A6 C7 3.0 TFSI Prestige
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
A6 C7 3.0 TFSI Prestige
Witam wszystkich, chciałbym przedstawić Wam auto w którego posiadaniu jestem od kwietnia 2017r. Początkowo poszukiwania startowały od 3.0 diesla a mi nawet przez myśl nie przeszło, że będę w posiadaniu ponad 400 konnego auta Między czasie przy szukaniu już zrezygnowany zacząłem szukać czegoś od BMW 535i ale jako, że totalnie nie znałem się na wyposażeniu w BMW powróciłem do szukania Audi. I takie oto się trafiło zza wody.
Rocznik: 2013 (data produkcji luty 2013) przebieg: ~100 000 km
Silnik CTUA 310km po wizycie u Gregora (kółko + program) 440/550
Skrzynia: tiptronic
Kolor: LZ9Y
Z wyposażenia to:
-S-Line
-klima 4 strefy
-fotele skórzane naleśniki ale pełna elektryka, wentylowane, grzane - tył też, z pamięcią - kierowcy
-lampy full LED
-aktywny tempomat, side assist
-MMI 3G+ z sim
-keyless entry+go
-el. lustra grzane, składane, ściemniane
-pełne ambiente
-szyberdach
-nagłośnienie BOSE
Zdjęcia "zakupowe"
Po zakupie nastąpiło kilka zmian głównie kosmetycznych. Czyszczenie skór i wnętrza, serwis olejowy. Na dzień dobry wpadły nakładki na pedały alu, dywaniki welurowe oraz mata do bagażnika a także wymiana żarówki w bagażniku na ledową
dalej kierownica 3ramienna grzana z łopatkami od siemian'a z a4klubu
Auto w okresie letnim jeździ na kołach 20" - jakieś tam foto zaraz po myciu + qd (najlepiej od razu po myciu. )
Później wygłuszyłem półkę bagażnika (trzeszczące basy) matami bitmat + pianka (zdjęć brak)
Dopiero w styczniu 2019 wymieniłem licznik na wersję EU zakupiony tuż po kupnie auta u chłopaków z Mototronik. Przy okazji wymieniłem manetki pod Lane Assist, wymieniłem i zakodowałem przycisk pod Hold Assist oraz uruchomiłem Rozpoznawanie znaków
Następnie wymieniłem gałkę zmiany biegów na wersję poliftową oraz zamontowałem el. klapę od Kufatec. Gdzieś koło wiosny z okazji kończących się klocków i tarcz (zimmermany które nota bene reklamowaliśmy bo biły) wpadło zawieszenie 1BE (sprężyny, amorki, łączniki, tuleje, odboje gumy, łożyska prócz stabilizatorów) Tu podziękowania dla mat1324 za dobór części. Auto może nie siadło jakoś spektakularnie ale prowadzenie na pewno na plus. Chyba jedno zdjęcie się uchowało z tego zabiegu
Przez ten czas kilka mankamentów przy użytkowaniu wyskoczyło:
-wiązki ABS przód z obu stron popękały na łączeniach - obie wymienione
-ubywający płyn chłodniczy - króciec do wymiany
-wymiana zamka drzwi kierowy - błąd mikrostyku przez co niedziałający system ACC i Braking Guard
-padła pompka płynu chłodzącego pod miejscem gdzie jest zasysane świeże powietrze
-siateczka, łącznik na wydechu za katem rozerwał się i grzechotał a dodatkowo puszczał już spaliny
-prawy katalizator dał sobie spokój
Ta dwie ostatnie usterki spowodowały dość radykalne rozwiązanie problemu jakim stała się wymiana wydechu DP ze "sportowymi" katalizatorami, rezonatory, X-pipe, końcowe z klapami sterowanym z pilota (dało się zakodować pod nieużywanego Home Linka w podsufitce) Link jak to wygląda i brzmi: Link Youtube
To by było na tyle, aktualnie robi się odma i montowany jest większy cooler wodny. W planach jest korekta po wydechu plus może koło na wale
Pozdrawiam
Rocznik: 2013 (data produkcji luty 2013) przebieg: ~100 000 km
Silnik CTUA 310km po wizycie u Gregora (kółko + program) 440/550
Skrzynia: tiptronic
Kolor: LZ9Y
Z wyposażenia to:
-S-Line
-klima 4 strefy
-fotele skórzane naleśniki ale pełna elektryka, wentylowane, grzane - tył też, z pamięcią - kierowcy
-lampy full LED
-aktywny tempomat, side assist
-MMI 3G+ z sim
-keyless entry+go
-el. lustra grzane, składane, ściemniane
-pełne ambiente
-szyberdach
-nagłośnienie BOSE
Zdjęcia "zakupowe"
Po zakupie nastąpiło kilka zmian głównie kosmetycznych. Czyszczenie skór i wnętrza, serwis olejowy. Na dzień dobry wpadły nakładki na pedały alu, dywaniki welurowe oraz mata do bagażnika a także wymiana żarówki w bagażniku na ledową
dalej kierownica 3ramienna grzana z łopatkami od siemian'a z a4klubu
Auto w okresie letnim jeździ na kołach 20" - jakieś tam foto zaraz po myciu + qd (najlepiej od razu po myciu. )
Później wygłuszyłem półkę bagażnika (trzeszczące basy) matami bitmat + pianka (zdjęć brak)
Dopiero w styczniu 2019 wymieniłem licznik na wersję EU zakupiony tuż po kupnie auta u chłopaków z Mototronik. Przy okazji wymieniłem manetki pod Lane Assist, wymieniłem i zakodowałem przycisk pod Hold Assist oraz uruchomiłem Rozpoznawanie znaków
Następnie wymieniłem gałkę zmiany biegów na wersję poliftową oraz zamontowałem el. klapę od Kufatec. Gdzieś koło wiosny z okazji kończących się klocków i tarcz (zimmermany które nota bene reklamowaliśmy bo biły) wpadło zawieszenie 1BE (sprężyny, amorki, łączniki, tuleje, odboje gumy, łożyska prócz stabilizatorów) Tu podziękowania dla mat1324 za dobór części. Auto może nie siadło jakoś spektakularnie ale prowadzenie na pewno na plus. Chyba jedno zdjęcie się uchowało z tego zabiegu
Przez ten czas kilka mankamentów przy użytkowaniu wyskoczyło:
-wiązki ABS przód z obu stron popękały na łączeniach - obie wymienione
-ubywający płyn chłodniczy - króciec do wymiany
-wymiana zamka drzwi kierowy - błąd mikrostyku przez co niedziałający system ACC i Braking Guard
-padła pompka płynu chłodzącego pod miejscem gdzie jest zasysane świeże powietrze
-siateczka, łącznik na wydechu za katem rozerwał się i grzechotał a dodatkowo puszczał już spaliny
-prawy katalizator dał sobie spokój
Ta dwie ostatnie usterki spowodowały dość radykalne rozwiązanie problemu jakim stała się wymiana wydechu DP ze "sportowymi" katalizatorami, rezonatory, X-pipe, końcowe z klapami sterowanym z pilota (dało się zakodować pod nieużywanego Home Linka w podsufitce) Link jak to wygląda i brzmi: Link Youtube
To by było na tyle, aktualnie robi się odma i montowany jest większy cooler wodny. W planach jest korekta po wydechu plus może koło na wale
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez qujot, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
jak pozeniles przycisk homelink z ustawieniem klap wydechu? uzyles urzadzenia co translatuje wiadomosci z szyny CAN na sygnal analogowy? kto ci to robil?
autko fajne, program widze u grzesia, duzo roboty z podstopnica? mam to w planach pedaly czekaja na szafce
autko fajne, program widze u grzesia, duzo roboty z podstopnica? mam to w planach pedaly czekaja na szafce
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Pilot chyba jest na tych samych falach co homelink bo przypisałem jak w instrukcji samochodu, inaczej bym się nawet w to nie bawił bo pilot i tak leży w schowku.
Podstopnicę akurat brat zmieniał jak mnie nie było, wg instrukcji trzeba próg rozbierać i jeszcze chyba kawałek słupka, dużo zabawy ale dał radę.
Podstopnicę akurat brat zmieniał jak mnie nie było, wg instrukcji trzeba próg rozbierać i jeszcze chyba kawałek słupka, dużo zabawy ale dał radę.
- nikosnikos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 17:08
- Imię: Nikoś
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: 3city
Fajna! I nie tylko dlatego, że niemal bliźniacza do mojej Zmiany też tylko na plus.
Z kodowaniem klap wydechu do homelink’a też nie miałem problemów (w odróżnieniu od bramy...) - w zasadzie niemal jak fabryczne rozwiązanie
I właśnie - koło na wale - jakoś nie dalem sobie nigdy czasu na zgłębienie tematu. Czego można się spodziewać w SPAM do stage2?
Ciekawy też jestem korekty po wydechu - niby seryjny jest na tyle mało restrykcyjny, że zmiany w wynikach raczej powinny być delikatne.
Z kodowaniem klap wydechu do homelink’a też nie miałem problemów (w odróżnieniu od bramy...) - w zasadzie niemal jak fabryczne rozwiązanie
I właśnie - koło na wale - jakoś nie dalem sobie nigdy czasu na zgłębienie tematu. Czego można się spodziewać w SPAM do stage2?
Ciekawy też jestem korekty po wydechu - niby seryjny jest na tyle mało restrykcyjny, że zmiany w wynikach raczej powinny być delikatne.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2021, 15:29 przez nikosnikos, łącznie zmieniany 1 raz.
MW Motorline STAGE2 445KM/555Nm
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
W zasadzie nie wiadomo czy z tych planów coś wypali. Jeszcze z żadnym tunerem się nie kontaktowałem czy rzeczywiście ta korekta będzie potrzebna. Gdzieś chyba tutaj na forum czytałem, że ponoć paliwo jest podlewane przy strojeniu na seryjnym wydechu żeby katy ochronić.
A skoro wydech się zmienił z katami to i może tam jakaś korekta będzie wymagana tak wywnioskowałem. bardziej mi chodzi o bezpieczeństwo podzespołów, żeby to sobie dobrze razem współgrało bo mocowo tu już nie ma popisu niestety
Wtedy koło przy okazji jakby ceno wyszło dobrze. Przyrosty teraz to już raczej znikome bo i dolot trzeba by zmienić a otwartego nie chcę, zamknięte jakieś apr albo awe to cenowo katastrofa.
[ Dodano: 2020-03-15, 00:30 ]
Z nowości w aucie wleciały czarne listwy wokół szyb. Folia 3M 2080, trochę na próbę czy to się będzie trzymać i ciekaw jestem jak będzie wyglądać przy czarnych felgach na lato
I jakiś tam filmik z zimnego startu VID_20200312_211507
A skoro wydech się zmienił z katami to i może tam jakaś korekta będzie wymagana tak wywnioskowałem. bardziej mi chodzi o bezpieczeństwo podzespołów, żeby to sobie dobrze razem współgrało bo mocowo tu już nie ma popisu niestety
Wtedy koło przy okazji jakby ceno wyszło dobrze. Przyrosty teraz to już raczej znikome bo i dolot trzeba by zmienić a otwartego nie chcę, zamknięte jakieś apr albo awe to cenowo katastrofa.
[ Dodano: 2020-03-15, 00:30 ]
Z nowości w aucie wleciały czarne listwy wokół szyb. Folia 3M 2080, trochę na próbę czy to się będzie trzymać i ciekaw jestem jak będzie wyglądać przy czarnych felgach na lato
I jakiś tam filmik z zimnego startu VID_20200312_211507
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Dzisiaj trwała walka z wymianą dodatkowej pompki chłodzenia na Pierburga CWA100 niestety bezowocna. Pompka działa w testach elektrycznych ale komputer wyrzuca błąd o braku sygnału i auto nie odpalało, wróciłem więc do oryginału.
[ Dodano: 2020-04-08, 21:03 ]
Dzisiaj znów walka tym razem ze stabilizatorami przód bajka ale z tyłu co się namanewrowałem to moje :shock:
Tym sposobem śmiało mogę na wlepce zmienić 1BA na 1BE, cała reszta wymieniona kiedyś
Żeby nie było kolorowo to zauważyłem dość spore zapocenie na "poduszce silnika"? Wyglądało jak olej jakiś taki fioletowy
Zawsze coś
[ Dodano: 2020-04-27, 01:45 ]
W sobotę zabrałem się za wymianę olejów w dyfrach, torsenie i skrzyni. Wszystkie wyglądały na lekko wypracowane, w tylnym dyfrze wyglądał wg mnie najlepiej. Warto zakupić nowe korki spustowe i kontrolne - łatwo obrobić. Nie obyło się bez strat - jedna śruba w misce skrzyni urwała się - udało się nareperować. Na magnesach w skrzyni sporo szlamu (nalot ~153kkm, nie mam pewności czy wymieniany już) po wymianie skrzynia chodzi dużo gładziej.
Co do uwag to do torsena trzeba wolno nalewać i odczekiwać żeby olej się rozlał po komorach oraz (przynajmniej u mnie) do przedniego dyfra nie wszedł pełen litr a do tylnego ponad więc warto zacząć od przodu, to chyba tyle.
[ Dodano: 2020-04-08, 21:03 ]
Dzisiaj znów walka tym razem ze stabilizatorami przód bajka ale z tyłu co się namanewrowałem to moje :shock:
Tym sposobem śmiało mogę na wlepce zmienić 1BA na 1BE, cała reszta wymieniona kiedyś
Żeby nie było kolorowo to zauważyłem dość spore zapocenie na "poduszce silnika"? Wyglądało jak olej jakiś taki fioletowy
Zawsze coś
[ Dodano: 2020-04-27, 01:45 ]
W sobotę zabrałem się za wymianę olejów w dyfrach, torsenie i skrzyni. Wszystkie wyglądały na lekko wypracowane, w tylnym dyfrze wyglądał wg mnie najlepiej. Warto zakupić nowe korki spustowe i kontrolne - łatwo obrobić. Nie obyło się bez strat - jedna śruba w misce skrzyni urwała się - udało się nareperować. Na magnesach w skrzyni sporo szlamu (nalot ~153kkm, nie mam pewności czy wymieniany już) po wymianie skrzynia chodzi dużo gładziej.
Co do uwag to do torsena trzeba wolno nalewać i odczekiwać żeby olej się rozlał po komorach oraz (przynajmniej u mnie) do przedniego dyfra nie wszedł pełen litr a do tylnego ponad więc warto zacząć od przodu, to chyba tyle.
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige
Jako, że pogoda ostatnio słaba a folii z chromów wokół szyb zostało to wieczorem w końcu zaryzykowałem i wziąłem się za grill jakoś sceptycznie byłem nastawiony to ostatecznie jestem zadowolony i dziwię się dlaczego nie zrobiłem tego wcześniej
przed:
po:
Dodatkowo po wymianie tulei z tego tematu: zawieszenie-c7/stuki-ale-tylko-na-pocza ... 5-120.html minęło 8tys km i jest dalej cisza więc jak na razie zdało egzamin.
Co ciekawe po zmianie wydechu pomimo iż jeżdżę na manualu i łopatkach, wyżej kręcone, redukcje itp. spalanie zostało na zwykłym poziomie i waha się między 11l a 13l
przed:
po:
Dodatkowo po wymianie tulei z tego tematu: zawieszenie-c7/stuki-ale-tylko-na-pocza ... 5-120.html minęło 8tys km i jest dalej cisza więc jak na razie zdało egzamin.
Co ciekawe po zmianie wydechu pomimo iż jeżdżę na manualu i łopatkach, wyżej kręcone, redukcje itp. spalanie zostało na zwykłym poziomie i waha się między 11l a 13l
- DaaN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 wrz 2020, 08:30
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige
piękne A6, po zmianach felg i chromów bardzo zyskało, nie mówiąc o mocy
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige
Chwilę nic tu nie aktualizowałem a więc nadrabiam chronologicznie :D
- Zaraz na początku 2021 od kamyczka pękła mi przednia szyba, poszło z AC do aso
- Przy okazji ściągania lusterka dorobiłem wiązkę i dogadałem z ASO żeby mi założyli kupione lustro z HBA
- Serwisy olejowe i letnie Micheliny po raz drugi
- Miałem przeboje z wydechem a dokładniej katami. Chwilowo był decat ale nie dało się jeździć. Więc katy poszły pod spód auta a przy okazji wleciał heatshied na downpipe. Natomiast katy wspawane zamiast rezonatorów i jeszcze planuję je wcisnąć.
- Auto było na strojeniu. Wleciała przepustnica, koło na wale, rozdzielony układ + pompka i program skrzyni. Chciałem delikatnie i chyba żałuję bo wyszło tylko ~470km/610NM Niutony mniej więcej tak wychodzą ale mocowo tymi ~30km więcej bym nie pogardził aczkolwiek był problem z zapłonem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 06 lip 2022, 20:52
- Imię: ArteK
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige
Witam.Jak uruchomiłeś czytanie znaków?Ja mam z 2017 r, czyli polift i tego nie mam.
Pzdr
Dodano po 38 minutach 34 sekundach:
I gdzie kupiłeś dolot Injen, jeśli można wiedzieć?
Pzdr
Dodano po 38 minutach 34 sekundach:
I gdzie kupiłeś dolot Injen, jeśli można wiedzieć?
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige
Czytanie znaków uruchomiłem wg poradnika z forum post880517.html#p880517 a dolot kupiłem u sidmotorsport.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 06 lip 2022, 20:52
- Imię: ArteK
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige
Dzięki, pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 paź 2022, 09:44
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Junoszyno
Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige
Wypaliło Ci te sportowe katy w downpipe? Teraz pakują w ich miejsce rezonatory. Mój zrobił papa i nie wiem jakie rozwiązanie wybrać. Mam serię 333KM polift