[a6c6] tylne hamulce- za mocno sie grzeja
[a6c6] tylne hamulce- za mocno sie grzeja
Mam taki problem. Zreszta ztym autem coraz wiecej tych problemow mam. Ale do rzeczy.
Jakis czas temu wymienilem klocki hamulcowe z tylu. Minal miesiac i po tym czasie wyminilem klocki+ tarcze z przodu. Autem jezdzilem kolejny miesiac, a zauwazylem ze cos nie tak jest z hamulcami- okazalo sie ze po okolo 10tyskm klocki z tylu zjechaly sie do zera az uszkodzly tarcze. Bylem u mechnika , zostaly wymienione i tarcze i klocki z tylu na nowe i zostaly sprawdzone zaciski czy czasami nie blokuja klockow . Ale klocuszki chodza jak w masle przesuwaja sie swobodnie i w momencie odpuszczenia hamulca sa luzniutkie i nie przylegaly do tarcz, wiec wykluczylismy jaka kolwiek avarie zaciskow czy tez tloczkow. Ale zastanowila mnie jedna rzecz ze np po powrocie z trasy gdy troszke pohamuje mocniej to po zatrzymaniu auta wiem ze tylnie hamulce sa dosc mocno rozgrzane a te z przodu mniej- a przeciez to przod bardziej odpowiada za hamowanie. Bede obserwowa na biezaco zuzycie klockow, ale czy jest jakis mechanizm ktory reguluje sila hamowania miedzy przodem a tylem. co moge miec nie tak!?
Jakis czas temu wymienilem klocki hamulcowe z tylu. Minal miesiac i po tym czasie wyminilem klocki+ tarcze z przodu. Autem jezdzilem kolejny miesiac, a zauwazylem ze cos nie tak jest z hamulcami- okazalo sie ze po okolo 10tyskm klocki z tylu zjechaly sie do zera az uszkodzly tarcze. Bylem u mechnika , zostaly wymienione i tarcze i klocki z tylu na nowe i zostaly sprawdzone zaciski czy czasami nie blokuja klockow . Ale klocuszki chodza jak w masle przesuwaja sie swobodnie i w momencie odpuszczenia hamulca sa luzniutkie i nie przylegaly do tarcz, wiec wykluczylismy jaka kolwiek avarie zaciskow czy tez tloczkow. Ale zastanowila mnie jedna rzecz ze np po powrocie z trasy gdy troszke pohamuje mocniej to po zatrzymaniu auta wiem ze tylnie hamulce sa dosc mocno rozgrzane a te z przodu mniej- a przeciez to przod bardziej odpowiada za hamowanie. Bede obserwowa na biezaco zuzycie klockow, ale czy jest jakis mechanizm ktory reguluje sila hamowania miedzy przodem a tylem. co moge miec nie tak!?
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
fenomenalny,
na oko, to mozesz w szpitalu wyladowac..
posluchaj: z przodu masz wentylowana .. z tylu jaka jest..? tez wentylowana.. nie mam pojecia, chyba nie - zgaduje
dwa, wez pozycz od kogos miernik albo kamere termowizyjna i sprawdz za pomoca przyrzadow temperature w obu osiach:)))
ja obstawiam, ze przednia sie moze mniej grzac... bo jest wentylowana.. (ale to moje przypuszczenia)
ps. ciesze sie, ze tyl Ci w koncu dobrze hamuje
na oko, to mozesz w szpitalu wyladowac..
posluchaj: z przodu masz wentylowana .. z tylu jaka jest..? tez wentylowana.. nie mam pojecia, chyba nie - zgaduje
dwa, wez pozycz od kogos miernik albo kamere termowizyjna i sprawdz za pomoca przyrzadow temperature w obu osiach:)))
ja obstawiam, ze przednia sie moze mniej grzac... bo jest wentylowana.. (ale to moje przypuszczenia)
ps. ciesze sie, ze tyl Ci w koncu dobrze hamuje
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
fenomenalny co tam z tą twoją laleczką ? znowu jakaś ostra droga była ?
Ten mechanizm o którym mówisz to kolektor siły hamowania..
No chyba ze EBD z kolegą ABSem te zgrywy robią..
Czy aby Twój układ nie jest zapowietrzony ?
Generalnie sprawdż to jak najszybciej bo przy Twoich średnich przelotowych na trasach to naprawde niebezpieczne..
Ten mechanizm o którym mówisz to kolektor siły hamowania..
No chyba ze EBD z kolegą ABSem te zgrywy robią..
Czy aby Twój układ nie jest zapowietrzony ?
Generalnie sprawdż to jak najszybciej bo przy Twoich średnich przelotowych na trasach to naprawde niebezpieczne..
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
fenomenalny, jak z twardością pedału hamulca ? równomierny nacisk ? bierze tak samo ? (skok pedału)
To ze z górki na luzie auto się toczy to oznaka że nic "nie trzyma" co w tym wypadku jest pozytywnym zjawiskiem , jednakrze ma to się nijak do siły hamowania na poszczegolnych osiach..
Proponuje pojechać na pomiar sił hamowania.
PS. Raczej nie wykluczam że znowu wróciłeś z "szybkiej" trasy , ale w to ze miałeś podpiętą do siebie 2 tonową przyczepe marki Niewiadów z kompletem pasarzerów na pokładzie to już nie uwierze
To ze z górki na luzie auto się toczy to oznaka że nic "nie trzyma" co w tym wypadku jest pozytywnym zjawiskiem , jednakrze ma to się nijak do siły hamowania na poszczegolnych osiach..
Proponuje pojechać na pomiar sił hamowania.
PS. Raczej nie wykluczam że znowu wróciłeś z "szybkiej" trasy , ale w to ze miałeś podpiętą do siebie 2 tonową przyczepe marki Niewiadów z kompletem pasarzerów na pokładzie to już nie uwierze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
fenomenalny, jeżeli nic nie trzyma z górki i klocki elegancko się cofają , są luźne itd to chyba pozostaje samo hamowanie, tzn tył mocniej i wcześniej przede wszystkim u Ciebie hamuje.
Pozostaje sprawdzenie na stacji diagnostycznej.
Ale przydałoby się zobaczyć czy one nie hamują wcześniej niż przód.
Pozostaje sprawdzenie na stacji diagnostycznej.
Ale przydałoby się zobaczyć czy one nie hamują wcześniej niż przód.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Może ten regulator siły hamowania.
Nie wiem niestety gdzie on jest umieszczony u Ciebie, ba nawet nie wiem gdzie jest w C5 :oops:
Ale przeważnie umieszcza się je w okolicy tylnej osi.
Byłeś na pomiarach siły hamowania? To chyba pierwsze, co może pomóc.
Nie wiem niestety gdzie on jest umieszczony u Ciebie, ba nawet nie wiem gdzie jest w C5 :oops:
Ale przeważnie umieszcza się je w okolicy tylnej osi.
Byłeś na pomiarach siły hamowania? To chyba pierwsze, co może pomóc.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga