Stuki zawieszenia , pneumatyka
Witam wszystkich. Odświeżam temat ponownie, bo zima nastała i stuka po prawej z przodu. Auto: A7, 2013, 100kkm, pneumatyka. Głuche stukanie na niewielkich nierównościach. Mam wrażenie, że po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów trochę ciszej. Zeszłej zimy też stukało, latem przeszło.
Auto sprawdzone w ASO i kilku warsztatach / stacjach kontroli pojazdów. Zero luzów na kierownicy i zawieszeniu.
Ktoś ogarnął temat ? Oszaleć można z tym pukaniem
Może jakieś zamienniki amorów dają radę ?
Auto sprawdzone w ASO i kilku warsztatach / stacjach kontroli pojazdów. Zero luzów na kierownicy i zawieszeniu.
Ktoś ogarnął temat ? Oszaleć można z tym pukaniem

Dalasz analiza stukania wykazala ze z jakiegos powodu klocki hamulcowe z przodu maja troche luzu w jażmie co podowuje stukanie. Sprawdzalem sprężyny klockow i niby sa OK. Klocki sa nowe wiec narazie nie wymieniam w związku z tym musze sie przyzwyczaic do tego stukania az do nastepnej wymiany klockow.
A6 C6 --> A7 4G
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 16:55
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
To raczej nie wina pneumatyki. Wymien tuleje banana. Kolega z innego postu podpowiedzial,ze u niego to pomoglo i u siebie tez wymienilem lewa tuleje. Nie wskazaywala zuzycia,troszke sparciala byla ale po wymianie jej cisza. Tez mam zawieszenie pneumatyczne. U mnie tez z lewej byly dziwne dzwieki przy wolnej jezdzie po nierownosciach i nie byly to typowe stuki tulei. Koszt nie duzy wiec sprobuj.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 16:55
- Lokalizacja: Wrocław
W koncu problem rozwiazany. Gumowa tuleja w jednym z lacznikow stabilizatora byla uszkodzona (luzna). Wymienilem laczniki (z drugiej strony tez profilaktycznie) i stukanie ustapilo. Dodam ze usterka zostala znaleziona dopiero po demontazu lacznika, jak byl zamontowany nic nie bylo widac.
A6 C6 --> A7 4G
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sty 2017, 23:00
- Lokalizacja: Opole
Witaj,napisaleś:
W koncu problem rozwiazany. Gumowa tuleja w jednym z lacznikow stabilizatora byla uszkodzona (luzna). Wymienilem laczniki (z drugiej strony tez profilaktycznie) i stukanie ustapilo. Dodam ze usterka zostala znaleziona dopiero po demontazu lacznika, jak byl zamontowany nic nie bylo widac.
Czy do wymiany łączników ustawiałeś coś w pneumatyce bądź spuszczałeś z nich powietrze?
Pytam bo mam też do wymiany a u kolegi jak odkręcalismy łącznik od amortyzatora to się amortyzator strzałem rozprostował i trudno było to powrotem wcisnąć...
Z góry dzięki za pomoc,pozdrawiam
W koncu problem rozwiazany. Gumowa tuleja w jednym z lacznikow stabilizatora byla uszkodzona (luzna). Wymienilem laczniki (z drugiej strony tez profilaktycznie) i stukanie ustapilo. Dodam ze usterka zostala znaleziona dopiero po demontazu lacznika, jak byl zamontowany nic nie bylo widac.
Czy do wymiany łączników ustawiałeś coś w pneumatyce bądź spuszczałeś z nich powietrze?
Pytam bo mam też do wymiany a u kolegi jak odkręcalismy łącznik od amortyzatora to się amortyzator strzałem rozprostował i trudno było to powrotem wcisnąć...
Z góry dzięki za pomoc,pozdrawiam
Audi
Procedura opisana w Elsie mowi ze nalezy odpowietrzyc amortyzatory (VCDS/ODIS) nastepnie wymienic laczniki a nastepnie dokrecic je w polozeniu regulacyjnym po czym spowrotem zapowietrzyc uklad. Generalnie troche skomplikowane i samochod musi byc na windzie. Przemyslalem temat i znalazlem prostsze rozwiazanie w pelni zastepujace fabryczna procedure.
1. W menu wlaczamy tryb podnosnikowy
2. Ustawiamy pod kolami rampy pochyle i wjezdzamy (wysokosc rampy tak przynajmniej 20cm. Mozna tez na plasko wjechac na kanal jesli ktos posiada)
3. Odkrecamy stabilizatory. Wymieniamy na nowe. Wszystkie sruby dokrecamy z momentem 40Nm + 90 stopni.
4. Zjezdzamy z rampy lub kanalu i deaktywujemy tryb podnosnikowy w menu.
Poniewaz zawieszenie samochodu podczas wymiany jest w naturalnym obciazonym polozeniu nie ma potrzeby odpowietrzania ukladu i ustawiania osi w polozeniu regulacyjnym podczas dokrecania srub jak to opisuje Elsa.
Nieodpowidnie dokrecenie lacznikow (np, ze zlym momentem lub NIE w polozeniu regulacyjnym) skroci zywot lacznikow poprzez nadmierne naprezenie tulei.
Co do stabilizatorow to polecam firmy Lemforder. Sa to te same co oryginalne w Audi. Nr czesci VAG jest celowo spilowany dla niepoznaki.
1. W menu wlaczamy tryb podnosnikowy
2. Ustawiamy pod kolami rampy pochyle i wjezdzamy (wysokosc rampy tak przynajmniej 20cm. Mozna tez na plasko wjechac na kanal jesli ktos posiada)
3. Odkrecamy stabilizatory. Wymieniamy na nowe. Wszystkie sruby dokrecamy z momentem 40Nm + 90 stopni.
4. Zjezdzamy z rampy lub kanalu i deaktywujemy tryb podnosnikowy w menu.
Poniewaz zawieszenie samochodu podczas wymiany jest w naturalnym obciazonym polozeniu nie ma potrzeby odpowietrzania ukladu i ustawiania osi w polozeniu regulacyjnym podczas dokrecania srub jak to opisuje Elsa.
Nieodpowidnie dokrecenie lacznikow (np, ze zlym momentem lub NIE w polozeniu regulacyjnym) skroci zywot lacznikow poprzez nadmierne naprezenie tulei.
Co do stabilizatorow to polecam firmy Lemforder. Sa to te same co oryginalne w Audi. Nr czesci VAG jest celowo spilowany dla niepoznaki.

A6 C6 --> A7 4G