Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8Q] Wklad filtra K&N. Opinie panowie?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 01 sie 2009, 02:04

Robert pisze:dolacze do rozmowy z ciekawosci zamontowalem filtr stozkowy w mojej 2.7 t wygladalo to super i nawet dzialalo przez chwile to znaczy :-/ ale po przejachaniu kilku km. w korku okazalo sie ze tamperatura w komorze silnika byla b. wysoka i olej prawie sie zagotowal silnk stracil wigor generalnie lipa jak nic . Jednak seria to seria :lol:

zle zle zle zle myslisz!!! juz kiedys pisalem na ten temat... to niejest wina filtra strozkowego!! zauwaz jak jest zbudowany dolot...? silnik bierze powietrze z poza samochodu czyli chlodne potem rurami do filtra i turbin, a twoja nowa instalacja bierze cale te masy goracego powietyrza z pod maski .. wiec jak sie ma nieprzegrzewac...? moze widziales jak Gruppe M robi doloty do BMW..? caly filtr stozkowy jest obudowany carbonFiber ktory odbija cieplo. wiec najlepsza rada dla Ciebie jest zbudowanie odzielnej komory dla tego filtra i wyprofilowanie go tak zeby bral jak najwiuecej powietrza z zewnatrz i byl maxymalnie odizolowany termicznie od silnika. masz 2.7T wiec filtr stozkowy jaknajbardziej pasuje do tego silnika.

P.S. ja mam 2.8 i tez jak postoje w korku w upale to poptem sie zrobil mulasty... ale kumpel ktory zaklada wielkie klimatyzacje w biurowcach dal mi taka tasme termiczna i obkleilem nia puszke z filtrem rure i przeplywke az do przepustnicy... i efekt jest taki ze praktycznie nietraci nic na mocy po dluzszym staniu w korku

pozdro

Waldi77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 00:15
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Waldi77 » 01 sie 2009, 23:31

DLACZEGO w tym temacie tak czesto pojawia sie "słyszałem"
polecam www.kandn.com - oczywiscie to jest takze reklama ale wiele wyjasnia

Polecam K&N wkladam je zawsze po zmianie autka
placisz raz i problem niemal z głowy i ciut nizsze spalanie (ale tu raczej bym się nie nastawiał ze o litr zejdzie ;-) - trzeba pamiętac ze wpada wiecej powietrza a wiec paliwa tez musi dostac wiecej 8-)

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 02 sie 2009, 23:56

jakoś temat mnie nie przekonał do założenia wkładki ciekawe czy rzeczywiście by coś pomogła, filtr stożkowy działa napewno i takiej odpowiedzi o filtrze KN brakuje...
zreszta ostatnia wypowiedź jest najlepsza rodem z allegro, że niższe spalanie na filtrze, a zaraz po tym że jak powietrza wiecej dostaje to i paliwa więcej wziąść musi :)

znalazłem motyw w C4 na filtr stożkowy żeby posysał zimne powietrze z otoczenia, kilka przeróbek i powinno być dobrze, będzie trzeba nad tym pomyśleć

pozdrawiam

Emanuel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2009, 16:48
Lokalizacja: Harlow

Post autor: Emanuel » 11 sie 2009, 17:02

Hej :) ja jezdze juz prawie 7 miesiecy ze swoim K&N i slysze roznice :) - moze na seryjnym wydechu nie ma wielkiej roznicy, ale jak sie zalozy strumienice jest wyrazna roznica :) szczegolnie jak sie stoji obok :) - nie mialem rowniez zadnych problemow z filtrem ani silnikiem od kad zmienilme filtr ;;)

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 12 gru 2009, 11:12

Emanuel, masz racje mój kolega ma w hondzie stożek z dolotem i mówi ze jest duża różnica i lepiej chodzi ale długa jazda męczy bo jest za głośno ale do naszych audiczek nie polecają dolotu bo padają szybko przepływomierze tylko wkłady ale i moc z tego słaba pozdro <ok>

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 12 gru 2009, 11:32

Pisałem już kiedyś o wkładce filtra K&N...
Miałem coś takiego w Avensis i muszę przyznać, że jakoś wielkiego efektu nie było.
Moje spostrzeżenia:
1. Filtr jest duuużo droższy od zwykłego.
2. Dodatkowo trzeba kupić zestaw do czyszczenia i nasączania - też nie tani.
3. Może się okazać (jak w moim przypadku), że filtr nie pasował idealnie do puszki i trzeba było go docinać. Powstał problem ze szczelnością i było trzeba sporo kombinować.
4. Jak za mocno nasączy się olejkiem, to będzie lipa bo zasyfi dolot za filtrem. Jak da się za mało olejku to będzie przepuszczał cały syf (pył).
5. Nie odczułem żadnej zmiany w pracy silnika. ÂŻadnych głupot w stylu "zmniejsza spalanie i zwiększa moc silnika". Nawet gdyby faktycznie wkładka ta dała przyrost mocy o 1 czy 2 KM, to przecież tego nie da się odczuć :mrgreen:

W związku z powyższym (z perspektywy czasu i doświadczeń z poprzednim autem) raczej nie polecam takich filtrów.
Do swojego A6 też nie kupiłem takiego - wolę częściej wymienić standardowy filtr.

Emanuel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2009, 16:48
Lokalizacja: Harlow

Post autor: Emanuel » 12 gru 2009, 22:53

pawel1 pisze:Emanuel, masz racje mój kolega ma w hondzie stożek z dolotem i mówi ze jest duża różnica i lepiej chodzi ale długa jazda męczy bo jest za głośno ale do naszych audiczek nie polecają dolotu bo padają szybko przepływomierze tylko wkłady ale i moc z tego słaba pozdro <ok>
Przeplywomierz u mnie polecial tak czy tak jeszce przed zmiana ;p u mnie dluga jazda jest nawet ok - audi sa dobrze w srodku wytlumione same z siebie wiec chalas jest itak zredukowany.

Ale jak ktos cie meczy na autostradzie ;p zrobi sie redukcje na 3ke i sie mocno pedal wcisnie to dzwieku takiego sie z seryjka nie otrzyma :) trzeba pamietac ze jak sie zaklada storzek to przedewszystkim musi byc ustawiony dobrze dolot zimnego powietrza, sam filtr musi byc prawidlowo czyszczony i naoliwiany - ja ze swojego jestem bardzo zadowolony :) i nie wymienil bym go na standardowy juz napewno :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja