Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 wrz 2019, 13:58

Dawid80A6 pisze:A te z przodu w bananie? Były tylko gumowe?
Tylko gumowe.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 23 wrz 2019, 14:06

Dzięki za info Wpierw zmienię te wahacze bo trupy zobaczymy czy coś się zmieni Jak nie to zostaje tył tylko Dodam że maglownica nowa i nic to nie dało chociaż luzy były

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 23 wrz 2019, 14:41

Hej :) Czytam tak te posty i czytam i nie wierzę, że ktoś jest w stanie wymienić całe zawieszenie bo ma drgania budy <mysli> Większość przypadków drgań jest spowodowana problemem z centrowaniem naszych kół, koła mogą być wyważane 1000 razy z testem drogowym i bez ale problem nie ustanie bo koło i tak nie jest idealnie wycentrowane przez nasze beznadziejne piasty, które dolegają tylko małą płaszczyzną do naszych kól, można mieć nawet oryginalne felgi a problem i tak może występować bo po latach miejsce styku się wyrabia ze względu na to, że jest tak małe. Nie mówię, że wszyscy mają ten sam problem ale w pierwszej kolejności proponuje zacząć od tego, u mnie to była przyczyna dokuczliwych drgań a mam FWD i manual a objawy były takie jak u Was <wnerw> Powodzenia i dawajcie znać co u Was pomogło <okok>
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 wrz 2019, 14:49

bboykoti pisze:Hej :) Czytam tak te posty i czytam i nie wierzę, że ktoś jest w stanie wymienić całe zawieszenie bo ma drgania budy <mysli> Większość przypadków drgań jest spowodowana problemem z centrowaniem naszych kół, koła mogą być wyważane 1000 razy z testem drogowym i bez ale problem nie ustanie bo koło i tak nie jest idealnie wycentrowane przez nasze beznadziejne piasty, które dolegają tylko małą płaszczyzną do naszych kól, można mieć nawet oryginalne felgi a problem i tak może występować bo po latach miejsce styku się wyrabia ze względu na to, że jest tak małe. Nie mówię, że wszyscy mają ten sam problem ale w pierwszej kolejności proponuje zacząć od tego, u mnie to była przyczyna dokuczliwych drgań a mam FWD i manual a objawy były takie jak u Was <wnerw> Powodzenia i dawajcie znać co u Was pomogło <okok>
Mierzyłem piasty czujnikiem zegarowym gdzieś jakieś 30 stron postów temu. Wszystkie w paru setkach milimetra. Poza tym nie wyjaśnia to czemu jest czasem dobrze czasem źle?
Luz piasta/felga wynosi 0,1 i jest to prawidłowy luz montażowy. W ramach eksperymentu niwelowałem go do minimum przy użyciu taśmy teflonowej - bez skutku.
Felgi testowane trzy zestawy i opony też. Obecnie felgi ori prosto z ASO a opony typu A0.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2019, 18:57

Dzięki temu, że jest mały styk, a felga jest centrowana na kołnierzu piasty, to po dłuższym czasie można ją spokojnie zdjąć bez walenia nogą w oponę. Też czekam co będzie po wymianie tych tulei tylnego wózka.

Teoria z piastami odpada, ponieważ wtedy byłoby bicie przy hamowaniu. Dodatkowo mam dwa komplety z oryginalnymi felgami, więc przylegają idealnie.

[ Dodano: 2019-09-23, 18:57 ]
Nie wiem czy u Was też jest tak, że jak jedzie się po idealnie gładkim asfalcie, to drgań praktycznie nie ma, bo zawieszenie wtedy nie pracuje. Często nowy asfalt jest chropowaty, aby lepiej odprowadzał wodę i na takim już są drgania. Zauważyłem to na kawałku ul. Głogowskiej w Poznaniu, gdzie dziurawy odcinek ok. 300 m zalali innym asfaltem.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 wrz 2019, 19:30

mat1324 pisze:
[ Dodano: 2019-09-23, 18:57 ]
Nie wiem czy u Was też jest tak, że jak jedzie się po idealnie gładkim asfalcie, to drgań praktycznie nie ma, bo zawieszenie wtedy nie pracuje. Często nowy asfalt jest chropowaty, aby lepiej odprowadzał wodę i na takim już są drgania. Zauważyłem to na kawałku ul. Głogowskiej w Poznaniu, gdzie dziurawy odcinek ok. 300 m zalali innym asfaltem.
Nie zwróciłem na to jakiejś szczególnej uwagi, ale może być jak mówisz. Może te auta to primabaleriny i muszą mieć gładziutki asflacik :)

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 23 wrz 2019, 21:05

U mnie tych drgań praktycznie nie ma, bynajmniej żona mówi że nic nie czuje jeżdżąc z tyłu - ja niestety je czuje. Wiem też że czy one są czy ich nie ma zależy od jakości nawierzchni po której jeżdżę.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 24 wrz 2019, 01:53

Jak jest dobra nawierzchnia to nie ma wibracji jeżdżę autostradami i da się odczuć różnice nikiedy jest tak że płynie się tym autem Da się odczuć różnice

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 25 wrz 2019, 14:58

Kupiłem zestaw naprawczy FEBI do tulei sanek z tyłu. Dwie są olejowe dwie zwykłe, ale żeby to wymienić trzeba zrzucać cały wózek na co się nie zgodziłem.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 25 wrz 2019, 15:57


Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 25 wrz 2019, 16:04

Dawid80A6 pisze:Te tuleje tylnej belki to taki zestaw
https://allegro.pl/oferta/febi-zestaw-t ... e=facebook
Tutaj lepsza cena
https://allegro.pl/oferta/tuleje-tylnyc ... e=facebook
Dokładnie te kupiłem ale w zaprzyjaźnionym sklepie. Dałem równo 300 PLN - tylko, że mój "fachowiec" chciał wszystko ściągać żeby je wymienić. Odrzuciłem taką możliwość, bo podobno ściągacz jak ktoś ma to da radę bez zrzucania napędu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 wrz 2019, 18:02

Ściągacz można zrobić z gwintowanego pręta oraz odpowiednich talerzyków, aby pasowały pod tuleję. Osobiście wolałbym tuleje Lemfordera, które są dostępne.

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrr » 25 wrz 2019, 18:05


Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 paź 2019, 14:18

Nie widzę istotnej różnicy czy to Febi czy Lemforder. Tak czy owak nie dalem sobie wszystkiego w drobny mak rozbierać.

[ Dodano: 2019-10-05, 14:18 ]
Teoria opanowana. Zamawiam 20 czujników i składam układ (na video akurat fotorezystor bo to miałem pod ręką ale docelowo akcelerometry i 20 wykresów na raz).


mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 paź 2019, 15:32

Teraz czekamy na wyniki :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja