Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 27 gru 2012, 22:24

Witam.
Ja mialem wiruska(ponoc)w ABT w Niemczarach na 250 KM(184kW).Firmowo 224KM.Pisze ponoc bo mam wszystkie papiery z wizualnego ABT ale gosc nie moze doszukac sie wykresow(dopiero co kupilem autko).
Pytanie jest takie-czy moge jeszcze raz zmodyfikowac silnik-te 285 konikow mocno by mi humor poprawilo wiec prosze Was o opinie:)
Dzieki <piwo> <piwo> <piwo>
pozdro

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 27 gru 2012, 23:07

Mój ma wira ABT na 265ps, ale dlatego że mój silnik BUN miał fabrycznie zdławione 211 psów. W pozostałych ABT dawało 285 kucy.

marcin95.13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2012, 17:02
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marcin95.13 » 05 sty 2013, 22:49

Witam, aktualnie mam 224KM na silniku 3.0, z tego co wyczytałem to po chip tuningu standardowo jest 270KM przy czym dają gwarancje, powiedziano mi również, że może być nawet do 300KM, lecz bez gwarancji i na moje ryzyko. Jeżeli zdecydował bym się na przykładowo to 300KM to co może się stać ? ( słyszałem że turbina może paść )

marcin95.13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2012, 17:02
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marcin95.13 » 05 sty 2013, 23:06

standardowo gdzie chce chipować pisze 270 i 535Nm.

A chipował może ktoś na "vtech tuning" ?

BLOKU79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 gru 2012, 16:09
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BLOKU79 » 07 sty 2013, 23:02

marcin95.13 pisze:standardowo gdzie chce chipować pisze 270 i 535Nm.

A chipował może ktoś na "vtech tuning" ?
No ja właśnie zrobiłem chip w V-tech i to kilka dni temu. Uzyskałem 272 kmi 530Nm. Odczucia: wyraźnie większa moc lecz tiptronic chyba źle ustawili bo nie działa tak płynnie przy max obciążeniu względem pierwotnych ustawień. Dodatkowo na dzień dzisiejszy wzrosło wskazywane na FIS średnie zużycie paliwa o jakieś 1,5 litra a miało spaść. Trudno stwierdzić czy to zły odczyt FIS czy faktycznie więcej pali.
Wyjaśnienie vtech w tej sprawie brzmi, iż Fis zczytuje dane z jakiegoś okresu wstecz. Podczas testów drogowych (nie na rolkach bo quattro) hamując go chłopaki uzyskali spalanie śr. 29 l. Może ktoś spotkał się z takim problemem. Może ktoś dysponuje wiedzą czy faktycznie FIS bierze wskazania z niedalekiej przeszłości.
Na dzień dzisiejszy planuję zbadać spalanie w sposób klasyczny.
Wzmocniony do 272 Km i 530 Nm

bimusiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bimusiek » 08 sty 2013, 02:05

Koledzy, mierzył ktoś z was przyspieszenie? Fabryczne to podobno coś ponad 7,2? A jak się sprawa ma przy zwiekszonych Nm? :)

maicroft
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)

Post autor: maicroft » 08 sty 2013, 09:02

Po programie i wykorzystaniu mocy ma spasc zuzycie paliwa <lol> Fizyki nie oszukasz. Wlane wiecej paliwa, pedal gazu czesciej otwarty na 100% to spalanie wzrasta.

A sam FIS da sie wyregulowac, ale to trzeba przejezdzic kilka zbiornikow w roznych warunkach z kalkulatorem w lapce tankujac kilka pelnych zbiornikow.

A co do V. Gdyby klient chcial zobaczyc 300KM to tez by zobaczyl, tam to nigdy nie byl problem.

igorw

Post autor: igorw » 08 sty 2013, 10:07

maicroft pisze:pedal gazu czesciej otwarty na 100% to spalanie wzrasta
Pozwolę się nie zgodzić: teoretycznie właśnie mając do dyspozycji większą moc nie musisz uciekać się do zmuszania pojazdu do dużych wysiłków. A więc gwałtowne przyspieszenie bedzie większym wysiłkiem dla silnika o mniejszej pojemności/mocy. Dlatego średnie spalanie spada po chipie.

igorw

Post autor: igorw » 08 sty 2013, 18:31

buca pisze:nacieszy
i bez chipa miałem spore spalanie na początku... jednak IMHO całą sprawę spalania "robi" automat.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 09 sty 2013, 13:43

A jak wyglada sprawa wtryskow u tych co chipowali ?
Wszyscy wcześniej wymieniali ?

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 18 sty 2013, 06:57

Witam kolegów,
Dużo czytałem na temat Chipa ale czy ktoś doświadczony z wiedzą mógłby to zebrać do kupy i potwierdzić. Chodzi mi o sposób obchodzenia się z autem po chipie. Czego nie powinno się robić, czego unikać a co wypada robić jaki styl jazdy jest bezpieczny dla silnika, tipa itp.
Chodzi mi tu o potwierdzenie takich rzeczy jak:
Jak to jest z obchodzeniem się z turbo ile trzeba odczekać żeby zgasić silnik.
Gdzieś czytałem żeby po chipie przy tipie nie jeździć na niskich obrotach na dużym biegu żeby niutki go nie obciążały.
Nie ciągniecie zimnego auta na max obrotach.
Co jeszcze ?

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 18 sty 2013, 09:00

Najważniejsze to zmniejszyć częstotliwość wymiany oleju w silniku do np. 10-15 tys km. Lać tylko dobry olej. Chłodzenie turbo po forsownej jeździe konieczne - nawet do 1 min. Nie dawanie w palnik do momentu osiągnięcia przez silnik właściwej temp. Na stronce ABT jest też zapis o konieczności wymiany oleju w tiptroniku co 60 tys. - szkoda że niektóre ASO o tym zapominają. Poza tym sama przyjemność i frajda z chipsa.

busters
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 06 lut 2012, 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: busters » 19 sty 2013, 20:44

Hobot serwis chiptuning - ktos może chipowal tam swoje auto? Albo przynajmniej slyszal jakies opinie?

mmbisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 gru 2009, 16:30
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: mmbisz » 19 sty 2013, 21:06

busters pisze:Hobot serwis chiptuning - ktos może chipowal tam swoje auto? Albo przynajmniej slyszal jakies opinie?
W elektonice AUDI i grupy VW jest chyba jednym z lepszych w Polsce .
Więc powiniem być też dobry w chiptuningu ,

busters
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 06 lut 2012, 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: busters » 20 sty 2013, 23:48

dzieki za odpowiedz, o tym ze jest dobry w elektronice to wiem, bo juz pare razy natknalem sie na jego posty na tym lub innym forum.
niestety czesto sie zdarza, ze ktos jest dobry tylko w jednej "dziedzinie" wiec wolalbym miec pewnosc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja