Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Podejrzewam że chodzi o tą dolną śrubę do której dostęp w v6 przeszkadza na pewno rura od kolektora wydechowego .. Nasadka 10kątna.. Na upartego abyś tylko odkręcił ją bo ja aktualnie jeżdżę tylko na dwóch górnych śrubach i nic się nie dzieje przez rok czasu .. Z podłączeniami przewodów jakoś sobie poradzisz od strony kierowcy. Miech ewentualnie tylko kierowcy ale to zobaczysz wyciągając.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam.ZyWiecki pisze: ↑14 sty 2022, 14:40Podejrzewam że chodzi o tą dolną śrubę do której dostęp w v6 przeszkadza na pewno rura od kolektora wydechowego .. Nasadka 10kątna.. Na upartego abyś tylko odkręcił ją bo ja aktualnie jeżdżę tylko na dwóch górnych śrubach i nic się nie dzieje przez rok czasu .. Z podłączeniami przewodów jakoś sobie poradzisz od strony kierowcy. Miech ewentualnie tylko kierowcy ale to zobaczysz wyciągając.
Dzięki za podpowiedź kolego.
Widziałem na YT jak wymieniają maglownicę A6 C5 z silnikiem 2.7T + tiptronic ale to była wersja ze sprężynami.
Wiem już, że dobrze jest odkręcić lewą półoś, jest wtedy lepsze dojście do tej nieszczęsnej śruby oraz do rurek zasilających i powrotu.
Jeśli zajdzie taka potrzeba wyciągnięcia lewego miecha to nie ma problemu.
Jutro chce wymienić manetkę od tempomatu oraz siłowniki klapy tylnej (jak zimno, to opada) ten sam problem dotyczy drugiego auta czyli A3 i przy okazji, przyjrzę się (od spodu) mocowaniu maglownicy na kanale.
Pozdrawiam.
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Oczywiście nie wolno kręcić kierownicą po wyciągnięciu maglownicy. Przy manualu mało co przeszkadzało. Musisz po prostu rozeznać się ze strony kanału jak to wygląda
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam.
Po wymianie manetki tempomat już działa ( > 30km/godz. ) przyspiesza, zwalnia itd.
Tylko teraz mam problem z czujnikiem kąta skrętu kierownicy (00778) czyli G85 w VCDS pisze, że jest uszkodzony - Sporadyczny.
Sprawdziłem taśmę i wychodzi, że wszystko OK ale nie jestem pewny na 100%.
Dziwne jest to, że w grupie 005 raz pokazuje skręcenie kierownicą (w stopniach) a raz nie. Miałem same zera więc kodowałem w grupie ABS (wg podpowiedzi VCDS) i logowałem, ale nadal świeci mi ABS, ESP oraz kompresor. Teraz mam kodowanie to (06497)
Nie wiem co dalej z tym robić ? Czy szukać G85 ?
Tu też są podpowiedzi kodowania, mam hamulce (1LA) a sterownik to Bosch 5.3
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ESP)#Login
Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam.
Dziś wymieniłem taśmę z G85 z takim samym numerem (1J0959654AG)
Zalogowałem, zakodowałem, wyzerowałem kierownicę i błędy znikły.
Została jeszcze do wymiany przekładnia kierownicza o tych samych nr z servotronic, ale czekam na nowe manszety aby już tam nie zaglądać.
Jak przyjdą to biorę się za wymianę w tą sobotę.
Pozdrawiam.
P/S
Adminowie, dlaczego po jakiś tam czasie nie można edytować swojego tematu ?
Dziś wymieniłem taśmę z G85 z takim samym numerem (1J0959654AG)
Zalogowałem, zakodowałem, wyzerowałem kierownicę i błędy znikły.
Została jeszcze do wymiany przekładnia kierownicza o tych samych nr z servotronic, ale czekam na nowe manszety aby już tam nie zaglądać.
Jak przyjdą to biorę się za wymianę w tą sobotę.
Pozdrawiam.
P/S
Adminowie, dlaczego po jakiś tam czasie nie można edytować swojego tematu ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2022, 17:20 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam.
Co do wymiany przekładni maglownicy, to manszety do niej przyszły dużo później jak myślałem, także wymiana się nieco przesunie z tego względu.
Aby ułatwić sobie dojście do odkręcania zasilania i powrotu oraz jedną śrubę maglownicy to zdemontuję lewą półoś a to będzie także okazja wymienić łożysko (FAG) piasty , które już zamówiłem.
Pozdrawiam.
Co do wymiany przekładni maglownicy, to manszety do niej przyszły dużo później jak myślałem, także wymiana się nieco przesunie z tego względu.
Aby ułatwić sobie dojście do odkręcania zasilania i powrotu oraz jedną śrubę maglownicy to zdemontuję lewą półoś a to będzie także okazja wymienić łożysko (FAG) piasty , które już zamówiłem.
Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam.
Panowie jaki i ile oleju kupić na wymianę w torsen, dyferencjał przedni, oraz dyferencjał tylny ? (Czyli 3 przekładnie)
np:
Midlanda Synqro 75w90 GL-5
Valvoline Axle Oil 75W90
Motul Gear 300 75W90
Febi 75w90 GL5
Castrol 75W90
Czy 3L oleju starczy na wszystko ? (oczywiście, jak jest taki sam wszędzie)
Auto z sygnaturki (skrzynia tiptronic)
Pozdrawiam.
Panowie jaki i ile oleju kupić na wymianę w torsen, dyferencjał przedni, oraz dyferencjał tylny ? (Czyli 3 przekładnie)
np:
Midlanda Synqro 75w90 GL-5
Valvoline Axle Oil 75W90
Motul Gear 300 75W90
Febi 75w90 GL5
Castrol 75W90
Czy 3L oleju starczy na wszystko ? (oczywiście, jak jest taki sam wszędzie)
Auto z sygnaturki (skrzynia tiptronic)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Podaj VIN (może być na PW), to sprawdzę. Z tego co patrzyłem, to wszędzie jest taki sam, ale chcę się upewnić co do ilości.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam.
Dzięki Mateuszu a oto VIN:
WAUZZZ4BX3N009368
Który olej byście zaproponowali ?
Bo oryginał trochę kosztuje.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2022, 17:12 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 2 razy.
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Ja z Castrola byłem zadowolony w passacie b5.. Zmieniłem tylko w skrzyni ale różnica była ogromna pod względem jakości wrzucania biegu ..
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam.
Panowie powielam jeszcze raz pytanie, bo czas leci (a jeszcze kurier itd.) a chciałbym zająć się wszystkim w tą sobotę.
Czy ten olej do mechanizmów różnicowych oraz torsen będzie odpowiedni i czy 3L starczy ?
Motul Gear 300 75W90
https://allegro.pl/oferta/motul-motylge ... 0140106138
A czy do maglownicy ten również będzie odpowiedni ?
https://allegro.pl/oferta/febi-mineraln ... 6989572347
Chcę kupić 2L z przepłukaniem włącznie.
Proszę o jakieś propozycje.
VIN WAUZZZ4BX3N009368
Pozdrawiam.
Panowie powielam jeszcze raz pytanie, bo czas leci (a jeszcze kurier itd.) a chciałbym zająć się wszystkim w tą sobotę.
Czy ten olej do mechanizmów różnicowych oraz torsen będzie odpowiedni i czy 3L starczy ?
Motul Gear 300 75W90
https://allegro.pl/oferta/motul-motylge ... 0140106138
A czy do maglownicy ten również będzie odpowiedni ?
https://allegro.pl/oferta/febi-mineraln ... 6989572347
Chcę kupić 2L z przepłukaniem włącznie.
Proszę o jakieś propozycje.
VIN WAUZZZ4BX3N009368
Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Witam.
Zamówiłem chyba wszystko co potrzebne.
Oleje do mechanizmów różnicowych i haldex Motul Gear 300 75W90 (3L - chyba starczy) płyn do wspomagania Febi (2L - chcę całość przepłukać) oraz dwa łożyska piasty na przód FAG (jak ściągnę lewą półoś, to będę wiedział na 100% co z łożyskiem, bo coś delikatnie mruczy jak na letnich tak i na zimowych oponach.
Pozdrawiam.
Zamówiłem chyba wszystko co potrzebne.
Oleje do mechanizmów różnicowych i haldex Motul Gear 300 75W90 (3L - chyba starczy) płyn do wspomagania Febi (2L - chcę całość przepłukać) oraz dwa łożyska piasty na przód FAG (jak ściągnę lewą półoś, to będę wiedział na 100% co z łożyskiem, bo coś delikatnie mruczy jak na letnich tak i na zimowych oponach.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....
Nie dałem rady szybciej wejść na forum i dopiero teraz. Wszędzie idzie G052145S2.