[ A6 C6] Wypalanie DPF
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Darwes pisze:co te poszczegolne info o DPFie oznaczaja?
Zawartość popiołu -produkt uboczny spalania oleju silnikowego + pozostałości po regeneracjach. W tym przypadku jest na tyle duża, że powinna skutkować pojawieniem się błędu w sterowniku silnika 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged P242F - 000 . Błąd ten na chwilę obecną w Twoim aucie jest niemożliwy do usunięcia/skasowania.Darwes pisze:0.51 Particle Filter Oil Ash Volume
Przy tej wartości dystans pomiędzy regeneracjami zmniejsza się, co najmniej dwukrotnie, niż przy nowym filtrze. Podaj dane z grupy 107.
Wartość ta wskazuje na konieczność wymiany filtra.
Z uwagi na b. duży koszt zakupu, proponuję czyszczenie. Zgłoś się do mnie na PW lub po prostu zadzwoń (wolę tą formę komunikacji) 510 719 221, podam Ci więcej info. Oczyszczenie ma na celu pozbycie popiołu z filtra.
Ilość sadzy, która została skalkulowana przez sterownik - na podstawie danych (paliwo + powietrze) obliczana jest ilość sadzy, jaka "powinna" znajdować się w filtrze.Darwes pisze:9.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
Ilość sadzy, znajdującej się w filtrze. Jest to wartość "rzeczywista", na podstawie danych z czujnika różnicy ciśnienia.Darwes pisze:1.0 Particle Filter Carbon Mass (act.)
Dystans przejechanych kilometrów od ostatniej, zakończonej sukcesem regeneracji.Darwes pisze:90 km Mileage
Jeśli odnotowujesz podniesiony stan oleju, to przyczyną tego, może właśnie być zużyty już (0.5l popiołu) filtr DPF.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
hej, w dzisiejszym auto-swiat jest opisane ze w niektorych autach jak opel czy ford podczas wypalania dpf w trasie załaczaja sie odbiorniki pradu np, szyba tylna i lusterka (chodzi mi o podgrzewanie ) , i opisane jest ze mozna diode zamontowac w widocznym miejscu i podpiac sie np. pod lusterka - czy mozna tez zrobic taki mod w naszych autkach
?

- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Jest to znane nie od wczoraj...sruba50 pisze: w dzisiejszym auto-swiat jest opisane ze w niektorych autach jak opel czy ford podczas wypalania dpf w trasie załaczaja sie odbiorniki pradu np, szyba tylna i lusterka (chodzi mi o podgrzewanie )
Nie.sruba50 pisze: czy mozna tez zrobic taki mod w naszych autkach
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A7 4K
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
DPF i rosnący poziom oleju.
Witam,
Widzę, że DPF to temat rzeka. Wcześniej nigdy nie miałem tego problemu... do teraz.
Jakis czas temu zaświeciła się kontrolka DPF, auto jeżdżone głównie w mieście więc nawet za bardzo się nie zdziwiłem. Przebieg 230k.
Wyjechałem na trasę i info o zatkanym DPF zgasło. Sprawdziłem jednak olej - i oczywiście powyżej stanu. Wymieniony od razu, niestety po ok 2 tyg. znowu za wysoki poziom oleju, Info o zatkanym DPF już się nie pojawia.
Prośba o info czy jest sens próbować wypalać, czy od razu go prać. Nie mam niestety kompa a mechanior w pobliżu nawet nie mógł się komputerem podłączyć, bo auto za nowe.
Prośba o sugestie i ew. jakiś sprawdzony kontakt w pobliżu Warszawy.
Dzięki/Pozdro.
Pablo.
Widzę, że DPF to temat rzeka. Wcześniej nigdy nie miałem tego problemu... do teraz.
Jakis czas temu zaświeciła się kontrolka DPF, auto jeżdżone głównie w mieście więc nawet za bardzo się nie zdziwiłem. Przebieg 230k.
Wyjechałem na trasę i info o zatkanym DPF zgasło. Sprawdziłem jednak olej - i oczywiście powyżej stanu. Wymieniony od razu, niestety po ok 2 tyg. znowu za wysoki poziom oleju, Info o zatkanym DPF już się nie pojawia.
Prośba o info czy jest sens próbować wypalać, czy od razu go prać. Nie mam niestety kompa a mechanior w pobliżu nawet nie mógł się komputerem podłączyć, bo auto za nowe.
Prośba o sugestie i ew. jakiś sprawdzony kontakt w pobliżu Warszawy.
Dzięki/Pozdro.
Pablo.
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
hej, przed dluzszym wyjazdem sprawdzilem w grupie 104 wartosci i mialem 26 i 5.5 i dystans 220 km , zrobilem 150 km i po sprawdzeniu mialem 16 i 5.5 i dystans 380 - i pytanie moje - widac ze wyplil sie czesciowo w trasie ale nie ukonczyl procedury co widac bo dystansie , czy bedzie teraz probowal znowu sie wypalac czy dopiero przy wartosci 32 ?
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Nie, prawdopodobnie nie będzie. Poczeka na ponowne osiągnięcie wartości progowej.czy bedzie teraz probowal znowu sie wypalac czy dopiero przy wartosci 32 ?
W grupie 107 - drugie okno od prawej- odczytasz wartość, przy której sterownik zaczyna regenerację. Wielkość ta spada wraz ze zwiększaniem zawartości popiołu w DPF.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 520
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
- Imię: Przemo
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecinek
Proszę O podpowiedź. Do wczoraj było wszystko ok. Trasa 430 zł rano 220 i po południu 210km do domu. Wieczorem pojechałem na grilla. Wyjeżdżam 1 w nocy i auto nie jedzie- muli do 2000 obrotów i wyskoczył błąd filtr particule see owner manual. Przeczytałem cały temat. W blokach pomiarowych g450 jest ok reaguje na gaz i offset 0mbar a od ostatniego wypalania 380 km. Poziom zanieczyszczenia w bloki 3 -16.5g i 20g w bloku 2. Rozpoczynam procedure wypalania w polifcie czyli acces kod 27971 i 226. Procedura się rozpoczyna i po kilku minutach error... I auto nadal nie jedzie. Błąd nadal jest ten co u wszystkichnie do usunięcia