Sklep
części samochodowe
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce

Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Prezentacja w/w aut.
Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 203
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: ZyWiecki » 14 sty 2022, 14:40

Podejrzewam że chodzi o tą dolną śrubę do której dostęp w v6 przeszkadza na pewno rura od kolektora wydechowego .. Nasadka 10kątna.. Na upartego abyś tylko odkręcił ją bo ja aktualnie jeżdżę tylko na dwóch górnych śrubach i nic się nie dzieje przez rok czasu .. Z podłączeniami przewodów jakoś sobie poradzisz od strony kierowcy. Miech ewentualnie tylko kierowcy ale to zobaczysz wyciągając.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 14 sty 2022, 16:43

ZyWiecki pisze:
14 sty 2022, 14:40
Podejrzewam że chodzi o tą dolną śrubę do której dostęp w v6 przeszkadza na pewno rura od kolektora wydechowego .. Nasadka 10kątna.. Na upartego abyś tylko odkręcił ją bo ja aktualnie jeżdżę tylko na dwóch górnych śrubach i nic się nie dzieje przez rok czasu .. Z podłączeniami przewodów jakoś sobie poradzisz od strony kierowcy. Miech ewentualnie tylko kierowcy ale to zobaczysz wyciągając.
Witam.
Dzięki za podpowiedź kolego.

Widziałem na YT jak wymieniają maglownicę A6 C5 z silnikiem 2.7T + tiptronic ale to była wersja ze sprężynami.
Wiem już, że dobrze jest odkręcić lewą półoś, jest wtedy lepsze dojście do tej nieszczęsnej śruby oraz do rurek zasilających i powrotu.
Jeśli zajdzie taka potrzeba wyciągnięcia lewego miecha to nie ma problemu.

Jutro chce wymienić manetkę od tempomatu oraz siłowniki klapy tylnej (jak zimno, to opada) ten sam problem dotyczy drugiego auta czyli A3 i przy okazji, przyjrzę się (od spodu) mocowaniu maglownicy na kanale.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 203
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: ZyWiecki » 15 sty 2022, 14:39

Oczywiście nie wolno kręcić kierownicą po wyciągnięciu maglownicy. Przy manualu mało co przeszkadzało. Musisz po prostu rozeznać się ze strony kanału jak to wygląda

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 15 sty 2022, 20:27

ZyWiecki pisze:
15 sty 2022, 14:39
Oczywiście nie wolno kręcić kierownicą po wyciągnięciu maglownicy. Przy manualu mało co przeszkadzało. Musisz po prostu rozeznać się ze strony kanału jak to wygląda
Witam.
Po wymianie manetki tempomat już działa ( > 30km/godz. ) przyspiesza, zwalnia itd.

Tylko teraz mam problem z czujnikiem kąta skrętu kierownicy (00778) czyli G85 w VCDS pisze, że jest uszkodzony - Sporadyczny.
Sprawdziłem taśmę i wychodzi, że wszystko OK ale nie jestem pewny na 100%.
Dziwne jest to, że w grupie 005 raz pokazuje skręcenie kierownicą (w stopniach) a raz nie. Miałem same zera więc kodowałem w grupie ABS (wg podpowiedzi VCDS) i logowałem, ale nadal świeci mi ABS, ESP oraz kompresor. Teraz mam kodowanie to (06497)

Nie wiem co dalej z tym robić ? Czy szukać G85 ?

Tu też są podpowiedzi kodowania, mam hamulce (1LA) a sterownik to Bosch 5.3
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ESP)#Login

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 18 sty 2022, 17:19

Witam.
Dziś wymieniłem taśmę z G85 z takim samym numerem (1J0959654AG)
Zalogowałem, zakodowałem, wyzerowałem kierownicę i błędy znikły.
Została jeszcze do wymiany przekładnia kierownicza o tych samych nr z servotronic, ale czekam na nowe manszety aby już tam nie zaglądać.
Jak przyjdą to biorę się za wymianę w tą sobotę.

Pozdrawiam.

P/S
Adminowie, dlaczego po jakiś tam czasie nie można edytować swojego tematu ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2022, 17:20 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14133
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: mat1324 » 18 sty 2022, 23:14

sabuk2006 pisze:
18 sty 2022, 17:19
Adminowie, dlaczego po jakiś tam czasie nie można edytować swojego tematu ?
Dlatego, aby ktoś nie usuwał fragmentów postów, bo później temat jest mało logiczny, bo brakuje części treści. Można edytować przez 2880 minut, czyli dokładnie dwa dni. Tak ustawiliśmy :).

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 19 sty 2022, 17:19

mat1324 pisze:
18 sty 2022, 23:14
sabuk2006 pisze:
18 sty 2022, 17:19
Adminowie, dlaczego po jakiś tam czasie nie można edytować swojego tematu ?
Dlatego, aby ktoś nie usuwał fragmentów postów, bo później temat jest mało logiczny, bo brakuje części treści. Można edytować przez 2880 minut, czyli dokładnie dwa dni. Tak ustawiliśmy :).
Witam.
OK, i wszystko jasne.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi A6 C5 Allroad 2.7biturbo 2002 Quattro .....

Post autor: sabuk2006 » 28 sty 2022, 05:42

Witam.
Co do wymiany przekładni maglownicy, to manszety do niej przyszły dużo później jak myślałem, także wymiana się nieco przesunie z tego względu.
Aby ułatwić sobie dojście do odkręcania zasilania i powrotu oraz jedną śrubę maglownicy to zdemontuję lewą półoś a to będzie także okazja wymienić łożysko (FAG) piasty , które już zamówiłem.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


hamulce
sportwheels - felgi aluminiowe sklep internetowy
Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami