[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do wymiany jest także czujnik różnicy ciśnienia ciśnienia, ponieważ ma już ujemny offset, czyli - 7 mbar. Do tego tak jak pisałem tomnik zapełnienie popiołem jest już spore. Dlatego sterownik chce na siłę wypalać sadzę i widocznie nie każda próba kończy się powodzeniem, więc oleju zaczyna przybywać, bo nadmiar paliwa spływa do miski. Masz dwie opcje:
1) polecana
- wymiana czujnika różnicy ciśnienia,
- wymontowanie filtra i oddanie do czyszczenia chemicznego,
- wyzerowanie zawartości filtra oraz adaptacja wymienionego czujnika,
2) alternatywna
- wymiana czujnika różnicy ciśnienia,
- serwisowe wypalenie DPFa, np. za pomocą VCDSa,
- wyzerowanie zawartości filtra oraz adaptacja wymienionego czujnika.
Pierwsza opcja jest bezpieczna i zalecana. W obu przypadkach trzeba wymienić czujnik. Zamiast jego adaptacji można kilkukrotnie odpalić silnik na kilka minut (efekt ten sam). Druga opcja jest mniej bezpieczna, ale tylko wtedy, gdy po wypaleniu sterownik nie zejdzie z zawartością zmierzoną sadzy (pole 104.3) poniżej 10 g (im mniej tym lepiej). Wtedy zerując ustawienie sterownik myśli, że DPF jest pusty, więc rzadziej go wypala, więc jeśli jest jednak sporo sadzy, to taki DPF dość szybko się zapcha. Na Twoim miejscu wymieniłbym czujnik, bo i tak musisz. Następnie próba jego wypalenia i jeśli po tym nie będzie dużo sadzy, to wyzerowanie DPFa. Jeśli będzie ok, to tylko się cieszyć, a jeśli nie, to oddać dopiero filtr do czyszczenia. Oczywiście do wymiany olej, bo rozrzedzony dieslem olej nie chroni odpowiednio silnika.
1) polecana
- wymiana czujnika różnicy ciśnienia,
- wymontowanie filtra i oddanie do czyszczenia chemicznego,
- wyzerowanie zawartości filtra oraz adaptacja wymienionego czujnika,
2) alternatywna
- wymiana czujnika różnicy ciśnienia,
- serwisowe wypalenie DPFa, np. za pomocą VCDSa,
- wyzerowanie zawartości filtra oraz adaptacja wymienionego czujnika.
Pierwsza opcja jest bezpieczna i zalecana. W obu przypadkach trzeba wymienić czujnik. Zamiast jego adaptacji można kilkukrotnie odpalić silnik na kilka minut (efekt ten sam). Druga opcja jest mniej bezpieczna, ale tylko wtedy, gdy po wypaleniu sterownik nie zejdzie z zawartością zmierzoną sadzy (pole 104.3) poniżej 10 g (im mniej tym lepiej). Wtedy zerując ustawienie sterownik myśli, że DPF jest pusty, więc rzadziej go wypala, więc jeśli jest jednak sporo sadzy, to taki DPF dość szybko się zapcha. Na Twoim miejscu wymieniłbym czujnik, bo i tak musisz. Następnie próba jego wypalenia i jeśli po tym nie będzie dużo sadzy, to wyzerowanie DPFa. Jeśli będzie ok, to tylko się cieszyć, a jeśli nie, to oddać dopiero filtr do czyszczenia. Oczywiście do wymiany olej, bo rozrzedzony dieslem olej nie chroni odpowiednio silnika.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Zgadza się. Masz rację.ambasador pisze:Ale co mi da wypalenie vcds'em na postoju jeśli tak ilość popiołu pozostanie bez zmian
W tym przypadku regeneracja serwisowa nie jest zasadna. Nic nie wniesie, nie poprawi.
Wyzerowanie wartości popiołu 104.1 wykonuje się w przypadku wymiany filtra na nowy. Prawdopodobnie w programie sterownika silnika zapisane są inne algorytmy regeneracji dla różnych zapełnień filtra popiołem. Jest to logicznie - filtr nowy (pusty) wymagałby innych dawek powtrysków (powtrysk o bardzo późnym kącie służy właśnie do podniesienie temp. filtra) niż ten wypełniony w różnym stopniu popiołem.
Zerujemy też po próbie reanimacji filtra - jego czyszczeniu
Po samym wyzerowaniu filtra (bez jego przeczyszczenia) obserwowałem zadymienie w chwili regeneracji.
Po przeczyszczeniu, charakterystycznego "białego" dymu, nie widuję.
Po resecie wartości 104.1 w grupie 107.1/2/3 zaobserwujesz zmiany wartości progowych - zwiększą się odpowiednio na 68/40/32
Oczywiście Mateusz ma rację - wymiana czujnika różnicy ciśnienia w Twoim przypadku wydaje się/jest konieczna.
Konieczne badanie stanu wtryskiwaczy.ambasador pisze:Silnik jaki posiadam to ASB
Filtr DPF czyści się na sucho. Samo mycie lub wykonane w pierwszej kolejności procesu czyszczenia, niewiele poprawi... Analogicznie - próbujesz reanimować np. filtr powietrza, przeciwpyłkowy, czy ten w odkurzaczu - pierzesz go. Powstały szlam "zbija się" ze strukturą filtra. Co innego gdybyś go najpierw przedmuchał sprężonym powietrzem, a później wyprał.ambasador pisze:Nie lepiej oddać go od razu do mycia?
Tak właśnie- najpierw na sucho, później na mokro, widzę próbę czyszczenia filtra DPF.
Aha... Pamiętaj, jazda autem, w którego silniku odnotowujemy podniesiony stan oleju, grozi poważnymi (dla naszych finansów) konsekwencjami. Wymiana/remont jednostki napędowej to około 10tys.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Piszesz o zapełnieniu popiołem, czy sadzą ?tobi71 pisze:Po takim zabiegu teoretycznie zapełnienie filtra powinno odbywać się od zera (0)
Jeśli popiołem, to chyba oczywiste, skoro zresetowałeś(wyzerowałeś) jego wartość.
Jeśli piszesz o sadzy, to po resecie, zmierzony zostaje przez czujnik różnicy ciśnienia stan zapełnienia filtra. Wartość zostaje "wpisana" w pole 104.3 i przeniesiona do 104.2.
Różnica zdań polega na tym, czy można resetować wartość popiołu 104.1, bez uprzedniego przeczyszczenia filtra.
Według mojego doświadczenia i wiedzy, którą nabyłem w temacie DPF, nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Help me. Troche zignorowałem kontrolke dpf 2 dni i wyskakuje spiralka. Probowałem go przegonic ale nic to nie dało bo procedura sie nie załącza ze względu na spiralke.wykasowywanie nic nie daje bo wyskakuje po minucie. Podłączylem vcds zeby wypalic kpmputerowo ale nie chce wystartowac procedura bo wyskakuje info o jakimś błędzie 22 ze nie zostały spełnione warunki co jest raczej wątpliwe. Dodam ze model przedlift 2.7tdi. Moze duze znaczenie miec fak ze w bloku 104. 104.3 i 104.2 ma poprawne wartosci natomiast 104.1 zawsze wskazuje 0. Czujniki temperatury na dpf wymienione,czujnik roznicy cisnien tez.,dpf pare miesiecy temu wyjmowany i czyszczony.w trasie procedura wypalania załącza sie normalnie.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
wandzik83 pisze:Blok 104 - 0.00 52.50 34.20 800km
Wartości 104.2 i 104.3 na pewno są "poprawne" - pierwszą poprawnie obliczył program sterownika silnika, drugą poprawnie przeliczył z danych, jakie dostarcza czujnik różnicy ciśnienia filtra ale nie są prawidłowe/właściwe. Są za duże.wandzik83 pisze:104.3 i 104.2 ma poprawne wartosci
Jeśli sterownik tak "twierdzi", to zapewne ma rację i warunek/warunki nie są spełnione.wandzik83 pisze:bo wyskakuje info o jakimś błędzie 22 ze nie zostały spełnione warunki co jest raczej wątpliwe
W takim razie, jaki błąd zarejestrowany w pamięci sterownika, kasujesz ? Podaj jego cały symbol.wandzik83 pisze: bo procedura sie nie załącza ze względu na spiralke.wykasowywanie nic nie daje bo wyskakuje po minucie