Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5 TDI AKN] dzwięk silnka

Silniki wysokoprężne
Gor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 07 mar 2009, 18:01
Lokalizacja: Malbork

[A6 C5 2,5 TDI AKN] dzwięk silnka

Post autor: Gor » 21 mar 2010, 15:19

Witam wszystkich :-)

po wymianie kompletnej hydrauliki (wałki OK) INA dalej dziwnie głośno klekocze :-/ jakies pomysły .... a może to tylko moje zdanie i tak ma być (ten typ tak ma :shock: )
proszę o opinie pracy silnika (temp. 90 st.)



Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 21 mar 2010, 18:08

Jak na moje niefachowe ucho to bardzo ladnie chodzi. :-)

Gor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 07 mar 2009, 18:01
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Gor » 21 mar 2010, 19:02

Dzięki za opinie, jednak wydaje mi się że słychać jest takie jakby metaliczne „cykanie” prawdą jest że przed wymianą hydrauliki klapotał jak stara sieczkarnia teraz jest lepiej - jak wchodzi na obroty to pięknie mruczy :-) - ładnie ciągnie od samego dołu czuć jest teraz moc tego silnika :-D to cykanie słychać tylko na wolnych obrotach, właściwie może po porostu jestem przewrażliwiony jednak dla pewności po 5kkm wymienię jeszcze olej :-)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 21 mar 2010, 19:25

Sama praca ok, twardo i równo. Cykanie także słychać, z prawej jak i z lewej strony. Myślę ze za jakiś niedługi czas wszystko się dopracuje i ucichnie. Ale na razie bądź na wszelki wypadek czujny ale bez nerwów. ;-)
Olej powinieneś po takiej operacji wymienić. Wiadomo ze każda stówka przy wydatkach jest na miarę złota ale wymień olej.
Aaaa... troszeczkę dymiło z wlewu oleju. Ja aż takiego doświadczenia nie mam żeby po takim krótkim ułamku stwierdzić czy za dużo dymi czy jest ok, ale wiem ze dymienie i podskakujący korek wlewu oleju świadczy/zmusza do natychmiastowej wymiany odmy. :roll:
Pozdrawiam

Gor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 07 mar 2009, 18:01
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Gor » 21 mar 2010, 20:00

odma oczywiście jest wymieniona a ten dymek to raczej jest taka mgiełka (z tego co czytałem to tak ma być) olej jest nowy przejechałem jakieś 2 kkm - pisałem że wymienię jeszcze raz - tak na wszelki wypadek :-)

tak swoją droga to posiadanie i jazda audi-kiem ma być przyjemnością (i niewątpliwie jest) tylko dlaczego my wszyscy właściciele kierowcy użytkownicy czy jak to zwał... myślimy tylko o tym jak pracuje silnik, czy stuka czy jeszcze nie, jak tam nasze wałki, co z odmą, w jakiej kondycji jest VP 44 ile wydamy na następną naprawę i co jeszcze wymienić dodać poprawić .... paranoja jakaś normalnie ;-) jest to mój pierwszy samochód z którym jest tyle problemów (liczyłem na to że poważna marka OOOO = trwaly odporny na usterki samochód) wczesniejsze marki VW - Volvo - Toyota - nawet Ford nie sprawiały tyle kłopotów prawda że były usterki ale po naprawie auta jeździły jak to się mówi od wymiany do wymiany oleju i nie były to auta nowe ("Ale na razie bądź na wszelki wypadek czujny ale bez nerwów.") czy przyjemność posiadania dobrego auta polega na tym by caly czas być czujnym ? ale fakt niezaprzeczalny - jazda tym autem jest przyjemnością - <ok> :-)

to takie drobne przemyslenia :-P - bez urazy oczywiście <piwo>

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 21 mar 2010, 20:26

GOR

Tak to już jest na tym świecie.........można by pisać i pisać, i pisać, i pisać, i pisać......


:lol:

Gor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 07 mar 2009, 18:01
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Gor » 31 mar 2010, 17:00

po wymianie oleju cykanie podczas pracy nie zmieniło się jest delikatnie słyszalne ale zauważyłem że słychać ten dźwięk wyraźnie podczas pracy silnika pod obciążeniem tzn. w trakcie przyśpieszania na 2 - gim i w początkowej fazie 3-gio biegu właściwie jest to taki klekot w wąskim zakresie obrotów około 1300 do 2000 (mniej więcej) potem silnik pięknie mruczy i ciągnie jak szalony ( właściwie ciągnie równo w całym zakresie obrotów). Mechanik który wymieniał hydraulikę po osłuchaniu pracy mówi że tak te silniki pracują a ja jestem przewrażliwiony :roll: . Liczyłem jednak że po wymianie hydrauliki silnik będzie pracował łagodniej ....... może macie jeszcze jakieś pomysły :?: , a może ten stukot pochodzi od wtryskiwacza podającym większa dawkę paliwa właśnie pod obciążeniem..... :?: Pali na przysłowiowy dotyk pięknie przyśpiesza tylko ten dzwięk :-? dodam jeszcze że podczas przegazowania na postoju dzwięk ten jest prawie nie słyszalny ... sam już nie wiem :roll:

krisu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
Imię: Jan
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kolbuszowa

Post autor: krisu » 31 mar 2010, 20:50

Gor, na moje ucho jest perfekt,tak jak w moim (traktorze) :-P po wymianie wałków,to cykanie też mnie zastanawiało i mój mechanik stwierdził to co twój-przewrażliwienie :lol:

Gor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 07 mar 2009, 18:01
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Gor » 31 mar 2010, 21:13

oby to była prawda :-)

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 01 kwie 2010, 14:51

posiadam taki sam silnik AKN - rozrząd kompletny mieniałem dokładnie rok temu- na postoju również słyszę cykanie. Przyjmuję że tak ma być i śmigam.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

Noris
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2009, 15:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: Noris » 02 kwie 2010, 08:58

nie mam zastrzeżeń, tak powinno właśnie chodzić zdrowe 2,5 tdi faktycznie jesteś przewrażliwiony chyba. Jedyne czym bym sie martwił to za dużyprzedmuch po odkręceniu korka, u mnie tak nie ma wogóle.

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 02 kwie 2010, 09:23

Noris pisze: u mnie tak nie ma wogóle.
Udowodnij :P

A tak na poważnie to u mnie jest podobnie, widzę że dużo osób jest też tym dymieniem zaniepokojonym, ostatnio byłem u gościa który zwozi auta na części i mówił że to występuje we wszystkich 2.5...

Dlatego jakbyś kiedyś się nudził to zapodaj krótki filmik obrazujący niedymiący wlew oleju.

Noris
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2009, 15:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: Noris » 02 kwie 2010, 15:55

Ok postaram się na dniach nagrać filmik z zerowymi przedmuchami u mnie <ok>

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 03 kwie 2010, 04:50

moze wymiana odmy uleczylaby te przedmuchy?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 03 kwie 2010, 08:28

mateuszsta20 pisze:moze wymiana odmy uleczylaby te przedmuchy?
Ja to w tej sprawie nie mam zbytnio doświadczenia w 2,5tdi, ale obserwując forum, większości przypadków dmuchania z korka i z bagnetu zapobiega/ponosi winę właśnie niedrożna odma . :roll:
W ogóle odma to ważny element na drodze prawidłowego/dostatecznego smarowania górnej części silnika, więc profilaktyczna wymiana tego elementy/lub doprowadzenie do stanu drożności co np.:100tys km jest oczywistą oczywistością. ;-)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl