[A6 C5] Twardy pedał hamulca i całkiem poprawna skuteczność
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
wymienilem serwo i jest juz nieporownywalnie lepiej.
Jeszcze będę rozbierał dociski i czyścił, to może też pomoże??
[ Dodano: 2011-06-13, 13:41 ]
i juz mam hamulce jak dzwon!!!
Stare oryginalne tarcze (przód) dalem do przetoczenia i założym z powrotem.
Reasumując:
- wymiana serwo
- oryginalne tarcze przód
Jeszcze będę rozbierał dociski i czyścił, to może też pomoże??
[ Dodano: 2011-06-13, 13:41 ]
i juz mam hamulce jak dzwon!!!
Stare oryginalne tarcze (przód) dalem do przetoczenia i założym z powrotem.
Reasumując:
- wymiana serwo
- oryginalne tarcze przód
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A po czym mam to rozróżnić ?oli80 pisze:RomanS, A zajrzyj no pod maske czy nie siedzi u ciebie serwo 2 komorowe
Wiadomo naturalnie, że serwo z jakąś usterką nie sprzyja hamowaniu, wiec może po prostu to wina niesprawnego serwa ? (o czym juz zresztą koledzy wyżej pisali)
Części samochodowe online - Motostacja pl
Panowie moja kumpela zakupiła A6 1.9 (AFN) z 1999 r. i poprosiła mnie o sprawdzenie hamulców, no i okazało się że są do dupy w porównaniu do mojej A6. Przy hamowaniu ze 130 km/h pedał opadał do ziemi i ledwo wyhamowałem.
Więc zacząłem sprawdzać po kolei i okazało się że są założone nowe klocki na przodzie i tyle,prowadniczki chodzą ładnie,przewody podciśnienia ok.
Zacząłem od wymiany samej pompki i zmiany płynu na nowy,po odpowietrzeniu i przejechaniu już się polepszyło ale tylko troszkę bo teraz jak szybko i mocno nacisnąć pedał to jako tako hamuje ale jeśli wolno(czyli tak normalnie) i delikatnie to jest tak:
przy naciskaniu pedału jest moment że jest jak z betonu ale już jak wciśniemy go te 4 cm odnajdują się te hamulce.
Dodam że przy wyciąganiu pompki z serwa psiuknęło powietrze.
Panowie gdzie szukać przyczyny dalej?
Więc zacząłem sprawdzać po kolei i okazało się że są założone nowe klocki na przodzie i tyle,prowadniczki chodzą ładnie,przewody podciśnienia ok.
Zacząłem od wymiany samej pompki i zmiany płynu na nowy,po odpowietrzeniu i przejechaniu już się polepszyło ale tylko troszkę bo teraz jak szybko i mocno nacisnąć pedał to jako tako hamuje ale jeśli wolno(czyli tak normalnie) i delikatnie to jest tak:
przy naciskaniu pedału jest moment że jest jak z betonu ale już jak wciśniemy go te 4 cm odnajdują się te hamulce.
Dodam że przy wyciąganiu pompki z serwa psiuknęło powietrze.
Panowie gdzie szukać przyczyny dalej?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No patrzyłem, tyle, że nie mialem czego porównywać bo pierwsza z aukcji od razu była skoĂączona. Wygladem to się jakos różni ? Z zewnatrz widac, że to 2 komorowe ?oli80 pisze:RomanS, To jakie masz serwo?miałeś zobaczyć a mnie ciekawość zerzre
U mnie w obu przypadkach wygląda to podobnie jak zwykłe serwo.
Czy te 2 komorowe nie wystepuja moze w autach z systemem wspomagania siły hamowania ?
EDIT, znalazłem na Alle... serwo z nazwą dwukomorowe i wyglada to jakby miało 2 średnice i jest grubsze. To juz chyba wiem, na co patrzeć
Postaram się jutro zajrzeć zeby tylko nie zapomnieć
[ Dodano: 2012-07-27, 20:57 ]
EGIT: 27.07.12. oli80 dziś zajrzałem do Passata B5 FL, i wygląda na to, że mam serwo 2 komorowe, takie jakby 2 serwa sklejone ze sobą, różnica srednic ok 10 mm.
Do A6 będę miał dostęp jutro
Części samochodowe online - Motostacja pl
A czy jest różnica w hamowaniu automatem a manualem???
Auto chyba tez mi sie juz sypie, bo: zaraz po starcie, pedal jest twardy i ledwo hamuje. Dopiero po chwili staje sie miekki i hamowanie wraca do "normy". Winne jest serwo?
Ogolnie wiadome jest, ze w kazdych hamulcach ze wspomaganiem na wylaczonym silniku, pedal jest twardy i malo sie ugina. Dopiero odpalenie silnika powoduje podcisnienie i uklad zaczyna dzialac.
Auto chyba tez mi sie juz sypie, bo: zaraz po starcie, pedal jest twardy i ledwo hamuje. Dopiero po chwili staje sie miekki i hamowanie wraca do "normy". Winne jest serwo?
Ogolnie wiadome jest, ze w kazdych hamulcach ze wspomaganiem na wylaczonym silniku, pedal jest twardy i malo sie ugina. Dopiero odpalenie silnika powoduje podcisnienie i uklad zaczyna dzialac.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Cześć,
Może to będzie rozwiązanie problemu. Mianowicie miałem ogromny problem z hamulcami tzn. hamulce działały jednak siła hamowania przypominała co najmniej czołg, a nie rodzinne kombi. Studiowałem różne tematy na forach łącznie z tym. Mam silnik 1.8T i między innymi dowiedziałem się, że nie mam pompy Vacum. Na początku myślałem, że to wina płynu hamulcowego. Płyn został wymieniony - efekt żaden. W międzyczasie zorientowałem się, że w mojej A6 nie działał układ ABS. Usterka typowa - brak komunikacji z pompą ABS. Musiałem kupić używaną pompę i oddać ja do regeneracji. Efekt był tzn. ABS zaczął działać, ale siła hamowania samochodu nie poprawiła się w ogóle. Postanowiłem podejść do tematu od podstaw więc sprawdzone zostało serwo, które działało jak należy. Następnie do wymiany tarczy i klocki z przodu na dobrej jakości renomowanej firmy. Sprawdzenie całego układu, zacisków itd. Z tyłu przeglądnięcie całego układu. Wszystko zostało złożone - efekt żaden... Innymi słowy ręce mi opadły. Zaczęliśmy szukać dalej. Komputer pokazał problemy z czujnikami ABS. Jako, że jeden czujnik kosztuje chyba ok. 200 zł postanowiliśmy poszukać w czym tkwi problem.
I uwaga tutaj rozwiązanie problemu twardego hamulca w mojej A6 C5 1.8T Quatrro Avant 1999r.
Okazało się, że prawdopodobnie ktoś majstrujący przy aucie kiedyś w jego długiej historii przestawił odległość czujnika ABS od tego koła z wyżłobieniami. Nie wiem dokładnie jak to działa. Wiem, że odległości były za duże i należało przestawić czujniki na odległość kilku mm od koła. Metodą prób i błędów tzn. przestawienie czujników, założenie kół, sprawdzenie i tak chyba z 7 razy udało się!
Samochód zaczął hamować jak należy. Nie mam niestety porównania do sprawnej A6, ale mam do innych samochodów. Różnica jest wyraźna. Dużo lepiej jeździ się samochodem, które waży 1.6 tony i hamuje normalnie.
Mam nadzieję, że ten post pomoże innym użytkownikom forum i nie tylko (ten temat wyskakuje w google na pierwszym miejscu pod hasłem: twarde hamulce A6 C5).
Pozdrawiam!
Może to będzie rozwiązanie problemu. Mianowicie miałem ogromny problem z hamulcami tzn. hamulce działały jednak siła hamowania przypominała co najmniej czołg, a nie rodzinne kombi. Studiowałem różne tematy na forach łącznie z tym. Mam silnik 1.8T i między innymi dowiedziałem się, że nie mam pompy Vacum. Na początku myślałem, że to wina płynu hamulcowego. Płyn został wymieniony - efekt żaden. W międzyczasie zorientowałem się, że w mojej A6 nie działał układ ABS. Usterka typowa - brak komunikacji z pompą ABS. Musiałem kupić używaną pompę i oddać ja do regeneracji. Efekt był tzn. ABS zaczął działać, ale siła hamowania samochodu nie poprawiła się w ogóle. Postanowiłem podejść do tematu od podstaw więc sprawdzone zostało serwo, które działało jak należy. Następnie do wymiany tarczy i klocki z przodu na dobrej jakości renomowanej firmy. Sprawdzenie całego układu, zacisków itd. Z tyłu przeglądnięcie całego układu. Wszystko zostało złożone - efekt żaden... Innymi słowy ręce mi opadły. Zaczęliśmy szukać dalej. Komputer pokazał problemy z czujnikami ABS. Jako, że jeden czujnik kosztuje chyba ok. 200 zł postanowiliśmy poszukać w czym tkwi problem.
I uwaga tutaj rozwiązanie problemu twardego hamulca w mojej A6 C5 1.8T Quatrro Avant 1999r.
Okazało się, że prawdopodobnie ktoś majstrujący przy aucie kiedyś w jego długiej historii przestawił odległość czujnika ABS od tego koła z wyżłobieniami. Nie wiem dokładnie jak to działa. Wiem, że odległości były za duże i należało przestawić czujniki na odległość kilku mm od koła. Metodą prób i błędów tzn. przestawienie czujników, założenie kół, sprawdzenie i tak chyba z 7 razy udało się!
Samochód zaczął hamować jak należy. Nie mam niestety porównania do sprawnej A6, ale mam do innych samochodów. Różnica jest wyraźna. Dużo lepiej jeździ się samochodem, które waży 1.6 tony i hamuje normalnie.
Mam nadzieję, że ten post pomoże innym użytkownikom forum i nie tylko (ten temat wyskakuje w google na pierwszym miejscu pod hasłem: twarde hamulce A6 C5).
Pozdrawiam!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga