[A6 C5 2,4] Nagrzewnica - czyszczenie czy wymiana?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
[A6 C5 2,4] Nagrzewnica - czyszczenie czy wymiana?
Jak w temacie.. Podejrzewam, że mam zamuloną nagrzewnicę.. Na obrotach biegu jałowego z nawiewów po prostu leci chłodne powietrze.. Powyżej 2000obr/min dopiero zaczyna grzać.. Niestety producent nieco skomplikował dostęp do tego wymiennika dlatego chciałem zapytać czy może ktoś się bawił już w czyszczenie nagrzewnicy bez jej wyjmowania? Może są jakieś specyfiki które rozpuszczają ten syf czy może lepiej potraktować wężem ogrodowym krućce zmieniając kierunek obiegu, potem Kret i znów woda :lol: ? A może ktoś profesionalnie robił takie czyszczenie w jakimś warsztacie czy ASO? Wszelkie sugestie mile widziane..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
Ja się bawiłem w płukanie nagrzewnicy, nawet 2 razy. Pierwszy raz przy pomocy węża ogrodowego, za drugim razem zabawa była z dodatkiem chemii. Trochę to pomogło ale tylko trochę. We wrześniu wymieniłem nagrzewnicę i problem z ogrzewaniem się zakończył. Kupiłem Nissensa. Podsumowując, szkoda roboty na płukanie, od razu nową zakładać i już. Tylko nie wiem jak to jest w C5 z dostępem do niej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
właśnie wróciłem z trasy.. miejscami jest -21,5stC.. I jak wyżej już napisałem gdybym zszedł obrotami poniżej 2tyś to bym po prostu zamarzł. Powyżej 3 tyś obr robi się już w miarę ciepło także u mnie wszystko zależy od obrotów silnika co by wskazywało na nagrzewnicę.. Tym bardziej, że pokusiłem się wlać jakieś pół roku temu uszczelniacza do układu i teraz żałuję.. Przestrzegam przed takimi badziewami..
Miałem kiedyś identyczny przypadek w lagunie pierwszej generacji.. tam dojście do nagrzewnicy jest bajką.. sam ją wyjąłem i przeczyściłem ściągając boki.. nieco wody potem nieco silikonu przy złożeniu i była jak nowa.. ale tutaj chyba ta się nie da
Dla przykładu zdjęcie wnętrza zamulonej nagrzewnicy z laguny:
![Obrazek]()
Miałem kiedyś identyczny przypadek w lagunie pierwszej generacji.. tam dojście do nagrzewnicy jest bajką.. sam ją wyjąłem i przeczyściłem ściągając boki.. nieco wody potem nieco silikonu przy złożeniu i była jak nowa.. ale tutaj chyba ta się nie da

Dla przykładu zdjęcie wnętrza zamulonej nagrzewnicy z laguny:
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
- jarominek44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 paź 2009, 13:16
- Lokalizacja: kraków
Zamulanie się nagrzewnicy w A6C4 to znany problem,sam czyściłem nagrzewnicę na początku zeszłej zimy.Czyściłem w nastepujący sposób:odłączyłem przewody od nagrzenicy,w ich miejsce podłączyłęm dwa przewody po około 1,5m,podłączyłem po to żeby można było napełnić nagrzewnicę wodą z dodatkiem płynu specjalnego do czyszczenia chłodnic,dodam że wodę wlewalem gorącą z czajnika.10 min i płukalem wodą pod ciśniemiem z kranu,cykl gorąca woda-płyn do czyszczenia chłodnic-płukanie kranuwą powtórzyłem 3razy.Efekt był zaskakujący,zaczęło nieżle grzać i tak jest do dziś,choć wydaje mi się że słabiej grzeje czyli przez lato znowu złapała trochę brudu dlatego kupiłem butekę tego samego płynu i zamierzam powtórzyć operację(dodam ze płyn jest obojętny dla aluminium,prznajmniej tak piszą)Nazwę podam jutro,mam go w samochodzie.A może ktoś z kolegów podpatrzy w Wa-wie tu:http://www.chlodnice.net.pl/ jak oni profesjonalnie odmulają nagrzewnice i podzieli sie z nami?
Leon
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Pytałem w ASO - Koszt wymiany nagrzewnicy w C5 w wynosi tam coś koło 1000zł :mrgreen: co ciekawe: podobno bez spuszczania czynnika z klimy i ponownego jej nabicia się nie obejdzie.. By nie pchać się w koszta poradzili mi odwrócenie obiegu na nagrzewnicy poprzez zamianę węży na odwrót.. I rzeczywiście grzanie wróciło Przejechałem tak już ok 200km.. Niezależnie od obrotów leci przewspaniałe gorące powietrze..
szyby przestały parować.. wnętrze błyskawicznie się teraz nagrzewa.. aż się wysiadać nie chce 8-)

ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
niedzwiedz, ciekawi mnie jak te boczne "denka" są połączone z resztą? są jakoś spawane czy jest możliwość ich zdjęcia w celu przeczyszczenia? Na zdjęciach niestety nie mogę zobaczyć bo są zasłonięte tym gąbczastym materiałem.. Zastanawiam się też czy ten wymiennik pasuje do wszystkich C5?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
Psuje do wszystkich C5.A co do rozbierania to nie polecam,rozebrac da rade,jest to lutowane i zalane jakimś tam badziewiem tylko pózniej tego tak nie poskładasz jak było.Zostaje ci kupno nowej lub regeneracja w specjalnym zakładzie i moze uzywana z alegro widzialem za 110zl.Tylko ze jak załozysz i będzie ciekła to ostro się wk....sz,bo rozbierania od cholery.Petroniusz566 pisze:niedzwiedz, ciekawi mnie jak te boczne "denka" są połączone z resztą? są jakoś spawane czy jest możliwość ich zdjęcia w celu przeczyszczenia? Na zdjęciach niestety nie mogę zobaczyć bo są zasłonięte tym gąbczastym materiałem.. Zastanawiam się też czy ten wymiennik pasuje do wszystkich C5?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Owszem w obliczu pracy jaką trzeba tutaj włożyć pasuje już wstawić nową oryginalną.. Ale to bardzo nieładnie ze strony producenta że nie pomyślał lub nie chciał pomyśleć o jakichś zaworach które pozwoliłyby na wypuszczenie wszelkich nieczystości z wymiennika bez jego wyjmowania..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
wymieniłes nagrzewnice ? ile kosztuje nowa . czy przed wymianą parowały ci szyby ? sam robiłes ? durzo roboty ?niedzwiedz pisze:Witam dziś zabrałem się za wymiane nagrzewnicy bo w końcu mi ją dostarczyli.Nówka sztuka ori.Najgorsze jest zapięcie przewodów do niej na dwie metalowe opaski masakra z dwie godziny same podpięcie jej ale jak tako poszlo.
Tak wygląda nagrzewnica do C5.
[url=http://images39.fotosik.pl/458/b597d4d1d14c1c28m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images49.fotosik.pl/462/2bc0cb9cad1e85ccm.jpg]Obrazek[/URL]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
przeczytaj torafal100 pisze:wymieniłes nagrzewnice ? ile kosztuje nowa . czy przed wymianą parowały ci szyby ? sam robiłes ? durzo roboty ?niedzwiedz pisze:Witam dziś zabrałem się za wymiane nagrzewnicy bo w końcu mi ją dostarczyli.Nówka sztuka ori.Najgorsze jest zapięcie przewodów do niej na dwie metalowe opaski masakra z dwie godziny same podpięcie jej ale jak tako poszlo.
Tak wygląda nagrzewnica do C5.
[url=http://images39.fotosik.pl/458/b597d4d1d14c1c28m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images49.fotosik.pl/462/2bc0cb9cad1e85ccm.jpg]Obrazek[/URL]
czesci-a6-c5-vt29014.htm
wymieniałem sam,trzeba zdjąć tunel środkowy i konsole środkową. przednia szyba parowała i było czuć zapach płynu w środku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
500 za ori czesc ok . mechanik za wymiane pewnie tez z 500 wezmie . piszesz ze sam robiłes , . dojscie jak wiem straszne , duzo rozbierania . czy samo odpiecie starej i podpiecie nowej jest lutowana czy na opaskach zaciskowych ? trzeba wczesniej płyn spuscic ? ile czasu zajeła wymiana .
[ Dodano: 2010-12-23, 19:01 ]
[ Dodano: 2010-12-23, 19:01 ]
u mnie czasami parują wszystkie szyby .niedzwiedz pisze:przeczytaj torafal100 pisze:wymieniłes nagrzewnice ? ile kosztuje nowa . czy przed wymianą parowały ci szyby ? sam robiłes ? durzo roboty ?niedzwiedz pisze:Witam dziś zabrałem się za wymiane nagrzewnicy bo w końcu mi ją dostarczyli.Nówka sztuka ori.Najgorsze jest zapięcie przewodów do niej na dwie metalowe opaski masakra z dwie godziny same podpięcie jej ale jak tako poszlo.
Tak wygląda nagrzewnica do C5.
[url=http://images39.fotosik.pl/458/b597d4d1d14c1c28m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images49.fotosik.pl/462/2bc0cb9cad1e85ccm.jpg]Obrazek[/URL]
czesci-a6-c5-vt29014.htm
wymieniałem sam,trzeba zdjąć tunel środkowy i konsole środkową. przednia szyba parowała i było czuć zapach płynu w środku