wyje pompa od wspomagania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
U ciebie też zaczyna wyć pompa? też to przerabiałem, ale jakoś wybrnąłem, z tego co mi wiadomo nie zawsze da się nasze pompy regenerować, tam się coś wyciera i regeneracja nie jest możliwa bynajmniej ja tak usłyszałem od gościa który ma zakład. Chociaż nie wiem jak z pompami z innych wersji silnikowych.Mazdomania pisze:Aeternus, Ten Twój magik od pomp i magli sprawdzony jest?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Całe szczęście (odpukać) u mnie jest ok, ale innemu userowi padł w esce magiel i pompa, a że miałby względnie blisko to jeśli sprawdzony ktoś to namiary mile widziane.tb303 pisze:U ciebie też zaczyna wyć pompa? też to przerabiałem, ale jakoś wybrnąłem, z tego co mi wiadomo nie zawsze da się nasze pompy regenerować, tam się coś wyciera i regeneracja nie jest możliwa bynajmniej ja tak usłyszałem od gościa który ma zakład. Chociaż nie wiem jak z pompami z innych wersji silnikowych.Mazdomania pisze:Aeternus, Ten Twój magik od pomp i magli sprawdzony jest?
- Aeternus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 422
- Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Mazdomania, powiem szczerze, że w każdym moim aucie robiłem magiel u niego, 2 x pompa ale przede wszystkim moi mechanicy zawsze oddają do nich przekładnie i pompy i nigdy lipy nie było! Co do ceny to zawsze kwestia dogadania ale są elastyczni jeśli chodzi o ceny. Nigdy tylko z jakości nie schodzą.
Osobiście i z polecenia nie znam nikogo w moich okolicach lepszego. Tak samo zresztą jak alternatory i rozruszniki też ogarniają chłopaki z sopotu :P
http://www.ba-car.pl/
A niby tylko kurort :D
Osobiście i z polecenia nie znam nikogo w moich okolicach lepszego. Tak samo zresztą jak alternatory i rozruszniki też ogarniają chłopaki z sopotu :P
http://www.ba-car.pl/
A niby tylko kurort :D
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 23:27
- Imię: szebart
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Podkarpacie
Też wymieniłem, kupiłem drugą używkę za 200zł tym razem 130 Bar z allroada więc 3bary mocniejszą. Mój problem z grudnia, dziś już kwiecień i na szczęście spokój.
Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once.
280 KM BITURBO
viewtopic.php?t=3681
The valiant never taste of death but once.
280 KM BITURBO
viewtopic.php?t=3681
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 maja 2016, 10:09
- Lokalizacja: Ruda
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Udało mi się rozwiązać problem wyjącej pompy
zobaczymy na jak długo i czy nic się nie będzie działo. Jest to moja 4 lub 5 pompa, zaryzykowałem zakup pompy od a6 c6 i pasuje idealnie do c5. Moja pompa miała numer 4B0145156, kupiona 4F0145155A od AUDI A6 C6 2.7 3.0TDI - pompa z 2014r 130bar. Miałem wcześniej tez regenerowaną pompę ale tak jak pisałem gdzieś na forum - wyła i wspomaganie delikatnie słabło po rozgrzaniu. Polecam zatem zakup dobrej "młodej" używki od nowszego modelu. Datę produkcji odczytamy po numerze stojącym przed "liczbą barów" jak na foto( po prawej pompa regenerowana którą już wymieniałem na pompę od anglika, sprawdzałem czy zejdzie piasta od mocowania koła pasowego dlatego takie odsunięcie i porównywałem z pompa od a6 c6 ..): ![Obrazek]()
Kruciec ssący w pompie od c6 jest w drugą stronę ale to nie problem - kawałek rurki lub klucza i można go spokojnie przekręcić.. :
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Dodatkowo zauważyłem że tylna część pompy jest wykonana jak by z innego stopu? albo po prostu ma naniesioną jakąś powłokę, jest to w większości pomp od c6 9 trochę dziwne ale może ma to jakiś cel:
![Obrazek]()
Zastanawiało mnie też osadzenie piasty koła pasowego( w innym wątku ktoś pisał - odsunięcie od korpusu o 4mm, różne numery pomp mają różny offset) :
![Obrazek]()
gołym okiem wydaje się, że w nowej pompie ten offset jest większy niż w mojej starej, po zmierzeniu okazało się że faktycznie jest to różnica ok 1mm( z tą regenerowana różnica wynosiła by 2mm), mimo wszytko koło pasowe bedzie pracować tak jak pracowało ( odległość piasty od śrub mocujących jest taka sama), może przy produkcji pomp osadzają ta piastę do jakiejś innej bazy, tutaj widać że korpus jest toczony i możliwe że dlatego są różne odległości piasty od korpusu a suma sumarum kolo pasowe pracuje tak samo.. ( to tylko moej przypuszczenia
):
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Sorki za porównanie nasadką ale pomyślałem, żeby zrobic fote jak już zamontowałem pompę a suwmiarka nie weszła pod machę ( wcześniej wszytko pomierzone suwmiarką,)
Podsumowując jeśli ktoś myśli kupować pompę używaną i ma motor 2.4 2.8 to warto poszukać od nowszego modelu a6 c6 tj. napewno o numerze: 4F0145155A na allegro jest sporo pomp z 2007-2008r ( trafiają się i nowsze) w granicach 100zł (mi się ta udało ta kupić za 120zł) dlatego uważam że warto się rozglądnąć bo ori to jednak ori teraz pompa pracuje cichuteńko, wspomaganie działa cały czas tak samo dobrze, płyn już zostawiłem ten co miałem po eksperymentach - liqui moly.

Kruciec ssący w pompie od c6 jest w drugą stronę ale to nie problem - kawałek rurki lub klucza i można go spokojnie przekręcić.. :
Dodatkowo zauważyłem że tylna część pompy jest wykonana jak by z innego stopu? albo po prostu ma naniesioną jakąś powłokę, jest to w większości pomp od c6 9 trochę dziwne ale może ma to jakiś cel:
Zastanawiało mnie też osadzenie piasty koła pasowego( w innym wątku ktoś pisał - odsunięcie od korpusu o 4mm, różne numery pomp mają różny offset) :
gołym okiem wydaje się, że w nowej pompie ten offset jest większy niż w mojej starej, po zmierzeniu okazało się że faktycznie jest to różnica ok 1mm( z tą regenerowana różnica wynosiła by 2mm), mimo wszytko koło pasowe bedzie pracować tak jak pracowało ( odległość piasty od śrub mocujących jest taka sama), może przy produkcji pomp osadzają ta piastę do jakiejś innej bazy, tutaj widać że korpus jest toczony i możliwe że dlatego są różne odległości piasty od korpusu a suma sumarum kolo pasowe pracuje tak samo.. ( to tylko moej przypuszczenia

Sorki za porównanie nasadką ale pomyślałem, żeby zrobic fote jak już zamontowałem pompę a suwmiarka nie weszła pod machę ( wcześniej wszytko pomierzone suwmiarką,)

Podsumowując jeśli ktoś myśli kupować pompę używaną i ma motor 2.4 2.8 to warto poszukać od nowszego modelu a6 c6 tj. napewno o numerze: 4F0145155A na allegro jest sporo pomp z 2007-2008r ( trafiają się i nowsze) w granicach 100zł (mi się ta udało ta kupić za 120zł) dlatego uważam że warto się rozglądnąć bo ori to jednak ori teraz pompa pracuje cichuteńko, wspomaganie działa cały czas tak samo dobrze, płyn już zostawiłem ten co miałem po eksperymentach - liqui moly.