wyje pompa od wspomagania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
panowie proszę o pomoc.mam problem z wyjącą pompą ale to chyba nie jest wina pompy bo założyłem inną na 100%sprawną i cichą i wuje nadal.pompę słychac jak by była zapowietrzona ale płyn sie nie pieni.płyn nowy febi mineralny.najgorzej jest po rozgrzaniu płynu. wspomaganie działa poprawnie tylko to obrzydliwe rzężolenie.dodam ze płyn jak auto jest odpalone mocno chlapie w zbiorniczku.sprawdzałem w innym aucie i tam płyn jest "spokojniejszy".ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny??
dla ścisłości magiel z serwotronikiem i pompa 120bar,wcześniej była 100 bar i ten sam objaw
dla ścisłości magiel z serwotronikiem i pompa 120bar,wcześniej była 100 bar i ten sam objaw
dawid018 przede wszystkim masz pewność że cały układ szczelny? Widać przepływ w zbiorniczku? Bo jak nie widać przepływu, to jakiś zaworek nie puszcza i coś jest nie tak. Drożne masz przewody? Przepływ w zbiorniczku oczywiście nie może być "burzliwy", że aż się leje itd. tylko łagodny normalny.
Ja po wymianie na pompę 120bar + wymiana na dorobiony przewód hydrauliczny w zakładzie hydrauliki siłowej zamknęła u mnie temat. Oczywiście maglownica żadnych oznak że się z niej leje. Jest suchutka. Natomiast wcześniej po wymianie przewodu + regenerowana ori pompa 100bar szumiała i jazgotała od najniższych obrotów. Potem po reklamacji u mnie jazgotała i rzęziła, dodatkowo wpadała w różne dziwne rezonanse i bóg wie co jeszcze przy obrotach 2700-2800 a przy 4k obrotach był niemiłosierny jazgot aż do odcinki. Zanikało również wtedy wspomaganie.
W pompie mojej oryginalnej jak złapię za trójkąt i pociągnę do siebie (ruch góra dół względem osi) to był ewidentnie wyczuwalny luz. Jeśli coś takiego u siebie wyczujesz to jest to na bank pompa. W tej pompie która była u mnie po regeneracji nie było to wyczuwalne a i tak jazgotała. Więc musiało być tam na bank coś źle poskładane.
W innych tematach i forach wyczytałem, że jeszcze w maglownicy są jakieś zaworki które lubią się zacinać i dają podobne objawy na pompie (jazgotanie rzężenie). To oczywiście powinny być widoczne w etce i to jeszcze możesz próbować.
W najgorszym razie gdyby Ci się nie udało tego naprawić mój mechanik mi podpowiedział, że można w najgorszym razie zrobić przekładkę z jakiejś działającej sztuki przeznaczonej na rozbiórkę. I wtedy jechać do takiej osoby co tylko audi rozbiera i tam wtedy z jakiejś sztuki która działa sprawdzić jak na zimnym/ciepłym chodzi wspomaganie i jak ok to brać komplet i wrzucić do siebie.
I szczerze powiem, że to ostatnie rozwiązanie u siebie też brałem pod uwagę bo miesiąc się bujałem ze wspomaganiem w sumie.
Ja po wymianie na pompę 120bar + wymiana na dorobiony przewód hydrauliczny w zakładzie hydrauliki siłowej zamknęła u mnie temat. Oczywiście maglownica żadnych oznak że się z niej leje. Jest suchutka. Natomiast wcześniej po wymianie przewodu + regenerowana ori pompa 100bar szumiała i jazgotała od najniższych obrotów. Potem po reklamacji u mnie jazgotała i rzęziła, dodatkowo wpadała w różne dziwne rezonanse i bóg wie co jeszcze przy obrotach 2700-2800 a przy 4k obrotach był niemiłosierny jazgot aż do odcinki. Zanikało również wtedy wspomaganie.
W pompie mojej oryginalnej jak złapię za trójkąt i pociągnę do siebie (ruch góra dół względem osi) to był ewidentnie wyczuwalny luz. Jeśli coś takiego u siebie wyczujesz to jest to na bank pompa. W tej pompie która była u mnie po regeneracji nie było to wyczuwalne a i tak jazgotała. Więc musiało być tam na bank coś źle poskładane.
W innych tematach i forach wyczytałem, że jeszcze w maglownicy są jakieś zaworki które lubią się zacinać i dają podobne objawy na pompie (jazgotanie rzężenie). To oczywiście powinny być widoczne w etce i to jeszcze możesz próbować.
W najgorszym razie gdyby Ci się nie udało tego naprawić mój mechanik mi podpowiedział, że można w najgorszym razie zrobić przekładkę z jakiejś działającej sztuki przeznaczonej na rozbiórkę. I wtedy jechać do takiej osoby co tylko audi rozbiera i tam wtedy z jakiejś sztuki która działa sprawdzić jak na zimnym/ciepłym chodzi wspomaganie i jak ok to brać komplet i wrzucić do siebie.
I szczerze powiem, że to ostatnie rozwiązanie u siebie też brałem pod uwagę bo miesiąc się bujałem ze wspomaganiem w sumie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
układ szczelny,w zbiorniczku bulgoce płyn
magiel i pompa którą teraz założyłem pochodzą z jednego auta i tam chodziło wszystko idealnie i cicho więc raczej uszkodzenie pompy odpada.osobiście wszystko demontowałem z tym ze magiel założony pół roku temu a pompa teraz.wspomaganie działa niezaleznie od obrotów i w zasadzie hałas jest cały czas taki sam. rzęzi jak by pompie brakowało płynu.znajomy podpowiedział mi ze w zbiorniczku jest jakiś filtr i to może on jest zapchany i pompa nie dostaje wystarczająco duzo płynu??
magiel i pompa którą teraz założyłem pochodzą z jednego auta i tam chodziło wszystko idealnie i cicho więc raczej uszkodzenie pompy odpada.osobiście wszystko demontowałem z tym ze magiel założony pół roku temu a pompa teraz.wspomaganie działa niezaleznie od obrotów i w zasadzie hałas jest cały czas taki sam. rzęzi jak by pompie brakowało płynu.znajomy podpowiedział mi ze w zbiorniczku jest jakiś filtr i to może on jest zapchany i pompa nie dostaje wystarczająco duzo płynu??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
załozyłem nowy zbiorniczek i poza tym ze przepływ się uspokoił nic więcej to nie dało więc kupiłem kolejną pompę tym razem 110 bar i jest jescze gorzej z tym ze teraz płyn mi się pieni więc gdzieś dostaje się powietrze.tylko pytanie gdzie?? płyn nigdzie nie wycieka więc czy mozliwe jest zasysanie powietrza bez wycieku??jeśli tak to w jakich miejscach szukać??czy pompą może zasysać powietrze??bo uszczelnienie łożyska mi wypadło przy kółku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 20 sty 2015, 17:28
- Imię: Damian
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubelskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
faktycznie uszkodzony byl ten krótki wąż od pompy do metalowej rurki.w środku był cały popękany.po wymianie w czasie odpowietrzania ukladu przestało działać wspomagania.na zapalonym silniku kręciło się cięzej niż na zgaszonym,diagnoza zapchany zaworek w maglownicy.wykręciłem zaworek,wyczyściłem i dalej to samo.z braku pomysłów zmieniłem pompę na tą która była wczesniej i wspomaganie działa ale jak płyn się mocno zagrzeje to wspomaganie na biegu jałowym zanika,po dodaniu gazu wraca.na zimnym jest wszystko ok.teraz pytanie czy to wina pompy która była jakiś czas zapowietrzona przez wadliwy wąż i mogła się przytrzeć przez co na rozgrzanym płynie nie daje wystarczającego ciśnienia??
Miałem dokładnie te same objawy przy zregenerowanej pompie. Wymiana na używkę z a6c6 z wyższym ciśnieniem z 2008 roku u mnie załatwiła sprawę. Po ściągnięciu i odesłaniu pompy zregenerowanej na gwarancję oraz za drugim razem po zwrocie pompa była przytarta.
Bardzo ważne , odpowietrzenie na podniesionych kołach rób aż nie znikną bąbelki powietrza.
Co do płynu to mnie tłumaczono musi być febi 06161 ponieważ jak płyn się rozgrzeje to nie zmienia aż tak swoich właściwości jak mineralny przez co na rozgrzanym płynie czuć gorsze wspomaganie.
Bardzo ważne , odpowietrzenie na podniesionych kołach rób aż nie znikną bąbelki powietrza.
Co do płynu to mnie tłumaczono musi być febi 06161 ponieważ jak płyn się rozgrzeje to nie zmienia aż tak swoich właściwości jak mineralny przez co na rozgrzanym płynie czuć gorsze wspomaganie.
Miałem takie same problemy jak ty kolego z wyjącą pompą od wspomagania . Wszyscy byli pewni że do wymiany pompa od wsp. Wyła niemiłosiernie po ok. 10 min. od odpalenia auta podczas skręcania nawet na prostych kołach wyło nie dało się jeździć . Płyn tak bulgotał w zbiorniczku że szok . Okazało się że problem tkwił w przewodzie pomiędzy pompą wsp. a zbiorniczkiem delikatnie opuściła się opaska przy pompie. Wystarczyło ją tylko ustawić na swoje miejsce i dokręcić i wszystko wróciło do normy . Proponuje w pierwszej kolejności sprawdzić ten przewód ewentualnie kupić nowy bądź dorobić i pewnie będzie Ci wszystko śmigać bez zarzutu .
Powinna Ci pasować. Ja mam APS a Frugo1 ma AGA. Te pompy o których pisze frugo autentycznie są plug and play. W budowie jedynie co ja zauważyłem różnią się tylko i wyłącznie przekręconym króćcem. Innych różnic się nie dopatrzyłem. Ja polecam Ci wstawić ori używkę jak najmłodszą o której pisał frugo1. U mnie od montażu już minęło miesiąc/dwa i nic złego się nie dzieje. Jest wszystko w jak najlepszym porządku.
Jedyne co to jak będziesz przekręcać króciec na imadle to po całej operacji delikatnie dobij młotkiem gumowym bo króciec może lekko wyskoczyć z gniazda. U mnie tak było i mój kolega mechanik mi delikatnie młotkiem gumowym dobił i jest jak fabryka. Nic nie leje nic nie cieknie, mocno i pewnie siedzi króciec na swoim miejscu.
Jedyne co to jak będziesz przekręcać króciec na imadle to po całej operacji delikatnie dobij młotkiem gumowym bo króciec może lekko wyskoczyć z gniazda. U mnie tak było i mój kolega mechanik mi delikatnie młotkiem gumowym dobił i jest jak fabryka. Nic nie leje nic nie cieknie, mocno i pewnie siedzi króciec na swoim miejscu.
Dziękuję za odpowiedz
Aha rozumiem Dziękuję za dobre rady ,znalazłem taka na allegro niedaleko mnie http://allegro.pl/pompa-wspomagania-aud ... 12181.html ,zastanawiam się nad nia .A jak jest ze wspomaganiem po wymianie na taką czy chodzi lżej ,są jakieś zauważalne różnice?

Aha rozumiem Dziękuję za dobre rady ,znalazłem taka na allegro niedaleko mnie http://allegro.pl/pompa-wspomagania-aud ... 12181.html ,zastanawiam się nad nia .A jak jest ze wspomaganiem po wymianie na taką czy chodzi lżej ,są jakieś zauważalne różnice?
Na tej co znalazłeś jest zamazana data produkcji. Na naklejce pisze 6/47 i dalej nie wiadomo który rok produkcji i ile ma bar. Poproś o dokładne zdjęcia. Pompę postaraj się kupić jak najmłodszą (ja mam z 2008 roku) i daje 120 bar. Jeśli jedziesz po pompę osobiście to sprawdź przy gościu luzy wzdłużne osi. Jak złapiesz za trójką to nie ma prawa się ruszyć góra/dół. Jeśli ma luz, to pompa już skończona. Moja podczas kupna jak ją sprawdzałem nie miała ani mm luzu. Ta natomiast na aucie, którą miałem (starą ori) miała ten luz który był mocno wyczuwalny.
Co do różnicy, to ja jakiejś szczególnej różnicy nie odczułem w działaniu wspomagania oprócz tego że mam ciszę i spokój.
Co do różnicy, to ja jakiejś szczególnej różnicy nie odczułem w działaniu wspomagania oprócz tego że mam ciszę i spokój.

Aha jeszcze raz Dziękuje za bardzo dobre rady tutaj jeszcze znalazłem lepszą oferte i nawet montaż na miejscu http://allegro.pl/show_item.php?item=54 ... d00be2ff62
Jednak zdecyduję się na zakup na tą pompę i może będę miał również ciszę i spokój .Jeszcze raz serdeczne Dzięki serdeczne ,jak zrobię napisze .Pozdrawiam
Jednak zdecyduję się na zakup na tą pompę i może będę miał również ciszę i spokój .Jeszcze raz serdeczne Dzięki serdeczne ,jak zrobię napisze .Pozdrawiam
