Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Twardy pedał hamulca i całkiem poprawna skuteczność

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Lechunlx » 13 maja 2011, 10:56

Mam dokładnie ten sam przypadek, kloci i tarcze nowe z porzodu i z tyłu a hamulec jaki był taki jest :/
Zastanawiam się, czy wymiana płynu i tych przewodów elastycznych przy kołach cos pomoże?

Pozdrawiam

kkarol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: kkarol » 31 maja 2011, 22:12

Czy ktos już znalazł rozwiązanie tego problemu? W moim c5 tez trzeba mocno nacisnąć pedał żeby zaczął hamować - mam w domu tez VW z tego samego rocznika i tam hamulce reagują super.

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 03 cze 2011, 00:01

wymienilem serwo i jest juz nieporownywalnie lepiej.

Jeszcze będę rozbierał dociski i czyścił, to może też pomoże??

[ Dodano: 2011-06-13, 13:41 ]
i juz mam hamulce jak dzwon!!!

Stare oryginalne tarcze (przód) dalem do przetoczenia i założym z powrotem.


Reasumując:
- wymiana serwo
- oryginalne tarcze przód

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 23 cze 2011, 12:50

mam ten sam problem,wymienilem wlasnie przewody elastyczne ,i nic to niedalo,sledze ten temat i sam juz niewiem co jeszcze wymienic

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lip 2012, 06:16

oli80 pisze:RomanS, A zajrzyj no pod maske czy nie siedzi u ciebie serwo 2 komorowe
A po czym mam to rozróżnić ???

Wiadomo naturalnie, że serwo z jakąś usterką nie sprzyja hamowaniu, wiec może po prostu to wina niesprawnego serwa ? (o czym juz zresztą koledzy wyżej pisali) <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 24 lip 2012, 14:06

Panowie moja kumpela zakupiła A6 1.9 (AFN) z 1999 r. i poprosiła mnie o sprawdzenie hamulców, no i okazało się że są do dupy w porównaniu do mojej A6. Przy hamowaniu ze 130 km/h pedał opadał do ziemi i ledwo wyhamowałem.
Więc zacząłem sprawdzać po kolei i okazało się że są założone nowe klocki na przodzie i tyle,prowadniczki chodzą ładnie,przewody podciśnienia ok.
Zacząłem od wymiany samej pompki i zmiany płynu na nowy,po odpowietrzeniu i przejechaniu już się polepszyło ale tylko troszkę bo teraz jak szybko i mocno nacisnąć pedał to jako tako hamuje ale jeśli wolno(czyli tak normalnie) i delikatnie to jest tak:
przy naciskaniu pedału jest moment że jest jak z betonu ale już jak wciśniemy go te 4 cm odnajdują się te hamulce.
Dodam że przy wyciąganiu pompki z serwa psiuknęło powietrze.
Panowie gdzie szukać przyczyny dalej?

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 24 lip 2012, 17:37

jak plynu nie ubywa to tylko serwo albo odpowietrzenie zle lub pompa ABS , zacznij od odpowietrzenia dobrze daj sobie czasu i plynu dolewaj i zacznij od najdalszego od zbiorniczka

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 25 lip 2012, 15:00

Odpowietrzona jest bardzo dobrze,płynu nie ubywa a ten pedał dalej tak się dziwnie zachowuje.
Może Vacum pompa?
A tak właściwie to jak się wyjmie ten plastikowy przewód z serwa to vacum pompa powinna ssać powietrze czy też wydmuchiwać? <mysli>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 lip 2012, 15:35

kamilwwe pisze:A tak właściwie to jak się wyjmie ten plastikowy przewód z serwa to vacum pompa powinna ssać powietrze czy też wydmuchiwać?
No jak, oczywiście, ze ssać <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 lip 2012, 02:12

oli80 pisze:RomanS, To jakie masz serwo?miałeś zobaczyć :( a mnie ciekawość zerzre ;p
No patrzyłem, tyle, że nie mialem czego porównywać bo pierwsza z aukcji od razu była skoĂączona. Wygladem to się jakos różni ? Z zewnatrz widac, że to 2 komorowe ?

U mnie w obu przypadkach wygląda to podobnie jak zwykłe serwo.

Czy te 2 komorowe nie wystepuja moze w autach z systemem wspomagania siły hamowania ?

EDIT, znalazłem na Alle... serwo z nazwą dwukomorowe i wyglada to jakby miało 2 średnice i jest grubsze. To juz chyba wiem, na co patrzeć <okok>

Postaram się jutro zajrzeć :) zeby tylko nie zapomnieć <mysli>

[ Dodano: 2012-07-27, 20:57 ]
EGIT: 27.07.12. oli80 dziś zajrzałem do Passata B5 FL, i wygląda na to, że mam serwo 2 komorowe, takie jakby 2 serwa sklejone ze sobą, różnica srednic ok 10 mm.
Do A6 będę miał dostęp jutro <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

borussia_CK

Post autor: borussia_CK » 28 lip 2012, 00:56

A czy jest różnica w hamowaniu automatem a manualem???

Auto chyba tez mi sie juz sypie, bo: zaraz po starcie, pedal jest twardy i ledwo hamuje. Dopiero po chwili staje sie miekki i hamowanie wraca do "normy". Winne jest serwo?

Ogolnie wiadome jest, ze w kazdych hamulcach ze wspomaganiem na wylaczonym silniku, pedal jest twardy i malo sie ugina. Dopiero odpalenie silnika powoduje podcisnienie i uklad zaczyna dzialac.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2012, 19:14

oli80, żeby bylo załatwione z tym serwem to sprawdzilem, w A6 też mam serwo 2 komorowe z tym, że jest chyba takie jak na zdjęciu ktore mi przyslałes, tzn. różnica średnic bardziej zauważalna niż w Passacie B5 bo jakieś 20 mm na średnicy <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2012, 22:26

oli80 pisze:wkońcu nie nadarmo je wprowadzili po lifcie
Jeszcze nie zmieniłem na polifta <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 28 lip 2012, 23:06

wszystko zależało od silnika im większy tym lepsze hamulce.

fifka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifka » 18 wrz 2016, 16:52

Cześć,

Może to będzie rozwiązanie problemu. Mianowicie miałem ogromny problem z hamulcami tzn. hamulce działały jednak siła hamowania przypominała co najmniej czołg, a nie rodzinne kombi. Studiowałem różne tematy na forach łącznie z tym. Mam silnik 1.8T i między innymi dowiedziałem się, że nie mam pompy Vacum. Na początku myślałem, że to wina płynu hamulcowego. Płyn został wymieniony - efekt żaden. W międzyczasie zorientowałem się, że w mojej A6 nie działał układ ABS. Usterka typowa - brak komunikacji z pompą ABS. Musiałem kupić używaną pompę i oddać ja do regeneracji. Efekt był tzn. ABS zaczął działać, ale siła hamowania samochodu nie poprawiła się w ogóle. Postanowiłem podejść do tematu od podstaw więc sprawdzone zostało serwo, które działało jak należy. Następnie do wymiany tarczy i klocki z przodu na dobrej jakości renomowanej firmy. Sprawdzenie całego układu, zacisków itd. Z tyłu przeglądnięcie całego układu. Wszystko zostało złożone - efekt żaden... Innymi słowy ręce mi opadły. Zaczęliśmy szukać dalej. Komputer pokazał problemy z czujnikami ABS. Jako, że jeden czujnik kosztuje chyba ok. 200 zł postanowiliśmy poszukać w czym tkwi problem.
I uwaga tutaj rozwiązanie problemu twardego hamulca w mojej A6 C5 1.8T Quatrro Avant 1999r.
Okazało się, że prawdopodobnie ktoś majstrujący przy aucie kiedyś w jego długiej historii przestawił odległość czujnika ABS od tego koła z wyżłobieniami. Nie wiem dokładnie jak to działa. Wiem, że odległości były za duże i należało przestawić czujniki na odległość kilku mm od koła. Metodą prób i błędów tzn. przestawienie czujników, założenie kół, sprawdzenie i tak chyba z 7 razy udało się!
Samochód zaczął hamować jak należy. Nie mam niestety porównania do sprawnej A6, ale mam do innych samochodów. Różnica jest wyraźna. Dużo lepiej jeździ się samochodem, które waży 1.6 tony i hamuje normalnie.
Mam nadzieję, że ten post pomoże innym użytkownikom forum i nie tylko (ten temat wyskakuje w google na pierwszym miejscu pod hasłem: twarde hamulce A6 C5).
Pozdrawiam! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga