Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ACK 2.8 193 KM] nie odpala na zimnym silniku

Silniki benzynowe
romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 04 paź 2018, 12:12

Michał skoro jak widzę nie chcesz zmierzyć ciśnienia paliwa zrób sobie jeszcze jeden prosty test: przed porannym uruchomieniem przekręć z 5 razy kluczykiem na zapłon aby dopompować paliwa do układu.

Koledzy jak dziś właśnie tak zrobiłem z 5 może nawet z 7 razy przekręciłem kluczyk w pozycję zapłon bez próby kręcenia, słyszałem jak pompa dobija ciśnienia pierwsze 3 przekręcenia było słychać jakby powietrze szło z paliwem.

Po tym nabiciu paliwa auto zapaliło za 1 razem po 3 sekundach kręcenia i wskoczyło na normalne obroty co chyba jak myślę jest kolejnym argumentem informującym, że pompa dokonała żywota...

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 04 paź 2018, 13:33

U mnie też kilkukrotne przekręcenie pomaga :) słyszałem, że należy najpierw sprawdzić regulator ciśniania i przekaźnik pompy. <okok>

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: michu2414 » 04 paź 2018, 21:34

Dziś znalazłem chyba przyczynę mojego problemu :[

Odpiąłem wtyczkę od czujnika temp.

Auto odżyło pracuje do linijki żadnych wahań falowań i pyrchania <nerwus>
Silnik teraz ciągnie jak głupi jedzie teraz jak powinien. Jeżeli jutro rano auto odpali to mamy strzał w 10 w takim razie po pracy jadę po czujnik i robimy wymianę <rotfl>

Jakiej firmy czujnik polecacie ? bo mój wytrzymał miesiąc :[ <nerwus>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 paź 2018, 21:43

Oryginał :). Na allegro są dostępne w przyzwoitej cenie.

059919501 - kwadratowa wtyczka
059919501A - okrągła wtyczka

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: michu2414 » 05 paź 2018, 06:31

Dziś rano auto zapaliło bez problemu :) Dziękuję wszystkim za pomoc
temat do zamknięcia :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 05 paź 2018, 10:04

A sprawdzałeś wskazania czujnika na komputerze? Pytam bo u mnie wyglądają ok ale odpinać jeszcze nie odpinalem

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: michu2414 » 05 paź 2018, 11:09

Nie sprawdzałem :)

Najlepiej odpiac wtyczkę i wtedy masz przyczynę

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 05 paź 2018, 12:30

Szkoda Michał,że nie sprawdziłeś wskazań czujnika na komputerze pod vagiem lub polskim vagiem. Dało by to pewien pogląd co do wiarygodności danych na kompie, albo może te dane znajdują się w innych blokach:)

Jeśli odepniemy czujnik, komputer samochodu podstawia wartość zastępczą ale jaką? -40?

Ja dziś ponownie sprawdziłem z kilkukrotnym przekręceniem kluczyka: auto odpaliło po 3 sekundach kręcenia i od razu złapało właściwe obroty czyli u mnie chyba pompa.

Chciałem odpiąć ten czujnik na próbę ale nie jestem w stanie tej wtyczki chwycić jednocześnie z obu stron aby zwolnić blokadę. Niestety nie bardzo mogę zdjąć górną osłonę bo są na niej wtryski od gazu pomontowane, masa rozpinania. A znowu aby chwycić kostkę przeszkadza mi jakaś metalowa rurka która jest obok niej.

Napisz koniecznie jak zachowuje się auto po wymianie czujnika jak go już zmienisz

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: michu2414 » 05 paź 2018, 14:20

Ja złapałem wtyczkę Srubokrętami długimi i wyszła &#128512;

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 05 paź 2018, 14:25

też tak próbowałem zrobić ale mam do tego lekko zraniony palec bo wczoraj wbił mi się kolec od akacji i musiałem odpuścić jak na razie:)

A jak auto pali z odpiętym czujnikiem jak jest ciepłe?

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: michu2414 » 06 paź 2018, 08:09

Auto Odpala z wypiętą wtyczka zimne czy ciepłe :)

Dziś założyłem nowy czujnik febi auto pracuje elegancko zobaczymy jutro rano czy odpali i jak <stres>

Jutro napisze co i jak <figielek>

[ Dodano: 2018-10-06, 08:09 ]
Dziś auto nie odpalilo :|

Ale jest poprawa wcześniej było takie suche kręcenie a teraz auto jest zapalone na rozruszniku gdy puszczę kluczyk to zgaśnie <zalamka>

W aucie znajduje się 1/3 baku
zapalilem na gazie pochodziło z 10min temp cieczy 75 stopni lecz gdy przelacze na benzynę tylko buuu buuu i gaśnie nie chce odpalić na benzynie :) po zalaniu za 100zl paliwa elegancko zapala...

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 08 paź 2018, 14:08

Michał mam wrażenie ,że u Ciebie w Audi jest jednak problem z ciśnieniem paliwa lub jego niedostarczaniem przez pompę.

Ja zamówiłem nowa pompę VDO i zobaczymy czy u mnie się poprawi po operacji wymiany.

Problemem też są u mnie końcówki przewodów gumowych które dochodzą do pompy.

Wygląda to tak ,że przewody są cienkie plastikowe, w odległości kilku cm przed krućcami pompy założone są na te plastikowe przewody, gumowe grubsze węże (fabryczne rozwiązanie)

Zaciski tych gumowych węży są już skorodowane a same węże gumowe wg mnie niepewne, więc będę musiał dokupić jeszcze nowe kawałki węży gumowych... na razie tylko widać nowe zaciski hi-grip, z pod którym jeden z gumowych wężyków lekko się rozwarstwił
Obrazek[/img]

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: michu2414 » 08 paź 2018, 14:43

Słychać u ciebie ciche buczenie pompy paliwa na wolnych obrotach?

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 08 paź 2018, 16:09

Teraz mam pościągane wszystkie wygłuszenia nad pompą- pracuje to tak jak widać na zdjęciu i słychać pompę dosyć wyraźnie. Paliwa w baku mam minimalnie więcej niż 1/4.

michu2414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:46
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: michu2414 » 11 paź 2018, 13:01

I jak znalazłeś źródło problemu?

U siebie zauważyłem że jak wsadzę pistolet do wlewu do końca to muszę delikatnie naciskać bo jak mocniej nacisne to odbija jak by był pełny bak a jest mniej niż pół <mysli>

[ Dodano: 2018-10-11, 13:01 ]
Dziś przy demontażu pompy paliwa gdy odkrecilem powrotny wąż nic nie poleciało susza
Ale gdy lekko odkrecilem zasilajacy wąż sam zesunął się i leciało paliwo przez około 10 sekund :[ :[

Zapchany filtr paliwa?

Mam też problem z zatankowaniem paliwa gdy mam pistolet włożony do końca to co chwilę odbija <nerwus>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl