Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: Dlugi11 » 25 lut 2024, 14:16

Masz 450ml popiołu, dopuszczalna wartość to 360ml. Popiół się nie wypala. Musisz oddać DPF na czyszczenie w maszynie, a potem wyzerować go w sterowniku.

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: Mateusz1995 » 25 lut 2024, 15:44

Szybko i na temat dziękuję za odpowiedź.

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: Mateusz1995 » 27 lut 2024, 18:08

Jeszcze jedno pytanie mam bo potrzebuje wyjąć dpf, bez kanału czy uda się to za pomocą najazdów ? 3.0 TDI 2011 rok?

sruba50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 413
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
Imię: marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ketrzyn

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: sruba50 » 29 lut 2024, 13:30

nie wiem jak w quattro ale w manualu to 3 srubki i jeden łącznik rur i wyjmujesz - moim zdaniem dasz radę

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: Mateusz1995 » 29 lut 2024, 19:34

Ryzykować jechanie tym autem z zapchanym dpfem 500km na mycie ? Czy jednak lepiej odpuścić bo zbyt ryzykowane ?

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: tomnik » 29 lut 2024, 22:29

W tym przypadku nie ma żadnego ryzyka.
Błąd, który pojawił się w sterowniku silnika i jest w chwili obecnej niemożliwy do skasowania, mówi o przekroczonej wartości popiołu w filtrze, a nie o ewentualnym zablokowaniu sadzą.
Po przedstawionych danych wynika, że filtr zostaje regenerowany procedurą w czasie jazdy. W tym przypadku procedura na postoju (serwisowa) nic nie wniesie, nie zmieni wartości popiołu (a to przede wszystkim "toczy się bój"), może jedynie w przypadku nieosiągania lub trudności z osiągnięciem (zbyt długi czas rozgrzewania) właściwych temperatur katalizatora i filtra, dostarczyć paliwa do oleju silnikowego. Tu jest całkowicie zbędna. Skoro nie ma większych problemów w czasie standardowej regeneracji, nie wykonuje się jej (nie bież pod uwagę wszystkich informacji tu na forum napisanych/podanych - niektóre z nich wprowadzają w błąd).

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: Mateusz1995 » 05 mar 2024, 19:56

A więc jestem po czyszczeniu dpfa. Oto wyniki po wyzerowaniu vcds. Waga przed myciem 7.684g po myciu 7.662g różnica 22gramy. Opór ciśnienia przed 480bar po 195 bar. Jak to wygląda ze strony fachowców ?

104.1- 0.00
104.2-0.0
104.3-24.5
104.4- 0
105.1-0.0
105.2- 3.0
105.3-0

107.1-68.0
107.2-42.0
107.3-32.0
107.4- 0.0

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: tomnik » 05 mar 2024, 21:30

Dane z grupy 107 są niepotrzebne.
Nie podałeś danych z g. 102.
104.3 jest niepokojąco wysokie - rozumiem, że są to dane zaraz po zamontowaniu wyczyszczonego filtra, a czy po włączeniu silnika ?
Na podstawie tych danych i nie pokonaniu nawet kilometra po czyszczeniu nie można postawić żadnej diagnozy, co do stanu filtra.
Zloguj dane z grupy 102 i grupy powiedzmy 013 lub innej zawierającej obroty silnika w czasie testu drogowego - trzeci bieg 1400 obr/min pełne przyspieszenie do powiedzmy 4 tys. obr/min.

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: Mateusz1995 » 06 mar 2024, 05:41

Przyjechałem po zamontowaniu filtra 60km. I wtedy wyzerowałem go w domu. Właśnie też mnie te 104.3 zastanawia bo przed czyszczeniem miałem 104.3 -2.0
Zrobię dzisiaj jeszcze pomiary i napiszę.

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: Mateusz1995 » 06 mar 2024, 16:30

Po przejeździe 20km do pracy dzisiaj wartość w 104.3 spadła już do 9.0 i spadała cały czas. Temperatura przed około 200 za trochę mniej. Na postoju 6mbar ciśnienie. Korekty wtrysków bliskie 0.00 jest to -0.05 do -0.19. Także wygląda wszystko na okej myślę.

dani5236
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 18 paź 2009, 15:40
Imię: daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: szczecin

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: dani5236 » 25 lip 2024, 08:46

Da radę go jeszcze wypalić,czy już jest do czyszczenia?

104.1-0.35
104.2-11.0
104.3-17.5
104.4-140km

sruba50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 413
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
Imię: marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ketrzyn

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: sruba50 » 26 lip 2024, 11:56

spokojnie wypalisz

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: tomnik » 26 lip 2024, 13:16

dani5236 pisze:
25 lip 2024, 08:46
Da radę go jeszcze wypalić,czy już jest do czyszczenia?

104.1-0.35
104.2-11.0
104.3-17.5
104.4-140km
Co masz na myśli, zadając to pytanie ? - Czy przejdzie proces regeneracji podczas jazdy ? A może pytasz o regenerację serwisową ?
Dane wskazują, że filtr jest w dużym stopniu zanieczyszczony popiołem i nie mówię tu o 104.1, która to wartość jest nierzeczywistą, obliczoną przez algorytm ale o zbyt dużym przyroście.
sadzy rzeczywistej (104.3) wyliczoną z danych czujnika różnicy ciśnień w porównaniu do 104.2 (wartość sadzy obliczona przez algorytm - tyle program "przypuszcza", że powinno być).
Podaj wartość 102.3 przy pracującym silniku na biegu jałowym i np. przy 2 tys. obr/min. A najlepiej wykonaj log grupy 102 i grupy powiedzmy 003 lub innej zawierającej obroty silnika- 3-ci bieg przyspieszenie 100% od 1,4tys. do 4tys. obr/min.
Na Twoje pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi (i dziwię się, że taka tu padła - na jakiej podstawie ?). Według mojej wiedzy/doświadczenia na podstawie przedstawionych danych (przede wszystkim 104.2 i 104.3)proces regeneracji tego filtra będzie przebiegał długo i niestabilnie, być może nie zakończy się powodzeniem, czyli wartością 7,5 w 104.2 i zejściem 104.3 w granicę zera (bo z dużym prawdopodobieństwem zera nie osiągnie). Aby móc wypowiedzieć się z większą dozą pewności musiałbym mieć dane z testu, o którym wspominam powyżej.
I jeszcze jedna uwaga, o której pisałem nie raz - regeneracja serwisowa niczego nie zmieni, nie jest innym procesem niż ta zarządzana przez program sterownika silnika podczas jazdy. Jeśli podczas jazdy regeneracja nie przebiegnie pozytywnie (zbyt długi jej czas trwania, niestabilność), to ta serwisowa również nie zakończy się sukcesem. Po za tym, przy tej serwisowej jest większe prawdopodobieństwo (a wręcz pewność), że większa ilość paliwa zostanie zmieszana z olejem silnikowym, stan oleju podniesie się.
Regenerację podczas jazdy radzę wykonywać w warunkach :
-małego ruchu na drodze
-droga bez skrzyżowań bez pierwszeństwa przejazdu, bez wzniesień
-utrzymywać stałe obroty do 2 tys.
-nie przyspieszać, nie hamować (patrz punkty powyżej)
-najlepiej monitorować np.VCDS grupy 102 i 104, szczególnie zwracać uwagę na temperatury 102.1/102.2- 102.1 musi osiągać powyżej 600st, z kolei 102.2 co najmniej 550 i powyżej.

Filtr DPF Twojego auta bezsprzecznie (104.1, przebieg) wymaga już czyszczenia. Które, prawdę mówiąc, nie przywróci jego 100% sprawności - mimo deklaracji (wszyscy to deklarują...) warsztatu przeprowadzającego proces czyszczenia.

dani5236
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 18 paź 2009, 15:40
Imię: daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: szczecin

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: dani5236 » 26 lip 2024, 20:00

Miałem na myśli wypalanie dpf w trybie serwisowym,wyskakuje mi check z błędem egr i błąd od dpf ze jest pełny-zablokowany(jeszcze nie wyskoczył mi na zegarach komunikat o problemie z dpf)
102.3-19mbar bieg jałowy
102.3-113mbar 2tys/obr

https://log.tunezilla.com/s/JmMlV6LG
https://log.tunezilla.com/s/95Jz7kbm

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: tomnik » 27 lip 2024, 11:59

Próba drogowa wartość maksymalna 513mbar - o wiele za dużo.... Tak, jak już napisałem - filtr bezwzględnie wymontować z auta i poddać próbie jego wyczyszczenia.
Mój oryginalny przy próbie drogowej wykazuje opór spalin na poziomie max 280. Na biegu jałowym 6. I nie piszę to, aby się chwalić wartościami ale aby dać Ci porównanie.
PS. Pisałem o logowaniu grup 102 i np. 003 razem/łącznie, nie oddzielnie tak, jak to zrobiłeś. Nie, nie wykonuj tego jeszcze raz - wszystko jest już wiadome.

Piszesz o błędach ale nie podajesz ich pełnego kodu, skanu. Domyślam się, że ten dotyczący DPF, to 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged
P242F - 000. Błąd ten rejestruje się w pamięci usterek sterownika, gdy zostanie przekroczony pewien poziom popiołu (104.1) i informuje właśnie, że ten poziom został już osiągnięty. Reakcją właściciela auta, powinna być wymiana DPF. Błąd w chwili obecnej nie może zostać skasowany.

Co do pomysłu z regeneracją serwisową, przeczytaj moją poprzednią wypowiedź. Taka próba jest całkowicie zbędna, bez sensu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl