Sklep
części samochodowe
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce
Części aut

oświetlenie samochodowe

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
ivanh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
Imię: Ivan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: ivanh » 15 cze 2022, 09:10

Dzień dobry!
Naprawdę doceniam pomoc społeczności.
Posiadam AUDI A6 C6 3.0 TDI CDYA 239KM
Posiadam auto od 9 miesięcy. W tym czasie przeprowadzono remont silnika, wymianę DPF na regenerowany, wymianę wtryskiwaczy na sprawne używane, wymianę barier wirowych, czyszczenie EGR, wymianę czujnika różnicy ciśnień G450, przywrócenie oryginalnego oprogramowania i wiele innych.
A przez cały ten czas mam problem z regeneracją DPF. Po osiągnięciu obliczonej wysokiej wartości w grupie 104,2 Magina próbuje spalić DPF. Zaczyna palić, a po 10 minutach przestaje. Jeśli jedziesz na tor - jedź z dowolną, nawet dużą prędkością, temperatura nie dochodzi do 600 stopni. Po podróży autostradą liczba w grupie 104,3 maleje, ale w grupie 104,2 nie.
Próbowaliśmy umieścić kolejną DPF, ale problem pozostaje z tym.
Nie wiem co robić. Zainwestowałem dużo pieniędzy w samochód i nie chcę go sprzedawać z powodu DPF.
Dziękuję

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14582
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: mat1324 » 16 cze 2022, 22:31

Podaj wartości z grup 102, 104 i 107. Wszystko na odpalonym i rozgrzanym silniku.

ivanh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
Imię: Ivan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: ivanh » 21 cze 2022, 10:58

mat1324 pisze:
16 cze 2022, 22:31
Podaj wartości z grup 102, 104 i 107. Wszystko na odpalonym i rozgrzanym silniku.
W piątek zrobiłem wymianę filtra przez VSDC bo auto ciągle dymiło.
Może mam problemy z EGR lub sondą? Albo korpus przepustnicy?
Pamiętam, że w grupie 442 miałem 1 000 100 0.
Jeśli wierzysz w tę informację (https://a4-klub.pl/topic/474358-vcds-op ... nika-cdya/) - oznacza to "Usterkę systemu" i "Regenerację oczyszczania spalin".

Obrazek

I mam kolejne zdjęcie grupy 003 na biegu jałowym pro EGR

Obrazek
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ivanh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
Imię: Ivan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: ivanh » 22 cze 2022, 22:56

mat1324 pisze:
16 cze 2022, 22:31
Podaj wartości z grup 102, 104 i 107. Wszystko na odpalonym i rozgrzanym silniku.
Dodam więcej.
Jakiś czas temu pojawił się błąd dotyczący niedostatecznego przepływu spalin w EGR.
Po tym przepłukałem chłodnicę EGR. A teraz po 1000 km błąd pojawił się ponownie.
Regeneracja serwisowa DPF na miejscu również się nie kończy. Temperatura spalin nie osiąga żądanej temperatury.

Dziękuję za pomoc!

ivanh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
Imię: Ivan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: ivanh » 24 cze 2022, 12:20

mat1324 pisze:
16 cze 2022, 22:31
Podaj wartości z grup 102, 104 i 107. Wszystko na odpalonym i rozgrzanym silniku.
Wczoraj przejechałem 20 kilometrów obwodnicą. Prędkość - 80 km/h, prędkość obrotowa silnika - 2700 obr./min.
Wskaźniki 104 grupy do
Obrazek
Wskaźniki 104 grup po
Obrazek
Podczas jazdy auto trochę paliło. Około 4 minut. Oznacza to, że rzeczywista masa sadzy zmniejszyła się.

Potem zrobiłem test EGR.
EGR ON:
Obrazek
EGR OFF:
Obrazek

Czy to normalne, że tylko 80%?

Dziękuję!

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14582
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: mat1324 » 28 cze 2022, 00:01

Z DPFem jest wszystko w porządku. Jeśli chodzi o EGR, to do wymiany cała chłodnica EGR i problem zniknie. Miałem ten sam problem w swojej C6. Czyszczenie EGR jest tylko na chwilę i znów pojawia się błąd za małego przepływu. Potem będzie wyskakiwał check na desce. Chłodnicę trzeba zamontować poprawioną, czyli z numerem 059131515ET.

ivanh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2022, 08:49
Imię: Ivan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: ivanh » 28 cze 2022, 10:03

mat1324 pisze:
28 cze 2022, 00:01
Z DPFem jest wszystko w porządku. Jeśli chodzi o EGR, to do wymiany cała chłodnica EGR i problem zniknie. Miałem ten sam problem w swojej C6. Czyszczenie EGR jest tylko na chwilę i znów pojawia się błąd za małego przepływu. Potem będzie wyskakiwał check na desce. Chłodnicę trzeba zamontować poprawioną, czyli z numerem 059131515ET.
Witam!

Dziękuję za odpowiedź!
Czy auto nie potrafi zregenerować DPF z powodu chłodnicy EGR?
Faktem jest, że gdy tylko ilość sadzy przekroczy 24-26 w grupie 104,2 samochód zaczyna palić. Ale ani na torze, ani w trybie serwisowym auto nie nagrzewa się. Maksymalnie - 430-450. A wartość w grupie 104,2 nie maleje.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14582
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF

Post autor: mat1324 » 02 lip 2022, 19:24

Gdy jest błąd w silniku, to sterownik nie pozwala osiągnąć wymaganej temperatury, bo według niego jest to niebezpieczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”