Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 sty 2018, 20:00
- Imię: Piter
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!. Trochę podrążyłem temat z producentem Continental i wg. korespondencji. Dopuszczalne parametry dotyczące niewyważenia statycznego i dynamicznego, czy odkształcenia całkowitego dla opon Continental wynoszą:
- niewyważenie statyczne, dynamiczne: 60 gr na stronę;
- pierwsza, druga, trzecia siła harmoniczna: 90N;
- odkształcenie całkowite: 120N
i to są limity dla samej opony, a nie dla koła.
Kończąc swoje wywody.
Zareklamowane 2 opony sklep uznał za wadę fabryczną, więc poprosiłem o zwrot środków i kupiłem 2 nowe opony. Trafiły mi się z oznaczeniem DOT AF8P ..... (fabryka w Portugalii - Lousado) a reklamowane były z numerem DOT CP8P (fabryka w Niemczech - Korbach) i jakie ogromne zdziwienie fachowca od opon, ponieważ po "teście drogowym" opon - koła nie wymagają nawet grama ołowiu.
Pozostałe 2 opony, owszem mają bicie, ale wg. maszyny - mieszczą się w granicach dopuszczalnych. Czuję lekkie drgania nadwozia w przedziale 120-130 km/h, ale teraz to niebo a ziemia.
- niewyważenie statyczne, dynamiczne: 60 gr na stronę;
- pierwsza, druga, trzecia siła harmoniczna: 90N;
- odkształcenie całkowite: 120N
i to są limity dla samej opony, a nie dla koła.
Kończąc swoje wywody.
Zareklamowane 2 opony sklep uznał za wadę fabryczną, więc poprosiłem o zwrot środków i kupiłem 2 nowe opony. Trafiły mi się z oznaczeniem DOT AF8P ..... (fabryka w Portugalii - Lousado) a reklamowane były z numerem DOT CP8P (fabryka w Niemczech - Korbach) i jakie ogromne zdziwienie fachowca od opon, ponieważ po "teście drogowym" opon - koła nie wymagają nawet grama ołowiu.
Pozostałe 2 opony, owszem mają bicie, ale wg. maszyny - mieszczą się w granicach dopuszczalnych. Czuję lekkie drgania nadwozia w przedziale 120-130 km/h, ale teraz to niebo a ziemia.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W takim razie nie masz tych samych objawów i nie przeczytałeś uważnie o czym tu piszemyPiterG pisze:A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!. Trochę podrążyłem temat z producentem Continental i wg. korespondencji. Dopuszczalne parametry dotyczące niewyważenia statycznego i dynamicznego, czy odkształcenia całkowitego dla opon Continental wynoszą:
- niewyważenie statyczne, dynamiczne: 60 gr na stronę;
- pierwsza, druga, trzecia siła harmoniczna: 90N;
- odkształcenie całkowite: 120N
i to są limity dla samej opony, a nie dla koła.
Kończąc swoje wywody.
Zareklamowane 2 opony sklep uznał za wadę fabryczną, więc poprosiłem o zwrot środków i kupiłem 2 nowe opony. Trafiły mi się z oznaczeniem DOT AF8P ..... (fabryka w Portugalii - Lousado) a reklamowane były z numerem DOT CP8P (fabryka w Niemczech - Korbach) i jakie ogromne zdziwienie fachowca od opon, ponieważ po "teście drogowym" opon - koła nie wymagają nawet grama ołowiu.
Pozostałe 2 opony, owszem mają bicie, ale wg. maszyny - mieszczą się w granicach dopuszczalnych. Czuję lekkie drgania nadwozia w przedziale 120-130 km/h, ale teraz to niebo a ziemia.

[ Dodano: 2019-10-06, 15:34 ]
Myślę, że wyrobię się do końca Października z tym testem. Będę informował o postępach.mat1324 pisze:Teraz czekamy na wyniki.
Przerabiałem temat u mnie sa 19 cali Mchelin nowe moze teraz roczne jedna miała 13kg niewywazenia kupiłem nowa co sie okazało gdzies na któryms zakładzie uszkodzili rant wewnatrz w oponie co zakrywa felga nie oddalem na reklamacje bo by nie uwzglednili wiadomo uszkodzenie mechaniczne itd itd Felgi 19 opony bodajze 255/35 i nie pomogło Napewno ubyło żelastwa na felgach ciezarków ale wibracje sa dalejPiterG pisze:A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
To nie jest od opon, bo po zmianie nawierzchni drogi nagle znikają drgania, a co ma nawierzchnia do niewyważenia kół
. Jutro jadę do mechanika na zmianę tulei w dolnych prostych wahaczach, bo są wybite głównie te od mocowania amorka i mi stuka na dziurach. Przy okazji sprawdzę tył.
[ Dodano: 2019-10-07, 23:30 ]
Dzisiaj wymieniałem tuleje w obu wahaczach prostych, bo stare były lekko ubite i przekrzywione na jedną stronę.
Sprawdziłem tylne zawieszenie i jest tam sztywno oraz nie ma luzów. Ogólnie tylne zawieszenie w Audi jest bardzo wytrzymałe. No chyba, że ktoś wozi non stop z 300 kg bagażu. Następnie sprawdziłem półosie oraz luz na dyfrze i nic. Potem złapałem za tylną część wózka tuż nad dyfrem i zacząłem bujać autem góra-dół. Okazało się, że na tylnych tulejach wózek ma luz ok. 2-3 mm i to tylko przy bujaniu. Ciekawe jaki powstaje luz podczas jazdy po nierównościach
. Mechanik stwierdził, że jeśli na tylnych jest taki luz, to przednie będą jeszcze w gorszym stanie i nawet nie było trzeba mocno szarpać sankami, a już się ruszały kilka mm góra-dół. Jest to częsta przypadłość BMW i Mercedesa, gdzie wymienia się te przednie nagminnie. Z ciekawości odkręciliśmy jedną śrubę trzymającą wózek do nadwozia i o dziwo tuleja nie była spękana, ale jak to mechanik określił: "przeciągnięta"
. Była to tylna tuleja, która było wgnieciona oraz nie wyglądała za świeżo. Wymienione dzisiaj tuleje w wahaczach też nie były spękane, a jedynie przeciągnięte i zgniecione u dołu, ale różnica w tłumieniu zawieszenia jest ogromna. Dlatego już mam zamówione wszystkie 4 tuleje Lemfordera, a jak przyjdą (chyba środa), to zawożę je do mechanika, który przygotuje odpowiedni ściągacz, aby nie było potrzeby demontażu całych sanek, bo sporo z tym pracy. Dodam, że tylne tuleje są gumowo-olejowe i zostały wycofane z produkcji rok temu we wrześniu, więc z dostępnością ich będzie coraz gorzej. Oczywiście auto dzisiaj trochę wisiało na podnośniku i przez kilkanaście kilometrów był spokój, a później trochę sobie poszalałem i się zaczęło
. Powiedzmy, że sinusoida drgań miała nieco mniejszą amplitudę, ale nadal to nie było to, co być powinno.

[ Dodano: 2019-10-07, 23:30 ]
Dzisiaj wymieniałem tuleje w obu wahaczach prostych, bo stare były lekko ubite i przekrzywione na jedną stronę.
Sprawdziłem tylne zawieszenie i jest tam sztywno oraz nie ma luzów. Ogólnie tylne zawieszenie w Audi jest bardzo wytrzymałe. No chyba, że ktoś wozi non stop z 300 kg bagażu. Następnie sprawdziłem półosie oraz luz na dyfrze i nic. Potem złapałem za tylną część wózka tuż nad dyfrem i zacząłem bujać autem góra-dół. Okazało się, że na tylnych tulejach wózek ma luz ok. 2-3 mm i to tylko przy bujaniu. Ciekawe jaki powstaje luz podczas jazdy po nierównościach



- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Istnieje zatem cień szansy, że to jednak te tuleje sanek z tyłu z tego co słyszę. Ja takiego testu nie robiłem jak Ty więc może to przeoczyłem. Zestaw FEBI który kupiłem ma dwie gumowe i dwie olejowe tuleje. Niby się to zgadza ze schematem montażu chociaż fabrcznie są 4 olejowe. Jak będziesz miał szansę to zrób zdjęcie tego przyrządu (ściągacza) bo mi już 3 "fachowców" chciało wszystko zrzucać.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak tam z tymi sankami i przyrządem?
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
A może nasze C6 są bardzo wrażliwe na złej jakości nawierzchnię asfaltową :)Dzisiaj zjechałem z pewnego ronda i wjechałem na obwodnicę, wciskam gaz i nagle w myślach k.... u mnie też drania i to jakie duże, ujechałem z 500m i nie ma drgań na dalsze 50km. Myślę że w tym przypadku nawierzchnia była słabej jakości, no bo co innego może być???mat1324 pisze:To nie jest od opon, bo po zmianie nawierzchni drogi nagle znikają drgania, a co ma nawierzchnia do niewyważenia kół
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzisiaj akurat zmieniałem tuleje i jak je kupiłem, to tylko obejrzałem, ale każdą z osobna i od razu zawiozłem do mechanika, aby zrobił ściągacz. Dzisiaj zamontowaliśmy lewą stronę i zaczęliśmy drugą. Sięgam do pudełka po tylną tuleję i mam nadal dwie przednie
. Pudełka były dobre, a w nich trzy przednie i jedna tylna. Mieliśmy tylną już nieco uszkodzoną i nie nadawała się do jazdy, więc auto zostało na podnośniku i jutro zostanie zakupiona dobra. Na szczęście zamawiałem przez neta i akurat w takim sklepie, gdzie mam 30 dni na zwrot, a już minęło 17 dni od odbioru, więc przy standardowych 14 dniach byłby problem
. Dodatkowo mam darmowy zwrot. Szczegóły z wymiany napiszę później, ale od razu mówię, że nie jest lekko
.


