[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
- Imię: Ivan
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Dzień dobry!
Naprawdę doceniam pomoc społeczności.
Posiadam AUDI A6 C6 3.0 TDI CDYA 239KM
Posiadam auto od 9 miesięcy. W tym czasie przeprowadzono remont silnika, wymianę DPF na regenerowany, wymianę wtryskiwaczy na sprawne używane, wymianę barier wirowych, czyszczenie EGR, wymianę czujnika różnicy ciśnień G450, przywrócenie oryginalnego oprogramowania i wiele innych.
A przez cały ten czas mam problem z regeneracją DPF. Po osiągnięciu obliczonej wysokiej wartości w grupie 104,2 Magina próbuje spalić DPF. Zaczyna palić, a po 10 minutach przestaje. Jeśli jedziesz na tor - jedź z dowolną, nawet dużą prędkością, temperatura nie dochodzi do 600 stopni. Po podróży autostradą liczba w grupie 104,3 maleje, ale w grupie 104,2 nie.
Próbowaliśmy umieścić kolejną DPF, ale problem pozostaje z tym.
Nie wiem co robić. Zainwestowałem dużo pieniędzy w samochód i nie chcę go sprzedawać z powodu DPF.
Dziękuję
Naprawdę doceniam pomoc społeczności.
Posiadam AUDI A6 C6 3.0 TDI CDYA 239KM
Posiadam auto od 9 miesięcy. W tym czasie przeprowadzono remont silnika, wymianę DPF na regenerowany, wymianę wtryskiwaczy na sprawne używane, wymianę barier wirowych, czyszczenie EGR, wymianę czujnika różnicy ciśnień G450, przywrócenie oryginalnego oprogramowania i wiele innych.
A przez cały ten czas mam problem z regeneracją DPF. Po osiągnięciu obliczonej wysokiej wartości w grupie 104,2 Magina próbuje spalić DPF. Zaczyna palić, a po 10 minutach przestaje. Jeśli jedziesz na tor - jedź z dowolną, nawet dużą prędkością, temperatura nie dochodzi do 600 stopni. Po podróży autostradą liczba w grupie 104,3 maleje, ale w grupie 104,2 nie.
Próbowaliśmy umieścić kolejną DPF, ale problem pozostaje z tym.
Nie wiem co robić. Zainwestowałem dużo pieniędzy w samochód i nie chcę go sprzedawać z powodu DPF.
Dziękuję
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Podaj wartości z grup 102, 104 i 107. Wszystko na odpalonym i rozgrzanym silniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
- Imię: Ivan
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
W piątek zrobiłem wymianę filtra przez VSDC bo auto ciągle dymiło.
Może mam problemy z EGR lub sondą? Albo korpus przepustnicy?
Pamiętam, że w grupie 442 miałem 1 000 100 0.
Jeśli wierzysz w tę informację (https://a4-klub.pl/topic/474358-vcds-op ... nika-cdya/) - oznacza to "Usterkę systemu" i "Regenerację oczyszczania spalin".
I mam kolejne zdjęcie grupy 003 na biegu jałowym pro EGR
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
- Imię: Ivan
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Dodam więcej.
Jakiś czas temu pojawił się błąd dotyczący niedostatecznego przepływu spalin w EGR.
Po tym przepłukałem chłodnicę EGR. A teraz po 1000 km błąd pojawił się ponownie.
Regeneracja serwisowa DPF na miejscu również się nie kończy. Temperatura spalin nie osiąga żądanej temperatury.
Dziękuję za pomoc!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
- Imię: Ivan
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Wczoraj przejechałem 20 kilometrów obwodnicą. Prędkość - 80 km/h, prędkość obrotowa silnika - 2700 obr./min.
Wskaźniki 104 grupy do
Wskaźniki 104 grup po
Podczas jazdy auto trochę paliło. Około 4 minut. Oznacza to, że rzeczywista masa sadzy zmniejszyła się.
Potem zrobiłem test EGR.
EGR ON:
EGR OFF:
Czy to normalne, że tylko 80%?
Dziękuję!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Z DPFem jest wszystko w porządku. Jeśli chodzi o EGR, to do wymiany cała chłodnica EGR i problem zniknie. Miałem ten sam problem w swojej C6. Czyszczenie EGR jest tylko na chwilę i znów pojawia się błąd za małego przepływu. Potem będzie wyskakiwał check na desce. Chłodnicę trzeba zamontować poprawioną, czyli z numerem 059131515ET.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
- Imię: Ivan
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Witam!mat1324 pisze: ↑28 cze 2022, 00:01Z DPFem jest wszystko w porządku. Jeśli chodzi o EGR, to do wymiany cała chłodnica EGR i problem zniknie. Miałem ten sam problem w swojej C6. Czyszczenie EGR jest tylko na chwilę i znów pojawia się błąd za małego przepływu. Potem będzie wyskakiwał check na desce. Chłodnicę trzeba zamontować poprawioną, czyli z numerem 059131515ET.
Dziękuję za odpowiedź!
Czy auto nie potrafi zregenerować DPF z powodu chłodnicy EGR?
Faktem jest, że gdy tylko ilość sadzy przekroczy 24-26 w grupie 104,2 samochód zaczyna palić. Ale ani na torze, ani w trybie serwisowym auto nie nagrzewa się. Maksymalnie - 430-450. A wartość w grupie 104,2 nie maleje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Gdy jest błąd w silniku, to sterownik nie pozwala osiągnąć wymaganej temperatury, bo według niego jest to niebezpieczne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
- Imię: Ivan
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
ale nie mam błędów w silniku. na egr był jeden błąd, skasowałem go, nie pojawił się ponownie.
czy mogą być jakieś błędy, których nie widać przez vcds?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Czasami przy wypalaniu serwisowym warto włączyć podgrzewanie foteli, grzanie tylnej szyby itp., aby obciążyć dodatkowo silnik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
W jaki sposób było wypalane? W polifcie robi się to trochę inaczej niż przed liftem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Hmmm...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
hejka , wyjechalem wypalic dpfa , przy wartosci z grupy 104.2 -29,5 zaczelo sie wypalanie , zrobilem 50 km i wypalanie przerwalo przy 15,5 i nie zostalo dokonczone , jak temp. byla 530-550 to jednostki staly w miejscu ale juz jak bylo 600 to spadaly , cos nie tak jest, w grupie 104,4 mam 880 km