Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
SMichał
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2018, 19:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: SMichał » 19 lis 2018, 21:01

mat1324 pisze:Sterownik silnika może inaczej wyliczać ilość sadzy i raczej tuner coś zepsuł. Jeśli zaczęło się to dziać tuż po wyprogramowaniu filtra, to na 99% jest to przyczyna.
A zatem jade do tego tunera i niech wgra to co bylo i przywroci EGRa. Zobaczymy co z tego wyjdzie i czy DPF zacznie sie samoczynnie wypalac. A czy tak sie działo przed wyprogramowaniem EGRa to nie wiem, poprzedni właściciel mówił, że nie bylo problemu z DPFem, ale nie wiadomo czy mowil prawdę.
Jedyne co jest pewne to to, że zalozyl nowego EGRa i pozostal jeden błąd, ktorym pisałem na poczatku (Niskie ciśnienie w układzie recylkulacji spalin) +check na desce.
Dam znać czy to pomoglo.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 19 lis 2018, 21:04

no chyba cos spapral.
jedz do tego tunera i pogadaj co jest.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 20 lis 2018, 09:06

Podepnę się pod temat, samemu przez przypadek za pomocą funkcji w VCDS-e skasowałem 'zawartość popiołu w oleju' jeszcze dwa dni temu było tam 0.18 l a teraz jest już 0.00. Pytanie jest takie w jaki sposób przywrócić tą wartość aby dalej było wszystko okej i aby znajdowało się tam 0.18 l. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

stephanozz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: stephanozz » 20 lis 2018, 13:44

tobi71 pisze:Podepnę się pod temat, samemu przez przypadek za pomocą funkcji w VCDS-e skasowałem 'zawartość popiołu w oleju' jeszcze dwa dni temu było tam 0.18 l a teraz jest już 0.00. Pytanie jest takie w jaki sposób przywrócić tą wartość aby dalej było wszystko okej i aby znajdowało się tam 0.18 l. Pozdrawiam.
Hejka, a po co chcesz tę wartość przywracać?
Jak przejrzysz wcześniejsze moje wpisy w tym temacie, to zobaczysz, że zerowałem z dużo większych wartości... Potem wypalanie VCDSem...
Po ogarnięciu sterownika świec żarowych i sondy lambda DPF wypala się tak, że nawet tego nie zauważam :) Zrywność wróciła, nie trzeba (przynajmniej na razie) nic wycinać :)
Pozdrawiam.

Online
Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 545
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 20 lis 2018, 17:58

mat1324 pisze:Wydaje mi się, że tuner coś nabroił...

Pomiary wyglądają w porządku, oprócz zbyt dużej wartości obliczonej ilości sadzy (pole 104.2) w SPAM do zmierzonej (pole 104.3).
To nie jest nic niezwykłego, Mateusz.
Dziwne w tym przypadku jest to, że 104.2 pokazuje wartość 37.5... Przy 32 sterownik zaczyna regenerację. Wartość ta powinna uleć zmniejszeniu.

Michał wróć do oryginalnej instalacji EGR.
Nie wykonuj wymuszonych regeneracji DPF. Gonisz "w piętkę".
Przy wartości 104.2 31 i wyższej jedź autem (poza miastem), podłącz laptop, VCDS, obserwuj lub loguj grupy 102, 104, 28 lub 29.
Jeśli w 28 lub 29 zobaczysz czas wtrysku i jego kąt inny niż zero, świadczyć to będzie o przebiegającym procesie regeneracji. W 102 wrośnie temperatura, obserwuj ją, powinna zwiększyć się znacznie. Do około ponad 600st.( max jaki zanotowałem 650). Przy tych temperaturach proces reg. przebiega dość sprawnie.
Podczas procesu powinny spadać wartości 104.2 i 104.3. Po kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach(zależne od utrzymania wysokiej temperatury filtra) proces powinien zakończyć się. W tym czasie odczyt 104.2 do 10, 104.3 0-2.
Jeśli chcesz rozwiązać problem musisz wiedzieć, w jaki sposób to działa. Bez tej wiedzy niewiele zdziałasz.
Po więcej info zapraszam telefonicznie. Wyślę mój nr tel. na PW.

[ Dodano: 2018-11-20, 17:58 ]
stephanozz pisze:Hejka, a po co chcesz tę wartość przywracać?
A choćby po to, że dla różnych wartości zawartości popiołu w filtrze są różne algorytmy regeneracji DPF.
tobi71 pisze:Podepnę się pod temat, samemu przez przypadek za pomocą funkcji w VCDS-e skasowałem 'zawartość popiołu w oleju' jeszcze dwa dni temu było tam 0.18 l a teraz jest już 0.00. Pytanie jest takie w jaki sposób przywrócić tą wartość aby dalej było wszystko okej i aby znajdowało się tam 0.18 l.
Jak to - "jest już 0.00" ? Jeśli skasowałeś wartość popiołu ("przez przypadek" - jak to przez przypadek ? Tego nie da się zrobić przypadkowo... ;) ), to wartość ta została ustalona na właśnie 0.00.
Wartość da się przywrócić ale nie do końca taką samą...
W VAS i ODIS wpisujemy wartość kilometrów z licznika. Sterownik silnika oblicza wartość popiołu na podstawie wpisanej liczby. W VCDS prawdopodobnie też jest taka możliwość. Na chwilę obecną nie znam grupy w adaptacji, w której jest to możliwe.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 20 lis 2018, 19:10

Kolego tomnik, skasowanie zawartości oleju jak i innych funkcji zwiazanych z czujnikiem G450 jest dziecinnie proste i dostepne. Zrobilem to za pomocą VCDS i sam się zdziwiłem że nie było innej informacji ze to jest takie wazne. Chcę byc fer dla siebie i chcę to przywrócić tak jak bylo.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Online
Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 545
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 20 lis 2018, 21:41

tobi71 pisze:Kolego tomnik, skasowanie zawartości oleju jak i innych funkcji zwiazanych z czujnikiem G450 jest dziecinnie proste i dostepne. Zrobilem to za pomocą VCDS i sam się zdziwiłem że nie było innej informacji ze to jest takie wazne. Chcę byc fer dla siebie i chcę to przywrócić tak jak bylo.
Bogdan, nie zrozumiałeś tego, co napisałem. A mianowicie, jeszcze raz - nie znam nr-u grupy VCDS w adaptacjach, gdzie można wykonać "przywrócenie" wartości popiołu.
W ODIS i VAS wykonuje się taka procedurę poprzez wpisanie ilości kilometrów licznikowych. Na podstawie tego sterownik auta oblicza wartość popiołu. Ta obliczona wartość nie musi być tożsama z tą, którą mieliśmy przed "wyzerowaniem". Dla przykładu - wyzerowałem popiół (wartość 0.46), korzystając z Odisa przeprowadziłem procedurę "wpisania" wartości popiołu, wprowadzając kilometry licznikowe. Sterownik silnika obliczył popiół na 0.53, czyli więcej niż było, przy tej samej liczbie km.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 20 lis 2018, 23:11

Zrozumiałem Cię bardzo dobrze, chodziło mi że sam klikalem w VCDS i się narobiło, same zera. Pomijając to, co nalezy wykonac, wprowadzic nowa wartosc odpowiednia do przebiegu auta czy pozostawic 0.00 ? Jak teraz bedzie lepiej dla samego DPF ?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Online
Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 545
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 21 lis 2018, 00:01

tobi71 pisze:Pomijając to, co nalezy wykonac, wprowadzic nowa wartosc odpowiednia do przebiegu auta czy pozostawic 0.00 ?
Wprowadzic nowa wartosc odpowiednia do przebiegu auta

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 21 lis 2018, 09:51

Ok, za miesiąc jak będę w PL to podjadę do doktora i niech doprowadzi mi to do porządku. Swoją drogą to szkoda że VCDS po wyborze wykasowania zawartości filtra DPF nie wyświetliło dodatkowego komunikatu informującego że procedura ta jest ważna i jest nie odwracalna, no cóż moja strata.

[ Dodano: 2018-11-21, 09:51 ]
Jestem mile zaskoczony VCDS-em udało się przywrócić odpowiednie wartości w polu w którym były same zera, jednak program obsługuje tę funkcję. Filtr wypalony serwisowo, G450 zresetowany i wszystko jest tak jak było. Kończę zabawę z klikaniem na chybił trafił w VCDS. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 lis 2018, 10:06

A możesz napisać jak?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 21 lis 2018, 10:25

Jasne, daj mi chwilę.

[ Dodano: 2018-11-21, 10:25 ]
Sterownik nr.1 Silnik - Adaptacja - z listy rozwijanej wybieramy 'Inicjalizacja filtra cząstek stałych' - pojawia się wartośc zapisana, my wprowadzamy wartośc nową (Tkm) - Wykonaj - Powrót.
I po tym zabiegu w polu 'IDE00433' dalej siedzi wartosc 0.18l
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Online
Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 545
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 21 lis 2018, 11:02

tobi71 pisze:Sterownik nr.1 Silnik - Adaptacja - z listy rozwijanej wybieramy 'Inicjalizacja filtra cząstek stałych' - pojawia się wartośc zapisana, my wprowadzamy wartośc nową (Tkm) - Wykonaj - Powrót.
Bogdan, czy mógłbyś podać numer grupy adaptacji, która pojawia się po wybraniu " Inicjalizacja filtra cząstek stałych" ?
Z której wersji oprogramowania VCDS korzystasz ?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 21 lis 2018, 11:26

Mogę podac tylko że pojawia się symbol o numerze:

Kanał (2B) IDE00275-Inicjalizacja filtra cząstek stałych

Po za tym nic innego nie widnieje. Wersja VCDS to 18.2.1


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 lis 2018, 11:31 przez tobi71, łącznie zmieniany 3 razy.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Online
Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 545
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 21 lis 2018, 11:29

tobi71 pisze:Mogę podac tylko że pojawia się symbol o numerze:
Dziękuje.
Niestety niewiele mi to pomoże.
U Ciebie w C7 komunikacja jest po UDS.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl