Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Stukanie przy ruszaniu, hamowaniu i skręcanie

Zawieszenie
Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Stukanie przy ruszaniu, hamowaniu i skręcanie

Post autor: MaRRcin929 » 19 paź 2012, 14:29

Witam.

Od dłuższego czasu mam bardzo denerwujący problem z Audi.
Zauważyłem ze przy skręconych kołach w prawo coś zaczynało stukać przy ruszaniu i końcowej fazie hamowania.
Ciągle kombinowałem co to może być. Całe zawieszenie jest nowe Lemfordera, amorki sprawne. Byłem na szarpakach u znajomego i bardzo długo tam go szarpali oglądali od spodu itp Cięzko było stwierdzić, ale na koniec powiedzieli ze to coś w prawym kole najprawdopodobniej jakies gniazdo amorka. Tak jak mówił rozebrałem całą prawą stronę i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Byłem nawet u znajomego mechanika, oglądał i też nie wie co to może być. Dokręcaliśmy sanki, wszystkie wahacze, amory i nic.
Wczoraj podczas jazdy zauważyłem ze ten problem już głównie wystąpuje podczas ruszania i hamowania. I co dziwne to teraz bardziej słyszę to w okolicach lewarka niż w prawym kole.
Dzisiaj byłem w mieście, co 100 metrów światła i myślałem ze mnie h** strzeli. Trzaskanie, zgrzytanie (po kilka razy) oraz przy koncowej czesci hamowania (nie delikatnym) i to głównie teraz słyszę pod podłogą gdzieś w okolicach lewarka itp.

Ktoś wie co to może być?

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 20 paź 2012, 16:19

przeguby posprawdzaj a szzególnie te wewnętrzne

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 20 paź 2012, 19:48

Ja dodam swoje:

Ja z tym problem bujam sie juz 1,5 roku i dalej nie moge dojsc ... Wahacze wymienione, lozyska w kolach, przeguby zew, koncowki drozkow, drazki kierownicze, lozyska na amorach i dalej nic. Co mi jeszcze zostalo to tylko przeguby wewnetrzne. Chodzi mi jeszcze kilka rzeczy po glowie, a mianowicie: na pasie przednim jest taki odbuj ktory zapobiega zbyt duzym wychylom silnika - moze to jest rowalone i stuka. Jeszcze gumy na sankach - ale to juz gruba robota i na prasie ...

Jak ktorys z kolegow rozwiaze problem prosilybym o opisanie na forum rozwiazania sytuacji.

gelos2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2012, 23:19
Lokalizacja: parczew

Post autor: gelos2 » 22 paź 2012, 19:25

witam mam ten sam problem auto kupiłem niedawno i zbyt wiele w nim nie zrobiłem ale objawy mam te same i nie wiem od czego zaczynac? pomoze ktos?

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 23 paź 2012, 17:55

W poprzednim moim Audi C5 miałem podobne objawy (na postoju kręcąc kierownicą w prawo stuk, w lewo stuk, powolna jazda po nierównościach-stuk stuk itd.) Objawy te ujawniły się pół roku po wymianie kompletnego zawieszenia. Jak się okazało "mechanik" prawdopodobnie skręcił mi zawieszenie na podniesionym aucie gdy koła były obwieszone a może i nie dokręcił śrub. Górny przedni wahacz był niedokręcony i wyrobił się w miejscu mocowania (tuleja metalowo gumowa) i przez to generował ten stuk. Jest to trudne do stwierdzenia. Może fachowo nie zrobiłem ale po mocnym dokręceniu śruby jak ręką odjął. Może trzeba iść tym tropem.

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 15 lis 2012, 21:14

No więc padło na wymiane przegubów wewnętrznych.
Teraz pytanie skąd takie wziąć? Zamienniki niedostępne, a Aso także nie występuje jedynie w całości z półosiami.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 17 lis 2012, 15:24

130TDI pisze:W poprzednim moim Audi C5 miałem podobne objawy (na postoju kręcąc kierownicą w prawo stuk, w lewo stuk, powolna jazda po nierównościach-stuk stuk itd.) Objawy te ujawniły się pół roku po wymianie kompletnego zawieszenia. Jak się okazało "mechanik" prawdopodobnie skręcił mi zawieszenie na podniesionym aucie gdy koła były obwieszone a może i nie dokręcił śrub. Górny przedni wahacz był niedokręcony i wyrobił się w miejscu mocowania (tuleja metalowo gumowa) i przez to generował ten stuk. Jest to trudne do stwierdzenia. Może fachowo nie zrobiłem ale po mocnym dokręceniu śruby jak ręką odjął. Może trzeba iść tym tropem.
Powiedz mi bo mam podobnie jak nawet na postoju krece kierownica szybko lewo prawo to puka cos delikatnie tak jak by na grodzi za kierownica no i na wybojach drobne dziurki i puka jak by ktos obijal jakis srubokret o deske. Dalej co do hamowania to też mam ten problem puka narazie z pzodu w prawym kole i to najbardziej przy gwałtowniejszym hamowaniu pod koniec lub szybszym ruszaniu. czasami to czuje w pedale hamulca ze cos walnie i w srodku słychac masakrycznie. tez przeguby? leciutki luzik mam jak podnocsiłem auto ale to nie duzy. i podpisuje sie pod pytaniem skad wziac fajne przeguby? bo zamiennik wytrzyma mało a oryginał pewnie drogawy jakas alternatywa? czy nie bardzo?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 18 lis 2012, 15:42

Przeguby jeśli są walnięte to słychać w czasie jazdy np 1 biegu gdy skręcamy słychać takie tyrkotanie.
zarzyk to pukanie to może górne wahacze?

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 18 lis 2012, 22:29

przeguby wiem ja sprawdzic na skreconych kołach ale to te zewnetrzne. wewnetrzne chyba tylko przy ruszaniu beda pukały? ale jak piszesz bardziej skłaniam sie do tego zawieszenia. jakis tutorial jak to sprawdzić? gdzie złapac pomacac popchnąć by dowiedzieć się czy to cos odkrecone czy jauz jakas guma sie wybyła?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 19 lis 2012, 20:42

Co do mojego problemu tzn mocne pukanie przy ruszaniu i hamowaniu (nawet na luzie) to czy może to być wina poduszki silnia? Mam wylaną poduszkę tą z czujnikiem od strony pasażera. W ogole jakiej firmy najlepiej zamówić taką poduchę?

straznik06
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2012, 22:21
Lokalizacja: poznań

Post autor: straznik06 » 23 lis 2012, 21:21

Hmm moze pomogę kolegą, miałem ten sam problem stuk przy skręcaniu, pojechałem do pobliskiego mechanika i powiedział mi że wszystko ok, ale może być to przegub, nie dało mi to spokoju więc odwiedziłem jeszcze kolegę z serwisu skody.....patrze co robi a on wziął zwykly łom :( mówie o kurde to się chyba zna :)..na maxa zaczął odginać wahacze ...i okazało się że prawy przód górny wahacz od strony kasty,,,,po wymianie problem znikł :)
;
Mam ładny DOM piękną KOBIETę, jeszcze piękniejszą AUDI, najpiękniejszą CÓRKę a KOT nie mieści się na podium

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 lis 2012, 10:03

co do zawieszenia to bardzo trudno stwierdzić, który wahacz faktycznie stuka. dopiero po rozebraniu zawieszenia wychodzi gdzie są luzy. najlepiej od razu wymienić cały komplet, bo i tak jeśli jakiś pojedynczy wahacz już do wymiany to za chwilę poleci kolejny i kolejny a tak za jedną robotą masz spokój i nie zachodzisz w głowę, który zaczął stukać tym razem.

co do przegubów wewnętrznych to zdarza się że mają luz ale czy stukanie będzie aż tak słyszalne to nie wiem, mają zupełnie inną budowę niż zewnętrzne. najlepiej wyjąć całą półoś i sprawdzić jak pracuje, czy się nie zacina, czy nie ma wżerów i nie jest wyrobiony. sam luz można sprawdzić na kanale.

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 26 lis 2012, 22:48

Trudny temat z stukami, chciałem wymienić całe zawieszenie, ale znajomy mechanik powiedział ,,szkoda kasy" w związku z tym wymieniłem drążki i tuleje wahaczy (lamfordera i trw) i już 14 tyś km śmigam bez żadnych stuków. Miałem dziwne stukanie przez pół roku i nie mogłem dojść skąd on się bierze, a okazało się, że miałem źle założone sprężyny trzymające zacisk i po założeniu ich w prawidłowy sposób nie mam już stuków i puków. koszt wymiany to 300 zł robota plus tuleje. powodzenia

crucer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 10 sie 2011, 22:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: crucer » 10 kwie 2016, 20:13

Witam

U mnie też był stuki z przodu z okolic prawej strony, mechanik sprawdził całe zawieszenie i było wszystko ok, jak się później okazało przewód masy nie był przymocowany i gdy silnik ruszał się na poduszkach to przewód tłukł się o podłużnice. Po przymocowaniu problem ustał.
tak że tego. . .

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 11 kwie 2016, 14:53

musze w takim rzie jakos tam zerknać, moze to bedzie to.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl