Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Prezentacja w/w aut.
Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: qujot » 29 gru 2019, 01:51

Witam wszystkich, chciałbym przedstawić Wam auto w którego posiadaniu jestem od kwietnia 2017r. Początkowo poszukiwania startowały od 3.0 diesla a mi nawet przez myśl nie przeszło, że będę w posiadaniu ponad 400 konnego auta <radocha> Między czasie przy szukaniu już zrezygnowany zacząłem szukać czegoś od BMW 535i ale jako, że totalnie nie znałem się na wyposażeniu w BMW powróciłem do szukania Audi. I takie oto się trafiło zza wody.


Rocznik: 2013 (data produkcji luty 2013) przebieg: ~100 000 km
Silnik CTUA 310km po wizycie u Gregora (kółko + program) 440/550
Skrzynia: tiptronic
Kolor: LZ9Y

Z wyposażenia to:
-S-Line
-klima 4 strefy
-fotele skórzane naleśniki ale pełna elektryka, wentylowane, grzane - tył też, z pamięcią - kierowcy
-lampy full LED
-aktywny tempomat, side assist
-MMI 3G+ z sim
-keyless entry+go
-el. lustra grzane, składane, ściemniane
-pełne ambiente
-szyberdach
-nagłośnienie BOSE

Zdjęcia "zakupowe"

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Po zakupie nastąpiło kilka zmian głównie kosmetycznych. Czyszczenie skór i wnętrza, serwis olejowy. Na dzień dobry wpadły nakładki na pedały alu, dywaniki welurowe oraz mata do bagażnika a także wymiana żarówki w bagażniku na ledową <krzyk>

Obrazek

dalej kierownica 3ramienna grzana z łopatkami od siemian'a z a4klubu <okok>

Obrazek

Auto w okresie letnim jeździ na kołach 20" - jakieś tam foto zaraz po myciu + qd (najlepiej od razu po myciu. <zalamka> <zalamka> )

Obrazek Obrazek

Później wygłuszyłem półkę bagażnika (trzeszczące basy) matami bitmat + pianka (zdjęć brak)
Dopiero w styczniu 2019 wymieniłem licznik na wersję EU zakupiony tuż po kupnie auta <wysmiewacz> u chłopaków z Mototronik. Przy okazji wymieniłem manetki pod Lane Assist, wymieniłem i zakodowałem przycisk pod Hold Assist oraz uruchomiłem Rozpoznawanie znaków

Obrazek Obrazek

Następnie wymieniłem gałkę zmiany biegów na wersję poliftową oraz zamontowałem el. klapę od Kufatec. Gdzieś koło wiosny z okazji kończących się klocków i tarcz (zimmermany które nota bene reklamowaliśmy bo biły) wpadło zawieszenie 1BE (sprężyny, amorki, łączniki, tuleje, odboje gumy, łożyska prócz stabilizatorów) Tu podziękowania dla mat1324 <brawo> za dobór części. Auto może nie siadło jakoś spektakularnie ale prowadzenie na pewno na plus. Chyba jedno zdjęcie się uchowało z tego zabiegu

Obrazek Obrazek


Przez ten czas kilka mankamentów przy użytkowaniu wyskoczyło:

-wiązki ABS przód z obu stron popękały na łączeniach - obie wymienione
-ubywający płyn chłodniczy - króciec do wymiany
-wymiana zamka drzwi kierowy - błąd mikrostyku przez co niedziałający system ACC i Braking Guard
-padła pompka płynu chłodzącego pod miejscem gdzie jest zasysane świeże powietrze
-siateczka, łącznik na wydechu za katem rozerwał się i grzechotał a dodatkowo puszczał już spaliny
-prawy katalizator dał sobie spokój

Ta dwie ostatnie usterki spowodowały dość radykalne rozwiązanie problemu jakim stała się wymiana wydechu <lol> DP ze "sportowymi" katalizatorami, rezonatory, X-pipe, końcowe z klapami sterowanym z pilota (dało się zakodować pod nieużywanego Home Linka w podsufitce) Link jak to wygląda i brzmi: Link Youtube

To by było na tyle, aktualnie robi się odma i montowany jest większy cooler wodny. W planach jest korekta po wydechu plus może koło na wale <okok>

Pozdrawiam :> :>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez qujot, łącznie zmieniany 1 raz.

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 29 gru 2019, 10:23

jak pozeniles przycisk homelink z ustawieniem klap wydechu? uzyles urzadzenia co translatuje wiadomosci z szyny CAN na sygnal analogowy? kto ci to robil?

autko fajne, program widze u grzesia, duzo roboty z podstopnica? mam to w planach pedaly czekaja na szafce

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 29 gru 2019, 14:41

Pilot chyba jest na tych samych falach co homelink bo przypisałem jak w instrukcji samochodu, inaczej bym się nawet w to nie bawił bo pilot i tak leży w schowku.
Podstopnicę akurat brat zmieniał jak mnie nie było, wg instrukcji trzeba próg rozbierać i jeszcze chyba kawałek słupka, dużo zabawy ale dał radę.

Awatar użytkownika
nikosnikos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 22 kwie 2019, 17:08
Imię: Nikoś
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: 3city

Post autor: nikosnikos » 29 gru 2019, 15:44

Fajna! <okok> I nie tylko dlatego, że niemal bliźniacza do mojej <lol> Zmiany też tylko na plus.
Z kodowaniem klap wydechu do homelink’a też nie miałem problemów (w odróżnieniu od bramy...) - w zasadzie niemal jak fabryczne rozwiązanie :)
I właśnie - koło na wale - jakoś nie dalem sobie nigdy czasu na zgłębienie tematu. Czego można się spodziewać w SPAM do stage2?
Ciekawy też jestem korekty po wydechu - niby seryjny jest na tyle mało restrykcyjny, że zmiany w wynikach raczej powinny być delikatne.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2021, 15:29 przez nikosnikos, łącznie zmieniany 1 raz.
MW Motorline STAGE2 445KM/555Nm

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 15 mar 2020, 00:30

W zasadzie nie wiadomo czy z tych planów coś wypali. Jeszcze z żadnym tunerem się nie kontaktowałem czy rzeczywiście ta korekta będzie potrzebna. Gdzieś chyba tutaj na forum czytałem, że ponoć paliwo jest podlewane przy strojeniu na seryjnym wydechu żeby katy ochronić.
A skoro wydech się zmienił z katami to i może tam jakaś korekta będzie wymagana tak wywnioskowałem. <mysli> bardziej mi chodzi o bezpieczeństwo podzespołów, żeby to sobie dobrze razem współgrało bo mocowo tu już nie ma popisu niestety <uoee>
Wtedy koło przy okazji jakby ceno wyszło dobrze. Przyrosty teraz to już raczej znikome bo i dolot trzeba by zmienić a otwartego nie chcę, zamknięte jakieś apr albo awe to cenowo katastrofa.

[ Dodano: 2020-03-15, 00:30 ]
Z nowości w aucie wleciały czarne listwy wokół szyb. Folia 3M 2080, trochę na próbę czy to się będzie trzymać i ciekaw jestem jak będzie wyglądać przy czarnych felgach na lato <mysli>

Obrazek Obrazek

I jakiś tam filmik z zimnego startu <lol> VID_20200312_211507

-AnioŁ-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
Imię: Mariusz
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DLZA 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Haiti

Post autor: -AnioŁ- » 01 kwie 2020, 15:11

Kolego Qujot pisałem na priv tylko nie wiem czy doszło. Dałbys mi namiar na człowieka od którego kupiłes licznik EU i czy to duzo roboty zeby to zmienic. A i czy faktycznie pokrywa sie z rzeczywistoscia ?

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 08 kwie 2020, 21:03

Dzisiaj trwała walka z wymianą dodatkowej pompki chłodzenia na Pierburga CWA100 niestety bezowocna. Pompka działa w testach elektrycznych ale komputer wyrzuca błąd o braku sygnału i auto nie odpalało, wróciłem więc do oryginału. <bezradny>

[ Dodano: 2020-04-08, 21:03 ]
Dzisiaj znów walka tym razem ze stabilizatorami <lol> przód bajka ale z tyłu co się namanewrowałem to moje :shock:
Tym sposobem śmiało mogę na wlepce zmienić 1BA na 1BE, cała reszta wymieniona kiedyś <radocha>

Żeby nie było kolorowo to zauważyłem dość spore zapocenie na "poduszce silnika"? Wyglądało jak olej jakiś taki fioletowy :|
Zawsze coś :[


[ Dodano: 2020-04-27, 01:45 ]

Obrazek

W sobotę zabrałem się za wymianę olejów w dyfrach, torsenie i skrzyni. Wszystkie wyglądały na lekko wypracowane, w tylnym dyfrze wyglądał wg mnie najlepiej. Warto zakupić nowe korki spustowe i kontrolne - łatwo obrobić. Nie obyło się bez strat - jedna śruba w misce skrzyni urwała się - udało się nareperować. Na magnesach w skrzyni sporo szlamu (nalot ~153kkm, nie mam pewności czy wymieniany już) po wymianie skrzynia chodzi dużo gładziej.
Co do uwag to do torsena trzeba wolno nalewać i odczekiwać żeby olej się rozlał po komorach oraz (przynajmniej u mnie) do przedniego dyfra nie wszedł pełen litr a do tylnego ponad więc warto zacząć od przodu, to chyba tyle. <okok>

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: qujot » 03 paź 2020, 01:15

Jako, że pogoda ostatnio słaba a folii z chromów wokół szyb zostało to wieczorem w końcu zaryzykowałem i wziąłem się za grill <lol> jakoś sceptycznie byłem nastawiony to ostatecznie jestem zadowolony i dziwię się dlaczego nie zrobiłem tego wcześniej <lol>

przed:
Obrazek

po:
Obrazek

Dodatkowo po wymianie tulei z tego tematu: zawieszenie-c7/stuki-ale-tylko-na-pocza ... 5-120.html minęło 8tys km i jest dalej cisza więc jak na razie zdało egzamin.
Co ciekawe po zmianie wydechu pomimo iż jeżdżę na manualu i łopatkach, wyżej kręcone, redukcje itp. spalanie zostało na zwykłym poziomie i waha się między 11l a 13l <okok>

Awatar użytkownika
DaaN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 wrz 2020, 08:30
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: DaaN » 05 paź 2020, 09:08

piękne A6, po zmianach felg i chromów bardzo zyskało, nie mówiąc o mocy <brawo>

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: qujot » 28 sty 2021, 01:24

Dzięki <ok>

Tymczasem ostatnio nastały kosmetyczne zmiany pod maską

Obrazek

Dolot Injena + pucha z rs'a, pojawił się lekki acz nie dokuczliwy "whine".

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: qujot » 07 kwie 2022, 22:33

Chwilę nic tu nie aktualizowałem a więc nadrabiam chronologicznie :D
  • Zaraz na początku 2021 od kamyczka pękła mi przednia szyba, poszło z AC do aso
  • Przy okazji ściągania lusterka dorobiłem wiązkę i dogadałem z ASO żeby mi założyli kupione lustro z HBA
    Obrazek
  • Dołożyłem ryżowego AA
    Obrazek
  • Serwisy olejowe i letnie Micheliny po raz drugi
  • Podmalowałem trochę felgi bo ranty przyszlifowałem kilka razy <wysmiewacz>
    Obrazek Obrazek
  • Miałem przeboje z wydechem a dokładniej katami. Chwilowo był decat ale nie dało się jeździć. Więc katy poszły pod spód auta a przy okazji wleciał heatshied na downpipe. Natomiast katy wspawane zamiast rezonatorów i jeszcze planuję je wcisnąć.
  • Auto było na strojeniu. Wleciała przepustnica, koło na wale, rozdzielony układ + pompka i program skrzyni. Chciałem delikatnie i chyba żałuję :( bo wyszło tylko ~470km/610NM Niutony mniej więcej tak wychodzą ale mocowo tymi ~30km więcej bym nie pogardził <lol> aczkolwiek był problem z zapłonem
  • No i tutaj najnowszy mod wizualny, projektory wg przepisu @kasmar'a od chińczyków
    Obrazek
To chyba tyle, za nami już 182xxx km

Ronin2345
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 lip 2022, 20:52
Imię: ArteK
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna

Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: Ronin2345 » 15 sie 2023, 20:34

Witam.Jak uruchomiłeś czytanie znaków?Ja mam z 2017 r, czyli polift i tego nie mam.
Pzdr

Dodano po 38 minutach 34 sekundach:
I gdzie kupiłeś dolot Injen, jeśli można wiedzieć?

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: qujot » 15 sie 2023, 22:13

Czytanie znaków uruchomiłem wg poradnika z forum post880517.html#p880517 a dolot kupiłem u sidmotorsport.pl

Ronin2345
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 lip 2022, 20:52
Imię: ArteK
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna

Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: Ronin2345 » 16 sie 2023, 16:10

Dzięki, pozdrawiam.

Bolllo8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 paź 2022, 09:44
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Junoszyno

Re: A6 C7 3.0 TFSI Prestige

Post autor: Bolllo8 » 28 lis 2023, 14:18

Wypaliło Ci te sportowe katy w downpipe? Teraz pakują w ich miejsce rezonatory. Mój zrobił papa i nie wiem jakie rozwiązanie wybrać. Mam serię 333KM polift

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga