Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
dajmler4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: płock

Post autor: dajmler4 » 07 paź 2012, 19:27

ja bylem u rogala i zdecydowanie polecam w serii wyplulo 232km 490 niuta (seria 225) i wirusie 282km 572 niuta auto odzylo zapierdziala az milo nie miej jednak z racji tego ze mialem juz spabiutkie sprzeglo po niedlugim urzytkowaniu przy maksylanym momecie obrotowym zaczol juz niestety sie slizgac wiec musze jezdzic delikatnie poki nie wymienie sprzegla :D

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 09 paź 2012, 15:47

Panowie a możecie przybliżyć mi cenę takiej przyjemności. Jak się wahają w zależności od tunera lub regionu.
Oryginalna pełna opcja S-Line

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 10 paź 2012, 08:33

Od ok. 300 zł u "pana mietka" w garażu po 1500 i więcej u profi tunera.

dajmler4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 maja 2012, 23:04
Lokalizacja: płock

Post autor: dajmler4 » 06 lis 2012, 11:14

ja u rogalitto placilem 1300zł :D z faktura

xxxBolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 lis 2011, 23:53
Lokalizacja: kbc

Post autor: xxxBolo » 10 lis 2012, 18:58

dajmler4, mozesz jeszcze napisac jaki przebieg ma twoje auto i czy robili wczesniej jakąś diagnostyke zanim zabrali sie za podniesienie mocy??

Marek M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2011, 22:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marek M » 26 lis 2012, 22:31

Koledzy,
Dylemat - ostatnio zauważyłem,że czasami sprzęgło mi się ślizga na 4,5,6 biegu przy ok 3000 rpm
Jestem ok 10tkm po chipie u Aligatora (277,2 i 566,5Nm) mój (polecany z krk) mechanik stwierdził,że manual przyjmie bezpiecznie max 530Nm.
Pytanie - czy ktoś może potwierdzić ten max moment? i kolejne pytanie czy stroić lekko w dół czy przywrócić serie bo już sam nie wiem...
Autko oczywiście użytkowanie z głową, przebieg autentyczny 83tkm.
Obrazek

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 01 gru 2012, 12:38

A moze 535Nm albo 541Nm....
Wszystko zalezy od tego jakie sa chociazby temp zewnetrzne...inaczej sie zachowuja sprzegla przy -10C a inaczej przy +20. Do tego w zimie auto jest ciut mocniejsze niz w lecie :p i masz problem gotowy...

Gdyby wszystkie hamownie hamowaly z jednakowymi wynikami to mozna by podawac wartosci bezpieczne ale uwierz mi ze hamownia hamowni nie rowna...inaczej zmierzy obciazeniowka MAHA od obciazeniowki Grabowskiego...inaczej obciazeniowka od inercji itd...

Popros Wojtka by zdjal ciut moment w tych obrotach w ktorych zaczyna sie slizgac...jak tarcza sie zeszkli to bedzie slabo.

P.S pociacy sie uszczelniacz walu tez moze powodowac jaja ze sprzeglem ;)

Asinusss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 gru 2012, 21:42
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: Asinusss » 08 gru 2012, 21:57

Ktos moze cos powiedziec o chip tuningu u Pana z Jurkowa "Hobot Serwis"?

Ktos moze chipowal tam swoje autko?:>

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 10 gru 2012, 01:29

Panowie przeczytałem cały wątek "od dechy do dechy" i nie znalazłem nic o sprzęgle ( pomijając dwa posty wyżej ) Więc jaki wpływ te niutki po wirusie maja wpływ na sprzęgło ? Mam tipa więc na jego przykładzie by mnie interesowała sprawa jego zurzycia - w jakim stopniu wirus przyspiesza jego wymiane ?
Oryginalna pełna opcja S-Line

Asek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Asek » 12 gru 2012, 21:56

W VW borze po zrobieniu chipa musiałem wymienić zaraz sprzęgło, seryjne nie wytrzymało 310@388Nm, 130@175PS. Mam wrażenie ze aktualnie a6 232PS, nie zbiera się tak jak bora. A6 narazie przed wirusem, nie mogę się zdecydować gdzie jechać, a przede wszystkim brak czasu :((.

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 12 gru 2012, 22:25

Ja szukam wszystkich za i przeciw ale na 80% zrobie chipa ale w wiosna/lato bo na zime nie widzę sensu robić. Wszyscy piszą o skrzyni a nie wypowiadają się o sprzegle. Wiec jak to jest z tym seryjnym sprzęgłem w naszych autkach, a i czy jest różnica w zużyciu na manualu a tipie po wirusie ?
Oryginalna pełna opcja S-Line

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 14 gru 2012, 09:21

Nie słyszałem żeby ktoś miał problemy ze sprzęgłem po wirusie..

Pamiętaj że wszystko podlega zużyciu i czy auto jest przed/po czipie to ma raczej niewielkie znaczenie bo dbać i tak musisz.

kamil199402
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 12 maja 2012, 23:11
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: kamil199402 » 15 gru 2012, 18:17

Ja od siebie dodam tak.. chipa zrobilem na 287KM / 530Nm. Roznica jest wiadomo , i to nie mala. Skrzynia ok, ze sprzeglem zadnych problemow nie mam dziala wszystko jak powinno .
-Honda Civic VIII-1.8 VTEC-144 KM-Bylo
-Audi A4 B7 (RS4) 2.0 TDI-200 KM - Bylo

-Audi A6 C6 3,0 TDI -287 KM 530 NM -Jest..

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 16 gru 2012, 22:16

Ja również mogę polecić Wojtka "Aligatora" - firma DYNOSOFT Katowice
Robił mi co prawda A4 ale też z silnikiem 3.0TDI(ASB). Mody były trochę grubsze niż sam chip, ale mogę stwierdzić, że sprzęgło po przejechanych 20tys km działa bez zarzutu. Przed modyfikacją zakładałem nowe kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym. Niestety dwumas ogranicza pole do popisu co do momentu obrotowego. Trzeba go było ograniczyć. Ale sprzęgło się nie ślizga. Wojtek mówił, że na wzmocnionym dwumasie można podciągnąć moment pod 700NM. W Słowacji śmiga takie A4 b7 3.0TDI 740NM: http://www.d-racing.sk/sys_files/others ... s_audi.pdf

A to moje A4 Dynosoft:
http://dynosoft.pl/projekty/71-audia4b7310km.html
A tak auto jedzie:

Marek M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2011, 22:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marek M » 18 gru 2012, 11:45

Abster pisze:Ja szukam wszystkich za i przeciw ale na 80% zrobie chipa ale w wiosna/lato bo na zime nie widzę sensu robić. Wszyscy piszą o skrzyni a nie wypowiadają się o sprzegle. Wiec jak to jest z tym seryjnym sprzęgłem w naszych autkach, a i czy jest różnica w zużyciu na manualu a tipie po wirusie ?
Po korekcie u Wojtka z 566 na 525Nm sprzęgło mi już nie ślizga, więc to była wg mnie bezpośrednia przyczyna.
Popieram decyzję o chipowaniu tylko zwróć uwagę na moment by Ci ustawiono w bezpiecznych widełkach.
Oczywiście dobry tuner to podstawa.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja