[a6c6] tylne hamulce- za mocno sie grzeja
No wlasnie i znowu w punckie wyjscia jestesmy. :-)Wiem ze jezdze agresywnie , ale to w takim razie to przod powinien sie predzej skonczyc niz tyl. Zeszyty serwisowe odnosnie hamulcow przeczytalem od a-z i nic mi do glowy nie przychodzi. Musial bym zoabczyc co jeszcze elsa pisze, ale obecnie mam ja odinstalowana!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
słuchaj bo tak mnie naszło a byłeś na stacji diagnostycznej czy na hamowni 4x4 ? bo może to dociskanie automatyczne działa za mocno lub po prostu grzeją się łożyska i przenosi temp na tarczę i stąd wydaje ci się że to hamulce ?
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
tak ja cie rozumiem ale wzrost temperatury całego zestawu czyli tarczy łożyska i pozostałego osprzętu spowoduje szybsze zużycie klocków ponieważ w przeciwieństwie do klocków sportowych te w normalnych samochodach im zimniejsze działają lepiej i się mniej zużywają to tylko takie spostrzeżenie ponieważ szukamy przyczyny tego co dręczy twoje autko jeśli w kołach jest wszystko oki to spróbował bym hamowni 4x4 aby dokładniej sprawdzić reduktor siły hamowania
popróbuj jeszcze jednej metody normalnej wolnej jazdy najlepiej najlepiej bez hamowania gdzieś na pustej drodze wtedy zobaczysz czy tył jest mocnej nagrzany czy nie jeśli tak to dalej szukaj przyczyny w zaciskach nie odbijają tak jak powinny o ile mnie pamięć nie myli w c6 hamulec postojowy jest elektryczny może on nie odbija tak jak powinien lub się sam włącza a dzięki mocy silnika i quattro nie odczuwasz tego
popróbuj jeszcze jednej metody normalnej wolnej jazdy najlepiej najlepiej bez hamowania gdzieś na pustej drodze wtedy zobaczysz czy tył jest mocnej nagrzany czy nie jeśli tak to dalej szukaj przyczyny w zaciskach nie odbijają tak jak powinny o ile mnie pamięć nie myli w c6 hamulec postojowy jest elektryczny może on nie odbija tak jak powinien lub się sam włącza a dzięki mocy silnika i quattro nie odczuwasz tego
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

hamulce odbijaja prawidlowo, sprawdzane to bylo wielokrotnie. wszytko chodzi tak jakby oliwka bylo wysmarowane! wiec wykluczam tego typu usterke. Jesli chodzi o nagrzanie sie tarcz czy tez kola to one ma temperature normalna, na pewnonie wyzsza od przodu. Ale gdyby klocki mi mocno grzaly czy cos to przeciez bym mila tarcze fioletowe , a jak widac po klockach i tarczach takiego zjawiska nie ma. gdybym pokazal kazdemu mechnikowi te klocki to na 1 widok by powiedzial ze normalnie zuzyte, nieprzegzane itd ale jak bym dodal ze zostaly one zuzyte w ciagu 6tyskm to wtedy by sie zaczelo myslenie w jaki sposob sie to moglo stac.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
fenomenalny, mam pomysła...
Napisałeś że klocki ścierają się równomiernie -pytanie czy symetrycznie (po obu str. tak samo)??
Skoro sam mówisz, że jeździsz agresywnie to mam taką teorię:
Możesz tego nie czuć, ale ESP może się aktywować przy każdym ostrym zakręcie, który pokonujesz (kontrolka nie musi się zapalać).
Tylne koła są odpowiedzialne za stabilizację toru jazdy i przy pokonywanych przez Ciebie zakretach tylne wewnętrzne koło jest przyhamowywane (może nawet i się przyblokować), aby utrzymać tor jazdy.
Dlatego masz cieplejsze tylne tarcze bo nie mają czasu się ochlodzić, a klocki się szybko ścierają bo pracują częściej niż Ci się wydaje...
Jeśli ta teoria do Ciebie przemawia to można ją zweryfikować na parę sposobów:
1- spokojnie dojedź na jakiś pusty plac z dobrą przyczepnością (zmierz i zanotuj temp wszystkich tarcz). Agresywnie zrób jakieś 5-6 kółek tylko w jedną stronę -zmierz i porównaj temp wsystkich tarcz. Tylna wewnętrzna powinna być najcieplejsza i wzrost temp.największy:]
2- przejeździj 6 tyś. bez ESP (odpalając auto wyłączaj przyciskiem) i będziesz miał tylne klocki jak nowe
(odradzam w zimę, lepiej z tym poczekać do wiosny
)
Napisałeś że klocki ścierają się równomiernie -pytanie czy symetrycznie (po obu str. tak samo)??
Skoro sam mówisz, że jeździsz agresywnie to mam taką teorię:
Możesz tego nie czuć, ale ESP może się aktywować przy każdym ostrym zakręcie, który pokonujesz (kontrolka nie musi się zapalać).
Tylne koła są odpowiedzialne za stabilizację toru jazdy i przy pokonywanych przez Ciebie zakretach tylne wewnętrzne koło jest przyhamowywane (może nawet i się przyblokować), aby utrzymać tor jazdy.
Dlatego masz cieplejsze tylne tarcze bo nie mają czasu się ochlodzić, a klocki się szybko ścierają bo pracują częściej niż Ci się wydaje...

Jeśli ta teoria do Ciebie przemawia to można ją zweryfikować na parę sposobów:
1- spokojnie dojedź na jakiś pusty plac z dobrą przyczepnością (zmierz i zanotuj temp wszystkich tarcz). Agresywnie zrób jakieś 5-6 kółek tylko w jedną stronę -zmierz i porównaj temp wsystkich tarcz. Tylna wewnętrzna powinna być najcieplejsza i wzrost temp.największy:]
2- przejeździj 6 tyś. bez ESP (odpalając auto wyłączaj przyciskiem) i będziesz miał tylne klocki jak nowe


mam to samo w tylnym lewym kole.
była uszczelka tłoczka zerwana.
po wymianie niestety od czasu do czasu zauważam że nadal koło sie grzeje.
Nie wiem na ile dobrze była wykonana zmiana uszczelki i oczyszczenie tłoczka
ale zaczynam podejrzewać elektryczny ręczny. Może od czasu do czasu nie puszcza jak powinien?
A ty kolego doszedłeś w końcu co było przyczyną ?
była uszczelka tłoczka zerwana.
po wymianie niestety od czasu do czasu zauważam że nadal koło sie grzeje.
Nie wiem na ile dobrze była wykonana zmiana uszczelki i oczyszczenie tłoczka
ale zaczynam podejrzewać elektryczny ręczny. Może od czasu do czasu nie puszcza jak powinien?
A ty kolego doszedłeś w końcu co było przyczyną ?
koledzy ja wiem co to jest tylko nie wiem gdzie to zrobic w vcds a mianowicie jak macie reczny elektryczny i odblokowalisci reczny wymieniliscie klocki i zablokowaliscie to niby wszystko ok ale nie do konca bo trzeba jeszcze w vcds wpisac grubosc okladzin aby nie glupial reczny i nie trzymal lekko tyl - mam sam tak u siebie tylko puki co nie wiem gdzie to w vcds sie wpisuje jak ktos wie to prosze o info a jak ja ogarne to dam znac
[ Dodano: 2016-10-25, 16:10 ]
no to doszedlem do tego a raczej sie dowiedzialem ze w a6 sie nie wpisuje grubosci klockow tylko np w a4 wiec sorki za glupote napisana a tak poza tym to klocki tyl nadal trzymaja juz sa prawie do blachy zjechane poza tym napewno to nie wina recznego bo odblokowalem vcds i jezdzilem i dalej to samo , pozniej wymienione wszystkie gumki-zestaw naprawczy do tylnych zaciskow i dalej to samo cylinderki i prowadnice chodza jak trzeba - brak sil
[ Dodano: 2016-10-25, 16:10 ]
no to doszedlem do tego a raczej sie dowiedzialem ze w a6 sie nie wpisuje grubosci klockow tylko np w a4 wiec sorki za glupote napisana a tak poza tym to klocki tyl nadal trzymaja juz sa prawie do blachy zjechane poza tym napewno to nie wina recznego bo odblokowalem vcds i jezdzilem i dalej to samo , pozniej wymienione wszystkie gumki-zestaw naprawczy do tylnych zaciskow i dalej to samo cylinderki i prowadnice chodza jak trzeba - brak sil
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Co do zapisania grubości okładzin to czytałem, że po to się po wymianie robi test w Basic settings ->grupa 6 żeby właśnie komputer poprzez zaciskanie i odpuszczenie zapamiętał grubość - ile w tym prawdy nie wiem ale ja na wszelki wypadek zrobiłem zgodnie z procedurą i nie mam problemów.
Oryginalna pełna opcja S-Line
tak czytam ten temat i odechciewa mi sie wymieniac tych klockow... 

Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
Spoko kolego pierwsze myśli masz ok ale jak pomyslisz to i tak kiedyś będziesz musiał to zrobić a jeżeli umiesz i masz sprzęt aby to zrobić sam to po co płacić komuś za darmo ja w moim przypadku zostawił bym już grubo ponad tysiaka a każdy mechanik i tak by robił i wykluczal pokolei jak ja no ale nie powiem czasami ręce opadają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
witam , zacisk zalozony tylny - kolo kreci sie z lekkim oporem, zacisk zdjety - kolo kreci sie bez oporu , co moze byc przyczyna ? prowadnice chodza , wszystko poczyszczone i nasmarowane
[ Dodano: 2019-04-02, 09:40 ]
pozmoze ktos? czy winny jest tłoczek w zacisku ?dodam jeszcze jak jade powoli na wstecznym to hamlce piszcza w tym kole
[ Dodano: 2019-04-07, 14:15 ]
czy wina moze byc w silniku elektrycznym przy kole ? czy moze cos nie tak z tloczkiem ? pomoze ktos ? Jak sprawdzić czy tloczki prawidlowo odbijają? Wydaje mi się ze za mocno zużywają sie tarcze z tylu. Kolo kreci sie ale z lekkim oporem

[ Dodano: 2019-04-02, 09:40 ]
pozmoze ktos? czy winny jest tłoczek w zacisku ?dodam jeszcze jak jade powoli na wstecznym to hamlce piszcza w tym kole
[ Dodano: 2019-04-07, 14:15 ]
czy wina moze byc w silniku elektrycznym przy kole ? czy moze cos nie tak z tloczkiem ? pomoze ktos ? Jak sprawdzić czy tloczki prawidlowo odbijają? Wydaje mi się ze za mocno zużywają sie tarcze z tylu. Kolo kreci sie ale z lekkim oporem
Ostatnio zmieniony 06 lis 2020, 11:34 przez sruba50, łącznie zmieniany 1 raz.