Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 705
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 10 paź 2024, 06:37

Tabak pisze:
09 paź 2024, 21:10
Sabuk nie kusi ciebie podwyższenie mocy?
Witam.

Może i kusi podniesienie mocy ale mając automata, skrzynia będzie bardziej cierpieć.
Na chwilę obecną te 250KM (jak jeszcze tyle jest) to starcza.

Ostatnio przy ostrym przyspieszaniu (LPG) zaczęła mrugać na desce lampka alladyna i zgasła.
Po sprawdzeniu VCDS był błąd (16515 - P0131) sondy B1S1 skasowałem ale po dwóch dniach zaś się pojawił (ten sam błąd) i już lampka świeciła na stałe.
We wcześniejszych postach pisałem, że za nie duże pieniądze kupiłem dwie takie same używane sondy B1S1.
Już miałem taki przypadek po zakupie auta i wymieniłem na jedną z nich i do tej pory był spokój ale mając jeszcze jedną sondę w zapasie, trzeba będzie ją wymienić i to dość szybko, reszta sond (3 szt.) na razie trzymają się dobrze, tylko ta czwarta do wymiany.

Przy okazji chyba sprawdzę jeszcze szczelność całego układu ssącego (kompresorem) bo manometr - mechaniczny trochę za mało mi pokazuje (doładowanie ciśnienia) może być gdzieś mała nieszczelność, którą sprawdzałem zaraz po zakupie auta ale na tamten czas było ok.

P/S
Nie tak dawno odkryłem, że mam maskę aluminiowa he...

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 705
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 10 paź 2024, 11:31

Witam.

Wg VCDS sondy wszystkie pracują prawidłowo, ale był błąd także z doładowaniem więc sprawdziłem szczelność całego układu ssącego.
Pierwsze dmuchanie (wystarczyło lekko dmuchnąć) i znalazłem ubytek a był to przewód od zaworu DV, który wymieniłem.
Drugie dmuchanie i zaś słychać nieszczelność ale znalazłem a jest to trójnik (prowadnica powietrza) i już zamówiłem aby na jutro już był do wymiany. Przy okazji zrobiłem zdjęcia z nr danej części (może komuś się przyda) oraz sprawdziłem rozrząd, który osobiście wymieniałem i jest ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wurst
Moderator
Moderator
Posty: 257
Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZST

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: Wurst » 11 paź 2024, 02:17

sabuk2006 pisze:
10 paź 2024, 11:31
Witam.

Wg VCDS sondy wszystkie pracują prawidłowo, ale był błąd także z doładowaniem więc sprawdziłem szczelność całego układu ssącego.
Pierwsze dmuchanie (wystarczyło lekko dmuchnąć) i znalazłem ubytek a był to przewód od zaworu DV, który wymieniłem.
Drugie dmuchanie i zaś słychać nieszczelność ale znalazłem a jest to trójnik (prowadnica powietrza) i już zamówiłem aby na jutro już był do wymiany. Przy okazji zrobiłem zdjęcia z nr danej części (może komuś się przyda) oraz sprawdziłem rozrząd, który osobiście wymieniałem i jest ok.
Ty to zlota raczka jestes, lubie przegladac twoja galerie. A byles ostatnio u mnie? Tez sie dzieje co nie co...
Odnosnie programu, moglbys ja troche podniesc, nie wiem na ile pozwoli skrzynia, ale mozna wysoko poprowadzic moc, bez mocnej ingerencji w podzespoly.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 705
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 11 paź 2024, 06:43

Witam.
Tak, przeglądam także i Twój temat no i gratulacje za wkład jaki dajesz swojemu aucie.

Na moją wiedzę z tą skrzynią (automat) i bez wymiany części, podzespołów można podnieść moc (komputerowo na hamowni) z 250KM do około 280-290 KM oraz Nm w zależności od kondycji silnika a cena takiej usługi od 1500 zł.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wurst
Moderator
Moderator
Posty: 257
Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZST

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: Wurst » 11 paź 2024, 12:30

sabuk2006 pisze:
11 paź 2024, 06:43
Witam.
Tak, przeglądam także i Twój temat no i gratulacje za wkład jaki dajesz swojemu aucie.

Na moją wiedzę z tą skrzynią (automat) i bez wymiany części, podzespołów można podnieść moc (komputerowo na hamowni) z 250KM do około 280-290 KM oraz Nm w zależności od kondycji silnika a cena takiej usługi od 1500 zł.
Pozdrawiam.

Wydaje mi sie, ze razem siebie nakrecamy, odnosnie swoich tematow i galerii naszych allroadow, i to jest fajne, podoba mi sie, tak po kolezensku.
Natomiast, ja bym na twoim miejscu sprobowal podniesc moc, na te 280/290 koni i 400nm. Wiadomo, jak finanse pozwola, ale auto zmienie sie nie do poznania.
I to nie chodzi zeby jezdzic tym pod odcinke, postaraj sie znalesc dobry wykres stalej linii momentu obrotowego przed i po programie.
Porownamy sobie ze duzo to da w jezdzie na codzien. Bo to ze ona bedzie miala 400nm to wiemy, tylko bardziej mnie ciekawi, gdzie bedzie szla ta stala linia
mysle o 300/350nm przy jakim zakresie obrotow.
A ceny tak sie ksztaltuja, 1000/1200zl diesel 1500/1700zl benzyna.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 705
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 12 paź 2024, 11:12

Witam.
Wczoraj wymieniłem tą prowadnicę powietrza ale nie jestem zadowolony, bo trzeba było docinać do wymiarów zbliżonych oryginałowi.
Po docięciu i założeniu nie można założyć osłony, bo czujnik temperatury wystaje za wysoko, a więc nie jest złożone tak jak powinno być.
Zamawiam oryginał (biedny dwa razy płaci)
Zauważyłem też, że jeden zawór DV ma uszkodzoną końcówkę co podłącza się podciśnienie (komuś się urwała i zrobił to na wkręcanie) ale jak to plastik, nie za bardzo trzyma i też muszę ten zawór wymienić.
Na obecną chwilę turbo ładnie pompuje do około 0,8bar. tak pokazuje manometr i czuć już większą moc.

P/S
Jak się uporam ze szczelnością, to chyba zrobię logi dynamiczne.
A co do podniesienia mocy, to sobie na ten czas odpuszczam.
Pozdrawiam.

ORYGINAŁ - już zakupiony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 705
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 16 paź 2024, 14:03

Witam.
Już jestem po wymianie prowadnicy powietrza na oryginalną. Ciśnienie układy ssącego sprawdzone ze sztuką i wszystko jest szczelne w 100%.
Mając trochę czasu, to przy okazji wymieniłem koła z letnimi oponami na zimowe, bo już dziś była temperatura 0 stopni, hehe..także śnieg może już padać.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2777
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: Doc » 17 paź 2024, 00:56

sabuk2006, jesteś fachowcem Audi A6 C5 i żebyś zawsze był na forum. <brawo>
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 705
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 17 paź 2024, 10:37

Doc pisze:
17 paź 2024, 00:56
sabuk2006, jesteś fachowcem Audi A6 C5 i żebyś zawsze był na forum. <brawo>
Dzięki "Doc"

Wydatki wydatkami ale jaka jest przyjemność z pracy włożonej w auto.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl