Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] poprawienie dźwięku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 27 maja 2014, 20:22

mam podobna sytuacje z tlumikiem srodkowym ma kilka nieszczelnosci i chce wstawic nowy. Myslalem nad podmianka z innej wersji silnikowej luib zwykly przelot ale jak na to zapatrywuje sie prawo tzn co ze spalinami i normami? czy jak wsadze srodkowy or jakiegos rs-a pewnie nie zmieni to nic lub nie duzo to wszystko powinno byc ok ?czy mocniejszy silnik ma gestrze sito w tlumiku i moje skromne 1.8t nie wypchnie spalin?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 27 maja 2014, 21:04

no to jestem po zabiegu.
tłumiki przelotowe zamiast katalizatorów,rura zamiast środkowej patelni, końcowy seryjny.
na jałowym i do 2000obr jest prze zajebiście,powyżej 2000tys do 3500 w środku buczy dość znacznie i robi się nieprzyjemnie,powyżej 3500obr w środku robi się całkiem miło ale na zewnątrz robi się kupa bo robi się rezonans i auto chodzi jak stary polonez.czyli ogólnie nie polecam wycinania środkowego tłumika.

będę musiał coś pokombinować z jakimś tłumikiem przelotowym i jak to nie pomoże to pierdziele te tuningi i zakładam spowrotem ori patelnie ;p

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 28 maja 2014, 08:25

dawid, jesteś pewny że rezonans robi ci się od środkowego? chyba nie powinno bo to przecież kawałek rury to gdzie tam się zrobi rezonans? a jak wygląda praca silnika? chodzi ok? dobrze się zbiera?

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 28 maja 2014, 16:59

rezonans robi się moim zdaniem przez brak katalizatorów albo przez końcowy tłumik który nie jest typowo przelotowy.przez brak środkowego jest głośno w aucie.silnik pracuje normalnie ale jazda jest uciążliwa przez hałas.jak bym miał drugi raz robić to albo końcowy bym wyciął albo wcale,zostawił bym seryjny wydech i nawiercona puszkę jak kilka stron wcześniej pisałem.
w sobotę pewnie będę montował środkowy to sprawdzę jak chodzi bez końcowego i napiszę.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 29 maja 2014, 17:35

prawdopodobnie masz racje co do katów, ale czytałem gdzieś żeby końcowego nie ruszać, przynajmniej nie tak aby wstawić samą rurę. można ewentualnie jakiś basowy czy coś w tym stylu. szkoda że najpierw nie wywaliłeś środkowego i dopiero po sprawdzeniu jak to będzie zabrać się do reszty..

[ Dodano: 2014-05-29, 17:35 ]
ponawiam pytanie: czy wstawienie rury zamiast środkowego będzie miało jakiś negatywny wpływ na spaliny? czyli czy będzie cofka? wygląda na to że nikt nie ma żadnej wiedzy na ten temat <zalamka> , może gdzieś już taki temat istnieje ale ja go nie znalazłem....

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 30 maja 2014, 23:02

jestem po zabiegu naprawienia wydechu.środkowy wrócił na swoje miejsce tym razem z 2,5 tdi bo stary za ciekawy nie był i nie było sensu tego montować.
no i obecnie wygląda to tak:zamiast katów tłumiki przelotowe,seryjny środkowy tłumik brak końcowego(rura obcięta kilkanaście cm za belką).i w aucie da się normalnie jechać, nie buczy,nie pierdzi,nie ma metalicznego dźwięku(no może bardzo delikatny ale to już wina braku katów i nic się z tym nie zrobi ale nie jest to jakoś specjalnie słyszalne czy drażniące.z wydechu wydobywa się lekki basowy pomruk. Napewno jak rura była by do końca zderzaka to pewnie było by jeszcze ciszej w środku w aucie bo teraz jest tuż za belką i dźwięk może się jeszcze o podłogę odbijać.
jutro zakładam końcowy a w razie zachcianki wstawię zamiast niego rurę lub jakiś tłumik przelotowy

a ten dziwny rezonans o którym pisałem wcześniej to w 90%wina końcowego tłumika.

info dla potomnych.Nie wycinać środkowego tłumika i katów jak nie trzeba!!! chyba ze lubicie mieć 120db we wnętrzu.poza tym w audi takie buczenie nie wypada,zwłaszcza w automacie.po przejeżdżeniu kilku dni z buczącym wydechem stwierdziłem ze to totalna wiocha

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 31 maja 2014, 09:42

dawid018 pisze:to już wina braku katów i nic się z tym nie zrobi
Zrobi :]

Jak w poprzednim aucie poleciały mi katy to wstawiłem przelotówki RM-MOTORS i nie było nawet decybela głośniej :)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 31 maja 2014, 10:05

Teacher pisze:Jak w poprzednim aucie poleciały mi katy to wstawiłem przelotówki RM-MOTORS i nie było nawet decybela głośniej
u mnie nie jest głośniej.ale w pewnych obrotach minimalnie słychać jeszcze rezonans.pewnie normalnie nikt na to nie zwróci uwagi ale ja słyszę :)

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 31 maja 2014, 10:26

Wiem dokładnie o co Ci chodzi :) To że nikt nie zwraca uwagi to nie jest ważne. Ważne że wkurza kierowcę ;)

Ja w poprzednim aucie ( V6 ) też miałem ten problem na zwykłych przelotówkach. Jak założyłem RM to się problem skończył <okok>

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 18 wrz 2014, 18:36

Kolega xpbit wstawil zamiast srodkowego dwie strumiennice i pisal ze spoko to chodzi i brzmi. Mi sie konczy powoli srodkowy czekam az padnie calkiem i planuje zrobic wlasnie tak samo. Chcialem jeszcze katy wywalic ale sie zastanawiam nad tym co by tam wstawic ewentualnie i czy to nie zaszkodzi bo przed katami zaraz przy silniku mam dwie sondy...
Cześć. Audi A6 19''

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 26 wrz 2014, 19:56

Aby uzyskać lepszy dzwięk wystarczy poczekac aż rozwali ci się rura wydechowa...

Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 27 wrz 2014, 12:27

PiterekQuattro pisze:Kolega xpbit wstawil zamiast srodkowego dwie strumiennice i pisal ze spoko to chodzi i brzmi. Mi sie konczy powoli srodkowy czekam az padnie calkiem i planuje zrobic wlasnie tak samo. Chcialem jeszcze katy wywalic ale sie zastanawiam nad tym co by tam wstawic ewentualnie i czy to nie zaszkodzi bo przed katami zaraz przy silniku mam dwie sondy...
jeśli masz sondy przed katami to nic nie zaszkodzi a zamiast katów polecam wspawać zwykłą rurę, sam tak zrobiłem i nie było żadnych problemów z rezonansowaniem czy coś podobnego. oczywiście problem może być na przeglądzie ale wszystko da się załatwić

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 27 wrz 2014, 22:35

grzałka pisze:zamiast katów polecam wspawać zwykłą rurę,
i tym samym zabić dżwięk silnika.
jeśli o mnie chodzi to wycięcie katalizatorów było najgłupszą rzeczą jaką zrobiłem w audi.nic to nie dało poza hoojowym dźwiękiem i 250zł w kieszeni. <wnerw>
jeśli ktoś chce poprawiać dźwięk to napewno nie przez usunięcie katalizatorów.lepiej wywalić końcowy tłumik i wtedy auto bardzo ładnie mruczy.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 28 wrz 2014, 00:38

Znajomy do hondy 1.3 wsadził jakiś wydech za 100zł nowy (sam koncowy) nie da sie wieczorem przejechac cicho bo alarmy w autach wlacza. Czyli da sie zrobić z małego silnika coś co ryczy. Tylko troche przesadził jak dla mnie.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 28 wrz 2014, 09:23

zarzyk pisze:Czyli da sie zrobić z małego silnika coś co ryczy
ze wszystkiego się da.tylko chyba nie o to w tym chodzi. przynajmniej dla mnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja