Stukanie przy ruszaniu, hamowaniu i skręcanie
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt:
Stukanie przy ruszaniu, hamowaniu i skręcanie
Witam.
Od dłuższego czasu mam bardzo denerwujący problem z Audi.
Zauważyłem ze przy skręconych kołach w prawo coś zaczynało stukać przy ruszaniu i końcowej fazie hamowania.
Ciągle kombinowałem co to może być. Całe zawieszenie jest nowe Lemfordera, amorki sprawne. Byłem na szarpakach u znajomego i bardzo długo tam go szarpali oglądali od spodu itp Cięzko było stwierdzić, ale na koniec powiedzieli ze to coś w prawym kole najprawdopodobniej jakies gniazdo amorka. Tak jak mówił rozebrałem całą prawą stronę i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Byłem nawet u znajomego mechanika, oglądał i też nie wie co to może być. Dokręcaliśmy sanki, wszystkie wahacze, amory i nic.
Wczoraj podczas jazdy zauważyłem ze ten problem już głównie wystąpuje podczas ruszania i hamowania. I co dziwne to teraz bardziej słyszę to w okolicach lewarka niż w prawym kole.
Dzisiaj byłem w mieście, co 100 metrów światła i myślałem ze mnie h** strzeli. Trzaskanie, zgrzytanie (po kilka razy) oraz przy koncowej czesci hamowania (nie delikatnym) i to głównie teraz słyszę pod podłogą gdzieś w okolicach lewarka itp.
Ktoś wie co to może być?
Od dłuższego czasu mam bardzo denerwujący problem z Audi.
Zauważyłem ze przy skręconych kołach w prawo coś zaczynało stukać przy ruszaniu i końcowej fazie hamowania.
Ciągle kombinowałem co to może być. Całe zawieszenie jest nowe Lemfordera, amorki sprawne. Byłem na szarpakach u znajomego i bardzo długo tam go szarpali oglądali od spodu itp Cięzko było stwierdzić, ale na koniec powiedzieli ze to coś w prawym kole najprawdopodobniej jakies gniazdo amorka. Tak jak mówił rozebrałem całą prawą stronę i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Byłem nawet u znajomego mechanika, oglądał i też nie wie co to może być. Dokręcaliśmy sanki, wszystkie wahacze, amory i nic.
Wczoraj podczas jazdy zauważyłem ze ten problem już głównie wystąpuje podczas ruszania i hamowania. I co dziwne to teraz bardziej słyszę to w okolicach lewarka niż w prawym kole.
Dzisiaj byłem w mieście, co 100 metrów światła i myślałem ze mnie h** strzeli. Trzaskanie, zgrzytanie (po kilka razy) oraz przy koncowej czesci hamowania (nie delikatnym) i to głównie teraz słyszę pod podłogą gdzieś w okolicach lewarka itp.
Ktoś wie co to może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 263
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa/Utrecht
Ja dodam swoje:
Ja z tym problem bujam sie juz 1,5 roku i dalej nie moge dojsc ... Wahacze wymienione, lozyska w kolach, przeguby zew, koncowki drozkow, drazki kierownicze, lozyska na amorach i dalej nic. Co mi jeszcze zostalo to tylko przeguby wewnetrzne. Chodzi mi jeszcze kilka rzeczy po glowie, a mianowicie: na pasie przednim jest taki odbuj ktory zapobiega zbyt duzym wychylom silnika - moze to jest rowalone i stuka. Jeszcze gumy na sankach - ale to juz gruba robota i na prasie ...
Jak ktorys z kolegow rozwiaze problem prosilybym o opisanie na forum rozwiazania sytuacji.
Ja z tym problem bujam sie juz 1,5 roku i dalej nie moge dojsc ... Wahacze wymienione, lozyska w kolach, przeguby zew, koncowki drozkow, drazki kierownicze, lozyska na amorach i dalej nic. Co mi jeszcze zostalo to tylko przeguby wewnetrzne. Chodzi mi jeszcze kilka rzeczy po glowie, a mianowicie: na pasie przednim jest taki odbuj ktory zapobiega zbyt duzym wychylom silnika - moze to jest rowalone i stuka. Jeszcze gumy na sankach - ale to juz gruba robota i na prasie ...
Jak ktorys z kolegow rozwiaze problem prosilybym o opisanie na forum rozwiazania sytuacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
W poprzednim moim Audi C5 miałem podobne objawy (na postoju kręcąc kierownicą w prawo stuk, w lewo stuk, powolna jazda po nierównościach-stuk stuk itd.) Objawy te ujawniły się pół roku po wymianie kompletnego zawieszenia. Jak się okazało "mechanik" prawdopodobnie skręcił mi zawieszenie na podniesionym aucie gdy koła były obwieszone a może i nie dokręcił śrub. Górny przedni wahacz był niedokręcony i wyrobił się w miejscu mocowania (tuleja metalowo gumowa) i przez to generował ten stuk. Jest to trudne do stwierdzenia. Może fachowo nie zrobiłem ale po mocnym dokręceniu śruby jak ręką odjął. Może trzeba iść tym tropem.
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt:
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Powiedz mi bo mam podobnie jak nawet na postoju krece kierownica szybko lewo prawo to puka cos delikatnie tak jak by na grodzi za kierownica no i na wybojach drobne dziurki i puka jak by ktos obijal jakis srubokret o deske. Dalej co do hamowania to też mam ten problem puka narazie z pzodu w prawym kole i to najbardziej przy gwałtowniejszym hamowaniu pod koniec lub szybszym ruszaniu. czasami to czuje w pedale hamulca ze cos walnie i w srodku słychac masakrycznie. tez przeguby? leciutki luzik mam jak podnocsiłem auto ale to nie duzy. i podpisuje sie pod pytaniem skad wziac fajne przeguby? bo zamiennik wytrzyma mało a oryginał pewnie drogawy jakas alternatywa? czy nie bardzo?130TDI pisze:W poprzednim moim Audi C5 miałem podobne objawy (na postoju kręcąc kierownicą w prawo stuk, w lewo stuk, powolna jazda po nierównościach-stuk stuk itd.) Objawy te ujawniły się pół roku po wymianie kompletnego zawieszenia. Jak się okazało "mechanik" prawdopodobnie skręcił mi zawieszenie na podniesionym aucie gdy koła były obwieszone a może i nie dokręcił śrub. Górny przedni wahacz był niedokręcony i wyrobił się w miejscu mocowania (tuleja metalowo gumowa) i przez to generował ten stuk. Jest to trudne do stwierdzenia. Może fachowo nie zrobiłem ale po mocnym dokręceniu śruby jak ręką odjął. Może trzeba iść tym tropem.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
przeguby wiem ja sprawdzic na skreconych kołach ale to te zewnetrzne. wewnetrzne chyba tylko przy ruszaniu beda pukały? ale jak piszesz bardziej skłaniam sie do tego zawieszenia. jakis tutorial jak to sprawdzić? gdzie złapac pomacac popchnąć by dowiedzieć się czy to cos odkrecone czy jauz jakas guma sie wybyła?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 22:21
- Lokalizacja: poznań
Hmm moze pomogę kolegą, miałem ten sam problem stuk przy skręcaniu, pojechałem do pobliskiego mechanika i powiedział mi że wszystko ok, ale może być to przegub, nie dało mi to spokoju więc odwiedziłem jeszcze kolegę z serwisu skody.....patrze co robi a on wziął zwykly łom
mówie o kurde to się chyba zna
..na maxa zaczął odginać wahacze ...i okazało się że prawy przód górny wahacz od strony kasty,,,,po wymianie problem znikł 
;



;
Mam ładny DOM piękną KOBIETę, jeszcze piękniejszą AUDI, najpiękniejszą CÓRKę a KOT nie mieści się na podium
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
co do zawieszenia to bardzo trudno stwierdzić, który wahacz faktycznie stuka. dopiero po rozebraniu zawieszenia wychodzi gdzie są luzy. najlepiej od razu wymienić cały komplet, bo i tak jeśli jakiś pojedynczy wahacz już do wymiany to za chwilę poleci kolejny i kolejny a tak za jedną robotą masz spokój i nie zachodzisz w głowę, który zaczął stukać tym razem.
co do przegubów wewnętrznych to zdarza się że mają luz ale czy stukanie będzie aż tak słyszalne to nie wiem, mają zupełnie inną budowę niż zewnętrzne. najlepiej wyjąć całą półoś i sprawdzić jak pracuje, czy się nie zacina, czy nie ma wżerów i nie jest wyrobiony. sam luz można sprawdzić na kanale.
co do przegubów wewnętrznych to zdarza się że mają luz ale czy stukanie będzie aż tak słyszalne to nie wiem, mają zupełnie inną budowę niż zewnętrzne. najlepiej wyjąć całą półoś i sprawdzić jak pracuje, czy się nie zacina, czy nie ma wżerów i nie jest wyrobiony. sam luz można sprawdzić na kanale.
Trudny temat z stukami, chciałem wymienić całe zawieszenie, ale znajomy mechanik powiedział ,,szkoda kasy" w związku z tym wymieniłem drążki i tuleje wahaczy (lamfordera i trw) i już 14 tyś km śmigam bez żadnych stuków. Miałem dziwne stukanie przez pół roku i nie mogłem dojść skąd on się bierze, a okazało się, że miałem źle założone sprężyny trzymające zacisk i po założeniu ich w prawidłowy sposób nie mam już stuków i puków. koszt wymiany to 300 zł robota plus tuleje. powodzenia