Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
No i jak po wymianie poduszek, bom ciekaw 😀
Temat na forum Audi A6 C5 AFN. Paliwa w zbiorniku.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W przyszłym tygodniu wymieniam, ale drgania budy czuje już i na postoju. Czasem
[ Dodano: 2018-09-17, 14:48 ]
@mat1324 możesz mi proszę podać numery tych olejowych poduszek Lemforder'a do mojego dyliżansu 2,4 Q. Rok 2006.

[ Dodano: 2018-09-17, 14:48 ]
@mat1324 możesz mi proszę podać numery tych olejowych poduszek Lemforder'a do mojego dyliżansu 2,4 Q. Rok 2006.
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
LEWA: 4F0199379K » 4F0199379AP » 4F0199379BF → LEMFĂRDER 36233 01
PRAWA: 4F0199382 » 4F0199382AQ » 4F0199382BH → LEMFĂRDER 36232 01
ODBÓJ: 8E0199339 → LEMFĂRDER 25864 01
Taki zestaw kosztuje ok. 775 zł
.
[ Dodano: 2018-09-17, 16:04 ]
Przy okazji masz też numer poduszki skrzyni: 4F0399151AM → LEMFĂRDER 29963 01 (ok. 190 zł)
.
PRAWA: 4F0199382 » 4F0199382AQ » 4F0199382BH → LEMFĂRDER 36232 01
ODBÓJ: 8E0199339 → LEMFĂRDER 25864 01
Taki zestaw kosztuje ok. 775 zł

[ Dodano: 2018-09-17, 16:04 ]
Przy okazji masz też numer poduszki skrzyni: 4F0399151AM → LEMFĂRDER 29963 01 (ok. 190 zł)

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Bo masz zwykłe gumowo-olejowe poduszki i dlatego są zamienniki w postaci Lemfordera. Diesel ma z czujnikami, bo trochę bardziej drga i wtedy pozostają używki lub oryginały.
[ Dodano: 2018-10-02, 01:05 ]
Niestety, ale zrobiło się chłodniej i drgania są mocniej odczuwalne. Latem problem był akceptowalny, a jak już się pojawił, to znikał. Amortyzatory i tak muszę wymienić, ponieważ fabryczne po 435 tysiącach km mają już dość i źle się jeździ (dobijanie, brak komfortu, bujanie itd.). Plan na najbliższe dwa tygodnie:
1. Olej w silniku, filtry, świeca żarowa, czyszczenie EGR (02.10 - wtorek) -> zrobione
2. Olej w skrzyni wraz z filtrem + amortyzatory tył (06.10 - sobota)
3. Olej w skrzyni + amortyzatory przód (13.10 - sobota)
Jeśli nadal będą drgania, to będę rozbierał mechanizm różnicowy i wymienię co trzeba na nowe. Potrzebne części kupię u dystrybutora ZFa, ponieważ mam blisko (ok. 45 km).
[ Dodano: 2018-10-02, 01:05 ]
Niestety, ale zrobiło się chłodniej i drgania są mocniej odczuwalne. Latem problem był akceptowalny, a jak już się pojawił, to znikał. Amortyzatory i tak muszę wymienić, ponieważ fabryczne po 435 tysiącach km mają już dość i źle się jeździ (dobijanie, brak komfortu, bujanie itd.). Plan na najbliższe dwa tygodnie:
1. Olej w silniku, filtry, świeca żarowa, czyszczenie EGR (02.10 - wtorek) -> zrobione
2. Olej w skrzyni wraz z filtrem + amortyzatory tył (06.10 - sobota)
3. Olej w skrzyni + amortyzatory przód (13.10 - sobota)
Jeśli nadal będą drgania, to będę rozbierał mechanizm różnicowy i wymienię co trzeba na nowe. Potrzebne części kupię u dystrybutora ZFa, ponieważ mam blisko (ok. 45 km).
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Co Wy znowu z wałem?
Wał wymieniłem przecież na nowy Spidan.
By the way, to nie poduszki silnika.
Z przodu zostały tylko tarcze hamulcowe i przednie poduszki sanek, no i amortyzatory.

By the way, to nie poduszki silnika.
Z przodu zostały tylko tarcze hamulcowe i przednie poduszki sanek, no i amortyzatory.
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jutro wymieniam olej w skrzyni wraz z filtrem oraz tylne amorki, a w sobotę zajmę się przednimi oraz jeszcze raz wymienię olej w skrzyni. Jeśli to nie pomoże, to zainteresuję się mechanizmem.
[ Dodano: 2018-10-13, 20:24 ]
Dzisiaj mieliśmy wymieniać przednie amortyzatory, ale niestety śruba skręca się i mocniejsza próba odkręcenia zakończyłaby się ukręceniem śruby
. Potem to już loteria: albo się wybije albo 'rozklepie' i stanie w aluminium. Dlatego podjąłem decyzję, że zrobimy to za tydzień, bo nie mogę pozwolić, aby auto stało unieruchomione przez kilka dni. Wszystko mogłoby zakończyć się nawet wymianą zwrotnic. Mechanik skombinuje specjalny młotek pneumatyczny, aby nim wybić śrubę, a nie uderzać zwykłym młotkiem, na który w sumie nie ma miejsca
.
Jeśli chodzi o tylne amorki, to miały one po 70-72% skuteczności (według pomiaru na SKP), a można było je ścisnąć jedną ręką. Dodatkowo było trzeba im pomagać, bo same nie zawsze chciały odbić albo trwało to bardzo długo. Po wymianie czuć, że tył miękko pokonuje nierówności, a jest zarazem sztywny. Myślałem, że będzie dzisiaj zrobiony również przód, ale śruba nas pokonała
.
Przy okazji mam kilka zastrzeżeń co do jakości wykonywania usługi wymiany oleju w ASB przez Teo Motors. Śruby miski były jak z plasteliny. Główka tak miękka, że nawet najlepiej dobrany torx nie dawał rady, bo śruba szybko miała obrobiony otwór. Każda dokręcona innym momentem, bo jedne dziecko mogłoby odkręcić, a inne nawet z długą przedłużką było problem ruszyć. Na szczęście mechanika to nie przeraziło i dał radę, oprócz jednej, która została odkręcona dopiero po zdjęciu miski poprzez nabicie żeńskiej nasadki ampulowej. Próbowaliśmy delikatnie naciąć jej łepek szlifierką, aby odkręcić ją płaskim śrubokrętem, ale na sam widok wkrętaka główka odpadła (za miękki materiał). Po zdjęciu miski okazało się, że filtr jest no-name (zero opisów czy numerów)
. Jedynie uszczelka miski wyglądała porządnie, a swoją funkcję spełniała, bo nic nie ciekło. To jeszcze najmniejszy problem, ponieważ okazało się, że po odkręceniu korka spustowego i zrzuceniu miski udało nam się zebrać aż 3,7 litra oleju :shock: . Żadnego wycieku nie było, więc było wlane go za mało. Wydaje mi się, że wlewają mniej, ale tak aby skrzynia nie padła, a kasują za 5,5 litra, które powinno wejść. Na szczęście kupiłem kompletny zestaw od ZFa, ale wersję bez oleju, który dokupiłem osobno - 10 litrów ZF Lifeguard Fluid 8. Założony został oryginalny filtr oleju, oryginalna uszczelka oraz śruby z zestawu (twardość 8.8). Dodatkowo wszystkie otwory pod śruby zostały przegwintowane, a powierzchnia uszczelka-skrzynia dokładnie oczyszczona z osadów. W zestawie były nowe magnesy, to stare nie zostały ponownie użyte, bo dlaczego nie
. Na koniec śruby zostały dokręcone odpowiednim momentem, a skrzynia napełniona olejem, którego jakimś cudem weszło jednak ok. 5,5 litra (przy zachowaniu procedury wymiany). W przyszłą sobotę zmienię drugi raz olej, ale bez filtra i zrobię ponowną adaptację. Cenowo wyszło tyle samo co w Teo Motors, a jednak jakość o wiele lepsza
. W sumie wyszło taniej, bo mogę jeszcze raz wymienić olej oraz nie muszę do nich jechać.
[ Dodano: 2018-10-13, 20:24 ]
Dzisiaj mieliśmy wymieniać przednie amortyzatory, ale niestety śruba skręca się i mocniejsza próba odkręcenia zakończyłaby się ukręceniem śruby


Jeśli chodzi o tylne amorki, to miały one po 70-72% skuteczności (według pomiaru na SKP), a można było je ścisnąć jedną ręką. Dodatkowo było trzeba im pomagać, bo same nie zawsze chciały odbić albo trwało to bardzo długo. Po wymianie czuć, że tył miękko pokonuje nierówności, a jest zarazem sztywny. Myślałem, że będzie dzisiaj zrobiony również przód, ale śruba nas pokonała

Przy okazji mam kilka zastrzeżeń co do jakości wykonywania usługi wymiany oleju w ASB przez Teo Motors. Śruby miski były jak z plasteliny. Główka tak miękka, że nawet najlepiej dobrany torx nie dawał rady, bo śruba szybko miała obrobiony otwór. Każda dokręcona innym momentem, bo jedne dziecko mogłoby odkręcić, a inne nawet z długą przedłużką było problem ruszyć. Na szczęście mechanika to nie przeraziło i dał radę, oprócz jednej, która została odkręcona dopiero po zdjęciu miski poprzez nabicie żeńskiej nasadki ampulowej. Próbowaliśmy delikatnie naciąć jej łepek szlifierką, aby odkręcić ją płaskim śrubokrętem, ale na sam widok wkrętaka główka odpadła (za miękki materiał). Po zdjęciu miski okazało się, że filtr jest no-name (zero opisów czy numerów)


