[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Masz 450ml popiołu, dopuszczalna wartość to 360ml. Popiół się nie wypala. Musisz oddać DPF na czyszczenie w maszynie, a potem wyzerować go w sterowniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Szybko i na temat dziękuję za odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Jeszcze jedno pytanie mam bo potrzebuje wyjąć dpf, bez kanału czy uda się to za pomocą najazdów ? 3.0 TDI 2011 rok?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 418
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
nie wiem jak w quattro ale w manualu to 3 srubki i jeden łącznik rur i wyjmujesz - moim zdaniem dasz radę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Ryzykować jechanie tym autem z zapchanym dpfem 500km na mycie ? Czy jednak lepiej odpuścić bo zbyt ryzykowane ?
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 525
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
W tym przypadku nie ma żadnego ryzyka.
Błąd, który pojawił się w sterowniku silnika i jest w chwili obecnej niemożliwy do skasowania, mówi o przekroczonej wartości popiołu w filtrze, a nie o ewentualnym zablokowaniu sadzą.
Po przedstawionych danych wynika, że filtr zostaje regenerowany procedurą w czasie jazdy. W tym przypadku procedura na postoju (serwisowa) nic nie wniesie, nie zmieni wartości popiołu (a to przede wszystkim "toczy się bój"), może jedynie w przypadku nieosiągania lub trudności z osiągnięciem (zbyt długi czas rozgrzewania) właściwych temperatur katalizatora i filtra, dostarczyć paliwa do oleju silnikowego. Tu jest całkowicie zbędna. Skoro nie ma większych problemów w czasie standardowej regeneracji, nie wykonuje się jej (nie bież pod uwagę wszystkich informacji tu na forum napisanych/podanych - niektóre z nich wprowadzają w błąd).
Błąd, który pojawił się w sterowniku silnika i jest w chwili obecnej niemożliwy do skasowania, mówi o przekroczonej wartości popiołu w filtrze, a nie o ewentualnym zablokowaniu sadzą.
Po przedstawionych danych wynika, że filtr zostaje regenerowany procedurą w czasie jazdy. W tym przypadku procedura na postoju (serwisowa) nic nie wniesie, nie zmieni wartości popiołu (a to przede wszystkim "toczy się bój"), może jedynie w przypadku nieosiągania lub trudności z osiągnięciem (zbyt długi czas rozgrzewania) właściwych temperatur katalizatora i filtra, dostarczyć paliwa do oleju silnikowego. Tu jest całkowicie zbędna. Skoro nie ma większych problemów w czasie standardowej regeneracji, nie wykonuje się jej (nie bież pod uwagę wszystkich informacji tu na forum napisanych/podanych - niektóre z nich wprowadzają w błąd).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
A więc jestem po czyszczeniu dpfa. Oto wyniki po wyzerowaniu vcds. Waga przed myciem 7.684g po myciu 7.662g różnica 22gramy. Opór ciśnienia przed 480bar po 195 bar. Jak to wygląda ze strony fachowców ?
104.1- 0.00
104.2-0.0
104.3-24.5
104.4- 0
105.1-0.0
105.2- 3.0
105.3-0
107.1-68.0
107.2-42.0
107.3-32.0
107.4- 0.0
104.1- 0.00
104.2-0.0
104.3-24.5
104.4- 0
105.1-0.0
105.2- 3.0
105.3-0
107.1-68.0
107.2-42.0
107.3-32.0
107.4- 0.0
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 525
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Dane z grupy 107 są niepotrzebne.
Nie podałeś danych z g. 102.
104.3 jest niepokojąco wysokie - rozumiem, że są to dane zaraz po zamontowaniu wyczyszczonego filtra, a czy po włączeniu silnika ?
Na podstawie tych danych i nie pokonaniu nawet kilometra po czyszczeniu nie można postawić żadnej diagnozy, co do stanu filtra.
Zloguj dane z grupy 102 i grupy powiedzmy 013 lub innej zawierającej obroty silnika w czasie testu drogowego - trzeci bieg 1400 obr/min pełne przyspieszenie do powiedzmy 4 tys. obr/min.
Nie podałeś danych z g. 102.
104.3 jest niepokojąco wysokie - rozumiem, że są to dane zaraz po zamontowaniu wyczyszczonego filtra, a czy po włączeniu silnika ?
Na podstawie tych danych i nie pokonaniu nawet kilometra po czyszczeniu nie można postawić żadnej diagnozy, co do stanu filtra.
Zloguj dane z grupy 102 i grupy powiedzmy 013 lub innej zawierającej obroty silnika w czasie testu drogowego - trzeci bieg 1400 obr/min pełne przyspieszenie do powiedzmy 4 tys. obr/min.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Przyjechałem po zamontowaniu filtra 60km. I wtedy wyzerowałem go w domu. Właśnie też mnie te 104.3 zastanawia bo przed czyszczeniem miałem 104.3 -2.0
Zrobię dzisiaj jeszcze pomiary i napiszę.
Zrobię dzisiaj jeszcze pomiary i napiszę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Po przejeździe 20km do pracy dzisiaj wartość w 104.3 spadła już do 9.0 i spadała cały czas. Temperatura przed około 200 za trochę mniej. Na postoju 6mbar ciśnienie. Korekty wtrysków bliskie 0.00 jest to -0.05 do -0.19. Także wygląda wszystko na okej myślę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 18 paź 2009, 15:40
- Imię: daniel
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: szczecin
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Da radę go jeszcze wypalić,czy już jest do czyszczenia?
104.1-0.35
104.2-11.0
104.3-17.5
104.4-140km
104.1-0.35
104.2-11.0
104.3-17.5
104.4-140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 418
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
spokojnie wypalisz
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 525
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Co masz na myśli, zadając to pytanie ? - Czy przejdzie proces regeneracji podczas jazdy ? A może pytasz o regenerację serwisową ?
Dane wskazują, że filtr jest w dużym stopniu zanieczyszczony popiołem i nie mówię tu o 104.1, która to wartość jest nierzeczywistą, obliczoną przez algorytm ale o zbyt dużym przyroście.
sadzy rzeczywistej (104.3) wyliczoną z danych czujnika różnicy ciśnień w porównaniu do 104.2 (wartość sadzy obliczona przez algorytm - tyle program "przypuszcza", że powinno być).
Podaj wartość 102.3 przy pracującym silniku na biegu jałowym i np. przy 2 tys. obr/min. A najlepiej wykonaj log grupy 102 i grupy powiedzmy 003 lub innej zawierającej obroty silnika- 3-ci bieg przyspieszenie 100% od 1,4tys. do 4tys. obr/min.
Na Twoje pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi (i dziwię się, że taka tu padła - na jakiej podstawie ?). Według mojej wiedzy/doświadczenia na podstawie przedstawionych danych (przede wszystkim 104.2 i 104.3)proces regeneracji tego filtra będzie przebiegał długo i niestabilnie, być może nie zakończy się powodzeniem, czyli wartością 7,5 w 104.2 i zejściem 104.3 w granicę zera (bo z dużym prawdopodobieństwem zera nie osiągnie). Aby móc wypowiedzieć się z większą dozą pewności musiałbym mieć dane z testu, o którym wspominam powyżej.
I jeszcze jedna uwaga, o której pisałem nie raz - regeneracja serwisowa niczego nie zmieni, nie jest innym procesem niż ta zarządzana przez program sterownika silnika podczas jazdy. Jeśli podczas jazdy regeneracja nie przebiegnie pozytywnie (zbyt długi jej czas trwania, niestabilność), to ta serwisowa również nie zakończy się sukcesem. Po za tym, przy tej serwisowej jest większe prawdopodobieństwo (a wręcz pewność), że większa ilość paliwa zostanie zmieszana z olejem silnikowym, stan oleju podniesie się.
Regenerację podczas jazdy radzę wykonywać w warunkach :
-małego ruchu na drodze
-droga bez skrzyżowań bez pierwszeństwa przejazdu, bez wzniesień
-utrzymywać stałe obroty do 2 tys.
-nie przyspieszać, nie hamować (patrz punkty powyżej)
-najlepiej monitorować np.VCDS grupy 102 i 104, szczególnie zwracać uwagę na temperatury 102.1/102.2- 102.1 musi osiągać powyżej 600st, z kolei 102.2 co najmniej 550 i powyżej.
Filtr DPF Twojego auta bezsprzecznie (104.1, przebieg) wymaga już czyszczenia. Które, prawdę mówiąc, nie przywróci jego 100% sprawności - mimo deklaracji (wszyscy to deklarują...) warsztatu przeprowadzającego proces czyszczenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 18 paź 2009, 15:40
- Imię: daniel
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: szczecin
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Miałem na myśli wypalanie dpf w trybie serwisowym,wyskakuje mi check z błędem egr i błąd od dpf ze jest pełny-zablokowany(jeszcze nie wyskoczył mi na zegarach komunikat o problemie z dpf)
102.3-19mbar bieg jałowy
102.3-113mbar 2tys/obr
https://log.tunezilla.com/s/JmMlV6LG
https://log.tunezilla.com/s/95Jz7kbm
102.3-19mbar bieg jałowy
102.3-113mbar 2tys/obr
https://log.tunezilla.com/s/JmMlV6LG
https://log.tunezilla.com/s/95Jz7kbm
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 525
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Próba drogowa wartość maksymalna 513mbar - o wiele za dużo.... Tak, jak już napisałem - filtr bezwzględnie wymontować z auta i poddać próbie jego wyczyszczenia.
Mój oryginalny przy próbie drogowej wykazuje opór spalin na poziomie max 280. Na biegu jałowym 6. I nie piszę to, aby się chwalić wartościami ale aby dać Ci porównanie.
PS. Pisałem o logowaniu grup 102 i np. 003 razem/łącznie, nie oddzielnie tak, jak to zrobiłeś. Nie, nie wykonuj tego jeszcze raz - wszystko jest już wiadome.
Piszesz o błędach ale nie podajesz ich pełnego kodu, skanu. Domyślam się, że ten dotyczący DPF, to 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged
P242F - 000. Błąd ten rejestruje się w pamięci usterek sterownika, gdy zostanie przekroczony pewien poziom popiołu (104.1) i informuje właśnie, że ten poziom został już osiągnięty. Reakcją właściciela auta, powinna być wymiana DPF. Błąd w chwili obecnej nie może zostać skasowany.
Co do pomysłu z regeneracją serwisową, przeczytaj moją poprzednią wypowiedź. Taka próba jest całkowicie zbędna, bez sensu.
Mój oryginalny przy próbie drogowej wykazuje opór spalin na poziomie max 280. Na biegu jałowym 6. I nie piszę to, aby się chwalić wartościami ale aby dać Ci porównanie.
PS. Pisałem o logowaniu grup 102 i np. 003 razem/łącznie, nie oddzielnie tak, jak to zrobiłeś. Nie, nie wykonuj tego jeszcze raz - wszystko jest już wiadome.
Piszesz o błędach ale nie podajesz ich pełnego kodu, skanu. Domyślam się, że ten dotyczący DPF, to 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged
P242F - 000. Błąd ten rejestruje się w pamięci usterek sterownika, gdy zostanie przekroczony pewien poziom popiołu (104.1) i informuje właśnie, że ten poziom został już osiągnięty. Reakcją właściciela auta, powinna być wymiana DPF. Błąd w chwili obecnej nie może zostać skasowany.
Co do pomysłu z regeneracją serwisową, przeczytaj moją poprzednią wypowiedź. Taka próba jest całkowicie zbędna, bez sensu.