Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro i rozrząd
a6-c5/bel-2-7-biturbo-wysyp-bledow-usta ... 96405.html
Poczytaj ten temat
Poczytaj ten temat
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro i rozrząd
Witam,Nikostratus pisze: ↑06 kwie 2021, 19:26a6-c5/bel-2-7-biturbo-wysyp-bledow-usta ... 96405.html
Poczytaj ten temat
Dzięki, właśnie przeczytałem, mam różnicę -5 a więc już trochę za dużo.
Dobrze, że mam dwa klucze dynamometryczne.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro i rozrząd
Witam.
Właśnie zamówiłem rozrząd do swojego silnika.
Pasek Conti , Osprzęt INA , Pompa Wody HEPU
Termostat OE
Pasek PK - Conti
Napinacz paska PK - INA
Śruby nowe do pompy
Całość 1290 zł. wraz z wysyłką.
Pozdrawiam.
Właśnie zamówiłem rozrząd do swojego silnika.
Pasek Conti , Osprzęt INA , Pompa Wody HEPU
Termostat OE
Pasek PK - Conti
Napinacz paska PK - INA
Śruby nowe do pompy
Całość 1290 zł. wraz z wysyłką.
Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro i rozrząd
Witam,
W tym tygodniu przyszły zabawki do mojego silnika 2.7T
A więc dziś (piątek) wziąłem sobie urlop, aby w tym czasie (majówka) zrobić cały rozrząd, a ponieważ nie wiedziałem ile zajmie mi to czasu, miałem w rezerwie i sobotę oraz poniedziałek. Po ściągnięciu zderzaka oraz przedniego pasa z chłodnicami, ustawiłem koło pasowe na znaki oraz wkręciłem blokadę wału korbowego, założyłem dla sprawdzenia blokadę na wałkach. Rozrząd był lekko przestawiony, nawet zauważyłem, że ktoś robił znaki na kołach zębatych (po co - nie wiem)
No to zacząłem to wszystko rozbierać, czyścić i zakładać nowy cały rozrząd włącznie z napinaczem paska wielorowkowego oraz pasek.
Po sprawdzeniu wszystkiego, zalałem układ płynem, więc odpalam, silnik odpalił jak z dnia na dzień, żadnych wycieków, wszystko OK.
Od dziś mam spokój na następne 80.000 km, lub 5 lat.
Foto relacja.
Dodano po 58 minutach 35 sekundach:
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro i już po wymianie rozrządu
Witam,
Panowie, znam zaufaną (chybna już z 5-6 lat) osobę, która profesjonalnie dobiera bardzo dobre (markowe) części w przestępnej cenie.
Jeśli ktoś jest chętny, to proszę na pivat.
Te wyżej części są właśnie od kolegi Michała.
Pozdrawiam.
W tym tygodniu przyszły zabawki do mojego silnika 2.7T
A więc dziś (piątek) wziąłem sobie urlop, aby w tym czasie (majówka) zrobić cały rozrząd, a ponieważ nie wiedziałem ile zajmie mi to czasu, miałem w rezerwie i sobotę oraz poniedziałek. Po ściągnięciu zderzaka oraz przedniego pasa z chłodnicami, ustawiłem koło pasowe na znaki oraz wkręciłem blokadę wału korbowego, założyłem dla sprawdzenia blokadę na wałkach. Rozrząd był lekko przestawiony, nawet zauważyłem, że ktoś robił znaki na kołach zębatych (po co - nie wiem)
No to zacząłem to wszystko rozbierać, czyścić i zakładać nowy cały rozrząd włącznie z napinaczem paska wielorowkowego oraz pasek.
Po sprawdzeniu wszystkiego, zalałem układ płynem, więc odpalam, silnik odpalił jak z dnia na dzień, żadnych wycieków, wszystko OK.
Od dziś mam spokój na następne 80.000 km, lub 5 lat.
Foto relacja.
Dodano po 58 minutach 35 sekundach:
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro i już po wymianie rozrządu
Witam,
Panowie, znam zaufaną (chybna już z 5-6 lat) osobę, która profesjonalnie dobiera bardzo dobre (markowe) części w przestępnej cenie.
Jeśli ktoś jest chętny, to proszę na pivat.
Te wyżej części są właśnie od kolegi Michała.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam,
Z tego powodu, że Olek po 3 dniach zaczął lekko opadać (tył) a wcześniej wymieniłem tylny lewy miech, ale z innego powodu (czytaj wcześniejsze posty) więc zakupiłem nowy tylny prawy miech (no przecież auto już trochę wiekowe)
Dziś po pracy postanowiłem go wymienić.
A więc auto na kanał, najwyższy 4 poziom, blokada kompresora, odkręciłem tylne koło i już miałem odkręcać zasilanie powietrza, ale coś mnie tknęło, sprawdzam a zakupiony miech jest lewy q.q.q mać. Więc telefon do gościa i w poniedziałek wszystko się wyjaśni)
Nie bacząc na sytuację (a od 4-5 dni słyszałem lekkie furgotanie pod autem) na kanale znalazłem usterkę w drugiej plecionce (wcześniej wymieniłem lewą, a teraz furczy prawa) a, że auto już wiekowe zamawiając wcześniej plecionki zamówiłem od razu dwie - to był dobry pomysł. No to odkręciłem prawą stronę z katalizatorem włącznie, ale tu miałem problem z sondą (już ktoś tam był i ją troszkę obrobił) więc rozłączyłem wtyczce nad silnikiem z całości z zasilania i wyciągnąłem. Oczywiście w imadle musiałem tą sondę uruchomić - odkręcić (tak na przyszłość, aby było lżej kiedyś mi czy też kiedyś komuś wymienić) później cięcie spawanie, szlifowanie, złożenie, odpalenie no i zaś wspaniała cisza.
P/S
Tak jeszcze wracając to tematu sond, to po wymianie używanej (a, że miałem cyrki z LPG - też tu w pierwszym poście pisałem) do tej pory błąd nie powrócił - czyli wszystko nadal jest OK
! (aby tak dalej)
Pozdrawiam.
Z tego powodu, że Olek po 3 dniach zaczął lekko opadać (tył) a wcześniej wymieniłem tylny lewy miech, ale z innego powodu (czytaj wcześniejsze posty) więc zakupiłem nowy tylny prawy miech (no przecież auto już trochę wiekowe)
Dziś po pracy postanowiłem go wymienić.
A więc auto na kanał, najwyższy 4 poziom, blokada kompresora, odkręciłem tylne koło i już miałem odkręcać zasilanie powietrza, ale coś mnie tknęło, sprawdzam a zakupiony miech jest lewy q.q.q mać. Więc telefon do gościa i w poniedziałek wszystko się wyjaśni)
Nie bacząc na sytuację (a od 4-5 dni słyszałem lekkie furgotanie pod autem) na kanale znalazłem usterkę w drugiej plecionce (wcześniej wymieniłem lewą, a teraz furczy prawa) a, że auto już wiekowe zamawiając wcześniej plecionki zamówiłem od razu dwie - to był dobry pomysł. No to odkręciłem prawą stronę z katalizatorem włącznie, ale tu miałem problem z sondą (już ktoś tam był i ją troszkę obrobił) więc rozłączyłem wtyczce nad silnikiem z całości z zasilania i wyciągnąłem. Oczywiście w imadle musiałem tą sondę uruchomić - odkręcić (tak na przyszłość, aby było lżej kiedyś mi czy też kiedyś komuś wymienić) później cięcie spawanie, szlifowanie, złożenie, odpalenie no i zaś wspaniała cisza.
P/S
Tak jeszcze wracając to tematu sond, to po wymianie używanej (a, że miałem cyrki z LPG - też tu w pierwszym poście pisałem) do tej pory błąd nie powrócił - czyli wszystko nadal jest OK

Pozdrawiam.
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Gratuluję wytrwałości. Niezła robota. Pozdrawiam 

- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam,
Dziś przyszedł drugi tylny miech, ale się okazało, że zaś lewy.
Zacząłem dziś przeglądać zdjęcia na znanych portalach i większość sprzedawców podaje lewy jako prawy, a prawy jako lewy. Ciekawe jest to, że nie którzy sprzedawcy piszą, że miech pasuje na prawą jak i lewą stronę (no śmiechu warte)
Wpisując nr z etki
4Z7616052A - prawa strona tył
4Z7616051A - lewa strona tył
na zdjęciach są przeważnie te same miechy a wiem, że różnią się mocowaniem.
Oś miecha (gdzie jest przykręcana góra amortyzatora) nie jest w osi mocowania miecha do nadwozia, oprócz tego zasilanie powietrzem jest od strony przedniej (patrząc na auto) na dodatek są w każdym miechu plastikowe kołki ustalające (ułatwiające) montaż miechów do nadwozia.
Dziś dzwoniłem do sprzedawcy i odpowiedź była, że mają tylko ten jeden rodzaj miechów, więc dwa miechy "lewe" odesłałem.
No nic, trzeba szukać dalej. (Najlepiej byłoby kupić prawy i lewy) ale lewy nie dawno wymieniłem.
Pozdrawiam
Te czerwone obwódki to plastikowe prowadzenia.
Dziś przyszedł drugi tylny miech, ale się okazało, że zaś lewy.
Zacząłem dziś przeglądać zdjęcia na znanych portalach i większość sprzedawców podaje lewy jako prawy, a prawy jako lewy. Ciekawe jest to, że nie którzy sprzedawcy piszą, że miech pasuje na prawą jak i lewą stronę (no śmiechu warte)
Wpisując nr z etki
4Z7616052A - prawa strona tył
4Z7616051A - lewa strona tył
na zdjęciach są przeważnie te same miechy a wiem, że różnią się mocowaniem.
Oś miecha (gdzie jest przykręcana góra amortyzatora) nie jest w osi mocowania miecha do nadwozia, oprócz tego zasilanie powietrzem jest od strony przedniej (patrząc na auto) na dodatek są w każdym miechu plastikowe kołki ustalające (ułatwiające) montaż miechów do nadwozia.
Dziś dzwoniłem do sprzedawcy i odpowiedź była, że mają tylko ten jeden rodzaj miechów, więc dwa miechy "lewe" odesłałem.
No nic, trzeba szukać dalej. (Najlepiej byłoby kupić prawy i lewy) ale lewy nie dawno wymieniłem.
Pozdrawiam
Te czerwone obwódki to plastikowe prowadzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam,
W końcu przyszedł prawy tylny miech do mojego auta.
Prawdopodobnie w sobotę (a może jeszcze w piątek) biorę się za wymianę.
Pozdrawiam.
W końcu przyszedł prawy tylny miech do mojego auta.
Prawdopodobnie w sobotę (a może jeszcze w piątek) biorę się za wymianę.
Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam,
Dziś wymieniłem prawy tylny miech (50 min pracy) i ku mojemu zdziwieniu w środku w miechu na amortyzatorze był odbój.
Co ciekawe, że wymieniając tylną lewą stronę, nic takiego nie było. Kalibrację zawieszenia przeprowadziłem bez żadnych problemów.
Ale, nasuwa się do Was pytanie, czy powinny być te odboje na amortyzatorach ? A czy z przodu też jakieś są ?
Pozdrawiam.
Dziś wymieniłem prawy tylny miech (50 min pracy) i ku mojemu zdziwieniu w środku w miechu na amortyzatorze był odbój.
Co ciekawe, że wymieniając tylną lewą stronę, nic takiego nie było. Kalibrację zawieszenia przeprowadziłem bez żadnych problemów.
Ale, nasuwa się do Was pytanie, czy powinny być te odboje na amortyzatorach ? A czy z przodu też jakieś są ?
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
czesc, nie myslales, zeby wymienic same tuleje w wahaczach niz kupować MS? z tego co slyszalem wytrzymaja w allroadzie rok i beda do zmiany.
Czy wahacz dolny poprzeczny ten gdzie montuje sie amorek, miales w nim sworzen zuzyty? ja zastanawiam sie czy nie kupic samych tulei po 40/80zl lemfordera i po prostu je przeprasować.
Czy wahacz dolny poprzeczny ten gdzie montuje sie amorek, miales w nim sworzen zuzyty? ja zastanawiam sie czy nie kupic samych tulei po 40/80zl lemfordera i po prostu je przeprasować.
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam,roman_tyk pisze: ↑04 cze 2021, 09:52czesc, nie myslales, zeby wymienic same tuleje w wahaczach niz kupować MS? z tego co slyszalem wytrzymaja w allroadzie rok i beda do zmiany.
Czy wahacz dolny poprzeczny ten gdzie montuje sie amorek, miales w nim sworzen zuzyty? ja zastanawiam sie czy nie kupic samych tulei po 40/80zl lemfordera i po prostu je przeprasować.
Zawieszenie nie było jakoś wybite, ale dwa sworznie chodziły dość lekko więc kupiłem banany TRW a górę kupiłem MS na którą mam 2 lata lub 80 tyś. Na chwile obecną (10 tyś) mam ciszę, jeśli chodzi o zawieszenie.
Mam jedynie mały luz na przekładni kierowniczej servotronic (właściwie na jej końcu, lewa strona) gdzie wychodzi listwa zębata i tak się zastanawiam czy nie kupić używanej przekładni i dać do regeneracji (potrzebuję auto w tygodniu)
P/S
Po wymianie tylnych miechów po trzech dniach stania, auto już nie opada.
Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam,
Szukam rozwiązania i pomocy z Waszej strony.
Od wczoraj mam problem z przeładowaniem turbin lub jednej turbiny, choć tego nie widać na mechanicznym zegarze (mam zamontowany) to w granicach 0,6-bar (a normalnie przez rok dochodziło do 0,70-0,75-bar i brak jakichkolwiek błędów) jest upust powietrza i silnik wpada w tryb awaryjny – serwisowy, auto jedzie, ale słabo (błąd 17965)
Dziś robiąc logi (błąd skasowałem ”17965 - regulacja ciśnienia doładowania P1557-35-00-przekroczona granica regulacji” ) logi dynamiczne (skrzynia automat III - bieg) i wyszło jeszcze mniej bar – załącznik. Oczywiście błąd powrócił ten sam.
Gdzie szukać przyczyna takiego problemu czy dwie DV (zawory upustowe) czy jeden zawór N75 (sterownik turbinami)
Pozdrawiam.
Dodano po 1 godzinie 22 minutach 46 sekundach:
Dodam, że od kilku dni nie działa mi tempomat.
Szukam rozwiązania i pomocy z Waszej strony.
Od wczoraj mam problem z przeładowaniem turbin lub jednej turbiny, choć tego nie widać na mechanicznym zegarze (mam zamontowany) to w granicach 0,6-bar (a normalnie przez rok dochodziło do 0,70-0,75-bar i brak jakichkolwiek błędów) jest upust powietrza i silnik wpada w tryb awaryjny – serwisowy, auto jedzie, ale słabo (błąd 17965)
Dziś robiąc logi (błąd skasowałem ”17965 - regulacja ciśnienia doładowania P1557-35-00-przekroczona granica regulacji” ) logi dynamiczne (skrzynia automat III - bieg) i wyszło jeszcze mniej bar – załącznik. Oczywiście błąd powrócił ten sam.
Gdzie szukać przyczyna takiego problemu czy dwie DV (zawory upustowe) czy jeden zawór N75 (sterownik turbinami)
Pozdrawiam.
Dodano po 1 godzinie 22 minutach 46 sekundach:
Dodam, że od kilku dni nie działa mi tempomat.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Widać że nie może nabić ciśnienia. Sprawdź trójnik przed przepustnicą. Najlepiej go zdemontuj bo czasem gołym okiem nie widać.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Dzięki.Nikostratus pisze: ↑18 cze 2021, 20:25Widać że nie może nabić ciśnienia. Sprawdź trójnik przed przepustnicą. Najlepiej go zdemontuj bo czasem gołym okiem nie widać.
Mam przeładowanie, ale Ok, jutro sprawdzę trójnik i dam znać.
Dodatkowo sprawdzę pod ciśnieniem (kompresorem) cały układ ssący.
Jeszcze jakieś podpowiedzi ?
Pozdrawiam.