Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 30 lis 2011, 15:31

Zaworki są pod kolektorem ssacym . Ciężko się do nich dostać wiadomo jak sięma lpg to rozpinanie wtrysków lpg , benzynowych ,listawa wtryskowa podcisnienia , przepustnica moze pojdzie z kolektorem do gory . no taka grzebanina ale oczywiscie do wykonania. Ja osobiscie chyba zastosuje podwójne płukanie. Myslę że jak ma cos wypukać to lepiej nich to zrobi odrazu . A jak jestes pewien ze siolnik ma przebieg w porzadku w jeszce nie jest styrany to nic nieciekawego po płlukaniu nie powinno sie dziać.

Awatar użytkownika
poliwoj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 wrz 2011, 15:43
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: poliwoj » 30 lis 2011, 15:45

Prawie na każdy temat są różne zdania :) jeszcze zasięgnę opinii kolegów i zdecyduje czy płukać czy nie.
Bardziej teraz interesują mnie te zawory zwrotne, jak się do nich dostać i czy to pomoże w tym trrrrr.... <mysli> i czy zmienić też olej na Motul 5w40 , kupując zalałem 10w40 bo nie byłem pewny na jakim jeździł poprzedni właściciel, po przeczytaniu postów o oleju chyba zmienię jednak na 5w40

Zanim wystawiłem odpowiedź już ją dostałem, dzięki <brawo>

Awatar użytkownika
kobraudia6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 sie 2010, 08:30
Lokalizacja: Kevelaer niemcy

Post autor: kobraudia6 » 05 gru 2011, 22:19

0x4B25A pisze:kobraudia6, to czy się coś stało to moim zdaniem powinno zostać ocenione przed następnym odpaleniem... Wszystko zależy jak mocno przeskoczył wtedy rozrząd... bo może się okazać, że zawory 'spotkały' się z tłokami i jest masakra w środku...
W naszych autach nie ma się co łudzić, że to sam czujnik się wysypał... szczególnie, gdy auto traci moc... oczywiście tak też może być, że zaczyna nierówno chodzić itp. Ale w większości przypadków to poważne problemy z rozrządem...

Powodzenia życzę i opisz co się udało ustalić...
witam ponownie wiec po zdjeciu glowicy okazalo sie ze 3 zawory zlamane,poza tym dziorawy tlok co dalej nie wiem w sobote sciagam miske olejowa zobaczymy co dalej zalacznik foto pozdrawiam
i mam odnosnie tego zdarzenia pytanko,posiadam silnik z oznaczeniem APZ ,skrzynia automatyczna tip tronic,naped quattro,pytanie brzmi jakie silniki o jakich oznaczeniach wspolpracuja z moja skrzynia?dzieki za info
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 gru 2011, 07:57

kobraudia6, zdjęcie idealnie pokazuje to oczym mówiłem :( <zalamka> Współczuję...

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 31 gru 2011, 13:24

u mnie ostatnio wywaliło bład nastawnika faz ,zwarcie potencjału plus akumulatora.
Zapalał się check.Okazało sie że trzeba było wymienić ten element z cewka,pomiar rezystancji wykazał na jednym 14,a na drugim blisko zero.załozyłem ze starego napinacza i na razie ok,check ładnie gasnie.i tu nie ma znaczenia czy ta cewka jest z lewego czy prawego,pasuje.mało tego przy okazji wysiadł czujnik temperatury i o dziwo tez wyskoczył check,ale to juz inna historia.takze nie pozbywajcie sie starych napinaczy bo tam sa czesci zamienne. <okok>


a błedy to 17937 P1529 Nastawnik wałka rozrządu -zwarcie z potencjałem plus akumulatora

damiannottingham
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2012, 15:59
Lokalizacja: nottingham

Post autor: damiannottingham » 09 mar 2012, 17:08

Siema u mnie w 1.8T quattro tez tyrkotało ale na ciepłym silniku i przy odejmowaniu gazu podczas jazdy. Wymieniłem napinacz tylko napinacz i luzik śmiga bez hałasu. Stary jak wywnioskowałem z wyglądu to miał wyżłobienia po łaĂącuszku ale to nie był problem , problemem było to iż nie trzymał ciśnienia oraz sprężystości nie zapłaciłem jak inni w aso 1700 zeta tylko 100 funtów przy kursie z dziś to jakieś 470 zeta z model z elektrozaworem
czas wymiany 1,5 godziny i parę przekleĂąstw zrobione. Dla tych co planują wymienić ten napinacz to machnij cie razem z wymianą rozrządu i na boga trzeba jeden wałek ściągnąć nie ma szans bez , ja się umordowałem i tak z jednym wałkiem bo trzeba znaków pilnować. ÂŚmigałem z tym zepsutym napinaczem jakieś 4 miesiące nie ma śladu na obudowie ani na głowicy tak że myślę że on sam w sobie robił ten hałas podczas pracy tak że jak chcecie sprawdzić czy do wymiany czy nie to po prostu go wciśnijcie i zobaczcie czy szybko odskoczy jeśli nie to do wymiany. <okok>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 mar 2012, 17:26

damiannottingham, weź tylko pod uwagę, że w tym temacie mowa jest o rozrządach stosowanych w silnikach V6... często wielołaĂącuchowych... i umiejscowionych od ściany grodziowej...

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 10 mar 2012, 12:21

0x4B25A pisze:damiannottingham, weź tylko pod uwagę, że w tym temacie mowa jest o rozrządach stosowanych w silnikach V6... często wielołaĂącuchowych... i umiejscowionych od ściany grodziowej...
W R4 ancuch jest tak samo umiejscowiony jak w V6 i na 99% napinacze sa takie same.
Rozrzad w obydwu konstrukcjach jest na pasku wiec az tak kolosalnych roznic nie ma;)

Panowie, mozecie dac namiar gdzie mozna kupic sama cewke? U mnie rowniez wyskoczyl blad "zwarcia na plus" i cewka ma 0.3Ohm... A napinacz jest nowy Audi ma jakies 4k mil...

I jeszcze jedno - czy ta cewka jest zamienna pomiedzy V6 i R4?
PM+
AVF+
ARE

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 mar 2012, 14:58

Oofol, i tu się mylisz bo napinacz z r4 jest inny niż w V6,
wygląda podobnie ale jest inny.

A skoro po 4k mil padł Ci napinacz to albo kupiłeś badziewny zamiennik z allegro,
albo przyczyna awarii leży gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 10 mar 2012, 15:30

sebastian855 pisze:Oofol, i tu się mylisz bo napinacz z r4 jest inny niż w V6,
wygląda podobnie ale jest inny.

A skoro po 4k mil padł Ci napinacz to albo kupiłeś badziewny zamiennik z allegro,
albo przyczyna awarii leży gdzie indziej.
Napisalem ze na 99% sa takie same - niemialem w rekach wersji z V6...

Co do mojego to czytaj uwazniej kolego - napisalem powyzej ORI=kupowany w ASO.
Nastepna rzecz to fakt ze napinacz jest sprawny a padla cewka, co do przyczyny usterki to juz ja usunalem a byla natury elektryczniej nie zwiazanej z napinaczem ale defakto uszkodzila cewke...
PM+
AVF+
ARE

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 mar 2012, 16:15

Oofol, nie wiem czy samą cewkę wymienisz,
ja bym raczej czegoś takiego Ci nie proponował,
a juz napewno samej cewki nie kupisz, chyba że z uszkodzonego napinacza na części.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 10 mar 2012, 19:04

A niby dla czego bys nie probowal?
Napinacz jest prawie nowy a cewka ulegla uszkodzeniu jak juz pisalem z powodu awarii instalacji wiec nei widze problemu - tymbardziej ze jest demontowalna;)
PM+
AVF+
ARE

vipserek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 gru 2010, 19:24
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: vipserek » 08 maja 2012, 12:55

witam szukam pomocy potrzebuje kupić dwa napinacze łaĂącucha rozrządu do a6 2.4 cena w serwisie dwóch sztuk po rabatach jest 3400 zl zna ktoś kogoś kto ma coś taniej to załatwić czekam na odpowiedz. jak coś moje gg 6315535

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 08 maja 2012, 14:28

vipserek,w ASO są kosmicznie drogie ale dostaniesz już napinacze po upgradzie 078 109 088 C na 1-3 cyl został zastąpiony w 2007r na 078 109 088 H a na 4-6 cyl
078 109 078 C na 078 109 078 F.Tu może je znajdziesz taniej,kupuj nowe używek nie warto zakładać tak samo jak tanich zamienników.


http://www.europaparts.com/cam-chain-te ... 9088h.html
http://www.europaparts.com/cam-chain-te ... 9087f.html
https://www.germanautosupply.com/store/ ... r-253.html

Pozdrawiam.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 maja 2012, 07:48

Trzeba uważać na taĂąsze wersje sprzedawane na ebayu (uk, usa). Są to nowe produkty, ale nie OE, tylko niesprawdzone chiĂączyki.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja