Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 17 wrz 2019, 21:44

Częstotliwość drgań jest rzędu kilkunastu Hz i ona się nie zmienia ale zmienia się za to ich amplituda czyli to co powoduje nasze odczucie malejących i wzrastających drgań - o to Ci chodziło?
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2019, 21:50

Można też to tak ująć :). Jutro sprawdzę te tuleje. Z tego co patrzyłem w elsie, to nie trzeba demontować wózka <lol> .

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 17 wrz 2019, 21:59

Tyle by było dobrze, ale jak je sprawdzisz? Bo jeśli tak jak ja to stwierdzisz, że tam są :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2019, 22:00

Podeprę dyfer, odkręcę pojedynczo śruby wózka i zdejmę metalowe podkładki tulejek :p.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 17 wrz 2019, 22:14

No dobra, daj znać co Ci z tego wyniknie. Ja siedząc przy szklance whisky przeprowadziłem kalkulację, z której wynika że strzał z częstotliwością był celny i wskazuje na koła bo one obracają się z interesującą nas częstotliwością chociaż nie są przyczyną. Chcąc nie chcąc wskazuje to na zawieszenie i wyklucza inne elementy obrotowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2019, 22:37

Przy okazji sprawdzę pozostałe tuleje w tylnym zawiasie.

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrr » 18 wrz 2019, 22:52

mat1324 pisze:Przy okazji sprawdzę pozostałe tuleje w tylnym zawiasie.
Znalazłem na forum A4 B8, że tam problem wibracji jest dobrze znany:

https://a4-klub.pl/topic/198737-drgania ... mm/page/6/

a powodem były wadliwe tuleje wahaczy dolnych na przedniej osi, które przenosiły wibracje, przed liftem A4 B8 montowano problematyczne tuleje 65 mm (A4 z lat 2007-2010)

cytuję:
" forum AUDI USA - tam masa osób miała ten problem i w każdym przypadku 100% rozwiązaniem okazywała się dopiero wymiana wahaczy. Ja też nie mogłem w to uwierzyć, bo zjawisko tych wibracji jest naprawdę dziwne. Czasami w ogóle nie występowało, czasami było lekkie, czasami mocniejsze. Wpływa na to wiele czynników - rodzaj nawierzchni, model opon, temperatura zewnętrzna, itp. Pewnie uznasz mnie za wariata, ale przeczytałem wszystko, co możliwe na ten temat, kupiłem 2 komplety nowych, firmowych opon, wyważałem je na każdym możliwym sprzęcie, wymieniłem nawet tarcze hamulcowe dla spokoju i nic nie pomagało... Po wymianie wahaczy problemu nie ma w ogóle i to jest najcenniejsza informacja dla osób, które mają ten problem, bo być może zaoszczędzi im to czasu i pieniędzy niepotrzebnie wydanych np. na nowe opony, felgi, itp. A co do zakresu prędkości w jakich występowało u mnie to zjawisko, to powiem jeszcze raz : na letnich 18-kach był to zakres 100 - 160 km/h, na zimowych 16-kach 100 - 140 km/h. Powyżej tych prędkości było ok, więc niby wystarczyło jeździć tak, aby unikać zakresu krytycznego, ale po pierwsze nie lubię jak z autem jest coś nie tak, a po drugie wibracje te występowały w najbardziej użytecznym zakresie prędkości, więc trzeba było ten problem wyeliminować."

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 wrz 2019, 22:59

Byłem dzisiaj u mechanika, ale nie mogłem sprawdzić tyłu, bo miał zajęty podnośnik i klocki wymienialiśmy podnosząc po kolei koła (zajęło nam to niecałą godzinę). Jedynie z kanału zauważyłem, że uszkodzona jest mała tuleja w przednim prostym wahaczu z lewej strony, ale coś czułem, bo czasami coś stuka, a to ramiona amorka o ten wahacz. W sobotę będziemy to wymienić, więc wtedy zajrzę do tego tyłu.

Jeśli chodzi o tuleje banana, to nie to. Czytałem też ten wątek i wymieniłem tuleje z obu stron, ale nie było żadnej zmiany. No jedynie przez jakiś czas było lepiej, ale tylko dlatego, że auto było podniesione.

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrr » 18 wrz 2019, 23:52

mat1324 pisze: Jeśli chodzi o tuleje banana, to nie to. Czytałem też ten wątek i wymieniłem tuleje z obu stron, ale nie było żadnej zmiany. No jedynie przez jakiś czas było lepiej, ale tylko dlatego, że auto było podniesione.
Ja spojrzałem pod samochód i na oko te tuleje mają właśnie 65mm, ale skoro wymieniałeś to pewnie nie to ....

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 wrz 2019, 23:57

Wymieniałem od razu po przegubach, bo miało to jakiś sens :). Poszły oczywiście Lemfordery.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 19 wrz 2019, 12:45

U mnie obecnie te wibracje są naprawde małe i w moim przypadku na pewno pochodzą z tylnej osi.
Już pisałem, że podczas wyważania wału na samochodzie mechanik zwrócił uwagę na wibrujące tylne koła.
Od razu pojechałem na wulkanizację i faktycznie po rozpędzeniu na podnośniku do 140km/h całe tylne zawieszenie wibrowało.
Koła ponownie wyważane po kilka razy, przekładane przód-tył i dopiero po kombinacjach z zakładaniem i przykręcaniem (mimo braku luzu na otworze centrującym) udało się dość znacznie zniwelować wibrowanie, ale nie wyeliminować.

Także obstawiam wybicie/wyrobienie któregoś z elementów tylnego zawieszenia co potęguje wibracje.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 wrz 2019, 12:30

W czwartek wymieniam tuleje sanek z tyłu (4x) po czym jadę w trasę 300 km. Dam znać.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 23 wrz 2019, 12:45

Witam przyłącze się do tematu bo ta jazda w ten sposób tym autem trochę męczy Co do tuleji 75 mm hydropodstawa to były montowane w nowszych wersjach auta tylko? 2011rok do góry Czy jest możliwość założenia tego do starszych modeli?
Została mi wymiana wahaczy wiem że są gumy w tulejach ponadrywane Pozatym wszystko nowe amory poduszki przód i tył przeguby dalej są wibracje napewno mniejsze ale to nie to co bym chciał

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 wrz 2019, 13:11

Jeśi pytasz o tuleje sanek z tyłu to wszystkie C6 mają gumowo-olejowe (przedlift i polift).

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 23 wrz 2019, 13:55

A te z przodu w bananie? Były tylko gumowe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl