[A6 C5] poprawienie dźwięku
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
mam podobna sytuacje z tlumikiem srodkowym ma kilka nieszczelnosci i chce wstawic nowy. Myslalem nad podmianka z innej wersji silnikowej luib zwykly przelot ale jak na to zapatrywuje sie prawo tzn co ze spalinami i normami? czy jak wsadze srodkowy or jakiegos rs-a pewnie nie zmieni to nic lub nie duzo to wszystko powinno byc ok ?czy mocniejszy silnik ma gestrze sito w tlumiku i moje skromne 1.8t nie wypchnie spalin?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
no to jestem po zabiegu.
tłumiki przelotowe zamiast katalizatorów,rura zamiast środkowej patelni, końcowy seryjny.
na jałowym i do 2000obr jest prze zajebiście,powyżej 2000tys do 3500 w środku buczy dość znacznie i robi się nieprzyjemnie,powyżej 3500obr w środku robi się całkiem miło ale na zewnątrz robi się kupa bo robi się rezonans i auto chodzi jak stary polonez.czyli ogólnie nie polecam wycinania środkowego tłumika.
będę musiał coś pokombinować z jakimś tłumikiem przelotowym i jak to nie pomoże to pierdziele te tuningi i zakładam spowrotem ori patelnie
tłumiki przelotowe zamiast katalizatorów,rura zamiast środkowej patelni, końcowy seryjny.
na jałowym i do 2000obr jest prze zajebiście,powyżej 2000tys do 3500 w środku buczy dość znacznie i robi się nieprzyjemnie,powyżej 3500obr w środku robi się całkiem miło ale na zewnątrz robi się kupa bo robi się rezonans i auto chodzi jak stary polonez.czyli ogólnie nie polecam wycinania środkowego tłumika.
będę musiał coś pokombinować z jakimś tłumikiem przelotowym i jak to nie pomoże to pierdziele te tuningi i zakładam spowrotem ori patelnie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
rezonans robi się moim zdaniem przez brak katalizatorów albo przez końcowy tłumik który nie jest typowo przelotowy.przez brak środkowego jest głośno w aucie.silnik pracuje normalnie ale jazda jest uciążliwa przez hałas.jak bym miał drugi raz robić to albo końcowy bym wyciął albo wcale,zostawił bym seryjny wydech i nawiercona puszkę jak kilka stron wcześniej pisałem.
w sobotę pewnie będę montował środkowy to sprawdzę jak chodzi bez końcowego i napiszę.
w sobotę pewnie będę montował środkowy to sprawdzę jak chodzi bez końcowego i napiszę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
prawdopodobnie masz racje co do katów, ale czytałem gdzieś żeby końcowego nie ruszać, przynajmniej nie tak aby wstawić samą rurę. można ewentualnie jakiś basowy czy coś w tym stylu. szkoda że najpierw nie wywaliłeś środkowego i dopiero po sprawdzeniu jak to będzie zabrać się do reszty..
[ Dodano: 2014-05-29, 17:35 ]
ponawiam pytanie: czy wstawienie rury zamiast środkowego będzie miało jakiś negatywny wpływ na spaliny? czyli czy będzie cofka? wygląda na to że nikt nie ma żadnej wiedzy na ten temat
, może gdzieś już taki temat istnieje ale ja go nie znalazłem....
[ Dodano: 2014-05-29, 17:35 ]
ponawiam pytanie: czy wstawienie rury zamiast środkowego będzie miało jakiś negatywny wpływ na spaliny? czyli czy będzie cofka? wygląda na to że nikt nie ma żadnej wiedzy na ten temat

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
jestem po zabiegu naprawienia wydechu.środkowy wrócił na swoje miejsce tym razem z 2,5 tdi bo stary za ciekawy nie był i nie było sensu tego montować.
no i obecnie wygląda to tak:zamiast katów tłumiki przelotowe,seryjny środkowy tłumik brak końcowego(rura obcięta kilkanaście cm za belką).i w aucie da się normalnie jechać, nie buczy,nie pierdzi,nie ma metalicznego dźwięku(no może bardzo delikatny ale to już wina braku katów i nic się z tym nie zrobi ale nie jest to jakoś specjalnie słyszalne czy drażniące.z wydechu wydobywa się lekki basowy pomruk. Napewno jak rura była by do końca zderzaka to pewnie było by jeszcze ciszej w środku w aucie bo teraz jest tuż za belką i dźwięk może się jeszcze o podłogę odbijać.
jutro zakładam końcowy a w razie zachcianki wstawię zamiast niego rurę lub jakiś tłumik przelotowy
a ten dziwny rezonans o którym pisałem wcześniej to w 90%wina końcowego tłumika.
info dla potomnych.Nie wycinać środkowego tłumika i katów jak nie trzeba!!! chyba ze lubicie mieć 120db we wnętrzu.poza tym w audi takie buczenie nie wypada,zwłaszcza w automacie.po przejeżdżeniu kilku dni z buczącym wydechem stwierdziłem ze to totalna wiocha
no i obecnie wygląda to tak:zamiast katów tłumiki przelotowe,seryjny środkowy tłumik brak końcowego(rura obcięta kilkanaście cm za belką).i w aucie da się normalnie jechać, nie buczy,nie pierdzi,nie ma metalicznego dźwięku(no może bardzo delikatny ale to już wina braku katów i nic się z tym nie zrobi ale nie jest to jakoś specjalnie słyszalne czy drażniące.z wydechu wydobywa się lekki basowy pomruk. Napewno jak rura była by do końca zderzaka to pewnie było by jeszcze ciszej w środku w aucie bo teraz jest tuż za belką i dźwięk może się jeszcze o podłogę odbijać.
jutro zakładam końcowy a w razie zachcianki wstawię zamiast niego rurę lub jakiś tłumik przelotowy
a ten dziwny rezonans o którym pisałem wcześniej to w 90%wina końcowego tłumika.
info dla potomnych.Nie wycinać środkowego tłumika i katów jak nie trzeba!!! chyba ze lubicie mieć 120db we wnętrzu.poza tym w audi takie buczenie nie wypada,zwłaszcza w automacie.po przejeżdżeniu kilku dni z buczącym wydechem stwierdziłem ze to totalna wiocha
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Kolega xpbit wstawil zamiast srodkowego dwie strumiennice i pisal ze spoko to chodzi i brzmi. Mi sie konczy powoli srodkowy czekam az padnie calkiem i planuje zrobic wlasnie tak samo. Chcialem jeszcze katy wywalic ale sie zastanawiam nad tym co by tam wstawic ewentualnie i czy to nie zaszkodzi bo przed katami zaraz przy silniku mam dwie sondy...
Cześć. Audi A6 19''
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli masz sondy przed katami to nic nie zaszkodzi a zamiast katów polecam wspawać zwykłą rurę, sam tak zrobiłem i nie było żadnych problemów z rezonansowaniem czy coś podobnego. oczywiście problem może być na przeglądzie ale wszystko da się załatwićPiterekQuattro pisze:Kolega xpbit wstawil zamiast srodkowego dwie strumiennice i pisal ze spoko to chodzi i brzmi. Mi sie konczy powoli srodkowy czekam az padnie calkiem i planuje zrobic wlasnie tak samo. Chcialem jeszcze katy wywalic ale sie zastanawiam nad tym co by tam wstawic ewentualnie i czy to nie zaszkodzi bo przed katami zaraz przy silniku mam dwie sondy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
i tym samym zabić dżwięk silnika.grzałka pisze:zamiast katów polecam wspawać zwykłą rurę,
jeśli o mnie chodzi to wycięcie katalizatorów było najgłupszą rzeczą jaką zrobiłem w audi.nic to nie dało poza hoojowym dźwiękiem i 250zł w kieszeni.

jeśli ktoś chce poprawiać dźwięk to napewno nie przez usunięcie katalizatorów.lepiej wywalić końcowy tłumik i wtedy auto bardzo ładnie mruczy.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Znajomy do hondy 1.3 wsadził jakiś wydech za 100zł nowy (sam koncowy) nie da sie wieczorem przejechac cicho bo alarmy w autach wlacza. Czyli da sie zrobić z małego silnika coś co ryczy. Tylko troche przesadził jak dla mnie.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a