Jestem skłonny zaprzeczyć Twojej teorii, na własnym przykładzie. U mnie ostatnio również zapaliło się info o DPF z tego samego powodu. Słabiej się zbierał i przełączał biegi zdecydowanie później. Przegnałem parę kilometrów autostradą 170 km/h zostawiając białą chmurę i kontrolka zgasła. Wszystkie objawy ustały.mat1324 pisze:Jak zapali się kontrolka, to już nie następuje wypalanie w czasie jazdy. Dlatego na fisie jest informacja, aby zajrzeć do instrukcji, a tam jest napisane, aby odwiedzić serwis.
[ A6 C6] Wypalanie DPF
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ale dlaczego trwa cały proces przygotowania i wypalania a jak pzechodzi w stan studzenia to od razu wskakuje że przerwano. Przeciez jesli trwał cykl wypalania i wypalało bo mega biało z wydechu leciało to czemu wartość w bloku 104.2 wogóle nie zmalała.
[ Dodano: 2020-04-26, 22:06 ]
To przedlift. W grupie 107 chyba nic nie ma
[ Dodano: 2020-04-26, 22:07 ]
Moze jutro jeszcze przegonie ze 100km. Tylko boje sie ze go jeszcze bardzie zapcha
[ Dodano: 2020-04-26, 22:06 ]
To przedlift. W grupie 107 chyba nic nie ma
[ Dodano: 2020-04-26, 22:07 ]
Moze jutro jeszcze przegonie ze 100km. Tylko boje sie ze go jeszcze bardzie zapcha
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jakiego masz VCDSa? Wypaliłem już sporo filtrów w C6 i nigdy nie miałem problemu. Temperatura w ogóle narasta?
[ Dodano: 2020-04-26, 22:26 ]
Mógłbym pomóc, więc albo ja podlecę do Ciebie albo spotkamy się gdzieś w połowie. Spróbuj też ogarnąć problem z tym alternatorem.
[ Dodano: 2020-04-27, 23:24 ]
Po wielu próbowach w końcu udało się wypalić, ale sterownik silnika był dość uparty. Z tyłu za autem spora chmura białego dymu od razu po rozpoczęciu wypalania. Ilość sadzy ponad 50, więc blisko zblokowania procedury przez sterownik.
[ Dodano: 2020-04-26, 22:26 ]
Mógłbym pomóc, więc albo ja podlecę do Ciebie albo spotkamy się gdzieś w połowie. Spróbuj też ogarnąć problem z tym alternatorem.
[ Dodano: 2020-04-27, 23:24 ]
Po wielu próbowach w końcu udało się wypalić, ale sterownik silnika był dość uparty. Z tyłu za autem spora chmura białego dymu od razu po rozpoczęciu wypalania. Ilość sadzy ponad 50, więc blisko zblokowania procedury przez sterownik.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Biały dym nie jest wynikiem/produktem samego procesu wypalania. To wynik za dużej wartości dawek powtryskowych, jednym słowem paliwa, dostarczanych do wydechu versus stan filtra-jego możliwości regeneracyjnych/stanu zapełnienia popiołem. W opisywanym tu przypadku wyzerowana została wartość popiołu. Sterownik podaje w czasie regeneracji ilość paliwa taką, jak przy nowym filtrze. Stary, nawet przeczyszczony filtr (proces czyszczenia filtra, to próba pozbycia się z niego popiołu, który osadził się na porowatym jego wnętrzu, nie jest w 100% skuteczny) nie jest w stanie "przyjąć" tej ilości paliwa jest w pewnym stopniu wypełniony popiołem, jego zdolności regeneracyjne nie są takie, jak w nowym. Te nieodpowiednie (za duże) dawki powodują to, iż w filtrze w wyniku spalania tego dodatkowego paliwa nie zostaje wytworzona odpowiednio duża temperatura. W pewnych momentach filtr zostaje niejako zalewany tym paliwem, stąd biały dym. Próbowaliście rozpalać grila płynną podpałką ? Dolewacie podpałki i przygaszacie żarzące się już kawałki węgla, zaobserwować można biały dym... Dolewając jej za dużo, można nawet zgasić żar. To bardzo podobnie, jak w naszym starym lub starym przeczyszczonym filtrze.wandzik83 pisze:i wypalało bo mega biało z wydechu leciało
Dla przykładu z własnego doświadczenia - regeneracja serwisowa(wymuszona) filtra po przebiegu 250 tys. przebiegła pomyślnie. Brak białego dymu.
Ten sam filtr (nie przeczyszczony), wyzerowana wartość popiołu. Regeneracja serwisowa - kłęby białego dymu, temperatura w filtrze nie osiągnęła oczekiwanych przez sterownik wartości, proces został przerwany.
W odpowiednich blokach pomiarowych znajduje się informacja na temat przyczyny przerwania regeneracji serwisowej (wymuszonej przez sterownik).
W opisywanym przypadku nie było koniecznym przeprowadzanie regeneracji serwisowej. Wystarczył przejazd autem ze stałymi obrotami 1400-2000 na 4, 5 lub 6-tym biegu.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Prawdopodobnie nie spełniony został jeden z warunków i sterownik nie przeprowadzał regeneracji (?).
Sprawdzałeś w czasie jazdy grupy dawek powtryskowych 28 i 29 na okoliczność podawania paliwa - czas wtrysku większy od zera, kąt wtrysku inny od zera ?
Jeśli w trakcie jazdy sterownik przeprowadzał proces regeneracji, a mimo to wartości 104.2 i 104.3 nie zmniejszały się, to znaczy tylko jedno - filtr jest ewidentnie do wymiany, ewentualnie do czyszczenia. Ale z tego co tu zostało napisane, filtr został przeczyszczony. Widocznie usługa została przeprowadzona nieskutecznie/nieprawidłowo.
Warto byłoby jeszcze spojrzeć (w trakcie regeneracji) w 102 - temperatury przed i w filtrze. Jeśli ta w filtrze nie osiąga około 600st., mimo, że ta przed filtrem wskazuje ponad 600st.- filtr zostaje zalewany paliwem zbyt dużych dawek powtryskowych.
Sprawdzałeś w czasie jazdy grupy dawek powtryskowych 28 i 29 na okoliczność podawania paliwa - czas wtrysku większy od zera, kąt wtrysku inny od zera ?
Jeśli w trakcie jazdy sterownik przeprowadzał proces regeneracji, a mimo to wartości 104.2 i 104.3 nie zmniejszały się, to znaczy tylko jedno - filtr jest ewidentnie do wymiany, ewentualnie do czyszczenia. Ale z tego co tu zostało napisane, filtr został przeczyszczony. Widocznie usługa została przeprowadzona nieskutecznie/nieprawidłowo.
Warto byłoby jeszcze spojrzeć (w trakcie regeneracji) w 102 - temperatury przed i w filtrze. Jeśli ta w filtrze nie osiąga około 600st., mimo, że ta przed filtrem wskazuje ponad 600st.- filtr zostaje zalewany paliwem zbyt dużych dawek powtryskowych.
W tym przypadku wgląd w 107 nie jest konieczny. 104.1 została wyzerowana, więc w 107 ujrzymy kolejno od lewej 68, 42 (bodajże) i 32.mat1324 pisze:Dodatkowo nie ma grupy 107
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
jak wylaczysz silnik podczas wypalania i go zaraz ponownie waczysz to procedura wypalania zaraz nie startnie, trzeba troche czasu.
gaszenie silnika podczas wypalania sprzyja przybywaniu ropy w oleju.
dlatego jak zacznie wypalac to zrob jeszcze runde 15-20km i bedzie po sprawie.
mi pod koniec zywota dpf wypalal co 300-350km, ani razu nie mialem kontrolki dpf i ani razu nie byl wypalany serwisoso.
nalatane mial jakies 285tkm.
gaszenie silnika podczas wypalania sprzyja przybywaniu ropy w oleju.
dlatego jak zacznie wypalac to zrob jeszcze runde 15-20km i bedzie po sprawie.
mi pod koniec zywota dpf wypalal co 300-350km, ani razu nie mialem kontrolki dpf i ani razu nie byl wypalany serwisoso.
nalatane mial jakies 285tkm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
po 210tkm dpf mial 0,2 zapelnienia, granica to 0,37.mat1324 pisze:285 tysięcy km... kiedy to było. U siebie mam 481 tysięcy km i wypałem serwisowo raz z ciekawości, a drugi raz zapobiegawczo, bo akurat jeździłem autem bardzo krótkie trasy, a nie chciałem doprowadzić do zablokowania filtra.
przez krotkie trasy dpf sie za... i mal 0,35 przy okolo 285tkm.
ale teraz cale szczescie problem z glowy
