Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] poprawienie dźwięku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Superski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 09 kwie 2014, 12:13
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Superski » 15 maja 2014, 14:42

Posłuchajcie w tym temacie może właściciel postu udostępni szczegóły.

viewtopic.php?t=54999
SKIBA

Awatar użytkownika
ELEKTROBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

dzwięk

Post autor: ELEKTROBDG » 15 maja 2014, 15:44

Dzwięk kozak fajnie to brzmi :]

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 15 maja 2014, 20:56

Superski pisze: Posłuchajcie w tym temacie może właściciel postu udostępni szczegóły.
tyle ze to diesel a w temacie chodzi o benzyne.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 24 maja 2014, 15:32

mam pytanko natury technicznej: u mnie w v-ce są dwa katy a co za tym idzie dwie rury które wchodzą w tłumik środkowy, potem-jako że mam pojedynczy wydech- ze środkowego wychodzi jedna rura i tu jest ukryte moje pytanie, jak zrobić żeby po wywaleniu środkowego spasować wszystko ładnie? chcę zrobić zwykły przelot czyli za miast środkowego wstawić tylko rurę. jeżeli gdzieś jest to na forum to poproszę jakiś link do tego tematu.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 24 maja 2014, 17:03

ja chcę tak zrobić i już myślałem o tym dzisiaj.więc tak:ja będę obcinał ori rury w odległości ok 5cm od tłumika(w razie czego żeby można było go na nowo wspawać) a następnie kolankiem 90* i kawałkiem rury połączę oba elementy.u mnie mam ten problem ze wszystko spawam na aucie i najgorzej po obcinać rury.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 maja 2014, 10:11

ja na pewno opuszczę trochę wydech aby było właśnie dojście do cięcia i potem spawania, najlepiej byłoby całkiem go zdjąć... jak ty chcesz wstawić kolanko 90, raczej powinno być coś z mniejszym kontem, np 45 chodzi o łatwy przepływ spalin, tak mi się wydaje <mysli> najlepiej byłoby kupić gdzieś taki trójnik o odpowiedniej średnicy, może zakłady które zajmują się układami wydechowymi, tłumikami itp miałby taki element? a tak po za tym, to jaką mam średnicę rur?
już wiem co potrzeba do tej przeróbki <cwaniak> , potrzebny jest łącznik typu Y-PIPE

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 25 maja 2014, 11:14

krzysiek-lex pisze: potrzebny jest łącznik typu Y-PIPE
ja wykorzystuje oryginalny y pipe.zawsze stosowałem kolanka 90* i nigdy nie było z tym problemu.jak dasz 45* to się możesz nie zmieścić.jak zrobię to wstawię fotki.chyba ze ty zrobisz wcześniej to wstaw ty pierwszy ;)

wydech też będę opuszczał na tyle ile się da.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 maja 2014, 11:56

jaki oryginalny y-pipe?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 maja 2014, 12:20

Pewnie chodzi o gotową redukcję z dwóch rur na jedną w kształcie Y.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 25 maja 2014, 13:25

no u mnie przed środkowym wydechem jest zejście z 2 w 1 i mam zamiar to wykorzystać.na allegro są gotowe do kupienia w różnych rozmiarach.cena 80zł lub 130zł

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 maja 2014, 13:32

no tak, dawid, masz gotowca czyli tylko kawałek rury o odpowiedniej średnicy, pół godzinki roboty i już będziesz wiedział czy było warto..

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 25 maja 2014, 14:46

krzysiek-lex pisze:pół godzinki roboty i już będziesz wiedział czy było warto..
oj chciał bym żeby to było tylko pół godziny .jak znam życie to cos po drodze wyjdzie.a jeszcze tłumiki zamiast katów muszę wspawać.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 maja 2014, 18:13

a jakie wstawiasz tłumiki zamiast katów, zwykłe przelotowe czy coś innego? masz już je czy dopiero kupujesz?
zawsze może pójść coś nie tak <wnerw> i dlatego nie obejdzie się bez <piwosz> lub <drinkuje> co kto woli..

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 25 maja 2014, 20:39

krzysiek-lex pisze:a jakie wstawiasz tłumiki zamiast katów, zwykłe przelotowe czy coś innego? masz już je czy dopiero kupujesz?
przelotowe.jest tego troche na allegro.podobne do strumienicy tyle ze zamiast łusek jest rura z otworkami na środku spłaszczona.już kupiłem i jutro mam plan je założyć.jak zdążę i starczy mi materiału to wytnę środkowy.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 27 maja 2014, 13:26

Mógłbyś podesłać mi jakiś link do tych przelotówek? Może być na priva. Z tego co zrozumiałem to priorytet dla ciebie to wstawienie tych przelotów zamiast katów, a co chciałeś tym sposobem osiągnąć? Też poprawienie dźwięku?

[ Dodano: 2014-05-27, 13:26 ]
dzisiaj rozmawiałem z jednym kolegą któremu padł tłumik środkowy, zaproponowałem mu żeby za miast niego wstawił rurę przelotową.. mechanik, do którego wstawił samochód, powiedział że to nie jest dobre rozwiązanie bo spaliny będą robić cofkę a co za tym idzie ucierpi silnik <mysli> , prawda to? co o tym myślicie? bo mi się wydaje że raczej w tym aucie to nie powinno nastąpić. on ma motor 2.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja