Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.4]Jak podnieś moc?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 09 wrz 2012, 09:13

zenek123 pisze:moja też powyżej serii puszczana dwa razy, bo zdziwienie było że tyle wywaliło.
http://imageshack.us/photo/my-images/11/obrazqzb.jpg/
Tu to naprawdę super wyszło:) Widać że, te silniki tak już maja że maja więcej niż seria :)

Awatar użytkownika
Yogi2503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yogi2503 » 25 wrz 2012, 21:30

Yogi

Awatar użytkownika
Lukas1970
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 03 lip 2011, 23:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Lukas1970 » 30 wrz 2012, 14:59

A co z silnikami 4.2 V8 w C4 w normalnej 290km a w PLUSie 326km, a nie różniły się dużo.

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 06 paź 2012, 15:20

Jest nowa metoda na podniesienie mocy oraz zmniejszenie spalania opracowana przez inzynierow z forum Dacia o tym jak i o wielu innych wynalazkach ktore zmniejszaja spalanie (mini turbinki, magnetyzery) mozna przeczytac u zrodla tych że informacji czyli:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=83076
Mam nadzieje ze komuś ten temat poprawi humor...

gruen

Post autor: gruen » 06 paź 2012, 21:04

Przeczytałem wątek wskazany przez rafal149135. Jeden z przykładowych wpisów :)
przepraszam za off

Wysłany: 2011-02-25, 19:54
Obecnie pracuję nad zmontowaniem termostatu powietrza z poloneza.

Całą obudowę kupiłem na złomowisku z 10zł, odciąłem kątówka króciec przy termostacie.
W związu z tym że termostat ma kształt kwadratu należało zrobic redukcję.

Na złomowisku nie było rurki o średnicy 65mm więc nalazłem obudowę silnika wycieraczek od fiata 126.
Młotkiem wybiłem magnesy i dałem tokarzowi aby ją wewnątrz i zewnątrz wyrównał.
W związku z tym że obudowa termostatu jest kwadratowa należało wypełnić narożniki,
do tego uzyłem modeliny, za 2.4zł jednocześnie modelując naroża aby nie powstały zawirowania od ostrych kantów.
Po utwardzeniu w gorącej wodzie lekko oszlifowałem papierem cirnym i pomalowałem srebrzanką.
koniec cytatu
A jeżeli chodzi o temat wiodący, to uważam, że szkoda czasu na modowanie wolnossaka, bo jak wiadomo od dużej pojemności jest lepsza jedynie jeszcze większa pojemność. Uzysk 10 KM czy 15 Nm to gra nie warta zachodu.
pozdr

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 paź 2012, 21:22

rafal149135 pisze: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=83076
Mam nadzieje ze komuś ten temat poprawi humor...
Padłem na widok kompresora wykonanego z 5Watowego wentylatorka od komputera. <wysmiewacz>

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 12 paź 2012, 17:40

Mam 2.4 V6 w nowszej budzie... seryjnie niby 177KM, mi z ciekawości na hamowni ( trzykrotne hamowanie ) wypluło 193KM i 230Nm.

Fakt, że turbo może brakować bo nie tłoczy od niskich obrotów i wiatr dopiero łapie przy ok 3000RPM ale bardziej mi brakuje w nim jakiegoś Intercoolera albo lepszego rozwiązania z dolotem.

Cały czas myśle poważnie o tym IC, żeby samochód miał cały czas kopyto a nie w zależności od temp. otoczenia czy położenia księżyca względem saturna <rotfl>

Ten samochód ma pazur po godz. 22:00 i przed 9:00 rano ze względu na temp. Jak jest na dworze < +12 st. to już wiem, że po mieście będzie NFS :P
kontakt administratora:
Polecam!

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 12 paź 2012, 20:59

Adxs pisze:Cały czas myśle poważnie o tym IC
Myślałem, że czasu takich pomysłów minęły, ale widać że wracają jak bumerang <rotfl>

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 12 paź 2012, 21:14

To zapodaj jakąś inną metodę na uzyskanie niskiej temp. w dolocie :P
kontakt administratora:
Polecam!

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 13 paź 2012, 16:16

Adxs, -myślę że powinieneś zacząć od wydechu , trochę go uwolnić,potem dopiero zająć się dolotem.Możesz go skrócić przez przerobienie kolektora(w sumie to zrobienie nowego),założenie rur polerowanych zamiast fabrycznych od obudowy filtra.Pózniej w dolocie to możesz już tylko w głowicy pomodzić , wypolerować dolot i wylot,wypolerować zawory,powiększyć otwory w głowicy od strony kolektorów,dotrzeć zawory pod innym kontem,zmienić wtryski na większe,zesterować wszystko,i uzyskasz z 40km wiecej i może 70Nm.Nieopłacalne:/
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 13 paź 2012, 17:26

Zle mnie zrozumiales ;) Mi juz mocy nie potrzeba tylko zeby byla dostepna zawsze a nie w okreslonych warunkach atmosferycznyvh ;P

Twoja rada jest dobra jak ktos niema co z pieniedzmi robic i mu sie nudzi...
kontakt administratora:
Polecam!

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 paź 2012, 20:01

Adxs pisze:
Cały czas myśle poważnie o tym IC, żeby samochód miał cały czas kopyto a nie w zależności od temp. otoczenia czy położenia księżyca względem saturna <rotfl>
Jaką funkcję miałby spełniać intercooler w wolnossącym silniku, oprócz hamowania przepływu powietrza?

RacingFactory
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 gru 2011, 20:52
Lokalizacja: Białystok

Post autor: RacingFactory » 13 paź 2012, 23:45

Lukas1970 pisze:A co z silnikami 4.2 V8 w C4 w normalnej 290km a w PLUSie 326km, a nie różniły się dużo.
Plus jest oparty na 8 cewkach jak w A8, AEC ze zwykłego S6 jest na przewodach.

Co do gdybań nad dolotami etc.
Prawidłowo dobrany dolot musi być przede wszystkim policzony pod dany silnik to po pierwsze, po drugie musi być odizolowany od komory silnika, po trzecie musi mieć dopływ zimnego powietrza, żeby spełniał swoje zadanie. Wszystkie nasadzone na rurę tuningowe stożki, czy doloty bez odizolowania filtra od komory są bezużyteczne, intercoolery w NA, turbinki dolotu, strumiennice, magnetyzery mają swoje miejsce na półce z bajkami gdzieś między kopciuszkiem, a przygodami Harrego Pottera.

Zamuła przy wyższych temperaturach bierze się głównie stąd, że jak jest ciepło na podwórku to pod maską jest sajgon, szczególnie odczuwalne przy większych silnikach w V8 różnica na dupohamowni jest mocno zauważalna, a jak wiadomo im cieplejsze powietrze trafia do kolektora ssącego tym gorzej.

Awatar użytkownika
Bybs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2010, 13:07
Lokalizacja: zgierz/lodz

Post autor: Bybs » 14 paź 2012, 13:04

Swego czasu u klijenta montowalem wkladke filtra powietrza Pipercrossa i strumienice w miejsce kataliztora, podobno odczuwlana byla roznica , kolejnym modem miala byc pompa paliwa ktorej nikt tu nie wymienial zwlaszcza w silnikach turbodoladowanych. takie pompy maja juz swoj wiek i swoje przejechane , nie wspomne o spadku napiecia na zasilaniu takiej pompy :)
prawda jest taka jak koledzy psiali wczesniej ze z silnikow NA duzo nie da sie zrobic chyba ze jest to jakis LS lub poprosu ktos montuje soft turbo
Obrazek

Jak Sie Bawic To Sie Bawic: Spawac Dyfer Turbo Wstawic :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja