wyje pompa od wspomagania
pgrzesp tylko jak będziesz na miejscu pamiętaj, jak najmłodsza pompa oraz 120bar żeby było i ma nie mieć luzów wzdłuż osi (góra, dół jak złapiesz za trójkąt).
Pamiętaj również, odpowietrzanie rób na podniesionych kołach (mają nie mieć styku z podłożem, koła w powietrzu). Przed wkręceniem pompy wlać w pompę płyn wspomagania i przy odpalaniu druga osoba również dolewa płynu.
Ja tak robiłem u siebie + do tego wcześniej miałem solidną płukankę całego układu + wymieniony przewód hydrauliczny ciśnieniowy (od pompy do magla) bo puszczał (dorabiałem w zakładzie hydrauliki siłowej).
Płukankę robiłem boxolem 5l baniak cały przeleciałem przez układ, a sam zbiorniczek przepłukałem benzyną (na spodzie jest filtr i on trzyma wiele syfów).
Aaaa i podczas montażu uważaj, żeby Ci nie połamali gruszki bo ja jak montowałem u siebie to rozwaliłem gruszkę od kolektora ssącego (jest w sąsiedztwie z pompą) i musiałem kupić nową.
Po tych rzeczach wmontowałem nową pompę i zapomniałem na razie z powodzeniem o wspomaganiu.
Daj znać, jaki wynik będzie u Ciebie.
Pamiętaj również, odpowietrzanie rób na podniesionych kołach (mają nie mieć styku z podłożem, koła w powietrzu). Przed wkręceniem pompy wlać w pompę płyn wspomagania i przy odpalaniu druga osoba również dolewa płynu.
Ja tak robiłem u siebie + do tego wcześniej miałem solidną płukankę całego układu + wymieniony przewód hydrauliczny ciśnieniowy (od pompy do magla) bo puszczał (dorabiałem w zakładzie hydrauliki siłowej).
Płukankę robiłem boxolem 5l baniak cały przeleciałem przez układ, a sam zbiorniczek przepłukałem benzyną (na spodzie jest filtr i on trzyma wiele syfów).
Aaaa i podczas montażu uważaj, żeby Ci nie połamali gruszki bo ja jak montowałem u siebie to rozwaliłem gruszkę od kolektora ssącego (jest w sąsiedztwie z pompą) i musiałem kupić nową.
Po tych rzeczach wmontowałem nową pompę i zapomniałem na razie z powodzeniem o wspomaganiu.
Daj znać, jaki wynik będzie u Ciebie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Panowie dalej walczę ze wspomaganiem. założyłem pompę z c6 i dalej wyła bo szło powietrze.diagnoza uszkodzona opaska na wężu i łapie powietrze.opaski wymienione i dalej powietrze w układzie.juz miałem dość i w drodze z warsztatu do domu dałem porządnie w palnik i o dziwo wspomaganie ucichło i na drugi dzień było ok do pewnego momentu gdzie znów zaczeła pompa wyc i płyn się pieni. od tej chwili nie mogę odpowietrzyć ukladu i w płynie ciągle jest powietrze. gdzie szukac przyczyny zapowietrzenia??
Wąż pomiędzy pompą a maglownicą. Musisz wyjąć ten sztywny wąż i sprawdzić czy się nie poci. Ja swój dorabiałem w zakładzie hydrauliki siłowej bo właśnie bym upocony i to dość mocno. Jeszcze pozostaje Ci opcja że wąż ze zbiorniczka do pompy może być strzelony. Innych możliwości pod tym względem dla mnie nie ma. Wąż powrotny czyli maglownica i zbiorniczek nie mają w tej kwestii żadnego wpływu na zapowietrzenie dla mnie z logicznego punktu widzenia.dawid018 pisze:Panowie dalej walczę ze wspomaganiem. założyłem pompę z c6 i dalej wyła bo szło powietrze.diagnoza uszkodzona opaska na wężu i łapie powietrze.opaski wymienione i dalej powietrze w układzie.juz miałem dość i w drodze z warsztatu do domu dałem porządnie w palnik i o dziwo wspomaganie ucichło i na drugi dzień było ok do pewnego momentu gdzie znów zaczeła pompa wyc i płyn się pieni. od tej chwili nie mogę odpowietrzyć ukladu i w płynie ciągle jest powietrze. gdzie szukac przyczyny zapowietrzenia??
Swojądrogą wymień prewencyjnie te gumowe opacki które są, nie kosztujawiele, a temat raz na zawsze zamkniesz i nie będziesz do tego wracać.
Witam pompa wspomagania wymieniona zakupiłem używana z 2008 roku z audi a 6 c 6 wystarczy tylko przekręcić kròciec i można montować uwaga tylko przy przekrecaniu stop aluminium może peknac, przekrecac należy z czuciem nie na siłę bo może pęknąć i lipa, po przekrecaniu dobić delikatnie kròciec najlepiej zaznaczyć sobie pisakiem czy nie wyszło, jak wcześniej wspomniałem kupiłem pompę z audi a6 c6 z numerem 4FO 145 155A za 120 zł , a w oryginale miałem 4BO 145 156X, jeśli ktoś będzie miał podobny problem to można bez wykrecania pompy sprawdzić jakie ma nr., ja zrobiłem tak wytarlem naklejkę bo jest brudna z kurzu zwykła szmatką na cienkim druciku z odrobiną wody uwaga żadnych aplikacji na alkoholu bo można zetrzeć nr, następnie telefonem z zoomem zrobić zdjęcie, przynajmniej ja tak zrobiłem i się udalo. Co do pompy to chodzi trochę lżej, albo mi się tak wydaje ale nie ma rewelacji, przynajmniej już nie ma tego okropnego dźwięku podczas kręcenia. Oczywiście sam nie robiłem zmieniał mi pseudo mechanik trzymał 2 dni auto ale zrobił zapłaciłem 200 zł no i oczywiście teraz następny problem nie działa mi wgl wskaźnik temperatury wody nie wiem co on tam nacudowal, nigdy żadnych garażówek teraz jadę do następnego by sprawdził co gdzie z czym patrzyłem wszystkie kostki są podłączone ale no cóż teraz ogólnie jest problem wszyscy mechanicy maja terminy jak u dentysty. Pozdrawiam i Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i bardzo dobre rady co do wymiany
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Przemkooo pisze:Cześć. Koledzy i koleżanki mam problem ze swoją pompą wspomagania. Mam okazję kupić dobra pompę od 3.0 z A6 C5 nr pompy 8E0145155F. U mnie w 2.7bit jest pompa o nr 4b0145156A. Czy jest ktoś kto wie czy ta pompa z 3.0 podejdzie pod moje 2.7bit?
Powinno być to samo jedynie czym się mogą różnić to ciśnieniem. Wpisz sobie numer jednej i drugiej i porównaj na zdjęciach w którą stronę są wyjścia pod węże.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
A ktoś mi powie co wpływa na to, że płyn zmienia kolor z zielonego na czarny? Jakieś 1.5 miesiąca temu zaglądałem do niego i był w normalnym kolorze. Od pewnego czasu wspomaganie mi świruje w tym sensie ze pompa wyje przy skręceniu na maksa w lewo albo w prawo, czasami wystarczy trochę skręcić i też zawyje a było też tak że na chwilę całkiem mi wspomaganie padło na parkingu a bywa że cały czas chodzi normalnie. Zajrzałem do płynu i się zdziwiłem bo jest normalnie czarny
To wszystko przez plyn? Zamówiłem już febi zielony więc na dniach wymiana i płukanie

- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Płyn zmienia kolor ponieważ coś się wyrabia. Jeśli ci wyję to może pompa się kończy. Mi też zmieniał kolor ale przez maglownicękisent pisze:A ktoś mi powie co wpływa na to, że płyn zmienia kolor z zielonego na czarny? Jakieś 1.5 miesiąca temu zaglądałem do niego i był w normalnym kolorze. Od pewnego czasu wspomaganie mi świruje w tym sensie ze pompa wyje przy skręceniu na maksa w lewo albo w prawo, czasami wystarczy trochę skręcić i też zawyje a było też tak że na chwilę całkiem mi wspomaganie padło na parkingu a bywa że cały czas chodzi normalnie. Zajrzałem do płynu i się zdziwiłem bo jest normalnie czarnyTo wszystko przez plyn? Zamówiłem już febi zielony więc na dniach wymiana i płukanie
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Słuchajcie, u mnie wspomaganie działa idealnie, nawet lżej niż w innych c5, z którymi ostatnio miałem do czynienia, płyn jest czerwony itp. ale ostatnio jak moja żona manewrowała autem zauważyłem, że coś (prawdopodobnie pompa) delikatnie wyje. Cicho ale jednak i tylko na maksymalnie skręconych kołach/kierownicy i w miejscu. Przy minimalnej jeździe nie ma tego efektu. Czy to normalne? Niestety moja żona ma tendencje do trzymania kierownicy do oporu skręconej zamiast odpuścić ten 1cm i na dodatek robi to w miejscu...