Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,4] Nagrzewnica - czyszczenie czy wymiana?

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 24 gru 2010, 00:35

rafal100 pisze:500 za ori czesc ok . mechanik za wymiane pewnie tez z 500 wezmie . piszesz ze sam robiłes , . dojscie jak wiem straszne , duzo rozbierania . czy samo odpiecie starej i podpiecie nowej jest lutowana czy na opaskach zaciskowych ? trzeba wczesniej płyn spuscic ? ile czasu zajeła wymiana .

[ Dodano: 2010-12-23, 19:01 ]
niedzwiedz pisze:
rafal100 pisze: wymieniłes nagrzewnice ? ile kosztuje nowa . czy przed wymianą parowały ci szyby ? sam robiłes ? durzo roboty ?
przeczytaj to
czesci-a6-c5-vt29014.htm


wymieniałem sam,trzeba zdjąć tunel środkowy i konsole środkową. przednia szyba parowała i było czuć zapach płynu w środku
u mnie czasami parują wszystkie szyby .

Jest na opaskach,wcześniej trzeba spuścić płyn,wyjęcie starej2h,złozenie 4h.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 24 gru 2010, 09:02

dzieki .

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 24 gru 2010, 10:41

niedzwiedz, nie spuszczałeś czynnika z klimy? w Aso powiedzieli mi, że to jest niezbędne..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 24 gru 2010, 11:41

Petroniusz566 pisze:niedzwiedz, nie spuszczałeś czynnika z klimy? w Aso powiedzieli mi, że to jest niezbędne..
wydaje mi sie ze nie trzeba klimatyzacji rozszczelniac . nagrzewnica jest w układzie chłodzenia , wiec płyn chłodniczy trzeba spuscis zeby sie nie wylał na dywanik kierowcy jak sie starą nagrzewnice wypina z układu .

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 24 gru 2010, 14:07

Cóż.. mi też się to wydaje dziwne.. widocznie ASO ma takie procedury.. może ze względów bezpieczeństwa wypuszczają czynnik, żeby w trakcie demontażu nagrzewnicy z klimatronika nie doszło do jakiegoś nieszczęścia..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 24 gru 2010, 14:45

miałem ostatnio A4 tdi . dałem do goscia zajmującego sie klimatyzacjami . miał wymienic nagrzewnice . powiedział ze kosztule nowa ori 500 zł i robocizna tez 500 zł , bo trzeba cały srodek ( deska rozdzielcza , kolsola , itp demontowac ) . i teraz jak sobie przypomne to chyba zrobił mnie w jajo . po naprawie szyby troche jeszcze parowały . wiec tak sobie mysle ze gosc starał sie zakleic nieszczelnosc . a skasował mnie jak za złoto . teraz widze ze samemu mozna wymienic nagrzewnice .

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 24 gru 2010, 16:39

Panowie wyciągamy wymiennik ciepła a nie chłodniczke klimy, nie trzeba spuszczac freonu.W aso pewnie śćiągają cały KLIMATRONIK więc trzeba spuścić płyn i freon i najgorsze zdjąć całą konsole.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 20 cze 2014, 19:29

Czy do wymiany parownika trzeba demontować cała deskę rozdzielcza ? :| czy da się to jakoś wyjąc od strony schowka? Strasznie mi śmierdziało jak włączałem klimatyzacje jakims to grzybem, jakimś czynnikiem. kupilem puszke odgrzybiacza i po wymontiwaniu wentylatora wsadzilem rurke w strone parownika po jej wyjęciu cala była w żółtym oleju a dopiero co miesiąc temu wymieniałem cieknący kompresor <wnerw> teraz muszę coś zrobić z parownikiem :|

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 21 cze 2014, 15:55

Do wymiany parownika trzeba demontować deskę natomiast do wymiany nagrzewnicy nie, tylko konsole środkową tzn. tunel i cały kosz na radio.
ONLY AUDI

yankes_69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 10:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: yankes_69 » 18 gru 2017, 11:24

niedzwiedz pisze:Do wymiany parownika trzeba demontować deskę natomiast do wymiany nagrzewnicy nie, tylko konsole środkową tzn. tunel i cały kosz na radio.
Bzdura. W weekend wymieniałem nagrzewnicę i naczytałem się właśnie o konieczności rozbierania konsoli środkowej, schowka itp... PO CO?
Oto jak wygląda miejsce z którego wyciąga się nagrzewnicę:
Obrazek
Na zdjęciu obok nagrzewnicy leży chusteczka higieniczna, sprawdzałem szczelność połączeń po założeniu nowej nagrzewnicy.
Procedura wymiany:
- spuszczamy płyn chłodniczy
- odkręcamy element deski pod kierownicą (ten w którym jest mały schowek), 5 śrubek - dwie od spodu, jedna od puszki z bezpiecznikami, dwie pod nakładką kolumny kierowniczej
- wypinamy przeszkadzające kable, odkręcamy dekielek którym jest przykryta nagrzewnica (dwa wkręty), wykręcamy czujnik wciśnięcia pedału hamulca, obejmy łączące nagrzewnicę z rurkami
- wyciągnięcie rurek z gniazd w nagrzewnicy wymagało trochę kombinacji ale poszło, jeśli rozpychamy je śrubokrętem to trzeba uważać - pod spodem jest gumowy oring i łatwo go uszkodzić
-wyciągamy nagrzewnicę
Złożenie wszystkiego poszło szybciej, najwięcej kombinacji było przy zaciskaniu obejm ale z pomocą przyszły szczypce zaciskowe

medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medmaxx » 30 sie 2018, 11:35

Witam,

Czy jedyna marka nagrzewnicy, godna polecenia, to Nissens? Ktoś wkładał coś z tańszych zamienników?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga