[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?
ja bylem u rogala i zdecydowanie polecam w serii wyplulo 232km 490 niuta (seria 225) i wirusie 282km 572 niuta auto odzylo zapierdziala az milo nie miej jednak z racji tego ze mialem juz spabiutkie sprzeglo po niedlugim urzytkowaniu przy maksylanym momecie obrotowym zaczol juz niestety sie slizgac wiec musze jezdzic delikatnie poki nie wymienie sprzegla :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Koledzy,
Dylemat - ostatnio zauważyłem,że czasami sprzęgło mi się ślizga na 4,5,6 biegu przy ok 3000 rpm
Jestem ok 10tkm po chipie u Aligatora (277,2 i 566,5Nm) mój (polecany z krk) mechanik stwierdził,że manual przyjmie bezpiecznie max 530Nm.
Pytanie - czy ktoś może potwierdzić ten max moment? i kolejne pytanie czy stroić lekko w dół czy przywrócić serie bo już sam nie wiem...
Autko oczywiście użytkowanie z głową, przebieg autentyczny 83tkm.
![Obrazek]()
Dylemat - ostatnio zauważyłem,że czasami sprzęgło mi się ślizga na 4,5,6 biegu przy ok 3000 rpm
Jestem ok 10tkm po chipie u Aligatora (277,2 i 566,5Nm) mój (polecany z krk) mechanik stwierdził,że manual przyjmie bezpiecznie max 530Nm.
Pytanie - czy ktoś może potwierdzić ten max moment? i kolejne pytanie czy stroić lekko w dół czy przywrócić serie bo już sam nie wiem...
Autko oczywiście użytkowanie z głową, przebieg autentyczny 83tkm.
A moze 535Nm albo 541Nm....
Wszystko zalezy od tego jakie sa chociazby temp zewnetrzne...inaczej sie zachowuja sprzegla przy -10C a inaczej przy +20. Do tego w zimie auto jest ciut mocniejsze niz w lecie
i masz problem gotowy...
Gdyby wszystkie hamownie hamowaly z jednakowymi wynikami to mozna by podawac wartosci bezpieczne ale uwierz mi ze hamownia hamowni nie rowna...inaczej zmierzy obciazeniowka MAHA od obciazeniowki Grabowskiego...inaczej obciazeniowka od inercji itd...
Popros Wojtka by zdjal ciut moment w tych obrotach w ktorych zaczyna sie slizgac...jak tarcza sie zeszkli to bedzie slabo.
P.S pociacy sie uszczelniacz walu tez moze powodowac jaja ze sprzeglem
Wszystko zalezy od tego jakie sa chociazby temp zewnetrzne...inaczej sie zachowuja sprzegla przy -10C a inaczej przy +20. Do tego w zimie auto jest ciut mocniejsze niz w lecie

Gdyby wszystkie hamownie hamowaly z jednakowymi wynikami to mozna by podawac wartosci bezpieczne ale uwierz mi ze hamownia hamowni nie rowna...inaczej zmierzy obciazeniowka MAHA od obciazeniowki Grabowskiego...inaczej obciazeniowka od inercji itd...
Popros Wojtka by zdjal ciut moment w tych obrotach w ktorych zaczyna sie slizgac...jak tarcza sie zeszkli to bedzie slabo.
P.S pociacy sie uszczelniacz walu tez moze powodowac jaja ze sprzeglem

- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Panowie przeczytałem cały wątek "od dechy do dechy" i nie znalazłem nic o sprzęgle ( pomijając dwa posty wyżej ) Więc jaki wpływ te niutki po wirusie maja wpływ na sprzęgło ? Mam tipa więc na jego przykładzie by mnie interesowała sprawa jego zurzycia - w jakim stopniu wirus przyspiesza jego wymiane ?
Oryginalna pełna opcja S-Line
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Ja szukam wszystkich za i przeciw ale na 80% zrobie chipa ale w wiosna/lato bo na zime nie widzę sensu robić. Wszyscy piszą o skrzyni a nie wypowiadają się o sprzegle. Wiec jak to jest z tym seryjnym sprzęgłem w naszych autkach, a i czy jest różnica w zużyciu na manualu a tipie po wirusie ?
Oryginalna pełna opcja S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 maja 2012, 23:11
- Lokalizacja: Mrągowo
Ja również mogę polecić Wojtka "Aligatora" - firma DYNOSOFT Katowice
Robił mi co prawda A4 ale też z silnikiem 3.0TDI(ASB). Mody były trochę grubsze niż sam chip, ale mogę stwierdzić, że sprzęgło po przejechanych 20tys km działa bez zarzutu. Przed modyfikacją zakładałem nowe kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym. Niestety dwumas ogranicza pole do popisu co do momentu obrotowego. Trzeba go było ograniczyć. Ale sprzęgło się nie ślizga. Wojtek mówił, że na wzmocnionym dwumasie można podciągnąć moment pod 700NM. W Słowacji śmiga takie A4 b7 3.0TDI 740NM: http://www.d-racing.sk/sys_files/others ... s_audi.pdf
A to moje A4 Dynosoft:
http://dynosoft.pl/projekty/71-audia4b7310km.html
A tak auto jedzie:
Robił mi co prawda A4 ale też z silnikiem 3.0TDI(ASB). Mody były trochę grubsze niż sam chip, ale mogę stwierdzić, że sprzęgło po przejechanych 20tys km działa bez zarzutu. Przed modyfikacją zakładałem nowe kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym. Niestety dwumas ogranicza pole do popisu co do momentu obrotowego. Trzeba go było ograniczyć. Ale sprzęgło się nie ślizga. Wojtek mówił, że na wzmocnionym dwumasie można podciągnąć moment pod 700NM. W Słowacji śmiga takie A4 b7 3.0TDI 740NM: http://www.d-racing.sk/sys_files/others ... s_audi.pdf
A to moje A4 Dynosoft:
http://dynosoft.pl/projekty/71-audia4b7310km.html
A tak auto jedzie:
Po korekcie u Wojtka z 566 na 525Nm sprzęgło mi już nie ślizga, więc to była wg mnie bezpośrednia przyczyna.Abster pisze:Ja szukam wszystkich za i przeciw ale na 80% zrobie chipa ale w wiosna/lato bo na zime nie widzę sensu robić. Wszyscy piszą o skrzyni a nie wypowiadają się o sprzegle. Wiec jak to jest z tym seryjnym sprzęgłem w naszych autkach, a i czy jest różnica w zużyciu na manualu a tipie po wirusie ?
Popieram decyzję o chipowaniu tylko zwróć uwagę na moment by Ci ustawiono w bezpiecznych widełkach.
Oczywiście dobry tuner to podstawa.