Tylko gumowe.Dawid80A6 pisze:A te z przodu w bananie? Były tylko gumowe?
Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Hej
Czytam tak te posty i czytam i nie wierzę, że ktoś jest w stanie wymienić całe zawieszenie bo ma drgania budy
Większość przypadków drgań jest spowodowana problemem z centrowaniem naszych kół, koła mogą być wyważane 1000 razy z testem drogowym i bez ale problem nie ustanie bo koło i tak nie jest idealnie wycentrowane przez nasze beznadziejne piasty, które dolegają tylko małą płaszczyzną do naszych kól, można mieć nawet oryginalne felgi a problem i tak może występować bo po latach miejsce styku się wyrabia ze względu na to, że jest tak małe. Nie mówię, że wszyscy mają ten sam problem ale w pierwszej kolejności proponuje zacząć od tego, u mnie to była przyczyna dokuczliwych drgań a mam FWD i manual a objawy były takie jak u Was
Powodzenia i dawajcie znać co u Was pomogło 




Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Mierzyłem piasty czujnikiem zegarowym gdzieś jakieś 30 stron postów temu. Wszystkie w paru setkach milimetra. Poza tym nie wyjaśnia to czemu jest czasem dobrze czasem źle?bboykoti pisze:HejCzytam tak te posty i czytam i nie wierzę, że ktoś jest w stanie wymienić całe zawieszenie bo ma drgania budy
Większość przypadków drgań jest spowodowana problemem z centrowaniem naszych kół, koła mogą być wyważane 1000 razy z testem drogowym i bez ale problem nie ustanie bo koło i tak nie jest idealnie wycentrowane przez nasze beznadziejne piasty, które dolegają tylko małą płaszczyzną do naszych kól, można mieć nawet oryginalne felgi a problem i tak może występować bo po latach miejsce styku się wyrabia ze względu na to, że jest tak małe. Nie mówię, że wszyscy mają ten sam problem ale w pierwszej kolejności proponuje zacząć od tego, u mnie to była przyczyna dokuczliwych drgań a mam FWD i manual a objawy były takie jak u Was
Powodzenia i dawajcie znać co u Was pomogło
Luz piasta/felga wynosi 0,1 i jest to prawidłowy luz montażowy. W ramach eksperymentu niwelowałem go do minimum przy użyciu taśmy teflonowej - bez skutku.
Felgi testowane trzy zestawy i opony też. Obecnie felgi ori prosto z ASO a opony typu A0.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzięki temu, że jest mały styk, a felga jest centrowana na kołnierzu piasty, to po dłuższym czasie można ją spokojnie zdjąć bez walenia nogą w oponę. Też czekam co będzie po wymianie tych tulei tylnego wózka.
Teoria z piastami odpada, ponieważ wtedy byłoby bicie przy hamowaniu. Dodatkowo mam dwa komplety z oryginalnymi felgami, więc przylegają idealnie.
[ Dodano: 2019-09-23, 18:57 ]
Nie wiem czy u Was też jest tak, że jak jedzie się po idealnie gładkim asfalcie, to drgań praktycznie nie ma, bo zawieszenie wtedy nie pracuje. Często nowy asfalt jest chropowaty, aby lepiej odprowadzał wodę i na takim już są drgania. Zauważyłem to na kawałku ul. Głogowskiej w Poznaniu, gdzie dziurawy odcinek ok. 300 m zalali innym asfaltem.
Teoria z piastami odpada, ponieważ wtedy byłoby bicie przy hamowaniu. Dodatkowo mam dwa komplety z oryginalnymi felgami, więc przylegają idealnie.
[ Dodano: 2019-09-23, 18:57 ]
Nie wiem czy u Was też jest tak, że jak jedzie się po idealnie gładkim asfalcie, to drgań praktycznie nie ma, bo zawieszenie wtedy nie pracuje. Często nowy asfalt jest chropowaty, aby lepiej odprowadzał wodę i na takim już są drgania. Zauważyłem to na kawałku ul. Głogowskiej w Poznaniu, gdzie dziurawy odcinek ok. 300 m zalali innym asfaltem.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie zwróciłem na to jakiejś szczególnej uwagi, ale może być jak mówisz. Może te auta to primabaleriny i muszą mieć gładziutki asflacikmat1324 pisze:
[ Dodano: 2019-09-23, 18:57 ]
Nie wiem czy u Was też jest tak, że jak jedzie się po idealnie gładkim asfalcie, to drgań praktycznie nie ma, bo zawieszenie wtedy nie pracuje. Często nowy asfalt jest chropowaty, aby lepiej odprowadzał wodę i na takim już są drgania. Zauważyłem to na kawałku ul. Głogowskiej w Poznaniu, gdzie dziurawy odcinek ok. 300 m zalali innym asfaltem.

Te tuleje tylnej belki to taki zestaw
https://allegro.pl/oferta/febi-zestaw-t ... e=facebook
Tutaj lepsza cena
https://allegro.pl/oferta/tuleje-tylnyc ... e=facebook
https://allegro.pl/oferta/febi-zestaw-t ... e=facebook
Tutaj lepsza cena
https://allegro.pl/oferta/tuleje-tylnyc ... e=facebook
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie te kupiłem ale w zaprzyjaźnionym sklepie. Dałem równo 300 PLN - tylko, że mój "fachowiec" chciał wszystko ściągać żeby je wymienić. Odrzuciłem taką możliwość, bo podobno ściągacz jak ktoś ma to da radę bez zrzucania napędu.Dawid80A6 pisze:Te tuleje tylnej belki to taki zestaw
https://allegro.pl/oferta/febi-zestaw-t ... e=facebook
Tutaj lepsza cena
https://allegro.pl/oferta/tuleje-tylnyc ... e=facebook
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
- Imię: Maro
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Lemforder wychodzi w tej samej cenie 282,-
https://allegro.pl/oferta/tuleja-belki- ... 7871072343
https://allegro.pl/oferta/tuleja-belki- ... 7805545259
https://allegro.pl/oferta/tuleja-belki- ... 7871072343
https://allegro.pl/oferta/tuleja-belki- ... 7805545259
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie widzę istotnej różnicy czy to Febi czy Lemforder. Tak czy owak nie dalem sobie wszystkiego w drobny mak rozbierać.
[ Dodano: 2019-10-05, 14:18 ]
Teoria opanowana. Zamawiam 20 czujników i składam układ (na video akurat fotorezystor bo to miałem pod ręką ale docelowo akcelerometry i 20 wykresów na raz).
[ Dodano: 2019-10-05, 14:18 ]
Teoria opanowana. Zamawiam 20 czujników i składam układ (na video akurat fotorezystor bo to miałem pod ręką ale docelowo akcelerometry i 20 wykresów na raz).