Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
PiterG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 sty 2018, 20:00
Imię: Piter
Rocznik: 2013
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: PiterG » 06 paź 2019, 14:01

A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!. Trochę podrążyłem temat z producentem Continental i wg. korespondencji. Dopuszczalne parametry dotyczące niewyważenia statycznego i dynamicznego, czy odkształcenia całkowitego dla opon Continental wynoszą:
- niewyważenie statyczne, dynamiczne: 60 gr na stronę;
- pierwsza, druga, trzecia siła harmoniczna: 90N;
- odkształcenie całkowite: 120N

i to są limity dla samej opony, a nie dla koła.

Kończąc swoje wywody.
Zareklamowane 2 opony sklep uznał za wadę fabryczną, więc poprosiłem o zwrot środków i kupiłem 2 nowe opony. Trafiły mi się z oznaczeniem DOT AF8P ..... (fabryka w Portugalii - Lousado) a reklamowane były z numerem DOT CP8P (fabryka w Niemczech - Korbach) i jakie ogromne zdziwienie fachowca od opon, ponieważ po "teście drogowym" opon - koła nie wymagają nawet grama ołowiu.

Pozostałe 2 opony, owszem mają bicie, ale wg. maszyny - mieszczą się w granicach dopuszczalnych. Czuję lekkie drgania nadwozia w przedziale 120-130 km/h, ale teraz to niebo a ziemia.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 06 paź 2019, 15:34

PiterG pisze:A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!. Trochę podrążyłem temat z producentem Continental i wg. korespondencji. Dopuszczalne parametry dotyczące niewyważenia statycznego i dynamicznego, czy odkształcenia całkowitego dla opon Continental wynoszą:
- niewyważenie statyczne, dynamiczne: 60 gr na stronę;
- pierwsza, druga, trzecia siła harmoniczna: 90N;
- odkształcenie całkowite: 120N

i to są limity dla samej opony, a nie dla koła.

Kończąc swoje wywody.
Zareklamowane 2 opony sklep uznał za wadę fabryczną, więc poprosiłem o zwrot środków i kupiłem 2 nowe opony. Trafiły mi się z oznaczeniem DOT AF8P ..... (fabryka w Portugalii - Lousado) a reklamowane były z numerem DOT CP8P (fabryka w Niemczech - Korbach) i jakie ogromne zdziwienie fachowca od opon, ponieważ po "teście drogowym" opon - koła nie wymagają nawet grama ołowiu.

Pozostałe 2 opony, owszem mają bicie, ale wg. maszyny - mieszczą się w granicach dopuszczalnych. Czuję lekkie drgania nadwozia w przedziale 120-130 km/h, ale teraz to niebo a ziemia.
W takim razie nie masz tych samych objawów i nie przeczytałeś uważnie o czym tu piszemy :)

[ Dodano: 2019-10-06, 15:34 ]
mat1324 pisze:Teraz czekamy na wyniki :).
Myślę, że wyrobię się do końca Października z tym testem. Będę informował o postępach.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 06 paź 2019, 15:35

PiterG pisze:A u mnie pomógł "test drogowy kół". Z 4 sztuk nowych Continental PremiumContact™ 6 w rozmiarze 235/45R17 - 2 sztuki oddałem do reklamacji. Odkształcenie całkowite przekraczało 120N a niewyważenie dynamiczne - 14 kg!
Przerabiałem temat u mnie sa 19 cali Mchelin nowe moze teraz roczne jedna miała 13kg niewywazenia kupiłem nowa co sie okazało gdzies na któryms zakładzie uszkodzili rant wewnatrz w oponie co zakrywa felga nie oddalem na reklamacje bo by nie uwzglednili wiadomo uszkodzenie mechaniczne itd itd Felgi 19 opony bodajze 255/35 i nie pomogło Napewno ubyło żelastwa na felgach ciezarków ale wibracje sa dalej <nerwus>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 paź 2019, 23:30

To nie jest od opon, bo po zmianie nawierzchni drogi nagle znikają drgania, a co ma nawierzchnia do niewyważenia kół :). Jutro jadę do mechanika na zmianę tulei w dolnych prostych wahaczach, bo są wybite głównie te od mocowania amorka i mi stuka na dziurach. Przy okazji sprawdzę tył.

[ Dodano: 2019-10-07, 23:30 ]
Dzisiaj wymieniałem tuleje w obu wahaczach prostych, bo stare były lekko ubite i przekrzywione na jedną stronę.

Sprawdziłem tylne zawieszenie i jest tam sztywno oraz nie ma luzów. Ogólnie tylne zawieszenie w Audi jest bardzo wytrzymałe. No chyba, że ktoś wozi non stop z 300 kg bagażu. Następnie sprawdziłem półosie oraz luz na dyfrze i nic. Potem złapałem za tylną część wózka tuż nad dyfrem i zacząłem bujać autem góra-dół. Okazało się, że na tylnych tulejach wózek ma luz ok. 2-3 mm i to tylko przy bujaniu. Ciekawe jaki powstaje luz podczas jazdy po nierównościach <mysli> . Mechanik stwierdził, że jeśli na tylnych jest taki luz, to przednie będą jeszcze w gorszym stanie i nawet nie było trzeba mocno szarpać sankami, a już się ruszały kilka mm góra-dół. Jest to częsta przypadłość BMW i Mercedesa, gdzie wymienia się te przednie nagminnie. Z ciekawości odkręciliśmy jedną śrubę trzymającą wózek do nadwozia i o dziwo tuleja nie była spękana, ale jak to mechanik określił: "przeciągnięta" <lol> . Była to tylna tuleja, która było wgnieciona oraz nie wyglądała za świeżo. Wymienione dzisiaj tuleje w wahaczach też nie były spękane, a jedynie przeciągnięte i zgniecione u dołu, ale różnica w tłumieniu zawieszenia jest ogromna. Dlatego już mam zamówione wszystkie 4 tuleje Lemfordera, a jak przyjdą (chyba środa), to zawożę je do mechanika, który przygotuje odpowiedni ściągacz, aby nie było potrzeby demontażu całych sanek, bo sporo z tym pracy. Dodam, że tylne tuleje są gumowo-olejowe i zostały wycofane z produkcji rok temu we wrześniu, więc z dostępnością ich będzie coraz gorzej. Oczywiście auto dzisiaj trochę wisiało na podnośniku i przez kilkanaście kilometrów był spokój, a później trochę sobie poszalałem i się zaczęło <uoee> . Powiedzmy, że sinusoida drgań miała nieco mniejszą amplitudę, ale nadal to nie było to, co być powinno.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 08 paź 2019, 08:57

Istnieje zatem cień szansy, że to jednak te tuleje sanek z tyłu z tego co słyszę. Ja takiego testu nie robiłem jak Ty więc może to przeoczyłem. Zestaw FEBI który kupiłem ma dwie gumowe i dwie olejowe tuleje. Niby się to zgadza ze schematem montażu chociaż fabrcznie są 4 olejowe. Jak będziesz miał szansę to zrób zdjęcie tego przyrządu (ściągacza) bo mi już 3 "fachowców" chciało wszystko zrzucać.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 paź 2019, 10:59

Mateusz ja w c5 wymienilem na nowe gumy w sankach na lemfordera i sanki tez sie unoszw Góra dol tak samo bylo na starych
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 paź 2019, 11:21

Ale tylne sanki? W oryginale tylko tylne tuleje są olejowe, a przednie to tylko guma. Przynajmniej tak jest w polifcie. Wątpię, aby przy sprawnych tulejach olejowych ruszały się ona, bo to trochę mija się z celem. Wózek ma być sztywny.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 paź 2019, 11:41

Mówię o.przednich sankach i w mojej C5 jak zauważyłem ze sanki sie ruszaja Góra dół to.odrazu pomyslalem ze sa.do wymiany wymienilem ale na nowych tak samo. Chyba ze w C6 sa inne z przodu niz w C5
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 08 paź 2019, 12:23

Przednie sanki już dawno opanowaliśmy ;) Teraz grzebiemy z tyłu ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 paź 2019, 23:01

Niech ktoś jeszcze sprawdzi te tylne sanki.

[ Dodano: 2019-10-11, 23:01 ]
Tuleje już mam i specjalny ściągacz już się robi :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 17 paź 2019, 19:21

Jak tam z tymi sankami i przyrządem?
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 paź 2019, 19:48

Ściągacz będzie dobiero na wtorek/środę, więc wymiana pewnie za tydzień w sobotę.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 28 paź 2019, 15:23

mat1324 - jest sukces? :)

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 28 paź 2019, 18:39

mat1324 pisze:To nie jest od opon, bo po zmianie nawierzchni drogi nagle znikają drgania, a co ma nawierzchnia do niewyważenia kół
A może nasze C6 są bardzo wrażliwe na złej jakości nawierzchnię asfaltową :)Dzisiaj zjechałem z pewnego ronda i wjechałem na obwodnicę, wciskam gaz i nagle w myślach k.... u mnie też drania i to jakie duże, ujechałem z 500m i nie ma drgań na dalsze 50km. Myślę że w tym przypadku nawierzchnia była słabej jakości, no bo co innego może być???

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 paź 2019, 22:59

Dzisiaj akurat zmieniałem tuleje i jak je kupiłem, to tylko obejrzałem, ale każdą z osobna i od razu zawiozłem do mechanika, aby zrobił ściągacz. Dzisiaj zamontowaliśmy lewą stronę i zaczęliśmy drugą. Sięgam do pudełka po tylną tuleję i mam nadal dwie przednie <mysli> . Pudełka były dobre, a w nich trzy przednie i jedna tylna. Mieliśmy tylną już nieco uszkodzoną i nie nadawała się do jazdy, więc auto zostało na podnośniku i jutro zostanie zakupiona dobra. Na szczęście zamawiałem przez neta i akurat w takim sklepie, gdzie mam 30 dni na zwrot, a już minęło 17 dni od odbioru, więc przy standardowych 14 dniach byłby problem <okok> . Dodatkowo mam darmowy zwrot. Szczegóły z wymiany napiszę później, ale od razu mówię, że nie jest lekko <lol> .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl