Cześć. Zakupiłem ostatnio trochę „zapuszczone” 2.7 biturbo z LPG BRC 56<cwaniak> W planach jest odratowanie tego wozu zaczynam od silnika audi jest w wersji USA silnik według vin to BEL natomiast na prawej głowicy mam AGB (głowica chyba była wymieniana bo wyglada pod deklem jak nowa). Problem polega na dużej ilości błędów...Jak na foto.
Trzeba trochę dłużej kręcić by zapalił, czujnik G40 zamieniłem z drugą głowicą i błąd przeskoczył na ta druga głowice, wymieniłem czujnik na uzywany ale niestety błąd nie znika. Samochód jedzie jakby miał ~150km. Od czego zacząć ? Pod zawór N75 podłączałem bezpośrednio 12v i cewka cyka
Dodatkowo potrzebuje informacji gdzie ma być podłączony ten króciec
Jest to zawór który znajduje się pod czujnikami egt
Ostatnio zmieniony 15 lut 2019, 00:27 przez Niedzwiadek, łącznie zmieniany 3 razy.
Ad. czujnika halla g40 - przerzuciłeś na lewą głowicę tj. bank 2, str. kierowcy gwoli ścisłości? Jeśli błąd przeskoczyłby na wspomnianą wyżej głowicę to już nie powinien wyświetlać się jako g40 tylko jako g162 i świadczyłoby o''uwalonym'' czujniku hall. Jeśli wyświetla nadal g40 tzn., że nie przeszedł na lewą głowicę i masz prawdopodobnie padnięty nastawnik w prawej głowicy lub przestawiony rozrząd poza skalę. Zrób dynamiczne logi bloków 090, 091, 092, 093. Nawet statyczny log bloku 093 pokaże już ustawienie rozrządu ale żeby sprawdzić nastawniki musisz zrobić pozostałe dynamiczne. Logi pozostałych istotnych bloków np. turbiny 115, 118 itd. także możesz zrobić ale póki nie zlikwidujesz przyczyn błędów z Twoich screenów to raczej ''głupiego robota''.
Czesc. Dokładnie chodziło mi o to ze błąd przeskoczył na druga glowicze czyli jest teraz G162 ( nie pamiętałem nr błędu dlatego tak tonopisalem. Kupiłem uzywany czujnik ale błąd nie znikł wiec pewnie również jest uszkodzony. Jutro podłoże pewny czujnik od kolegi z 1.8T( ma te same numery) i się okaże. Logow dynamicznych narazie nie mam jak zrobić bo jest zdemontowany przód - zmieniałem rozrząd, wymieniałem uszczelki dekli, uszczelki napinaczy itd. Rozrząd robiony na blokadach i poluzowanych kołach rozrządu sprawdzałem również ustawienie wałków w głowicach i wszystko się zgrywa. Błędy takie same były przed wymiana rozrządu i po. Postanowiłem odrazu zmienić rozrząd bo pasek był w agonalnym stanie- nie chciałem ryzykować zerwania i uszkodzenia głowic. Czy uszkodzenie czujnika położenia walka powoduje te trudności z odpaleniem ?
[ Dodano: 2019-02-12, 13:57 ]
Wymieniłem oba czujniki na inne i błędów z walka już nie ma. Na pracującym silniku kanał 93 bank 1 ma -4kw a bank 2 ma 3kw czy to oznacza przestawiony rozrząd ?
Niedzwiadek pisze:Wymieniłem oba czujniki na inne i błędów z walka już nie ma. Na pracującym silniku kanał 93 bank 1 ma -4kw a bank 2 ma 3kw czy to oznacza przestawiony rozrząd ?
a silnik się rozgrzał ? z tego co pamiętam to jeśli nie ma różnicy większej niż 10 a u Ciebie jest 7 to jest OK
Niedzwiadek pisze:Wymieniłem oba czujniki na inne i błędów z walka już nie ma. Na pracującym silniku kanał 93 bank 1 ma -4kw a bank 2 ma 3kw czy to oznacza przestawiony rozrząd ?
a silnik się rozgrzał ? z tego co pamiętam to jeśli nie ma różnicy większej niż 10 a u Ciebie jest 7 to jest OK
maksymalna roznica moze wynosic 4 jednostki. Ewidentnie zle ustawiony rozrzad. U mnie przy -11 na banku pierwszym i -1 na drugim, łancuch miedzywalkami tarł o pokrywe.
Prawidłowy zakres to -6;+6 z tym, że różnica między jednym, a drugim bankiem powinna być mniejsza/równa niż 4. I tak np. u mnie jest -5 i -4 (jestem u siebie jeszcze przed wymianą rozrządu) i taki wynik jest OK. U ciebie jeszcze można zdzierżyć i nie powinno to mieć większego wpływu na doopohamownie ale powodem do błędu w ECU już może być choć nie musi. Musisz sprawdzić nastawniki jeszcze (przynajmniej grupa 090 - oba razem, grupy 091 i 092 - każdy z osobna). Powinny wstawać pod obciążeniem na 21-23 stopnie i trzymać do 3800rpm (u mnie do 2800rpm - przedlift). ECU wywala błąd halla poniżej 16 stopni.
Edit: jeszcze a'propos przestawionego rozrządu: -4 i 3 to żaden przestawiony rozrząd. Przynajmniej patrząc przez pryzmat ''jednego ząbka na pasku'' czy tym bardziej ''jednego ogniwa na łańcuchu'' między zębatkami. Takie przypadki powodowałyby przestawienie o kilkadziesiąt stopni, a nie o dwa - pięć. W takich minimalnych różnicach rolę odgrywa wstępne ustawienie napinaczy, nieluzowanie kół zębatych itd. itp
Możesz próbować ale nawet jeśli ustawisz na 0;0 to nie będzie różnicy jeśli padł Ci nastawnik w prawej głowicy, tym bardziej, że masz wysyp multum błędów nie związanych rozrządem
Lukasz007 pisze:Prawidłowy zakres to -6;+6 z tym, że różnica między jednym, a drugim bankiem powinna być mniejsza/równa niż 4. I tak np. u mnie jest -5 i -4 (jestem u siebie jeszcze przed wymianą rozrządu) i taki wynik jest OK. U ciebie jeszcze można zdzierżyć i nie powinno to mieć większego wpływu. Edit eszcze a'propos przestawionego rozrządu: -4 i 3 to żaden przestawiony rozrząd. Przynajmniej patrząc przez pryzmat ''jednego ząbka na pasku'' czy tym bardziej ''jednego ogniwa na łańcuchu'' między zębatkami. Takie przypadki powodowałyby przestawienie o kilkadziesiąt stopni, a nie o dwa - pięć. W takich minimalnych różnicach rolę odgrywa wstępne ustawienie napinaczy, nieluzowanie kół zębatych itd. itp
moze i nie ma znaczenia ale nie zmnienia to faktu ze macie panowie zle ustawiony rozrzad jeden i drugi. Dopuszalny zakres wyglada tak (wynika z bledu montazowego) musi byc mozliwie najblizej zera. Tak ma to wygladac:
+/- 4
-3 / -3 = OK
-1 / +2 = OK
-4 / 0 = OK
-3 / +2 = NOT OK
-6 / -4 = NOT OK
0 / 0 = PERFECT!!
Panowie o co tutaj chodzi !! 4 raz to próbuje ogarnąć i cały czas tak samo wychodzi...
mianowice po założeniu paska, napięciu napinacza (15nm), dokręceniu kół rozrządu i obróceniu wałem 2x nie moge założyć blokady wałków... wykonuje wszystko w następującej kolejności.
Montaż.
1.)Koła na walkach luźne.
2.)Blokada wału wkrecona
3.)Blokada na walkach założona
4.)Zakładam pasek zaczynajac od wału w prawą stronę.
5.)Wyjmuje zawleczkę z hydraulicznego napinacza, czekam chwile aż się rozpręży.
6.) rokle napinajacą minusem 8 napinam na 15NM w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara, trzymając klucz napiety na 15NM dokręcam koła na walkach rozrządu 30nm a potem 55NM
7.) Zdejmuje blokady
8.) kręcę 2 obroty wałem
9. Wkręcam blokadę wału
10. Próbuje włożyć blokadę wałków i tu jest PROBLEM ! Blokada nie pasuje... zakładając ja na prawy wałek (strona pasażera) po stronie lewej (kierowcy) brakuje jakieś 5mm (jak na foto) by blokada wskoczyła.... :-x ( przesunięta jest w dół)
ALE! Jak kapnę w tym momencie napinacz znowu siłą 15NM blokada wskakuje idealnie.
Mam nadzieje, ze jasno to opisałem :D
W czym jest problem ?
[ Dodano: 2019-02-18, 08:32 ]
Temat rozwiązany rozrząd ustawiony, błędy były spowodowane brakiem jednego + po stacyjce (uszkodzony przekaźnik ) jak narazie wszystkie błędy znikły