzić, że to sam czujnik się wysypał... szczególnie, gdy auto traci moc... oczywiście tak też może być, że zaczyna nierówno chodzić itp. Ale w większości przypadków to poważne problemy z rozrządem...
Powodzenia życzę i opisz co się udało ustalić...
i mam odnosnie tego zdarzenia pytanko,posiadam silnik z oznaczeniem APZ ,skrzynia automatyczna tip tronic,naped quattro,pytanie brzmi jakie silniki o jakich oznaczeniach wspolpracuja z moja skrzynia?dzieki za info
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
u mnie ostatnio wywaliło bład nastawnika faz ,zwarcie potencjału plus akumulatora.
Zapalał się check.Okazało sie że trzeba było wymienić ten element z cewka,pomiar rezystancji wykazał na jednym 14,a na drugim blisko zero.załozyłem ze starego napinacza i na razie ok,check ładnie gasnie.i tu nie ma znaczenia czy ta cewka jest z lewego czy prawego,pasuje.mało tego przy okazji wysiadł czujnik temperatury i o dziwo tez wyskoczył check,ale to juz inna historia.takze nie pozbywajcie sie starych napinaczy bo tam sa czesci zamienne.
a błedy to 17937 P1529 Nastawnik wałka rozrządu -zwarcie z potencjałem plus akumulatora
Zapalał się check.Okazało sie że trzeba było wymienić ten element z cewka,pomiar rezystancji wykazał na jednym 14,a na drugim blisko zero.załozyłem ze starego napinacza i na razie ok,check ładnie gasnie.i tu nie ma znaczenia czy ta cewka jest z lewego czy prawego,pasuje.mało tego przy okazji wysiadł czujnik temperatury i o dziwo tez wyskoczył check,ale to juz inna historia.takze nie pozbywajcie sie starych napinaczy bo tam sa czesci zamienne.

a błedy to 17937 P1529 Nastawnik wałka rozrządu -zwarcie z potencjałem plus akumulatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 lut 2012, 15:59
- Lokalizacja: nottingham
Siema u mnie w 1.8T quattro tez tyrkotało ale na ciepłym silniku i przy odejmowaniu gazu podczas jazdy. Wymieniłem napinacz tylko napinacz i luzik śmiga bez hałasu. Stary jak wywnioskowałem z wyglądu to miał wyżłobienia po łaĂącuszku ale to nie był problem , problemem było to iż nie trzymał ciśnienia oraz sprężystości nie zapłaciłem jak inni w aso 1700 zeta tylko 100 funtów przy kursie z dziś to jakieś 470 zeta z model z elektrozaworem
czas wymiany 1,5 godziny i parę przekleĂąstw zrobione. Dla tych co planują wymienić ten napinacz to machnij cie razem z wymianą rozrządu i na boga trzeba jeden wałek ściągnąć nie ma szans bez , ja się umordowałem i tak z jednym wałkiem bo trzeba znaków pilnować. ÂŚmigałem z tym zepsutym napinaczem jakieś 4 miesiące nie ma śladu na obudowie ani na głowicy tak że myślę że on sam w sobie robił ten hałas podczas pracy tak że jak chcecie sprawdzić czy do wymiany czy nie to po prostu go wciśnijcie i zobaczcie czy szybko odskoczy jeśli nie to do wymiany.
czas wymiany 1,5 godziny i parę przekleĂąstw zrobione. Dla tych co planują wymienić ten napinacz to machnij cie razem z wymianą rozrządu i na boga trzeba jeden wałek ściągnąć nie ma szans bez , ja się umordowałem i tak z jednym wałkiem bo trzeba znaków pilnować. ÂŚmigałem z tym zepsutym napinaczem jakieś 4 miesiące nie ma śladu na obudowie ani na głowicy tak że myślę że on sam w sobie robił ten hałas podczas pracy tak że jak chcecie sprawdzić czy do wymiany czy nie to po prostu go wciśnijcie i zobaczcie czy szybko odskoczy jeśli nie to do wymiany.

- Oofol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
- Lokalizacja: Munster/Karkonosze
- Kontakt:
W R4 ancuch jest tak samo umiejscowiony jak w V6 i na 99% napinacze sa takie same.0x4B25A pisze:damiannottingham, weź tylko pod uwagę, że w tym temacie mowa jest o rozrządach stosowanych w silnikach V6... często wielołaĂącuchowych... i umiejscowionych od ściany grodziowej...
Rozrzad w obydwu konstrukcjach jest na pasku wiec az tak kolosalnych roznic nie ma;)
Panowie, mozecie dac namiar gdzie mozna kupic sama cewke? U mnie rowniez wyskoczyl blad "zwarcia na plus" i cewka ma 0.3Ohm... A napinacz jest nowy Audi ma jakies 4k mil...
I jeszcze jedno - czy ta cewka jest zamienna pomiedzy V6 i R4?
PM+
AVF+
ARE
AVF+
ARE
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Oofol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
- Lokalizacja: Munster/Karkonosze
- Kontakt:
Napisalem ze na 99% sa takie same - niemialem w rekach wersji z V6...sebastian855 pisze:Oofol, i tu się mylisz bo napinacz z r4 jest inny niż w V6,
wygląda podobnie ale jest inny.
A skoro po 4k mil padł Ci napinacz to albo kupiłeś badziewny zamiennik z allegro,
albo przyczyna awarii leży gdzie indziej.
Co do mojego to czytaj uwazniej kolego - napisalem powyzej ORI=kupowany w ASO.
Nastepna rzecz to fakt ze napinacz jest sprawny a padla cewka, co do przyczyny usterki to juz ja usunalem a byla natury elektryczniej nie zwiazanej z napinaczem ale defakto uszkodzila cewke...
PM+
AVF+
ARE
AVF+
ARE
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
vipserek,w ASO są kosmicznie drogie ale dostaniesz już napinacze po upgradzie 078 109 088 C na 1-3 cyl został zastąpiony w 2007r na 078 109 088 H a na 4-6 cyl
078 109 078 C na 078 109 078 F.Tu może je znajdziesz taniej,kupuj nowe używek nie warto zakładać tak samo jak tanich zamienników.
http://www.europaparts.com/cam-chain-te ... 9088h.html
http://www.europaparts.com/cam-chain-te ... 9087f.html
https://www.germanautosupply.com/store/ ... r-253.html
Pozdrawiam.
078 109 078 C na 078 109 078 F.Tu może je znajdziesz taniej,kupuj nowe używek nie warto zakładać tak samo jak tanich zamienników.
http://www.europaparts.com/cam-chain-te ... 9088h.html
http://www.europaparts.com/cam-chain-te ... 9087f.html
https://www.germanautosupply.com/store/ ... r-253.html
Pozdrawiam.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir